Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Heeft niks met banden te maken maar dit is toch een must voor iedereen die van mening is dat veiligheid geen prijs heeft.
    Ik ben gisterenavond gaan eten (kreeften waren heel lekker Geert ) met een bevriend koppel. Zij rijden met een Benz 350D S-klasse full option.
    Over veiligheid gesproken, deze auto heeft een intelligent remsysteem dat de auto tot stilstand remt als je de met de cruise control op in slaap valt en je op een stilstaand of bewegend object af gaat. Met een duw op de knop verandert de display km-teller/toerenteller in een tv scherm met infrarood-zicht. Ook in dikke mist zie je perfect in de verte. Het is dus geen lichtversterker, het is dus wel IR. Spectaculair efficiënt. Mijn mond viel open. Je ziet dus objecten vér buiten het bereik van de koplampen (wij wonen hier nogal donker).
    Ik moest meteen denken aan wat iedereen al bijna 2500 posts hier zit te memmen over winterbanden
    Dus aan iedereen die denkt dat veiligheid geen prijs heeft : kopen mensen
    Ik heb wel niet gevraagd als hij met winterbanden rijdt, dat ga ik later nog wel eens doen. Hij had het er in ieder geval niet over en ik was te verbluft.

    Geen idee wat deze opties kosten maar op bussen en trucks zou dat toch wel verplicht mogen zijn, naast -natuurlijk- winterbanden op de hele vloot.
    Op zo'n wagen zijn ongetwijfeld winterbanden gemonteerd tijdens de wintermaanden, niet aan twijfelen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Zeker,
      Een paar winters geleden stond er hier in de buurt een hele file omdat een S-klasse met enorm brede zomerbanden niet meer weg geraakte op een kleine helling. Meneer reed niet veel, en vond het de moeite niet.
      We hebben die auto in de kant geduwd, en daarna kon iedereen verder. Zelfs golfkes met zomersloefen reden vlot voorbij....

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Ook het gewicht van dergelijke wagen speelt in zijn nadeel.Toen ik vorige zondagmorgen met de wagen van mijn vrouw (SL500- 2000kg) mijn zondags bezoek aan de bakker wou brengen had vergeten de wagen eerst wat te laten draaien om het toerental naar beneden te laten komen na een nachtje stilstand. Bij het achteruitrijden (automaat) schoof ik vanzelf over de oprit toen ik licht wou remmen, en dan nog met winterbanden. Echt niet te doen die wagens.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Ik heb op youtube eens een filmpje gezien waarop men dit automatisch remsysteem wilde demonstreren aan de autojournalisten. Gelukkig was de testwagen onbemand, want hij vlamde tegen 80km/h achterin de stilstaande vrachtwagen.
          MB heeft nog eens pech gehad toen ze hun ESP wilden tonen met een elandtest. Hierbij wordt het stuur bij 90kmh omgegooid. Onder het oog van 50 autojournalisten ging de auto 3 keer overkop
          Ik heb ABS, ESP, DSP en nog veel andere 3-letterdingen op mijn auto, maar ga ze niet gebruiken om roekeloos te rijden.
          Het enige 3-letterding dat ik altijd bewust gebruik is AVM (Allround View Monitor)

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Heb hetzelfde al eens gezien bij een porsche carrera die voor me stond in Antwerpen.
            Het had gesneeuwd. De porsche had lekker brede banden; toen het licht op groen sprong ging de wagen niet vooruit maar draaide zwiepend zijwaards.

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Op zo'n wagen zijn ongetwijfeld winterbanden gemonteerd tijdens de wintermaanden, niet aan twijfelen.
              Ongetwijfeld. Het was dan ook een rhetorische vraag.
              Ik ben er zeker van dat Transwest hier vlakbij de hele vloot tijdens de winterperiode winterbanden op legt.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Voor 100.000 euro hebt ge toch al iets , nog niet alles maar full option moet dat niet zijn.
                Niet lastig doen, Francois. Veiligheid heeft een prijs.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Ik heb op youtube eens een filmpje gezien waarop men dit automatisch remsysteem wilde demonstreren aan de autojournalisten. Gelukkig was de testwagen onbemand, want hij vlamde tegen 80km/h achterin de stilstaande vrachtwagen.
                  MB heeft nog eens pech gehad toen ze hun ESP wilden tonen met een elandtest. Hierbij wordt het stuur bij 90kmh omgegooid. Onder het oog van 50 autojournalisten ging de auto 3 keer overkop
                  Ik heb ABS, ESP, DSP en nog veel andere 3-letterdingen op mijn auto, maar ga ze niet gebruiken om roekeloos te rijden.
                  Het enige 3-letterding dat ik altijd bewust gebruik is AVM (Allround View Monitor)
                  Gelukkig is er nog Youtube om iedereen de waarheid te vertellen.
                  Moesten we die zekerheden niet meer hebben.....zeg nu zelf, waar stonden we dan ????

