Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

    Ik wil gebruik maken van de deal van Adobe om een abonnement te nemen op Photoshop CC + Lightroom voor 12.29€ per maand, maar jammer genoeg draait het spul niet op Windows Vista, en wil ik nu mijn PC naar Windows 7 upgraden. Ik vind online vanalles, maar weet niet welk pakket ik daarvoor moet aanschaffen, en of het doenbaar is om die upgrade uit te voeren. Kan iemand mij verder helpen?

    Bedankt!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden





    Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.

    Comment


    • #3
      Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

      Ik zou ineens naar Windows 8 upgraden, tenzij Adobe ook dat niet aankan natuurlijk.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

        Gemakkelijk zelf te doen. Heb je nog de installatiefiles van al je programma's?
        Backup maken van je bestanden voor de veiligheid en rebooten op de nieuwe software. Enkele menuutjes doorlopen en voor je het weet werk je met de nieuwe(re) versie van je besturingssysteem. Eventueel nadien nog wat drivers opnieuw installeren, maar die pluk je gratis van 't internet.
        En mocht je onderweg twijfelen: 'Belgische punt' is meestal de juiste keuze.
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

          Da's alvast geruststellend. Kun je toevallig ook een link naar een webwinkel geven, meer specifiek naar welk packet ik moet kopen? Want er zijn zoveel verschillende versies precies.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

            Komplett.be
            Let wel, het is een 64BIT versie, kan uw desktop een 64BIT aan?
            Maar voor u een upgrade doet zou ik toch eerst de Upgrade Advisor instaleren op uw huidige Vista.
            Je weet maar nooit dat uw pc het niet aankan, dus voor alle zekerheid eerst de advisor laten draaien en dan het rapport bekijken.
            Maar lees ook eens DIT. Windows 8.1 kost maar € 9,00 meer dan Windows 7 en is toch veel sneller.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Komplett.be
              Let wel, het is een 64BIT versie, kan uw desktop een 64BIT aan?
              Maar voor u een upgrade doet zou ik toch eerst de Upgrade Advisor instaleren op uw huidige Vista.
              Je weet maar nooit dat uw pc het niet aankan, dus voor alle zekerheid eerst de advisor laten draaien en dan het rapport bekijken.
              Maar lees ook eens DIT. Windows 8.1 kost maar € 9,00 meer dan Windows 7 en is toch veel sneller.
              Jaja, de PC draait nu ook een 64-bit Vista, dus dat is geen probleem. Ik heb die PC een aantal jaar geleden gekocht, en toen was het een beest. Nu gaat het nog prima hoor. Ik heb 4 Gb geheugen, 4 processoren en een grafische kaart van 768 Mb. Als ik het goed begrijp, gaat die PC met Windows 7 of Windows 8 nog sneller zijn, omdat dan alle processoren en geheugen aangesproken kunnen worden, wat bij Vista niet zo was.
              Ik ben er echter niet zeker van of die PC ook Windows 8 draait, want daar worden toch wel weer een aantal bijkomende eisen gesteld, niet?
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Jaja, de PC draait nu ook een 64-bit Vista, dus dat is geen probleem. Ik heb die PC een aantal jaar geleden gekocht, en toen was het een beest. Nu gaat het nog prima hoor. Ik heb 4 Gb geheugen, 4 processoren en een grafische kaart van 768 Mb. Als ik het goed begrijp, gaat die PC met Windows 7 of Windows 8 nog sneller zijn, omdat dan alle processoren en geheugen aangesproken kunnen worden, wat bij Vista niet zo was.
                Ik ben er echter niet zeker van of die PC ook Windows 8 draait, want daar worden toch wel weer een aantal bijkomende eisen gesteld, niet?
                Win7 was en is wat Vista had moeten zijn: minder "log" dan Vista, wat voor de rest niet zo slecht was, enkel zéér "loom".

                Win 8 stelt, dacht ik, weinig of geen bijkomende eisen. Wel minstens 4Gb en liefst 8GB RAM geheugen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Jaja, de PC draait nu ook een 64-bit Vista, dus dat is geen probleem. Ik heb die PC een aantal jaar geleden gekocht, en toen was het een beest. Nu gaat het nog prima hoor. Ik heb 4 Gb geheugen, 4 processoren en een grafische kaart van 768 Mb. Als ik het goed begrijp, gaat die PC met Windows 7 of Windows 8 nog sneller zijn, omdat dan alle processoren en geheugen aangesproken kunnen worden, wat bij Vista niet zo was.
                  Ik ben er echter niet zeker van of die PC ook Windows 8 draait, want daar worden toch wel weer een aantal bijkomende eisen gesteld, niet?
                  Begin eerst eens met de Upgrade Advisor voor Windows 7.

