Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Winterbanden

    Een jaar of zes geleden heb ik mij door een actie van LeasePlan laten overhalen om een set winterbanden te steken ze zaten sowieso al ettelijke jaren in mijn contract maar ik zag er echt het nut niet van in. Dom dom dom, dat ik dit niet eerder heb gedaan. Toen met de Audi A4 een groot verschil, nu met de grote Smart een immens verschil. Dit heeft niet enkel met sneeuw te maken, de wegligging is zowel bij droog als nat wegdek aanzienlijk beter. Het is trouwens altijd uitkijken wanneer je terug de zomerset erop laat zetten.
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

    Comment


    • #32
      Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
      Winterbanden zijn best zo vers mogelijk, de reden daarvan is dat als je een nieuwe winterband ongebruikt 4 jaar weglegt het rubber bijna zo hard is geworden als van een zomerband, hij is dan meer een all season band.
      Klopt dat het rubber harder wordt na de jaren maar uw profieldiepte blijft nog steeds dieper en uw zomerbanden zijn op die vier jaar ook al een pak harder geworden.
      Dus iemand dat lang met zijn zomerbanden doet wegens weinig km's blijft nog steeds winst hebben in grip met zijn winterbanden (als ze niet klets gereden zijn tenminste).

      Voor de rest als ik op glad wegdek alles dichtgooi met winterbanden of met zomerbanden (4seasons inbegrepen), dan zit daar toch een fameus verschil in remafstand tussen hoor.
      Zet twee identieke wagens naast elkaar en laat ze eens snel optrekken en eens snel remmen, telkens een groot verschil. Dat ge iets trager optrekt is niet erg maar minder remt is toch gevaarlijk.
      Rij met winterbanden en die achter u met dezelfde wagen maar zomerbanden ... smijt alles dicht in de winter en die steekt gegarandeerd achteraan in omdat zijn remafstand fameus groter is.
      Last edited by VerSeg; 24 oktober 2010, 22:43.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
        Voor iemand die geen km's maalt zijn winterbanden ook niet echt aan te raden, omdat de banden op leeftijd zullen vervangen worden en niet op werkelijke slijtage... waardoor de gebruiker altijd genoeg profiel heeft op zijn zomerband.
        Ik doe dagelijks +200km, mijn vrouw 34km ... ik zet winterbanden op beide wagens!
        Dat ge nu weinig km's doet of veel ... als je met die banden één ongeval kunt voorkomen heb je al winst gemaakt. Als je met die banden één keer kunt voorkomen dat ze u moeten komen wegslepen omdat je vast zit, dan heb je ook al winst gemaakt.
        Voor de rest, alles wat de veiligheid kan verbeteren, zowel van onszelf als voor anderen, is altijd de moeite om te overwegen. Zo kan je evengoed stellen dat iemand dat weinig km's doet geen ABS moet hebben of geen airbags ... de kans dat je die echt gebruikt is anders nog veel kleiner dan die winterbanden.
        Maar vergeet vooral die alu-velgen niet en die spoiler ... da's voor velen belangrijker dan een goede band.

        Het is waar, enkele jaren geleden hadden we bijna geen winter hier maar de laatste twee zijn toch al héél anders geweest.
        Dat de winterbanden nu op vele plaatsen uitverkocht zijn ... dat wil toch zeggen dat heel veel mensen het nut ervan inzien, waarom zouden ze het anders kopen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Winterbanden

          Heb nu ongeveer 3 miljoen km achter de rug met meerdere auto's en vrachtwagens en JA , winterbanden als het kouder word ... bij temperaturen kouder dan ong 7 graden bij nat wegdek al dag en nacht verschil .... bij mij binnenkort andere velgskes en banden er weer op ... voor winterbanden hoeft het niet allen te sneeuwen hoor ....
          Eigenlijk noemen we ze beter " koud weer banden "

          Nee , echt , geen overbodige luxe maar een wijze investering ...

          ps Duitsland en scandinavie , de alpenlanden inbegrepen verplicht ...(ook voor buitenlanders)

          Er zijn ooit genoeg studies daaromtrent gemaakt ...
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #35
            Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            Heb nu ongeveer 3 miljoen km achter de rug met meerdere auto's en vrachtwagens.
            Hopelijk is dat niet allemaal om veranda's te gaan plaatsen of uw klanten liggen wel heel ver uiteen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              winterbanden, haha.
              nog nooit van mn leven heb ik winterbanden gekocht.
              wat een mooie besparing is dat niet.
              wat doe je dan 's winters? gewoon voorzichtiger rijden he, meer niet.
              Besparing? LOL

              Koop u eens een deftige set winterbanden waarmee je +- 6 maand per jaar rijdt,
              en op uw zomer banden even lang...
              Dus slijten zowel de winter als zomer banden minder snel waardoor je veel langer
              van beide setjes zal kunnen genieten en niet zo snel naar de bandenboer moet
              achter nieuw rubber.
              Da's volgens mij tenminste een deftige vorm van besparing (en 't is nog goed voor de natuur en 't milieu bovenop).

