Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Apps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows Apps

    Ik volg het niet van nabij, maar met de aankoop van een "hybride" mini-PC/tablet met Win10 ben ik wat aan het snuisteren in de Windows aps winkel.

    Hier lijkt me nog steeds grote armoe troef. Zoek ik slecht of heb ik het bij het rechte eind ? Ik denk het laatste.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Windows Apps

    René toch, je zit hier altijd te klagen van slechte tanden en kromme venster waarom probeer je niet eens om in een zure appel te bijten of denkt je dat dit zoveel beter is.
    Ge kunt ook eens proberen met mounten en unmouten met zoveel gratis software............
    Ik heb Windoze al zo lang en heb een iMac, Mac Pro (die grote bak van 25kg en een iPad gehad en nu ben ik super tevreden met Pc-ke en Windoze 10.
    Daarbij er zijn tegenwoordig zoveel apps gemaakt dat je het zo zot niet kunt bedenken of er bestaat er een voor.
    De een al nuttiger dan de andere, de een al beter dan de andere.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Windows Apps

      Begin misschien eens met de zoek-app. 😀
      Er zijn toch meer dan voldoende apps om de meeste taken uit te voeren?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Windows Apps

        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
        Daarbij er zijn tegenwoordig zoveel apps gemaakt dat je het zo zot niet kunt bedenken of er bestaat er een voor.
        De een al nuttiger dan de andere, de een al beter dan de andere.
        Mij niet verkeerd begrijpen hé: ik keur Windows niet af, de apps ook niet, maar ik heb al een aantal apps opgezocht waarvan ik op mijn Android phone een prima werkende app heb staan: Keytrade bank, Beobank, Moneyou, Revolut bank, DeLijn, een kranten app, Wordfeud (soort Scrabblespel), ICE (noodgegevens) enz...
        Als ik dan ga zoeken kom ik met die woorden bij spelletjes of songs uit.
        Ik heb dus de apps niet echt nodig, ik dacht enkel dat er misschien een inhaalbeweging bezig was. Eigenlijk een beetje bizar vermits MS mikt op PC én tablet én Phone. Maar als de programmeurs niet mee willen omdat er een veel groter i-phone en android markt is zitten ze een beetje in een vicieuze cirkel vrees ik.
        Ik toets hier dus enkel mijn persoonlijke mening aan die van jullie. Ik hoef dus helemaal niet door een zure appel te bijten, ik zocht gewoon of ik voor mijn reis laptop/tablet voor mij nuttige apps kon vinden en dat viel nogal tegen.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Windows Apps

          Ook het lezen van kranten is niet evident. Als ik de app voor ipad voor nieuwsblad, de morgen en de tijd vergelijk met de mogelijkheden in windows is het echt armoe troef. Maar eigenlijk ligt dit aan de uitgevers die niet willen investeren in de windows omgeving.

          Comment


          • #6
            Windows Apps

            Als apps niet beschikbaar zijn, dan ligt dat ook niet aan Microsoft ... het zijn de bedrijven die de apps moeten maken en aanbieden voor hun diensten.
            Maar ontwikkeling kost geld en vermoedelijk gaan ze ervan uit dat men op bepaalde toestellen dan maar de web-versie moet gebruiken.

            Dat hebben o.a. de meeste banken ook al gedaan met internetbankieren via web-versie en geen eigen software meer.
            Is eenvoudiger bij upgrades ... automatisch bij iedereen toegepast.
            Last edited by VerSeg; 20 september 2017, 18:23.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Windows Apps

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Als apps niet beschikbaar zijn, dan ligt dat ook niet aan Microsoft ... het zijn de bedrijven die de apps moeten maken en aanbieden voor hun diensten.
              Klopt, maar voor iOS en Android maken ze wel budget vrij, en daar zitten we weer in de vicieuze cirkel: weinig Windows apps, weinig gebruikers van de Windows apps, weinig interesse van ontwikkelaars om een te kleine markt aan te boren, vandaar weinig apps en zo zijn we weer vertrokken.
              Ik denk, om er ooit uit te raken, MS over de brug zal moeten komen met een forse vergoeding voor wie apps ontwikkelt.

              En over internetbankieren: ik doe zeker 95% van alle banktransacties (overschrijvingen e.d.) via mijn android smartphone omdat het juist sneller en eenvoudiger werkt dan de webtoepassing van diezelfde banken.
              Last edited by nete; 20 september 2017, 23:36.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Windows Apps

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Klopt, maar voor iOS en Android maken ze wel budget vrij, en daar zitten we weer in de vicieuze cirkel: weinig Windows apps, weinig gebruikers van de Windows apps, weinig interesse van ontwikkelaars om een te kleine markt aan te boren, vandaar weinig apps en zo zijn we weer vertrokken.
                Ik denk, om er ooit uit te raken, MS over de brug zal moeten komen met een forse vergoeding voor wie apps ontwikkelt.
                Ik snap wat je bedoelt, maar volg de redenering niet helemaal.

