Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Vandaar dat ze zich dus moet beperken tot het rondrijden met oude bakken... Die zijn toch zoveel beter gemaakt, en veel comfortabeler dan de huidige auto's .
    Buiten de winterbanden discussie om:
    Ja er zijn vroeger veel betere auto's gebouwd als diegene die nu van de band rollen.
    heeft natuurlijk te maken met de duizenden voorschriften waaraan ze momenteel moeten voldoen.
    En sommigen hadden (in mijn ogen) alleszins veel meer comfort.
    Vandaar zou ik toch willen vragen om "oude bakken" met wat meer respect te behandelen...

    Ik beloof u zeer plechtig, dat mijn volvo 240GL uit 1986 pakken comfortabeler reed als de renault megane die onder mijn poep zat.
    wel een verschil van 15jaar... en met mijn Clio die 17jaar verschil heeft is het helemaal geen vergelijk...

    Van onze garagist heb ik al veel mogen horen dat mercedes 13-14 jaar geleden gestopt is met echte kwaliteit te bouwen zoals dat vroeger hun gewoonte was...
    maar nogmaals, ik blijf daar zeer eerlijk in, dat de voorschriften qua vervuiling/uitstoot daar enorm op inspelen...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Best mogelijk dat ik hier wat in het rood ga beste mensen, maar ik ben deze discussie waar iedereen naast elkaar praat dan ook BEU.
      Als ik iets beu ben, dan blijf ik er gewoon van weg.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Is er hier dan niemand die wil lezen dat niemand, maar dan ook niemand hier de bijkomende waarde van winterbanden NIET inziet en zich enkel de vraag stelt van de verminderende meeropbrengsten?
        Blijkbaar zijn er nog veel minder die lezen waar dit topic eigenlijk echt over gaat ... dit topic is enkel gestart met de info dat wie nog winterbanden wou hebben, snel moest zijn.
        Het ging hem niet eens over het voor- of nadeel van dergelijke banden maar enkel over voorraadproblemen bij dealers.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ja, het is weer zover!
        .../...
        Dus wie nog iets wil hebben zal rap moeten zijn.
        Dus eigenlijk een topic voor wie echt geïnteresseerd is in winterbanden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Kan jij deze mensen even contacteren a.u.b. en hun wijzen op de verkeerde informatie dat ze publiceren?

          http://www.secunews.be/nl/news.asp?ID=138
          Touché
          Ik heb ongelijk.
          Dat gebeurt in het verhitte van een discussie.
          Ik bied hierbij dan ook mijn excuses aan voor het verlenen van foutieve informatie.

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Als ik iets beu ben, dan blijf ik er gewoon van weg.

            Precies.
            Dat is wat ik in het vervolg ook ga doen

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Blijkbaar zijn er nog veel minder die lezen waar dit topic eigenlijk echt over gaat ... dit topic is enkel gestart met de info dat wie nog winterbanden wou hebben, snel moest zijn.
              Het ging hem niet eens over het voor- of nadeel van dergelijke banden maar enkel over voorraadproblemen bij dealers.

              Dus eigenlijk een topic voor wie echt geïnteresseerd is in winterbanden.
              Beetje gedateerd dus zou ik zeggen

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                Touché
                Ik heb ongelijk.
                Dat gebeurt in het verhitte van een discussie.
                Ik bied hierbij dan ook mijn excuses aan voor het verlenen van foutieve informatie.
                Iedereen kan het al eens fout hebben ... het toegeven is anders niet voor iedereen weggelegd.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Iedereen kan het al eens fout hebben ... het toegeven is anders niet voor iedereen weggelegd.
                  Fout is toch fout ? Ik snap niet waarom sommigen daar lastig willen over doen.
                  Het is bijzonder werk- en tijdrovend om gelijk te willen halen waar je gewoonweg verkeerd zit, en het leven duurt maar 30.000 dagen

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Buiten de winterbanden discussie om:
                    Ja er zijn vroeger veel betere auto's gebouwd als diegene die nu van de band rollen.
                    heeft natuurlijk te maken met de duizenden voorschriften waaraan ze momenteel moeten voldoen.
                    En sommigen hadden (in mijn ogen) alleszins veel meer comfort.
                    Vandaar zou ik toch willen vragen om "oude bakken" met wat meer respect te behandelen...

                    Ik beloof u zeer plechtig, dat mijn volvo 240GL uit 1986 pakken comfortabeler reed als de renault megane die onder mijn poep zat.
                    wel een verschil van 15jaar... en met mijn Clio die 17jaar verschil heeft is het helemaal geen vergelijk...