              Komende week ook mijn setje winterbanden monteren, op een 2400cc achteraandrijving
              kan je maar beter uw voorzorgen nemen i.p.v. "gewoon voorzichtiger rijden".

              Ik snap niet, na alle ellende van vorige winter, dat er nog mensen zijn die winterbanden een belachelijke investering vinden en durven beweren dat het totaal nutteloos en overbodig is. Ik zou zeggen; probeer het eerst eens uit en kom dan nog eens terug op wat je hier hebt geschreven.
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #37
                Re: Winterbanden

                Best grappig eigenlijk, ik zou wel eens willen weten hoeveel van die “winterbanden afbranders” er daarwerkelijk ook al eens een weekje met dergelijke banden hebben gereden in de winter, vermoedelijk zal dit heel erg weinig zijn…
                Ik rij in de winter nooit meer zonder, het verschil is enorm.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #38
                  Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                  Besparing? LOL

                  Koop u eens een deftige set winterbanden waarmee je +- 6 maand per jaar rijdt,
                  en op uw zomer banden even lang...
                  Dus slijten zowel de winter als zomer banden minder snel waardoor je veel langer
                  van beide setjes zal kunnen genieten en niet zo snel naar de bandenboer moet
                  achter nieuw rubber.
                  die snap ik niet?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #39
                    Re: Winterbanden

                    over het nut van winterbanden discussiëren heeft geen zin.
                    dat ze beter zijn hoef je heus geen einstein voor te zijn..
                    alleen het kost allemaal zoveel he...en daar wringt het schoentje.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Hopelijk is dat niet allemaal om veranda's te gaan plaatsen of uw klanten liggen wel heel ver uiteen.
                      nee nee , ben bijna drie jaar gestopt met de grote kilometervreterij..
                      geen plezier meer aan wegens te druk tegenwoordig..
                      28 jaar geleden begonnen en toen was het nog plezant op de baan
                      en 't is altijd slechter en slechter geworden (komt niet door mij hee)..
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #41
                        Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        :
                        Ik doelde op de mensen die 5000km per jaar afleggen. Die kunnen eventueel om de x jaar gewoon nieuwe zomerbanden leggen.
                        Als je dagelijks maar 10km bolt, is de kans op een ongeval toch klein. (oudere mensen)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                          Best grappig eigenlijk, ik zou wel eens willen weten hoeveel van die “winterbanden afbranders” er daarwerkelijk ook al eens een weekje met dergelijke banden hebben gereden in de winter, vermoedelijk zal dit heel erg weinig zijn…
                          Ik rij in de winter nooit meer zonder, het verschil is enorm.
                          Voila, dat zeg ik ook, en hopelijk moeten ze nooit kort stoppen achter een auto met winterbanden, want je mag niet achteraan op iemand inrijden.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Voila, dat zeg ik ook, en hopelijk moeten ze nooit kort stoppen achter een auto met winterbanden, want je mag niet achteraan op iemand inrijden.
                            Als je echt van slechte wil bent dan kan je zo eentje met zomerbandjes in je kont hebben hangen da's een feit , nu zoiets zou ik nooit opzettelijk doen, ik zal er wel voor zorgen dat ik niet in eentje z'n achterkant hang, als die achter mij nu persé geen winterbandjes wil leggen dat is dat eerder zijn probleem
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #44
                              Re: Winterbanden

                              Mijn vrouw rijdt maar een 5000 per jaar.
                              De acherste banden zijn nu 10 jaar oud, en stonden er origineel op.

                              Als ze nu nieuwe banden nodig heeft, dan steek ik zeker 4 seasons of gewoon winterbanden. Dat die dan in de zomer een beetje sneller slijten zal me worst wezen.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Winterbanden

                                Ik heb gezorgd dat mijn zomerbanden zeker goed scoren bij regenweer. Droog is bij bijna alle (degelijke) zomerbanden goed. Dat laatste kan je van winterbanden bij 20°C NOOIT zeggen. In België zijn goeie banden bij regenweer heel belangrijk.
                                Daarnaast verslijten winterbanden bij zomertemperaturen niet alleen behoorlijk vlug, hun resultaten bij droog en nat weer zijn dan ook niet bijster goed.
                                Gewoon bij hogere temperaturen je winterbanden laten zitten is niet verstandig want dan zijn de remafstanden een stuk langer dan bij zomerbanden (ook bij nat weer) !

                                Onder de 7°C zijn winterbanden inderdaad beter, maar iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij die investering wil doen. Ik ga er me met mijn voorwielaandrijver en nieuwe banden (en redelijk weinig km.) niet mee bezighouden. Op wintersport ga ik toch niet ...
                                En niet vergeten dat versleten winterbanden (en ik dacht dat dat bij een groefdiepte van een 4 mm. was) onveiliger zijn, dan nieuwe zomerbanden in de winter...

                                PS oude banden (ouder dan 10 jaar) vervang je beter, zelfs als ze nog niet versleten zijn... Eigenlijk beginnen banden al na 5 jaar andere rubbereigenschappen te vertonen (en die verbeteren niet...).
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X