Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Windows 8

    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Dat weet ik: maar zodra ik op de desktop probeer te zoeken naar een startknop kom ik weer terug op die metro-interface. Ik wil een startknop die uitklapt zoals
    Windows 7.....U heeft het misschien al 10x gezegd, maar u leest mijn vraag niet goed. Ik wil dus de gehele metro-interface met een instelling volledig eraf mikkeren, zodat ik ook opstart met een Windows 7 interface ZONDER metro en een ECHTE startknop zoals Windows 7.
    Ah, sorry hoor
    Die startknop kan je vergeten...
    Die startknop waarvoor dient die? Ah, om programma's te starten of om technische zaken uit te voeren op&via de pc. Dus een mooie, interessante lijst met bruikbare zaken.
    Ik kan je nu al zeggen en je hebt gelijk: het is omslachtiger geworden.
    Gisteren installeerde ik Office...krijg daar ineens 12 nieuwe tegels bij in die Metro.
    Er waren zelfs tegels bij met programma's die ik zelfs niet eens kende.
    En als ik dank denk aan het aantal programma's die ik nodig heb en nog moet installeren...'t zal ne mooie metro worden... meters lang ja.

    Waar ik de pest aan heb zijn die meer mogelijkheden om te KOPEN > muziek, video enz.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #62
      Re: Windows 8

      Voilà, net windows pro 8 aangekocht, levering op 28/10, ben eens benieuwd, de metro interface is inderdaad volledig te omzeilen als je er niet gewoon aan kan worden . . . tenminste, dat lees ik toch overal....
      Last edited by Franciskine; 25 oktober 2012, 21:13.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #63
        Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
        Dat weet ik: maar zodra ik op de desktop probeer te zoeken naar een startknop kom ik weer terug op die metro-interface. Ik wil een startknop die uitklapt zoals
        Windows 7.....U heeft het misschien al 10x gezegd, maar u leest mijn vraag niet goed. Ik wil dus de gehele metro-interface met een instelling volledig eraf mikkeren, zodat ik ook opstart met een Windows 7 interface ZONDER metro en een ECHTE startknop zoals Windows 7.
        Iets zoals Classic Shell installeren.

        Comment


        • #64
          Re: Windows 8

          Eigenlijk zie ik niet in wat er zo goed is aan die start knop. Ik gebruik die ongeveer enkel om mijn PC terug af te sluiten. Heb hier zo'n windows 8 virtueel draaien (de preview) en eerlijk gezegd : ik heb er toch geen probleem mee. Als je gewoon de moeite doet om de logica erachter te ontdekken, dan zie ik er bitter weinig nadelen in.
          Het is uiteraard Microsofts bedoeling om een interface uit te brengen die voor alle toestellen dezelfde is. Uiteraard is de desktop daarin de lastigste. Het hangt er gewoon vanaf hoe je je PC gebruikt.
          Ik was toch al gewoon om de meeste zaken op te starten via de taakbalk en bepaalde gewoon via pictogrammen op het bureaublad. Dus voor mij maakt die metro interface (die naam bestaat eigenlijk al niet meer, doch dit terzijde) bitter weinig verschil.
          Microsoft heeft trouwens ook het lint nog wat meer uitgebreid (oa in verkenner), en in tegenstelling tot velen heb ik ook daar geen problemen mee. Ik gebruik die dagelijks in Office, Autocad en Pro-e. Persoonlijk was ik die overdaad aan toolbars in die programma's ook beu : dat lint maakt dat een stuk overzichtelijker.

          Leer eerst eens gewoon werken met die nieuwe interface, voor je ze afschiet. Misschien dat de voordelen ervan toch nog duidelijk worden, i.p.v. te lui te zijn van eens te zoeken naar de voordelen ervan. Je moet dus in windows 8 niet zoeken naar een startknop, want die is er standaard niet...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #65
            Re: Windows 8

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Eigenlijk zie ik niet in wat er zo goed is aan die start knop. Ik gebruik die ongeveer enkel om mijn PC terug af te sluiten. Heb hier zo'n windows 8 virtueel draaien (de preview) en eerlijk gezegd : ik heb er toch geen probleem mee. Als je gewoon de moeite doet om de logica erachter te ontdekken, dan zie ik er bitter weinig nadelen in.
            Het is uiteraard Microsofts bedoeling om een interface uit te brengen die voor alle toestellen dezelfde is. Uiteraard is de desktop daarin de lastigste. Het hangt er gewoon vanaf hoe je je PC gebruikt.
            Ik was toch al gewoon om de meeste zaken op te starten via de taakbalk en bepaalde gewoon via pictogrammen op het bureaublad. Dus voor mij maakt die metro interface (die naam bestaat eigenlijk al niet meer, doch dit terzijde) bitter weinig verschil.
            Microsoft heeft trouwens ook het lint nog wat meer uitgebreid (oa in verkenner), en in tegenstelling tot velen heb ik ook daar geen problemen mee. Ik gebruik die dagelijks in Office, Autocad en Pro-e. Persoonlijk was ik die overdaad aan toolbars in die programma's ook beu : dat lint maakt dat een stuk overzichtelijker.

