Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winterbanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Winterbanden

    Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Vooral trekkers op de achteras en wat pk hebben er zeer veel baat bij dat ze extra grip hebben op de gladde ondergrond.
    Een voorwielaandrijving heeft bij stilstand wat voordeel maar hoe meer je optrekt hoe minder de druk op de voorwielen wordt (snuit wordt omhoog getrokken), bij een achterwielaandrijving heb je dan wat meer nadeel bij de eerste meter maar hoe meer je optrekt hoe groter de druk op de achterwielen wordt ... bij "optrekken" heeft een achterwielaandrijving eigenlijk een voordeel.
    Een voorwielaandrijving heeft dan weer het voordeel van minder snel uit te breken. Alles heeft voor- en nadelen.
    Dit gebaseerd op moderne wagens natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Winterbanden

      Ik ken mensen die met een hoop bakstenen in hun koffer rondrijden in de winter.

      Comment


      • Re: Winterbanden

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Ik ken mensen die met een hoop bakstenen in hun koffer rondrijden in de winter.
        Wij hebben een zak zand in de koffer van de kever liggen bij slecht weer. Dat helpt vnl bij harde wind.

        Comment


        • Re: Winterbanden

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Wij hebben een zak zand in de koffer van de kever liggen bij slecht weer. Dat helpt vnl bij harde wind.
          Handig, misschien tijd voor een nieuwe auto?
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

          Comment


          • Re: Winterbanden

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een voorwielaandrijving heeft bij stilstand wat voordeel maar hoe meer je optrekt hoe minder de druk op de voorwielen wordt (snuit wordt omhoog getrokken), bij een achterwielaandrijving heb je dan wat meer nadeel bij de eerste meter maar hoe meer je optrekt hoe groter de druk op de achterwielen wordt ... bij "optrekken" heeft een achterwielaandrijving eigenlijk een voordeel.
            Een voorwielaandrijving heeft dan weer het voordeel van minder snel uit te breken. Alles heeft voor- en nadelen.
            Dit gebaseerd op moderne wagens natuurlijk.
            ik denk dat je juist meer druk nodig hebt en dat dat een voordeel is bij traction-avants omdat die daar ook het gewicht van de motor mee hebben.. (voortractie)
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

            Comment


            • Re: Winterbanden

              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              Ik ken mensen die met een hoop bakstenen in hun koffer rondrijden in de winter.
              helpt ook , en dat in combinatie met goeie banden ...
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • Re: Winterbanden

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                ik denk dat je juist meer druk nodig hebt en dat dat een voordeel is bij traction-avants omdat die daar ook het gewicht van de motor mee hebben.. (voortractie)
                Klopt ook, maar een goede achterwielaandrijver heeft een 50-50% gewichtsverhouding. (om dit te bevorderen, tank ik in de winter steeds wanneer hij 1/2 staat, en durf ik 50 kg zout in de koffer leggen)
                Een middenmotor is nog beter om deze verhouding te bekomen.

                Comment


                • Re: Winterbanden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  Klopt ook, maar een goede achterwielaandrijver heeft een 50-50% gewichtsverhouding. (om dit te bevorderen, tank ik in de winter steeds wanneer hij 1/2 staat, en durf ik 50 kg zout in de koffer leggen)
                  Een middenmotor is nog beter om deze verhouding te bekomen.
                  Niks beter dan een wagen met de motor in het midden
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

                  Comment


                  • Re: Winterbanden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                    Klopt ook, maar een goede achterwielaandrijver heeft een 50-50% gewichtsverhouding. (om dit te bevorderen, tank ik in de winter steeds wanneer hij 1/2 staat, en durf ik 50 kg zout in de koffer leggen)
                    Een middenmotor is nog beter om deze verhouding te bekomen.
                    Of je rijdt gewoon met een voorwielaandrijver . Het gaat trouwens niet enkel om de gewichtsverhouding. Een voorwielaandrijving trekt zichzelf recht als je gas bijgeeft, een achterwielaandrijving wordt dan nog meer instabiel...
                    ESP lost die zaken natuurlijk wel voor een groot deel op, maar het is nog handiger als het "uit natuur" zo is...
                    Ik prefereer in elk geval een voorwielaandrijving in de winter...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • Re: Winterbanden

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Alles heeft voor- en nadelen.
                      Dit gebaseerd op moderne wagens natuurlijk.
                      Ik heb voor beide voordelen gekozen , er is ook nog quatro hé .

                      Los van wat nu beste is, voorwiel, achterwiel, winterbanden of niet heb ik vorige winter vastgesteld ( en ik doe wel wat baan wees gerust ) dat als er ergens file was dat dit in 90% van de gevallen veroorzaakt werd ofwel door Mercedessen en BMW's of vrachtwagens en bestelwagens. Een vaststelling meer niet.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • Re: Winterbanden

                        Als iedereen zo zijn zeg ( info of hoe je het ook noemt ) zou hebben als het gaat om beoordeling van foto's, dan zouden de beginnende fotografen er heel wat van kunnen opsteken.
                        Maar daar knelt het schoentje wel een beetje, of niet?
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                        Comment


                        • Re: Winterbanden

                          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Als iedereen zo zijn zeg ( info of hoe je het ook noemt ) zou hebben als het gaat om beoordeling van foto's, dan zouden de beginnende fotografen er heel wat van kunnen opsteken.
                          Maar daar knelt het schoentje wel een beetje, of niet?
                          Niet echt, want als ze mekaar daar ook zo tegenspreken wat gaat hij dan leren? Wie moet hij dan geloven. Beter maar 3 reacties die hetzelfde zeggen dan 6 waarvan 50% mekaar tegenspreekt.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • Re: Winterbanden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Niks beter dan een wagen met de motor in het midden
                            waar vind ik die ??
                            alleen bij ne motorfiets , maar daar valt in de sneeuw nie veelmee aan te vangen ..

                            of ge moet er van die hulpwieltjes aan monteren maar das zo'n kinderachtig gezicht he..

                            .
                            grts Peter
                            BD1754BE / Body & glass

                            Comment


                            • Re: Winterbanden

                              waar vind ik die ??
                              Renault 5 Turbo
                              Homo Sapiens Pentaxiensis

                              Comment


                              • Re: Winterbanden

                                Ik heb thuis nog een Renault 4 sansturbo waar de versnellingsbak NIET in't midden zit maar vooraan.

                                Comment

                                Working...
                                X