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Zeker,
                    Een paar winters geleden stond er hier in de buurt een hele file omdat een S-klasse met enorm brede zomerbanden niet meer weg geraakte op een kleine helling. Meneer reed niet veel, en vond het de moeite niet.
                    We hebben die auto in de kant geduwd, en daarna kon iedereen verder. Zelfs golfkes met zomersloefen reden vlot voorbij....

                    Zo is dat. Een jaar of 15-20 geleden lag ook hier de boel ondergesneeuwd en we hebben hier in het bos ook een paar hellingen waar er altijd miserie is omdat er nooit gestrooid wordt. We hadden de kinderen met de slee naar de school gebracht (Hertsberge). Caroline (de vrouw van de man met de Benz uit het vorige verhaal) ging ze ophalen en ik mocht mee. We stonden halverwege de helling in de Congodreef en ik kon het niet laten om te vragen om halverwege eens te stoppen en vervolgens op de gas te trappen. Het staat wel niet op Youtube en het zal dus wel niet waar zijn maar die auto kroop de helling op, ik zat er naast. En dit in een tijd waar er van winterbanden amper sprake was. MB 300D 4Matic Turbo

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Yep : gewoon wachten tot dinsdag ... En voor de Duitsers tot eind deze maand. Die zullen content zijn dat ze dan eindelijk weer 250 kunnen vlammen...
                      Heb op de heen en terugweg naar onze wintersportvakantie veel Duitsers tegen +200km/h zien voorbij vlammen, maar deze reden "uiteraard allemaal op zomerbanden"
                      (want het was eind januari en dus volop winter in Duitsland)...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                        Heb op de heen en terugweg naar onze wintersportvakantie veel Duitsers tegen +200km/h zien voorbij vlammen, maar deze reden "uiteraard allemaal op zomerbanden"
                        (want het was eind januari en dus volop winter in Duitsland)...
                        Dat is zeer juist opgemerkt.
                        Het merendeel van de mensen is in staat om aan 200 km/h in een oogopslag een winterband te herkennen van een zomerband, net zoals het merendeel weet dat snelheid kwadractsidge (ow moeilijk woord) is verbonden aan EKin

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Dat is zeer juist opgemerkt.
                          Het merendeel van de mensen is in staat om aan 200 km/h in een oogopslag een winterband te herkennen van een zomerband, net zoals het merendeel weet dat snelheid kwadractsidge (ow moeilijk woord) is verbonden aan EKin
                          'k heb er eens naast gelopen om te zien of er wel degelijk winterbanden oplagen, lukte dat niet heb ik mij er voor gegooid zodat ze moesten stoppen en ik kon het dan op die manier zien...

                          Wat denk jij nu zelf? dat ze wel of niet op winterbanden reden?

                          Het heeft tijdens de heenreis bijna de hele weg gesneeuwd, vanaf het Eifel gebergte tot op onze bestemming.
                          Duitsers lullen niet uit hun nek gelijk 95% van de Belgen op het gebied van winterbanden en zeker niet wanneer het over persoonlijke verkeersveiligheid gaat.

                          Dus monteren zij winterbanden zonder veel gemekker en geklaag, met of zonder winterbandenplicht...
                          Last edited by kirsten_dl; 4 maart 2013, 03:31.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            'k heb er eens naast gelopen om te zien of er wel degelijk winterbanden oplagen, lukte dat niet heb ik mij er voor gegooid zodat ze moesten stoppen en ik kon het dan op die manier zien...

                            Wat denk jij nu zelf? dat ze wel of niet op winterbanden reden?

                            Het heeft tijdens de heenreis bijna de hele weg gesneeuwd, vanaf het Eifel gebergte tot op onze bestemming.
                            Duitsers lullen niet uit hun nek gelijk 95% van de Belgen op het gebied van winterbanden en zeker niet wanneer het over persoonlijke verkeersveiligheid gaat.

