Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Klopt dat het rubber harder wordt na de jaren maar uw profieldiepte blijft nog steeds dieper en uw zomerbanden zijn op die vier jaar ook al een pak harder geworden.
    Dus iemand dat lang met zijn zomerbanden doet wegens weinig km's blijft nog steeds winst hebben in grip met zijn winterbanden (als ze niet klets gereden zijn tenminste).

    Voor de rest als ik op glad wegdek alles dichtgooi met winterbanden of met zomerbanden (4seasons inbegrepen), dan zit daar toch een fameus verschil in remafstand tussen hoor.
    Zet twee identieke wagens naast elkaar en laat ze eens snel optrekken en eens snel remmen, telkens een groot verschil. Dat ge iets trager optrekt is niet erg maar minder remt is toch gevaarlijk.
    Rij met winterbanden en die achter u met dezelfde wagen maar zomerbanden ... smijt alles dicht in de winter en die steekt gegarandeerd achteraan in omdat zijn remafstand fameus groter is.
    Das inderdaad waar na vier jaar zullen ze nog beter zijn dan zomerbanden maar het efekt van de rubbersamenstelling zal zo goed als verdwenen zijn.
    In NL zit er ene die gewone zomerbanden op een speciaal daarvoor ontworpen masschien zet en er dwarsgroefjes in snijd zoals winterbanden dat ook hebben met ook een zeer groot verschil als gevolg bij natte baan.

    Winterbanden hebben zeker hun nut en binnen enkele jaren maken ze dat hier ook verplicht zoals in Duitsland.
    Last edited by Sus; 25 oktober 2010, 12:37.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

    Comment


    • #47
      Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Mijn vrouw rijdt maar een 5000 per jaar.
      De acherste banden zijn nu 10 jaar oud, en stonden er origineel op.

      hooow !!! meteen vervangen!

      Ik spreek uit eigen ondervinding, mijn 2e hands wagen had banden van 9jaar oud (wist ik niet) na mijn 2e kopstaart aanrijding op korte termijn aan lage snelheid. Wist ik dat er iets DIK fout moest zijn.
      Banden waren zo hard dat ze niet meer sleten en geen ruk grip meer gaven in de regen.
      Diezelfde dag nog voor 320euro 4 nieuwe laten steken en het is echt dag en nacht verschil.
      Als ik aan 30 of 50km/h op de rem ga staan rem ik ook effectief ipv door te glijden.
      De bandencentrale gaf me toen 6 a 7 jaar op als maximumleeftijd.

      Comment


      • #48
        Re: Winterbanden

        Ik doe 6 a 7 maanden met een set
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #49
          Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          Ik doe 6 a 7 maanden met een set
          Als ge dan 80.000km gedaan hebt kunt ge zeggen dat dit al redelijk goed is, als ge echter maat 10.000km gedaan hebt zijt ge misschien wat sportief op de baan of zijn uw wielen niet goed uitgelijnd.
          Tijd zegt niet echt veel en km's ook niet altijd. Sommigen doen enkel snelweg en anderen veel stad.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #50
            Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Als ge dan 80.000km gedaan hebt kunt ge zeggen dat dit al redelijk goed is, als ge echter maat 10.000km gedaan hebt zijt ge misschien wat sportief op de baan of zijn uw wielen niet goed uitgelijnd.
            Tijd zegt niet echt veel en km's ook niet altijd. Sommigen doen enkel snelweg en anderen veel stad.

            +/- 40 a 45000km vooral snelweg, maar die heeft ook op -en afritten die je op een sportieve manier kunt nemen.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #51
              Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              +/- 40 a 45000km vooral snelweg, maar die heeft ook op -en afritten die je op een sportieve manier kunt nemen.
              Ge kunt natuurlijk aan elke af- en oprit de snelweg eens verlaten, dan heb je er veel te doen ... zoals de gekken die dit elke dag op de E314 doen om files voor te steken of 's morgens de parking in Sterrebeek nemen op de E40.

