Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 157 van 166 EersteEerste ... 57 107 147 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.901 t/m 3.925 van 4149

Discussie: Winterbanden

Standaard Re: Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
    Als er veel sneeuw ligt blijf ik ook thuis, ik ben op pensioen dus heb ik meer tijd.
    Als er veel sneeuw ligt, kan je met je x-climates rustig de baan op .
    Veel plezier ermee. Hopelijk sneeuwt het deze winter nog eens. ☺

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het is de bedoeling dat het al begint te werken voordat men schuift ... als een of meerdere wielen grip beginnen te verliezen.

Het is net de bedoeling om schuiven te voorkomen, niet om dan pas tussen te komen.

Ook in scherpe bochten zonder echt gripverlies kan dat al tussenkomen.
    Maar dat noemt men dan meer DSC of dergelijke.
    Klopt, maar eerst is er slip, en dan kan DSC of ESP iets doen hé.
    Het kan nooit dat de ESP de slip zelf veroorzaakt.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Klopt, maar eerst is er slip, en dan kan DSC of ESP iets doen hé.
    Het kan nooit dat de ESP de slip zelf veroorzaakt.
    DSC, ESP, ... zal inderdaad nooit slip veroorzaken, het kan het (soms) wel voorkomen voordat er slip ontstaat.

Er is een groot verschil tussen de verschillende versies, de huidige actieve systemen meten door middel van o.a. de ESP en ABS sensoren hoe snel elk wiel draait, de bewegingen van de wagen en dus ook of men een forse of overdreven (uitwijken) bocht neemt.
    Deze systemen komen al tussen om die bocht vlotter te kunnen laten nemen, nog voor er enige sprake is van effectieve slip en dus als er nog maar een slip dreigt aan te komen.
    Het is net de bedoeling van deze systemen om in te grijpen voordat er slip ontstaat want op tijd ingrijpen is nog steeds beter dan corrigeren.

Het basis tractie controle systeem (TSC) voor bij vertrek beperkt inderdaad het doorslippen van de wielen en zal in voege treden bij een eventuele slip.
    De benamingen veranderen nogal wat bij de verschillende automerken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Wij maken die systemen voor vrachtwagens.

Slip is niet digitaal.
    10% slip betekent dat een wiel ofwel 10% sneller of 10% trager draait dan de snelheid van de auto.

Een wiel dat blokkeert heeft uiteraard 100% slip.

Bv, je rijdt 40km/h op een nat wegdek, en je geeft fors gas met een krachtige auto. Als je wiel dan 44km/h draait, dan heb je 10% slip.
    Onstabiliteit krijg je ongeveer vanaf 20-30% (positieve of negatieve) slip. En dan gaat ABS of ESP ingrijpen door bv motorvermogen te beperken, of remdruk afbouwen of opbouwen.
    Maar zo lang je normaal rijdt met slippercentages onder de 5% doet dat systeem gewoon niks buiten continu de snelheden monitoren.
    Laatst gewijzigd door Tommie1; 11 januari 2018 om 13:07
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Standaard Winterbanden

Edit: Het heeft geen zin te reageren, rij toch niet met een vrachtwagen.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 11 januari 2018 om 17:45
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

En nochtans de principes zijn exact hetzelfde, alleen zijn die voertuigen complexer.
    Meer assen, vrijwel altijd met een aanhanger of oplegger, dus veel moeilijker om,de stabiliteit te garanderen.
    Tommie

Laatst gewijzigd door notex; 22 maart 2018 om 10:50

Heb je die filmpjes een paar pagina's terug al niet gepost ?
    Misschien ook eens eentje opzoeken met een Range Rover of Ford Ranger of Bronco in de hoofdrol zodat we het vergelijk met een Quattro kunnen maken?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Misschien ook eens eentje opzoeken met een Range Rover of Ford Ranger of Bronco in de hoofdrol zodat we het vergelijk met een Quattro kunnen maken?
    En liefst met versleten zomerbanden in de sneeuw zodat we kunnen "bewijzen" dat die auto's slecht zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Die filmpkes bewijzen niks.
    Zet de 2 autos op,dezelfde banden in dezelfde situatie, en de resultaten zullen vergelijkbaar zijn.
    Tommie

Toch al gevonden

Range Rover.
    https://youtu.be/WMTE_VZzKLo
    (vanaf 1:15)

Ford Ranger
    https://youtu.be/-CjjKWqV1Q8

Maar met betere wintersloefkes.
    https://youtu.be/8ghOpb1_LR4
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Die filmpkes bewijzen niks.
    Zet de 2 autos op,dezelfde banden in dezelfde situatie, en de resultaten zullen vergelijkbaar zijn.
    Dat is nu ook niet volledig waar want de 4x4 systemen zijn heel anders.

Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo vastgestaan en ook niet met enkel voorwiel- of achterwielaandrijving, wel steeds met deftige banden.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 13 januari 2018 om 11:04
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Een Subaru in de sneeuw: https://www.youtube.com/watch?v=aSG-pF1LXHI

En een Toyota : https://www.youtube.com/watch?v=01pZlABMQ9k

En deze al gezien : https://www.youtube.com/watch?v=AelwUZvoeT4

We weten toch al dat een Audi geen echte must is als er een beetje sneeuw ligt.
    Laatst gewijzigd door nabi; 13 januari 2018 om 12:19

Of hoe ik mijn auto gebruik als sneeuwploeg.En wat ligt er verder nog op de weg ????
    Ik denk dat Enero overuren zal moeten kloppen om zijn bumperpjes nog behoorlijk te krijgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Of hoe ik mijn auto gebruik als sneeuwploeg.En wat ligt er verder nog op de weg ????
    Ik denk dat Enero overuren zal moeten kloppen om zijn bumperpjes nog behoorlijk te krijgen.
    Mij zullen ze daar niet zien.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Lada, laat je nooit in de steek...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Stillekes aan tijd om terug om te wisselen zeker ?
    “The further a society drifts from truth the more it will hate those that speak it”
    George Orwell
    Worldometers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Stillekes aan tijd om terug om te wisselen zeker ?
    Die afspraak lag al lang vast op volgende week ... dus ja, stilaan wisselen zodat het nadien nog eens kan sneeuwen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Voordeel om 2 sets te hebben en ze zelf te kunnen wisselen. Je doet het als het nodig is.Geen afspraken, geen tijdverlies en bovendien perfect gedaan...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Standaard Winterbanden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Voordeel om 2 sets te hebben en ze zelf te kunnen wisselen. Je doet het als het nodig is.Geen afspraken, geen tijdverlies en bovendien perfect gedaan...
    Geen keuze met de bedrijfswagen, maar kost dan ook bijna geen moeite of geld en mocht er ooit iets fout lopen ... dan is het op hun kosten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Geen keuze met de bedrijfswagen, maar kost dan ook bijna geen moeite of geld en mocht er ooit iets fout lopen ... dan is het op hun kosten.
    Iets fout lopen komt zeer veel voor. Schade aan velgen door het niet zorgvuldig beschermen van de velgranden is schering en inslag bij de bandencentrales. De werkdruk is er op de periodes van bandenwissels groot en schade is zo snel gebeurd. bij mij wordt er geen enkele band meer gewisseld in een gewone bandencentrale. Ofwel bij de concessie of bij iemand waarvan ik weet dat hij zo minutieus tewerk gaat dat er geen schade zal zijn. Ik ben er ook meestal bij. Een autoliefhebber is een moeilijke klant hé. En befgin maar eens te reclameren bij de bandencentrales. Ik ken dat al :" ach meneer toch.., waarover je wil praten".

Ik ken een straffe over bandencentrales. De Landrover Freelander van een vriendin had twee nieuwe banden nodig. Nu, de nieuwe moeten altijd langs voor (of langs achter, weet ik niet). Ze waren een beetje verkeerd hierin en na niet al te lange tijd de visco-koppeling aan gort. De garage was pertinent zeker dat de banden de reden waren maar bij de bandencentrale ging de paraplu open : ze had dat zelf moeten zeggen....
    Ik heb daarna even het boekje nageplozen en ja, het staat er in. Nu kan ik me moeilijk voorstellen voor een alleenstaande vrouw dat ze het boekje van voor naar achter leest.
    Al bij al : rond de 2000 € kosten

Ik ben geen "autoliefhebber" maar weet wel graag wat, waar en wanneer er iets met mijn auto gebeurt.
    Daarom heb ik, zelfs toen ik nog een bedrijfswagen had, altijd voor 2 sets gezorgd zodat ik het zelf kon doen (dat is op termijn helemaal niet duurder, voor de wissel en het stockeren wordt telkens zoiets van € 50 gerekend).

