Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 8

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Bedankt Rudy, ondertussen ook mijn product key aangevraagd.
    Bij mij was het zoeken hoe ik W8 moest uitzetten Theo, maar uiteindelijk gevonden.
    Het is inderdaad mooi en snel die grafische omgeving.
    IE 10 vind ik ook heel goed.
    En het is inderdaad wel zo dat W8 beter omgaat met het beschikbare geheugen, en dit OS is inderdaad sneller dan W7.
    Start snel op en sluit zeer snel af.
    Ik heb nergens problemen ondervonden bij de installatie ervan.

    Screenshot:
    Ziet er niet slecht uit maar wel pokkedruk burauxblad zeg...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Ziet er niet slecht uit maar wel pokkedruk burauxblad zeg...
      Veel gemakkelijker dan een programma te moeten kiezen in een lijst met tekst
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Ziet er niet slecht uit maar wel pokkedruk burauxblad zeg...
        't Ja Pascal, ik heb daarvoor gekozen hé, ik kan er ook een hoop verwijderen dit is geen probleem.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Windows 8

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Rudy.....
          Theo, we zullen Rudy best te vriend houden hé.
          Thx Rudy, ik ga dat morgen eens proberen.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Theo, we zullen Rudy best te vriend houden hé.
            Thx Rudy, ik ga dat morgen eens proberen.


            Grtz, RF
            Ik heb die knop al geïnstalleerd
            Vraag me af hoe hij dat gevonden heeft.

            Kijk eens op de smartphone: 7 pagina's met elk 16 + v4 programma's.
            Je moet wel door de pagina's scrollen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik heb die knop al geïnstalleerd
              Vraag me af hoe hij dat gevonden heeft.
              Ik gebruikte al zo een shutdown button sinds Vista. Maar deze was toen niet om mijn PC af te sluiten, maar om via het netwerk de PC op zolder af te sluiten.

              Nu dat die start knop weg was, wou ik toch een snellere manier hebben om mijn PC af te zetten, zodoende... Alhoewel <windows key>-c, het process ook al wel kan versnellen daar je met je muis dan niet meer naar één van de hoeken van het scherm hoeft te gaan om dat menu op te roepen. Of <alt>-F4 werkt ook nog altijd om je shutdown, sleep, restart menu van Windows op te roepen.

              Nog een handige is <windows key>-x. Dit roept een menu op die enkele handige opties bevatten.

              Er zo zijn er nog wel meer van die toets combinaties, maar ik moet die eens in een lijstje gaan opschrijven en op mijn eigen website gaan publiceren als handige tip.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Ik gebruikte al zo een shutdown button sinds Vista. Maar deze was toen niet om mijn PC af te sluiten, maar om via het netwerk de PC op zolder af te sluiten.

                Nu dat die start knop weg was, wou ik toch een snellere manier hebben om mijn PC af te zetten, zodoende... Alhoewel <windows key>-c, het process ook al wel kan versnellen daar je met je muis dan niet meer naar één van de hoeken van het scherm hoeft te gaan om dat menu op te roepen. Of <alt>-F4 werkt ook nog altijd om je shutdown, sleep, restart menu van Windows op te roepen.

                Nog een handige is <windows key>-x. Dit roept een menu op die enkele handige opties bevatten.

                Er zo zijn er nog wel meer van die toets combinaties, maar ik moet die eens in een lijstje gaan opschrijven en op mijn eigen website gaan publiceren als handige tip.
                Die "windows-key" is leuk he. Je kan ook R (regedit) doen of F.

                Als je iets begint in te tikken, gaat "zoeken" automatisch open.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • Re: Windows 8

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Die "windows-key" is leuk he. Je kan ook R (regedit) doen of F.

                  Als je iets begint in te tikken, gaat "zoeken" automatisch open.
                  <win>-R gebruikte ik meestal om snel een DOS venster te openen met het commando 'cmd'. Of om een ander DOS programma te starten.

                  Trouwens, als je <win>-Q drukt, dan zal hij automatisch zoeken in je apps. <win>-F is meer bedoeld om een bestand op je PC te vinden.

                  En bedankt voor die laatste tip, dat wist ik zelf nog niet. Dat gaat zelfs nog sneller dan <win>-Q, maar je moet wel eerst naar je metro interface gaan... natuurlijk.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • Re: Windows 8

                    Probleempje in win 8 kan geen helderheid meer aanpassen, iemand een idee. Gedaan rechts in de hoek beneden, helderheid, rechts klikken op het bureaublad > shermresolutie, het blijft op max. staan.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • Re: Windows 8

                      Gevonden, in apparaat beheer het stuurprogramma van Nvidia verwisseld met dat van Win basic. amaaai zene !
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • Re: Windows 8

                        misschien kan dit helpen?

                        Sony RX10 Mark IV
                        nog een fijne dag verder!
                        Guido

                        Comment


                        • Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                          Er zo zijn er nog wel meer van die toets combinaties, maar ik moet die eens in een lijstje gaan opschrijven en op mijn eigen website gaan publiceren als handige tip.
                          Zeker doen! Zet die link hier dan ook hé.

                          Comment


                          • Re: Windows 8

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Zeker doen! Zet die link hier dan ook hé.
                            Je kan hier alvast beginnen:

                            Learn how to navigate Windows using keyboard shortcuts. Explore a full list of taskbar, command prompt, and general Windows shortcuts.
                            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                            Comment


                            • Re: Windows 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Ziet er niet slecht uit maar wel pokkedruk burauxblad zeg...
                              Men heeft jarenlang geijverd om mooie kleine iconen te maken, waarom die nu allemaal op zo'n grote schreeuwlelijke plakkaten moeten geplaatst worden.....
                              Ik denk dat ik ga wachten tot er een afzonderlijke Win8 versie komt voor aanraakschermen met dat kleuterkleurboek, en een andere zonder de Metro interface.
                              Ik vind het wel spijtig want ik ben er van overtuigd dat deze Windows (zonder kleurboek) voor desktops en laptops de beste is ooit.
                              Of Win8 op tablets beter is dan Android laat ik in het midden.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Windows 8

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik denk dat ik ga wachten tot er een afzonderlijke Win8 versie komt voor aanraakschermen met dat kleuterkleurboek, en een andere zonder de Metro interface.
                                Denk dat je nog lang zal kunnen wachten.
                                Aan de andere kant, 1 installer van minder dan 1MB downloaden en installeren en je bent op een paar clicks van de interface af.
                                Ladies and Gentleman, i proudly present you StartIsBack, version 1.0! http://www.startisback.com Short story: I've reinstated Windows 7 start menu without using any files from win7 and it's awesome. No Ex7forW8 limitations. Long story: There is a problem with Metro on desktop. In fact, there are ...

                                Comment

                                Working...
                                X