              Nu ja, 45.000km is helemaal niet slecht, er zijn er veel die minder doen maar ook nog die beter scoren. Hangt ook een beetje van type band af. Met een supersportieve band zal je wat minder doen dan met een kilometervreter maar het rijgedrag is ernaar beperkt ook.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #52
                Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ge kunt natuurlijk aan elke af- en oprit de snelweg eens verlaten, dan heb je er veel te doen ... zoals de gekken die dit elke dag op de E314 doen om files voor te steken of 's morgens de parking in Sterrebeek nemen op de E40.

                Nu ja, 45.000km is helemaal niet slecht, er zijn er veel die minder doen maar ook nog die beter scoren. Hangt ook een beetje van type band af. Met een supersportieve band zal je wat minder doen dan met een kilometervreter maar het rijgedrag is ernaar beperkt ook.
                Ik wil ook nog op een redelijk uur op mijn werk/thuis komen, dus enkel de op/afrit die nodig is.

                Met mijn Bridgestones (fabriek) met moeite 30.000km gedaan, met de Pirelli Zero Rosso (Pirelli die als zacht bestempeld wordt) 40.000 minimum, zelfde rijstijl.

                Heb hem ondertussen wel al eens laten uitlijnen.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #53
                  Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  Ik wil ook nog op een redelijk uur op mijn werk/thuis komen, dus enkel de op/afrit die nodig is.

                  Met mijn Bridgestones (fabriek) met moeite 30.000km gedaan, met de Pirelli Zero Rosso (Pirelli die als zacht bestempeld wordt) 40.000 minimum, zelfde rijstijl.

                  Heb hem ondertussen wel al eens laten uitlijnen.
                  Al eens 99.800 km gedaan met één set origineel gemonteerde banden, dan vervangen omdat het regenseizoen begon en ik op zeker wou spelen ... waren niet op de minimum.

                  Is als remblokjes ... eens 100.000 km gedaan. Dat vind ik zelf ook niet zo slecht.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Winterbanden

                    edited
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Winterbanden

                      Ik vervang mijn banden as per as, i.p.v. per volledige set. Ik ga me echt niet bezighouden met banden te wisselen tussendoor om de slijtage wat gelijk te houden.
                      Heb die voor vervangen na 55.000 km., achteraan zullen ze vlot boven de 80.000 geraken (k'zit nu aan bijna 70.000, en ze zitten nog langs geen kanten aan de markering).
                      En de remblokjes zullen ook wel zonder problemen aan die 80.000 geraken...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #56
                        Re: Winterbanden

                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #57
                          Re: Winterbanden

                          schitterend toch, niet? hopelijk volgen andere landen, waaronder ook België dit idee snel op...
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                            schitterend toch, niet? hopelijk volgen andere landen, waaronder ook België dit idee snel op...
                            Schitterend toch, wanneer dit in de ganse Europese Unie wordt doorgevoerd.
                            Stel je voor : In december in het zuiden van Spanje bij meer dan 20*C met winterbanden moeten rijden.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Schitterend toch, wanneer dit in de ganse Europese Unie wordt doorgevoerd.
                              Stel je voor : In december in het zuiden van Spanje bij meer dan 20*C met winterbanden moeten rijden.
                              daar gaat het hem niet om, de zuiderse landen vallen in zo'n situatie naast den boot, enkel landen waar het meest kans bestaat op winterse neerslag en waar algemene winterse toestanden (mist, ijzel, regen, hagel, sneeuw) gelden.

                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                                daar gaat het hem niet om, de zuiderse landen vallen in zo'n situatie naast den boot, enkel landen waar het meest kans bestaat op winterse neerslag en waar algemene winterse toestanden (mist, ijzel, regen, hagel, sneeuw) gelden.

                                En wat met bv. Baskenland of andere delen van Spanje die bijna jaar na jaar met hevige winter te maken hebben terwijl men in Sevilla nog in een hemd de straat op komt? Zelfde land, 2 situaties. Waarmee ik wil zeggen hoe moeilijk het is om een algemene maatregel te heffen op EU niveau.

                                Comment

                                Working...
                                X