Uiteraard interesseert dat de gemiddelde werknemer niet, 68 % schijnt een bedrijfswagen de normaalste zaak van de wereld te vinden.
    Sta je er dan stom van dat er een beetje nonchalant wordt gewerkt ?

PS: ben ooit nog eens de speciale dop voor de anti-diefstalbout moeten gaan terugzoeken in hun werkplaats na het monteren van nieuwe banden (ze oordeelden waarschijnlijk dat ik die toch niet nodig had)
    Laatst gewijzigd door palombian; 22 maart 2018 om 09:51

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Ik ben geen "autoliefhebber" maar weet wel graag wat, waar en wanneer er iets met mijn auto gebeurt.
    Daarom heb ik, zelfs toen ik nog een bedrijfswagen had, altijd voor 2 sets gezorgd zodat ik het zelf kon doen (dat is op termijn helemaal niet duurder, voor de wissel en het stockeren wordt telkens zoiets van € 50 gerekend).

Uiteraard interesseert dat de gemiddelde werknemer niet, 68 % schijnt een bedrijfswagen de normaalste zaak van de wereld te vinden.
    Sta je er dan stom van dat er een beetje nonchalant wordt gewerkt ?

PS: ben ooit nog eens de speciale dop voor de anti-diefstalbout moeten gaan terugzoeken in hun werkplaats na het monteren van nieuwe banden (ze oordeelden waarschijnlijk dat ik die toch niet nodig had)
    Beetje kort door de bocht hé ... voor sommigen toepasbaar, voor anderen niet.

Mijn bedrijfswagen wordt met dezelfde zorg behandeld als mijn eigen wagen, enige is dat ik niet kan beletten dat ik ermee in Brussel MOET parkeren op plaatsen waar ik met mijn eigen wagen niet zou komen.
    Wat de velgen betreft voor de winterbanden ... die 50€ of wat het ook kost zit in de leasing verrekend en wordt niet telkens uit eigen zak betaald aan de bandencentrale.
    Velgen in de plaats nemen van het wisselen en stockeren is hier alvast niet toegelaten, daar wil de leasing of bedrijf niets van weten ... tenzij men in stoemmelings een afspraak kan maken met de bandencentrale zonder dat er verder iemand iets van weet, maar daar kunnen ze dan beter ook niet op uitkomen.
    De prijs is dan wel het dubbel ... bedrijf/leasing betaalt dan de zogenaamde wissel en stockage welke niet gebeuren en de velgen mag men zelf betalen.
    Heeft men eens een ongeval met eigen velgen, dan begint ook het probleem daar deze dan niet verzekerd zijn en bij beschadiging de kost terug voor jezelf is.

Dat bandencentrales soms nonchalant omgaan bestaat zeker, ik blijf daarom bij de wagen.
    Dat is dan meer de ingesteldheid van die persoon, die gaat met zijn eigen spullen dan ook niet al te voorzichtig om ... boerse ingesteldheid.
    Zoals ooit eens gemeld in het verre verleden, heb ik ooit een beschadigde velg gehad op onze eigen wagen, de bandencentrale heeft die wel vervangen door een nieuwe (na wat gezaag).
    Om zoveel mogelijk te beperken, neem ik meestal de afspraak net voor de grote drukte begint waar iedereen tegelijk een bandenwissel wil ... dan is die man al wat minder opgejaagd.

Er zijn altijd mensen die wat maniak zijn op een wagen, anderen interesseert het alleen dat die bolt ... dat bestaat zowel met privé-wagens als met bedrijfswagens.
    In het algemeen kan men stellen dat wie maniak is met zijn eigen wagen, dat ook is met zijn bedrijfswagen ... het omgekeerde bestaat natuurlijk ook.

En zelf een set bijhouden is niet voor iedereen een optie, er zijn ook veel mensen die wegens plaatsgebrek zoiets niet eens kunnen overwegen, ik mag veronderstellen dat er heel wat mensen in een stad wonen zonder eigen parking of op een appartement en de tweede set niet in hun woonkamer gaan leggen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten