|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Dat probleem van vrijdag los je eigenlijk op met zo een stel sneeuwsokken. De personen die echt weinig kilometers afleggen kunnen dan tenminste zoiets in de auto leggen.
|
|
||||
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dezelfde vraag zou je kunnen stellen hoeveel nut het heeft om je gordel aan te doen om tot op de hoek van de straat te rijden ... als er niets gebeurt geen maar met wat pech een groot verschil. Citaat:
Maar al de huidige modellen met tractiecontrole en dergelijke hebben daar zo goed als geen last van, af en toe voelt ge wel dat die even zou willen uitbreken maar binnen de seconde is dat gecorrigeerd zonder er enige hinder van te ondervinden. Maar wees eerlijk, ook met een voorwielaandrijving zal je op nat wegdek al sneller je wielen kunnen doen doorslippen tot de tractiecontrole tussenbeide komt (als je die hebt). De fout dat velen maken is als ze de tractiecontrole voelen tussenkomen (voor- of achterwielaandrijving), om gas te lossen ... niet doen, blijven gas geven en dat spel zijn werk laten doen, dat dient ervoor (net als ABS)!
Canon EOS Digital BD0479BE Laatst gewijzigd door VerSeg; 4 februari 2012 om 23:50 |
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Sommige collega's lukken er niet in om 10.000 km met een set banden te doen ... zelfde wagen als de mijne. Veel uitleg is daar niet voor nodig denk ik. Voor de rest moet vooral de chauffeur zelf de staat van de banden controlleren ... maar hoeveel doen ze dat?
|
Citaat:
Even uitleggen waarom. Origineel stonden daar van die energiebesparende banden op met lage wrijving ... banden die wel goed zijn om minder te verbruiken door minder rolweerstand maar ook véél minder goed de baan houden. Op droog wegdek en rechtdoor niet zo direct een probleem maar bij nat in de minste bocht een groot probleem. Die winterbanden daarentegen zijn dus van een zachter rubber en hebben een veel betere grip plus een grotere afvoer van vocht door de grotere groeven. Dus met zekerheid dat die zomerbanden geen knijt waard zijn op nat wegdek ... toch wat veiligheid betreft. Ge voelt ook dat de wagen dan over het wegdek zweeft want op de hoop toe moet de druk voor die energiebesparende banden veel hoger zijn dan normaal. Nu had ik in de zomer nieuwe banden gekregen na een scheur door een stuk ijzer ... geen energiebesparende banden meer maar een deftige zomerband dat goed de weg houdt zowel op droog als op nat. Als ik met die banden vergelijk, dan is de winterband inderdaad een stuk minder goed bij regen en voldoende warm weer. Bij nat en lage temperatuur begint de winterband weer het voordeel te krijgen op de zomerband. Nu hebben we dit jaar inderdaad nog niet veel koude dagen gehad ... maar ge kunt moeilijk alle dagen naar de bandencentrale bollen als de temperatuur wijzigt. ![]() En dan is de ene winterband ook niet de andere, die dat ik nu heb zijn ook een pak beter dan mijn voorgaande (vorige wagen).
|
Citaat:
heb vrijdag avond eentje tegen gekomen, stond in idegem aan vloeken voor de spoorweg is daar een helling raakte er niet eens op. is dan maar rond gereden langs de andere weg. grts
|
Citaat:
De Evoque is een 2.2L 4WD, dan moet je iets gelijkaardigs nemen bij de andere merken om de prijs te vergelijken. De Evoque Pure begint aan 32.800€ en de Prestige aan 42.700€. De Sportage Lounge 2.0L 4WD begint aan 27.390€ en de Sense+ 2.0L 4WD aan 33.420€. De ix35 Lounge 2.0L 4WD begint aan 29.949€ en de Executive 2.0L 4WD aan 34.949€. De Kuga Trend 2.0L 4WD begint aan 30.200€ en de Titanium 2.0L 4WD aan 32.200€. En ik neem in de 2.0L dan nog de versie met het minste aantal pk's. Op de Evoque staat standaard al redelijk veel op, je moet dan al naar een goed uitgeruste versie gaan bij de anderen om ongeveer hetzelfde te bekomen met de Pure (niet wat kwaliteit en look betreft). De Evoque is eigenlijk voor zijn prijs een heel mooi afgewerkte wagen, zelfs de Pure al. Toegegeven dat de Evoque wel de mooiste van de reeks is en inderdaad iets anders. De testrit dat we bij Hyundai gevraagd hadden was met de 2.0 4WD ... de 2WD was toevallig ook aanwezig en hebben we er dan maar eens getest omdat ze er op aandrongen te vergelijken. Die is natuurlijk iets goedkoper. Naar de Evoque zijn we al gaan zien maar nog niet getest, leuk was dat de verkoper direct zei dat een permanente 4x4 is maar dat ge niet moet denken dat winterbanden niet nuttig zijn (zelf hadden we daar niets van gevraagd, kwam spontaan ter sprake).