                            Dus monteren zij winterbanden zonder veel gemekker en geklaag, met of zonder winterbandenplicht...
                            Wat ik denk ? Op basis waarvan ?
                            Ten eerste haat ik het als beta-wetenschapper om een mening te vormen op basis van veronderstellingen.
                            Sarcasmefactor -on
                            Ten tweede neem ik dus meteen aan dat de Belgen en vooral 95% van de Vlamingen een intellectueel inferieur volkje zijn tov van de Duitsers, alvast op het gebied van winterbanden
                            Ten derde hou ik me op vakantie liever met andere dingen bezig dan een statistiek op te stellen over het al dan niet gebruiken van winterbanden.
                            Ten vierde, als ik wel zou doen dan zou ik uitpakken met cijfers en niet met vermoedens
                            Sarcasmefactor -off

                            Is er hier dan niemand die wil lezen dat niemand, maar dan ook niemand hier de bijkomende waarde van winterbanden NIET inziet en zich enkel de vraag stelt van de verminderende meeropbrengsten?
                            Vanaf welke breedtegraad ga je winterbanden aanraden ? Vanaf welke breedtegraad én lengtegraad gewoonweg verplichten ? Narvik is de enige ijsvrije haven boven de poolcirkel, 250 km landinwaarts is dat al een heel ander verhaal.....
                            Hier zijn nagelbanden verboden maar in Zweden zijn dubbdäck schering en inslag. Zijn de Zweden idioten ? Zweden is een GROOT land met seizoenen die veel extremer liggen dan bij onze vrienden de Duitsers.

                            Sarcasmefactor -on
                            Je hebt toch die Benz met IR toch al besteld ? Je moet weten : veiligheid heeft geen prijs
                            Sarcasmefactor -off

                            Best mogelijk dat ik hier wat in het rood ga beste mensen, maar ik ben deze discussie waar iedereen naast elkaar praat dan ook BEU.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Wat ik denk ? Op basis waarvan ?
                              Ten eerste haat ik het als beta-wetenschapper om een mening te vormen op basis van veronderstellingen.
                              Sarcasmefactor -on
                              Ten tweede neem ik dus meteen aan dat de Belgen en vooral 95% van de Vlamingen een intellectueel inferieur volkje zijn tov van de Duitsers, alvast op het gebied van winterbanden
                              Ten derde hou ik me op vakantie liever met andere dingen bezig dan een statistiek op te stellen over het al dan niet gebruiken van winterbanden.
                              Ten vierde, als ik wel zou doen dan zou ik uitpakken met cijfers en niet met vermoedens
                              Sarcasmefactor -off

                              Is er hier dan niemand die wil lezen dat niemand, maar dan ook niemand hier de bijkomende waarde van winterbanden NIET inziet en zich enkel de vraag stelt van de verminderende meeropbrengsten?
                              Vanaf welke breedtegraad ga je winterbanden aanraden ? Vanaf welke breedtegraad én lengtegraad gewoonweg verplichten ? Narvik is de enige ijsvrije haven boven de poolcirkel, 250 km landinwaarts is dat al een heel ander verhaal.....
                              Hier zijn nagelbanden verboden maar in Zweden zijn dubbdäck schering en inslag. Zijn de Zweden idioten ? Zweden is een GROOT land met seizoenen die veel extremer liggen dan bij onze vrienden de Duitsers.

                              Sarcasmefactor -on
                              Je hebt toch die Benz met IR toch al besteld ? Je moet weten : veiligheid heeft geen prijs
                              Sarcasmefactor -off

                              Best mogelijk dat ik hier wat in het rood ga beste mensen, maar ik ben deze discussie waar iedereen naast elkaar praat dan ook BEU.
                              Je hoeft echt niet te proberen zunne. Madam wil zelfs geen ESP op haar auto, wat zou ze dan in godsnaam aanvangen met al die andere elektronica in een auto, die er toch maar een onbetrouwbaar ding van maakt ???
                              Vandaar dat ze zich dus moet beperken tot het rondrijden met oude bakken... Die zijn toch zoveel beter gemaakt, en veel comfortabeler dan de huidige auto's .

                              En inderdaad : op sneeuw rondrijden op winterbanden aan 200 km./h is perfect veilig. Met winterbanden is de grip op sneeuw toch zoveel groter dan wat zomerbanden bieden op droog wegdek... .
                              Last edited by polleke_cgc; 4 maart 2013, 11:43.
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Hier zijn nagelbanden verboden
                                Kan jij deze mensen even contacteren a.u.b. en hun wijzen op de verkeerde informatie dat ze publiceren?

                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X