                  "Voordat u Windows 7 Upgrade Advisor uitvoert, moet u alle USB-apparaten of andere apparaten zoals printers,
                  externe schijven of scanners die u regelmatig gebruikt in combinatie met de computer die u wilt controleren, aansluiten en aanzetten."

                  Mijn pc:
                  Intel Core i7 960 - 3.2Ghz - 12gb ram - Geforce GTX 660.
                  Draaide zeer vlot Windows 7 en nu de 8.1.

                  Het verschil tussen win.7 en 8 is niet zo groot. Het is eerder cosmetisch en wat winst in snelheid.
                  Je ziet ook dat mijn hardware dezelfde is gebleven
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Begin eerst eens met de Upgrade Advisor voor Windows 7.

                    "Voordat u Windows 7 Upgrade Advisor uitvoert, moet u alle USB-apparaten of andere apparaten zoals printers,
                    externe schijven of scanners die u regelmatig gebruikt in combinatie met de computer die u wilt controleren, aansluiten en aanzetten."

                    Mijn pc:
                    Intel Core i7 960 - 3.2Ghz - 12gb ram - Geforce GTX 660.
                    Draaide zeer vlot Windows 7 en nu de 8.1.

                    Het verschil tussen win.7 en 8 is niet zo groot. Het is eerder cosmetisch en wat winst in snelheid.
                    Je ziet ook dat mijn hardware dezelfde is gebleven
                    Tja, maar ik heb ook geen 12 gb RAM... bij mij zijn het er 4. Het gaat ook over een HP Pavillion, waar ik waarschijnlijk niet zo simpel meer geheugen in kan stoppen. Met een custom PC gaat dat makkelijk, maar die merken bouwen er altijd iets in waardoor je ergens iets moet gaan doen om het te doen werken.
                    Of heeft iemand daar ook nog een oplossing voor?

                    Ik dacht idd ook dat er tussen 7 en 8 functioneel niet erg veel verschil was, dus ga ik voor 7. Ik ga toch met de gewone desktop moeten werken, dus daarvoor moet ik het niet doen.

                    Ik denk dat dit mijn PC is (maar ben nu niet thuis). De specs kloppen in elk geval.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Tja, maar ik heb ook geen 12 gb RAM... bij mij zijn het er 4. Het gaat ook over een HP Pavillion, waar ik waarschijnlijk niet zo simpel meer geheugen in kan stoppen. Met een custom PC gaat dat makkelijk, maar die merken bouwen er altijd iets in waardoor je ergens iets moet gaan doen om het te doen werken.
                      Of heeft iemand daar ook nog een oplossing voor?

                      Ik dacht idd ook dat er tussen 7 en 8 functioneel niet erg veel verschil was, dus ga ik voor 7. Ik ga toch met de gewone desktop moeten werken, dus daarvoor moet ik het niet doen.



                      Ik denk dat dit mijn PC is (maar ben nu niet thuis). De specs kloppen in elk geval.
                      Je vindt op die pagina "Handleiding Upgrade en Service".
                      En op pagina 22 lees je wat je moet doen om geheugen te vervangen ed.
                      (prima handleiding trouwens)

                      De specs heb ik gelezen
                      Doe toch maar eerst die Upgrade Adviser alvorens eventueel te investeren in andere&nieuwe hardware.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Doe toch maar eerst die Upgrade Adviser alvorens eventueel te investeren in andere&nieuwe hardware.
                        Ga ik zeker doen, bedankt!
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                          Als het daadwerkelijk een HP Pavillion Elite m9350.be is kunt u daar maximum 8GB PC5300 of PC 6400 in kwijt.
                          Er zijn vier geheugenbanken op uw moederbord, dus kunt u daar maximaal 4 x 2GB RAM geheugen in kwijt. (2 x 4GB kan ook natuurlijk.)
                          Om te werken met Photoshop en LR is dit voldoende.
                          Op Ebay is dit geheugen nog vlot verkrijgbaar, nieuw zal iets anders zijn denk ik.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Op Ebay is dit geheugen nog vlot verkrijgbaar, nieuw zal iets anders zijn denk ik.
                            Raad voor een betrouwbare handelaar op ebay?
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows Vista Home naar Windows 7 upgraden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Raad voor een betrouwbare handelaar op ebay?
                              Zou dit kunnen lukken?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X