                    Van onze garagist heb ik al veel mogen horen dat mercedes 13-14 jaar geleden gestopt is met echte kwaliteit te bouwen zoals dat vroeger hun gewoonte was...
                    maar nogmaals, ik blijf daar zeer eerlijk in, dat de voorschriften qua vervuiling/uitstoot daar enorm op inspelen...
                    Als ik de corolla waar ik nog mee gereden heb, nu vergelijk met de VW golf V waar ik nu mee rijdt, dan weet ik welke het onderspit delft. En dat zijn wagens uit DEZELFDE klasse... Ik denk dat een Rolls Royce van 50 jaar oud, waarschijnlijk ook comfortabeler zal zijn dan een VW golf van nu ... Vergelijk je Volvo 240 GL, met een Mercedes E-klasse van vandaag, en de vergelijking zal juister opgaan... (en zeg dan maar doei over je Volvo'ke). Een nieuwe Volvo S60 vergelijk je toch ook niet met een nieuwe clio ???
                    Last edited by polleke_cgc; 4 maart 2013, 18:58.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Als ik de corolla waar ik nog mee gereden heb, nu vergelijk met de VW golf V waar ik nu mee rijdt, dan weet ik welke het onderspit delft. En dat zijn wagens uit DEZELFDE klasse... Ik denk dat een Rolls Royce van 50 jaar oud, waarschijnlijk ook comfortabeler zal zijn dan een VW golf van nu ... Vergelijk je Volvo 240 GL, met een Mercedes E-klasse van vandaag, en de vergelijking zal juister opgaan... (en zeg dan maar doei over je Volvo'ke). Een nieuwe Volvo S60 vergelijk je toch ook niet met een nieuwe clio ???
                      Dus een 240 mag je niet vergelijken met een huidige megane?
                      als je natuurlijk gaat overschatten heb je zeker en vast gelijk
                      Last edited by Koeno; 4 maart 2013, 21:25.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Ondertussen vorige zaterdag mijn winterbanden en dito wielen vervangen door een tussenseizoen optie.
                        Deze morgen was het wat koud, maar heb daar geen ginder van ondervonden. Het gaf bovendien een leuk lentegevoel...
                        Last edited by enero; 5 maart 2013, 08:14.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Buiten de winterbanden discussie om:
                          Ja er zijn vroeger veel betere auto's gebouwd als diegene die nu van de band rollen.
                          heeft natuurlijk te maken met de duizenden voorschriften waaraan ze momenteel moeten voldoen.
                          En sommigen hadden (in mijn ogen) alleszins veel meer comfort.
                          Vandaar zou ik toch willen vragen om "oude bakken" met wat meer respect te behandelen...

                          Ik beloof u zeer plechtig, dat mijn volvo 240GL uit 1986 pakken comfortabeler reed als de renault megane die onder mijn poep zat.
                          wel een verschil van 15jaar... en met mijn Clio die 17jaar verschil heeft is het helemaal geen vergelijk...

                          Van onze garagist heb ik al veel mogen horen dat mercedes 13-14 jaar geleden gestopt is met echte kwaliteit te bouwen zoals dat vroeger hun gewoonte was...
                          maar nogmaals, ik blijf daar zeer eerlijk in, dat de voorschriften qua vervuiling/uitstoot daar enorm op inspelen...
                          Wat bedoel je met kwaliteit?

                          Een motor die 500.000km haalt? Daar zit niemand op.te wachten.... Allé, toch geen particulieren.

                          En wat is beter rijden? Wegligging? Ik durf te stellen dat vrijwel elke moderne auto zijn vergelijkbare voorvader met gemak verslaat.
                          Auto's van vroeger waren ook véél slechter op gebied van veiligheid, en zeker op gebied van crashveiligheid. Ja, zelfs die Volvo wordt daarin vandaag geklopt door een Golf of Megane.

                          En zo ook banden. Die worden ook alleen maar beter.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Een motor die 500.000km haalt? Daar zit niemand op.te wachten.... Allé, toch geen particulieren.
                            Ik zit daar zeker op te wachten.
                            een motor die na 100.000km begin slijtage te tonen (met elk jaar zijn onderhoud) is mij wat te ver gegrepen...

                            Onze MB van 14jaar zit nu op 220.000km en die lijkt er nog lang niet mee te stoppen...
                            dus waarom zou een particulier er niet op wachten?

                            Ik weet niet hoe graag jij geld uitgeeft, maar ik ga er liever zuinig mee om.
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Moderne blokken hebben een levensduur van 300-500.000km. Beter dan vroeger door kleinere toleranties op lagers, zuigers etc, materialen, ontwerp... Ik ken een aantal zelfstandige koeriers die dat half miljoen km draaien zonder herstellingen aan het blok.
                              Hoeveel koppakkingen worden er nog vervangen? Vroeger was dat vrij courant op 100-150.000km (niet merkspecifiek, gewoon een marktgemiddelde). Idem voor krukas-en zuigerlagers (de "bielle coulée") en zuigerveren/zuigers/cilinderbussen, compressieverliezen werden als normaal beschouwd bij wat meer kms
                              Niet vergeten dat een benzinemotor vroeger 40-50pk/l haalde, nu is het dubbele geen uitzondering. Diesels komen van 25-30pk/l, nu zonder moeite 70-80 of meer. De thermische belasting is enorm toegenomen (waardoor ook het rendement erop vooruit gaat), terwijl de hoeveelheid koelvloeistof en de metaalmassa van het blok sterk verminderd zijn.
                              Ook de toerentallen van diesels zijn veel hoger dan vroeger.
                              Ik herinner mij een taxichauffeur in Brussel, die zijn 2l of 2.4l, dat weet ik niet meer, in een andere koets heeft ingebouwd (zijn broer was monteur, die kende ik) na een ongeval, en er zo'n 800.000km mee gereden heeft, met één revisie.
                              Evengoed had de Golf GTI va mijn broer (model '81, 1.6/110pk) na minder dan 70.000km een nieuwe koppakking nodig, bij dit type was 100.000km normaal. Dat kan ook gedeeltelijk aan de rijstijl van de bestuurders gelegen hebben.
                              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Ondertussen vorige zaterdag mijn winterbanden en dito wielen vervangen door een tussenseizoen optie.
                                Deze morgen was het wat koud, maar heb daar geen ginder van ondervonden. Het gaf bovendien een leuk lentegevoel...
                                Ik ga voor slicks, geeft een leuk circuit gevoel ^^
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X