Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-key

    Ik zou graag Windows7 Home Premium herinstalleren op een nieuwe SSD die ik in mijn laptop zal stoppen.
    Ik heb een legale OEM-key ontvangen bij aankoop van de laptop.
    ISO's vind je makkelijk via Microsoft, maar wanneer ik dus daar mijn product-key intik, dan krijg ik dus de melding dat ik SAMSUNG moet contacteren. maw: bidt dat je lang leeft...

    En ja hoor, ik weet het, ik kan de HDD clonen op de nieuwe SSD, maar dat wil ik dus NIET!

    Zelfde probleem trouwens voor mijn legale Office 2010.
    Last edited by dréten; 30 januari 2016, 17:08.

  • #2
    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

    sja .. OEM is OEM he dat is de versie voor Original Equipment Manufacturer's ... ttz merkafhankelijk Ik heb geen idee of om het even welke OEM versie CD gebruikt kan worden en dat het dan wel lukt gewoon omdat de iso's van Microsoft nu eenmaal geen OEM versies zijn. JMHO.

    Comment


    • #3
      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

      Elke CD met Windows7 Home Premium in dezelfde taal kan gebruikt worden met de key op de sticker onderaan je laptop om de Windows te herinstalleren en activeren.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

        Maw: als ik dus de cd download, zelfs al is het niet de OEM-versie, dan zal het me lukken met mijn key?

        Comment


        • #5
          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

          Als je die kan downloaden (geen "upgrade" versie dus) zou dat moeten lukken. En het is legaal. Een OEM versie gaan installeren op een andere PC zou ook wel lukken maar is volgens de licentievoorwaarden van Microsoft illegaa,l ook als je zelfs de oorspronkelijke PC of laptop zou vernietigen. Een OEM licentie zit vast aan een welbepaald toestel.
          Dus voor jou in principe geen probleem. Mocht iemand in je kennissenkring een CD hebben liggen kan je die ook gebruiken met jouw Key op jouw laptop.

          Als je zelf een CD maakt, wel zorgen dat hij bootable is !
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

            Ik heb al op de laptop zelf gezocht, maar ik kan geen installatiebestanden vinden.
            Vreemd eigenlijk want er is op het toestel software geinstalleerd waarmee ik de C:/ kan leegmaken en schoon kan installeren, als ik het goed begrepen heb. Vraag zou in dat geval dan alleen nog zijn hoe ik één en ander naar de ssd kan migreren om vervolgens daar een schone windows te installeren, en daarna mss. al meteen upgrade naar W10 te doen...

            Comment


            • #7
              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

              Gouden raad, voor begint best eerst een backup maken!! ( acronis image of iets dergelijks)

              Lees dit topic eens door:

              Comment


              • #8
                Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Ik heb al op de laptop zelf gezocht, maar ik kan geen installatiebestanden vinden.
                Vreemd eigenlijk want er is op het toestel software geinstalleerd waarmee ik de C:/ kan leegmaken en schoon kan installeren, als ik het goed begrepen heb. Vraag zou in dat geval dan alleen nog zijn hoe ik één en ander naar de ssd kan migreren om vervolgens daar een schone windows te installeren, en daarna mss. al meteen upgrade naar W10 te doen...
                Waarschijnlijk werken ze met een recovery partitie?

                Comment


                • #9
                  Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                  Dan moet die toch te vinden zijn..?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                    Een "schone" Windows ga je enkel hebben met een Windows 7 CD (dan heb je alle mogelijke brol er niet bij die de fabrikanten er bij stoppen en die bij een "recovery" terug geďnstalleerd wordt).
                    Je zal dan waarschijnlijk wel op zoek moeten naar diverse drivers op de website van de fabrikant, tenzij ze ergens op de huidige harde schijf staan in een map "drivers". Dat mapje kan je dan op een USB stick kopiëren.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                      Die "Recovery" partitie kan je met Windows niet zien die is beschermt tegen overschrijven.
                      Je kunt met uw W7 een clean install laten doen door een bepaalde toetsencombinatie in te drukken bij de POST, tenminste, dat is veelal zo.
                      Bij Asus kunt ge via een programma die is geďnstalleerd op uw laptop Dvd's branden om deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
                      Als je al ergens een W7 Premium OEM kunt downloaden dan zal het enkel op de website van het merk zijn want een laptop OEM is gemaakt met de drivers en de programma's die het merk meelevert specifiek voor dit type laptop.
                      Dat gezegd zijnde, waarschijnlijk zijn alle drivers wel afzonderlijk te downloaden vanaf hun site zodat je zelfs gelijk welke W7 kunt installeren als je de sleutel maar hebt.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                        Dat denk ik ook. Daarom wou ik ook "afstand" doen van die recovery en ben ik op zoek naar een "echte" Windows7 schijf. De bewuste drivers heb ik intussen inderdaad gevonden ;-) op mijn laptop(43 mapjes, samen zo'n 3,4GB groot)
                        Maar voor ik dus begin met zo'n echte W7, wil ik wel zekerheid dat ik daarna die installatie ook kan activeren met mijn bestaande OEM-key...
                        Last edited by dréten; 31 januari 2016, 10:22.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                          Misschien is er wel iemand onder jullie die zijn product-key niet meer van doen heeft..
                          Kan die deze misschien bezorgen zodat ik legaal een Home Premium kan downloaden van de MS-site.
                          Als ik de key vanop de sticker op de laptop overneem dan krijg ik de melding:
                          The product key you entered appears to be for software pre-installed by the device manufacturer.
                          Please contact the device manufacturer for software recovery options.

                          Ik heb er intussen ook al een hoop van het internet geprobeerd, maar geen enkele werkt.

                          Na herinstallatie zal ik dan activeren met mijn legale OEM-product-Key (volgens jullie moet dat altijd lukken, toch?).
                          Last edited by dréten; 31 januari 2016, 10:14.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                            Dré, die OEM W7 kan je maar activeren als het dezelfde Cd is die het merk van uw laptop heeft gemaakt.
                            De meeste laptop merken maken hun eigen W7 Cd.
                            Je zult ergens aan een licentie moeten zien te komen van een W7 die niet meer geactiveerd is.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows7 Home premium OEM. Waar te vinden voor clean install met legale product-k

                              zoals ik al zei dus .. OEM is OEM ...

                              BTW uw disk partities kan je "zien" via Computerbeheer onder "schijfbeheer" ? (Ik heb alles in het engels dus ik gok op de naamgeving)

                              Comment

                              Working...
                              X