Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows-programma's op mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • windows-programma's op mac

    Ik overweeg om ter vervanging van mijn PC over te stappen naar mac mini i7.
    Kan iemand me vertellen of ik op een mac windows-programma's kan draaien zonder al te veel performantieverlies.
    Een minimum-vereiste is dat ik LR6 en Photodhop CS6 probleemloos in een windows-omgeving op de mac kan laten draaien.
    Iemand ervaring ?

    Alvast bedankt voor jullie ervaringen.

    Vriendelijke groeten

    Peter

  • #2
    Re: windows-programma's op mac

    Via CC kan je zowel de Windows als ook de Mac versie downloaden...

    License keys zijn identiek

    Comment


    • #3
      Re: windows-programma's op mac

      Geeft enkel maar problemen. Heb dat aanvankelijk ook willen proberen, en heb alles er afgesmeten. Het duurt te lang om Windows op te starten en het vertraagt bovendien gans de boel. Goeie raad is als je overstapt naar Mac, doe dat dan zonder je nog te bekommeren om Windows. Ik heb echter een voorrecht omdat ik nog met beide systemen werk. Zelfs met Office voor Mac heb ik problemen op mijn MBP. Telkens ik Outlook wil opstarten komt er een scherm tevoorschijn en moet je soms zeer lang wachten omdat er "zogenaamd" een identiteitscontrole moet gebeuren. Ik gebruik dan ook meer en meer het programma "Mail" van Apple.
      Last edited by enero; 27 september 2015, 21:13.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: windows-programma's op mac

        Dat kan op twee manieren. Ofwel virtueel met een programma als Virtualbox (gratis) of Parallels (betalend).
        Ofwel met bootcamp waarbij Windows op een tweede partitie wordt geinstalleerd. Bij het opstarten kies je of
        je OS X of Windows wilt opstarten.
        Om de Windows 10 Technical Preview - een zeer prille versie van Windows 10 - uit te proberen op je Mac, hoef je Windows niet al op je Mac te hebben sta..

        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: windows-programma's op mac

          Het is echter logisch dat je met een virtueel systeem je performanceverlies zult hebben.

          En of het probleemloos gaat zijn is natuurlijk een gok. Het draait soms al niet probleemloos op een win-pc De kans op failure vergroot natuurlijk.

          Comment


          • #6
            Re: windows-programma's op mac

            Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
            Dat kan op twee manieren. Ofwel virtueel met een programma als Virtualbox (gratis) of Parallels (betalend).
            Ofwel met bootcamp waarbij Windows op een tweede partitie wordt geinstalleerd. Bij het opstarten kies je of
            je OS X of Windows wilt opstarten.
            Om de Windows 10 Technical Preview - een zeer prille versie van Windows 10 - uit te proberen op je Mac, hoef je Windows niet al op je Mac te hebben sta..

            Rudi
            Parallels werkt heel goed : je moet dan wel natuurlijk de extra kost van je Windows licentie incalculeren én als je maar 8Gb RAM op je Mac hebt, kan je dat gaan verdubbelen als je wilt multitasken zoals de besten...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: windows-programma's op mac

              Beste Peter,

              je kan LR en PS op twee machines installeren, als je ze maar niet tegelijk gebruikt. Of dat WIN of OSX is maakt niet uit. De OSX versie gaat trouwens je WIN catalogus zonder probleem openen, wel even aangeven waar de bestanden staan.

              PS: dit bericht hoort eerder bij software.
              ...leeg...

              Comment


              • #8
                Re: windows-programma's op mac

                Lieven, Ps kan maar op één platform geïnstalleerd worden. Het is OSX of Windows, beiden gaat niet.
                Je mag Ps wel op twee Mac's of twee Windows installeren als je ze niet ter gelijke tijde gebruikt.
                LR gaat wel, althans dat staat toch zo op mijn doos vermeld.
                Voor Ps moet je een nieuwe licentie aanvragen en die zou je gratis moeten verkrijgen.
                Alleen als de versie van Ps niet meer verkrijgbaar is dan kunt ge ook geen nieuwe licentie meer krijgen bij omschakeling van platform.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: windows-programma's op mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Lieven, Ps kan maar op één platform geïnstalleerd worden. Het is OSX of Windows, beiden gaat niet.
                  Ook met de CC versie?
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: windows-programma's op mac

                    De CC versie weet ik niet, je betaald die toch maandelijks of moet je in één keer het jaarbedrag storten?
                    En de van de CC versie krijg je geen DVD zeker?
                    Ik denk dat wisselen van platform geen probleem zal zijn voor Adobe.
                    Maar ja, ik heb al gehoord van CC 2014 en CC 2015. Die CC 2015 zal wel een gratis update zijn op uw abonnement, nee?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: windows-programma's op mac

                      Schijnt dat CC op twee computers mag worden gebruikt, zelfs een Windows en een Mac.

                      Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: windows-programma's op mac

                        Win-programma's waarvoor er een goed Mac-alternatief bestaat (en dit geldt voor de Adobe producten) zou ik nooit in een Windows-omgeving op Mac laten draaien.
                        Destijds (maar nu niet meer) kwam Lightroom op een hybride schijf (=bevatte zowel de Mac- als de Win-versie); tegenwoordig is het downloaden...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: windows-programma's op mac

                          Al 2 jaar CC op windows in gebruik, vanaf deze week ook op MacBookPro: PS en LR !

                          Comment


                          • #14
                            Re: windows-programma's op mac

                            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                            De CC versie weet ik niet, je betaald die toch maandelijks of moet je in één keer het jaarbedrag storten?
                            En de van de CC versie krijg je geen DVD zeker?
                            Ik denk dat wisselen van platform geen probleem zal zijn voor Adobe.
                            Maar ja, ik heb al gehoord van CC 2014 en CC 2015. Die CC 2015 zal wel een gratis update zijn op uw abonnement, nee?
                            Alles online, je logt in en kan downloaded en installeren, updates worden automatisch aangeboden. CC2015 was 'gratis' (en toch niet want je betaalt maandelijks ).
                            Maandelijks of jaarlijks, Adobe is blij zolang je betaalt.
                            Aangezien je login voldoende is vermoed ik dat je zonder probleem de Windows of de Mac versie kan nemen, maar ik kan het niet bevestigen.
                            Dat zou alweer een voordeel van de CC versie zijn.
                            ...leeg...

                            Comment


                            • #15
                              Re: windows-programma's op mac

                              Voor Photoshop en Lightroom is er denk ik al wel een oplossing

                              Voor andere programma's kan je ietwat hardcore gaan en Wine gebruiken of je koopt Crossover. Belangrijk om te weten is dat zeker niet alle programma's vlot werken met Wine/Crossover (en al zeker Photoshop niet).
                              Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                              Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                              Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                              Comment

                              Working...
                              X