Canon EOS Digital BD0479BE Laatst gewijzigd door VerSeg; 5 februari 2012 om 01:31 |
|
|||
|
Evoque...is dat de landrover die al eens over kop is gegaan ?
![]() ![]() Ik zou nooit een engelse wagen kopen en zeker geen LR, mooi van buiten, maar in duurzaamheid en betrouwbaarheid daar bengelen ze in alle tabellen onderaan. http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=15694&n=8 |
|
|||
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=BWBoP1EO3U4 Het chassis is wel stijf. http://www.youtube.com/watch?v=pNjzPe8W-z0 Down under zeggen ze hetvolgende over Land Rover: 'If you want to go in the outback, take a land rover. If you want to come back, take a toyota'. Ze zijn inderdaad zeer onbetrouwbaar. Ze weten het blijkbaar zelf, want ze geven 3 jaar garantie met pechverhelping in het buitenland. |
|
|||
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou het niet erg vinden moesten we zo eens een winter krijgen met 4 weken sneeuw. Na 1 week houdt de zomerbandenmaffia het voor bekeken en neemt dan massaal de trein en vloekt dat er niet voldoende winterbanden op voorraad zijn. |
|
|||||
|
Wat een hoop gelul hoor je hier toch, 't is niet omdat jij zo denkt dat iedereen zo denkt he . . . winterbanden op mijn wagen zorgen voor meer grip en veiligheid . . . voor mij, maar ook voor andere weggebruikers, voor mij heeft het niks te maken met sneller te kunnen rijden, wel om veiliger te kunnen rijden, je moet je snelheid ALTIJD aanpassen, ik ben gisteren van Breendonk naar Herentals gereden langs de E313 ( ik rijd op 19" laagprofiel banden ), zelfs tegen 30 à 40 per uur voelde ik dat mijn wagen elk moment kon wegschuiven, de andere wagen kwamen mij als het ware voorbij gevlogen en aan de stalen velgen die de meesten hadden kon je dus zien dat ze winterbanden gebruikten. Mij is het niet om snelheid te doen wel om iets meer zekerheid te hebben dat je geen onverwachte schuiver maakt, ondertussen liggen mijn wintersloefen er op en ik blijf het zeggen, het verschil is fenomenaal, ik rijd niet noodzakelijk sneller nu, maar wel een pak geruster!!!
|||
|
Citaat:
Maar het blijft een feit dat sommigen door het gebruik van winterbanden een vals gevoel van veiligheid hebben... perfect aangetoond door iemand die hier beweert (of is het opschept) 130 te kunnen rijden in sneeuwval waarin men geen hand voor de ogen ziet...
|
Citaat:
|
Citaat:
||||
|
Een vraagske aan de "winterbanden-gebruikers" :
hebben jullie ook een extra set velgen waarop je winterbanden gemonteerd zijn ? Zodoende zijn de 4 wielen vlugger gewisseld natuurlijk. 4 wielen demonteren én monteren op je wagen zal vlugger gaan dan 4 banden demonteren en terug monteren. En : waar bewaar je die winterbanden gedurende de zomerperiode : thuis of in de bandencentrale, en moet je daar dan niet voor betalen ?
|
Citaat:
||||
|
Citaat:
Ik ben van plan om een goedkope degelijke velg te kopen om mijn zomerbanden op te plaatsen.
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
maar uw veralgemeningen zijn wel ronduit lachwekkend hoor...
|
Dus jij WEET dat mensen op dit forum niet mobiel zijn door sneeuw?
hier in dit onderwerp zitten er bijlange zoveel "spelers" niet actief als op het volledige forum. Hoe kan jij dan inschatten wie er mobiel is? en omdat uwen bompa geen bril wilt, willen andere bompa's dat niet? nochtans heeft mijn grootvader tot voor zijn ziekte met de auto gereden... en vrij goed zelf... en zelfs met winterbanden... oei oei, daar gaat de vergelijking al ![]() nooit veralgemenen als je niet alle factoren weet
|
Citaat:
![]() En ik rijd regelmatig naar Luxemburg, Bastogne, Eupen, Verviers, Luik... goed weer of slecht weer, en mijn woon-werk verkeer is 150 km per dag... ik passeer dus heel wat Aldi's en bakkers. Terug word ik als onveilige chauffeur beschouwd terwijl ik 33 jaar ongevallenvrij rijd! Als je weet dat 36% van de vrouwen toegeeft schrik te hebben om te rijden in de sneeuw dan zullen het niet enkel de oudjes zijn die voor files zorgen.
| Weergave | |
|
|
![]() |