Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Mocht ik drie weken naar Spanje gaan met de wagen, dan heb ik minder km's achter de rug dan bij drie weken gaan werken.
    aha....waar bent U testrijder..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Als je winterbanden op je wagen liggen, dan liggen uw zomerbanden toch niets te doen, of gooi je die telkens weg in de winter? Dus je laat continu 600€ op stock liggen.
      Daarnaast : ik zal het nog eens zeggen : ik heb hier nog nooit winterbanden "afgebroken", alleen zijn die dingen veel te duur voor het gebruik dat ik van mijn wagen maak. Die dingen verhogen de veiligheid, maar zo zijn er enorm veel dingen die de veiligheid verhogen. Heel wat van die zaken vind ik evengoed te duur, en zitten ook niet op mijn wagen. Moet ik me daarover dan ook schuldig voelen ???
      Ik vind het vreemd dat een grote voorstander van winterbanden hier (nietwaar Kristen), ABS en ESP dan niet belangrijk vindt : hoewel die veel meer bijdragen tot de veiligheid...
      Ik zorg voor deftige zomerbanden, die niet versleten zijn, remmen in uitstekende staat. En daar geraak je echt al een heel eind mee. Wat ik dus al 24 jaar zo bewijs...

      En de manier waarop je met de auto rijdt is veel belangrijker dan al die technische hulpmiddelen. Daarnaast : Heel wat veiligheidsverhogende maatregelen zouden compleet onnodig zijn moest iedere automobilist gewoon de regels volgen. Dan waren al die verkeersdrempels en snelheids en alcoholcontroles helemaal niet nodig. Men praat hier geregeld over Duitsland als veel veiliger autoland. Maar daar is de mentaliteit van de automobilist compleet anders dan hier. Hier is het de sport om de regels te overtreden.
      Spijtig genoeg zit er in het laatste gedeelte veel waarheid in, en ik tracht mij aan de regelementen te houden en de extra hulpmiddelen te hebben.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Geven jullie een feestje bij 100 pagina's? Aan al die dure automodellen die subtiel vermeld worden te zien kan dat wel eens leuk worden.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          Geven jullie een feestje bij 100 pagina's? Aan al die dure automodellen die subtiel vermeld worden te zien kan dat wel eens leuk worden.
          *Kuch, kuch* VW Caddy *Kuch, kuch* Van mij zal't niet komen
          Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
            *Kuch, kuch* VW Caddy *Kuch, kuch* Van mij zal't niet komen
            Van mijn VW Golf V'je ook niet echt ... Maar laat die kuch, kuch maar achterwege : voor laden en lossen zal je daarmee een pak meer kunnen doen, dan met de "doordeweekse" porsche of ferrari .
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Gebruiksaanwijzing overtredingen :
              - ik moest niet stoppen voor de voetgangers, want zag hun voetpad niet door de sneeuw;
              - ik durfde niet stoppen voor het rood, want achter mij reed er eentje met zomerbanden op;
              - door mijn hoge snelheid viel de gladheid beter mee;
              - heb wat gedronken voor ik vertrok om mijn schrik te overwinnen;
              - ik zag het bord met snelheidsbeperking niet door de mist;
              ......
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Mocht ik drie weken naar Spanje gaan met de wagen, dan heb ik minder km's achter de rug dan bij drie weken gaan werken.
                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                aha....waar bent U testrijder..?
                grt,bouk.
                België-Costa Brava = 1200km
                2400km : 15 werkdagen =160 km/dag

                Ik ken er een paar die 80 tot 120km van hun werk wonen, en die rit elke dag met de auto doen.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  België-Costa Brava = 1200km
                  2400km : 15 werkdagen =160 km/dag

                  Ik ken er een paar die 80 tot 120km van hun werk wonen, en die rit elke dag met de auto doen.
                  Ik deed er 142km per dag voor het werk alleen.
                  Last edited by François02; 1 februari 2013, 13:35. Reden: schrijffout

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    aha....waar bent U testrijder..?
                    grt,bouk.
                    Mijn vader rijdt elke dag 120km heen/terug naar het werk.
                    120*5 = 600km op 1 week.
                    600*3 = 1800km op 3 weken.
                    en dan reken ik nog niet de kilometers die hij van en naar zijn klanten moet rijden...
                    (en dan laat ik nog privé kilometers met dezelfde wagen buiten beschouwing).

                    Misschien dat jij het nooit hebt moeten doen,
                    maar er zijn verdorie veel mensen die zulke afstanden dagelijks mogen rijden...

                    Je moet er dus helemaal geen testrijder voor zijn... werken is al genoeg
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      .

                      Je moet er dus helemaal geen testrijder voor zijn... werken is al genoeg
                      Klopt, ik doe dagelijks 150 km, 750 in de week dus, zonder de prive kilometers in het weekend, reken dus naar uit....:-)
                      Last edited by Franciskine; 2 februari 2013, 08:07.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        België-Costa Brava = 1200km
                        2400km : 15 werkdagen =160 km/dag

                        Ik ken er een paar die 80 tot 120km van hun werk wonen, en die rit elke dag met de auto doen.
                        Ja ... ik woon op 100km van mijn werk en doe dus 200km per dag enkel en alleen voor woon- werkverkeer.
                        Dus op 15 werkdagen maakt dat 3000km en dan heb ik nog niet rondgebold in het WE of 's avonds.

                        En dan tel ik niet de mensen die de ganse dag met hun wagen de baan op zijn en dus nog veel meer km's doen dan dit.
                        Mensen genoeg die hier nog fors boven gaan en tijdens de zomervakantie bewust de wagen even aan de kant laten.

                        Edit : Bij mijn eerste job reed ik alle dagen naar het noorden van Nederland, kanten van Leeuwarden, Den Helder, Alkmaar, Amsterdam, Zwolle, Groningen, ... in die tijd was 700km per dag maar een kleintje.
                        Last edited by VerSeg; 2 februari 2013, 11:53.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ja ... ik woon op 100km van mijn werk en doe dus 200km per dag enkel en alleen voor woon- werkverkeer.
                          Dus op 15 werkdagen maakt dat 3000km.......
                          en waarneer werk je dan.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Ik doe ook meer dan 50.000 km per jaar. Bijna om de 2 weken een rit naar Duitsland.
                            Meestal is dat om een uur of 5-6 's avonds vertrekken, en dan nog 500 km rijden, en als ik terugkom, net hetzelfde.

                            Dus heel veel van die afstand wordt buiten de normale werkuren afgelegd.

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en waarneer werk je dan.
                              grt,bouk.
                              Op 100km van huis tijdens de dag en dit 5 dagen per week.

                              Edit : Van maandag tot vrijdag dus.
                              Last edited by VerSeg; 2 februari 2013, 12:10.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Op 100km van huis tijdens de dag en dit 5 dagen per week.

                                Edit : Van maandag tot vrijdag dus.
                                Je mag er gewoon niet aan denken dat die idioten in de regering er aan denken een kilometerheffing in te voeren.... sommige mensen kunnen niet anders dan ver rijden om te kunnen werken....
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X