                Wat aantal apps betreft kan men nog niet veel klagen, afhankelijk van de filters dat men toepast valt er toch redelijk veel te vinden, maar misschien niet wat we gewoon zijn te gebruiken.

                IOS en Android zijn besturingssystemen gebouwd specifiek om met apps te werken.
                Windows is eerder op standaard programma’s gericht ... de versies voor tablet en smartphone is er eerder om zoals de concurrentie op de markt aanwezig te zijn.

                Wat is weinig?

                Number of apps available in leading app stores as of March 2017
                Google Play 2,800,000
                Apple App Store 2,200,000
                Windows Store 669,000
                Amazon Appstore 600,000
                BlackBerry World 234,500
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Windows Apps

                  René, je haalt daar apps voor banken aan, loont dat wel de moeite op een Pc?
                  Veel mensen gaan op hun Pc direct online met de banken om van alles en nog wat te doen.
                  Op een smartphone is dat andere koek en daar is een app veel nuttiger vind ik.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows Apps

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    René, je haalt daar apps voor banken aan, loont dat wel de moeite op een Pc?
                    Veel mensen gaan op hun Pc direct online met de banken om van alles en nog wat te doen.
                    Op een smartphone is dat andere koek en daar is een app veel nuttiger vind ik.
                    Dat is ook zo.
                    Een ING-app voor Nederlandse rekeningen is bijvoorbeeld heel anders dan voor Belgische ... het kost veel geld om een app te maken voor een beperkt aantal gebruikers.
                    Een spelletje bijvoorbeeld kan wereldwijd gebruikt worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows Apps

                      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                      René, je haalt daar apps voor banken aan, loont dat wel de moeite op een Pc?
                      Veel mensen gaan op hun Pc direct online met de banken om van alles en nog wat te doen.
                      Op een smartphone is dat andere koek en daar is een app veel nuttiger vind ik.
                      Klopt, ik gebruik ook enkel de banken op PC als het niet lukt via de android app op mijn smartphone (wegens te hoog bedrag of zo).
                      Daarom keek ik meer uit nieuwsgierigheid eens rond bij Windows, omdat het scherm van die hybride mini laptop gewoon los te klikken is en je dan automatisch in tablet modus belandt.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows Apps

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Klopt, ik gebruik ook enkel de banken op PC als het niet lukt via de android app op mijn smartphone (wegens te hoog bedrag of zo).
                        Daarom keek ik meer uit nieuwsgierigheid eens rond bij Windows, omdat het scherm van die hybride mini laptop gewoon los te klikken is en je dan automatisch in tablet modus belandt.
                        Ons land is te klein en afwijkend en banken hebben geen extra inkomsten door een extra app te maken. ... enige reden vrees ik.
                        In Nederland hebben sommige banken wel apps zoals eerder gemeld.
                        Straf want doen wij niet meer betalingen dan die zuinige Hollanders? [emoji1][emoji1][emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows Apps

                          Niet helemaal akkoord. De Belgische banken ontwikkelen zelf hun apps, één Belgische bank staat daarin zelfs voorop en is toonaangevend op wereldvlak.

                          Maar ik moet Nete teleurstellen. Ik had dit jaar een laptop (hp spectre) mee op vakantie, maar ik had voor alle zekerheid toch ook maar mijn ipad meegenomen. Wel zoals reeds aangehaald, ben ik voor lectuur (de tijd, de morgen, humo en het nieuwsblad) vlug overgeschakeld naar de Ipad en gebruikt ik de laptop enkel voor Lightroom en BU van mijn geheugenkaartjes.

                          Peter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows Apps

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Niet helemaal akkoord. De Belgische banken ontwikkelen zelf hun apps, één Belgische bank staat daarin zelfs voorop en is toonaangevend op wereldvlak.

                            Maar ik moet Nete teleurstellen. Ik had dit jaar een laptop (hp spectre) mee op vakantie, maar ik had voor alle zekerheid toch ook maar mijn ipad meegenomen. Wel zoals reeds aangehaald, ben ik voor lectuur (de tijd, de morgen, humo en het nieuwsblad) vlug overgeschakeld naar de Ipad en gebruikt ik de laptop enkel voor Lightroom en BU van mijn geheugenkaartjes.

                            Peter
                            Nergens staat dat Belgische banken hun apps niet zelf ontwikkelen, ze ontwikkelen ze gewoon niet altijd voor elk platform.

                            Voor Belgische banken is het een grote investering om een app te ontwikkelen voor een soms klein aantal gebruikers (klein land) afhankelijk van het platform.
                            Als men een app moet ontwikkelen voor 20.000 gebruikers of voor 2.000.000 gebruikers, dan maakt dat veel uit.
                            Voor Android en IOS is die investering meestal de moeite waard omdat daar de meeste gebruikers zitten, op PC gebruikt bijna iedereen de web-gebaseerde versie en is er dus een alternatief voorhanden wat op een smartphone niet zo evident is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X