            Leer eerst eens gewoon werken met die nieuwe interface, voor je ze afschiet. Misschien dat de voordelen ervan toch nog duidelijk worden, i.p.v. te lui te zijn van eens te zoeken naar de voordelen ervan. Je moet dus in windows 8 niet zoeken naar een startknop, want die is er standaard niet...
            Als alles beter is dan 7 dan doe ik de stap naar 8
            Ik heb al wat ervaring nu en het lijkt sneller.
            Tegels die je niet nodig hebt enz. kan je eenvoudig verwijderen.
            Via Outlook 2007 kreeg ik wel 1500 mails binnen....waar die vandaan komen?
            Waren zelfs mails bij uit augustus.

            Wel een eigenaardig fenomeen vastgesteld.
            Ik wissel van SSD via een wisselframe. Dus op een staat Win7 op de ander Win8.
            Telkens als terug met Win7 start zie ik dat het OS de consistentie van mijn harde schijf controleert en een chsdsk doet...waarom zou dat zijn?
            Ik gebruik één SSD en één harde schijf.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #66
              Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
              Volledig eens met jou.

              Ik heb de preview ooit gedraaid op virtual pc: na een dag direct van mijn schijf gehaald. Ik vind het absoluut niet intuïtief en waar is de startknop ??? Even gezocht op het internet: wie dat wil hebben moet een programma ervoor installeren en.....je moet ervoor betalen !!!. Bestaat er geen Windows 7 compatibility mode of zo, zodat je de interface van Windows 7 hebt, maar de engine van Windows 8.
              Toen ik Win8 voor de eerste keer zag had ik hetzelfde gevoel. Ik wou hem er dan ook dadelijk terug afhalen.

              Echter, ik heb het niet gedaan en toch even verder gekeken in Win8. Na een tijdje vind je dan enkele leuke snel toetsen in combinatie met de windows toets en dan gaat alles toch weer heel simpel.

              Okay, je hebt geen start button meer, maar je kan wel nog altijd een search doen voor het programma dat je wil runnen. Sinds ik dit eigenlijk in Win8 heb gevonden, merkte ik op dat ik dit ook meer en meer in Win7 ging toepassen. Gewoon even in de search het programma dat ik wil starten ingeven en je kan dat dan heel snel starten zonder te moeten scrollen in het start menu van Win7.

              De metro interface vind ik persoonlijk ook niet zo leuk, omdat ik geen touchscreen heb. Ik vermoed dat die interface op een tablet of Windows Phone misschien wel handig zal zijn, maar voor een desktop of zelfs een laptop ga ik toch altijd terug naar de desktop zoals in Win7. Ik heb trouwens in de preview gemerkt dat de apps toch ook nog bugs vertonen. Sommige zijn bij mij in het Duits, of Frans, terwijl andere dan wel in het Engels zijn zoals ik zou verwachten. Ik werk namelijk nooit met een Nederlandse OS maar installeer enkel Engelse software op mijn toestellen. Ik heb leren werken in het Engels op die dingen en dan is het soms zoeken naar de juiste vertaling om een handeling te doen.

              Over het algemeen ben ik wel tevreden over Win8, maar ik heb er ook nog niet alles op proberen te draaien. Of ik de upgrade ga kopen? Ik weet het eigenlijk nog niet. Normaal vervang ik het origineel OS van een toestel nooit voor een nieuwe versie, omdat mijn ervaring nog altijd is dat de originele OS meestal wel beter draait op het toestel dan de upgrade. Alhoewel de prijs deze keer wel betaalbaar is voor een upgrade toe doen.

              Misschien dat ik toch maar eens op mijn desktop VMware ga installeren en verschillende OS systemen langs elkaar ga draaien. Is ook handig als een vriend belt voor hulp. Dan kan ik het OS starten dat hij heeft en dit maakt het toch iets gemakkelijker om te zeggen wat hij moet doen.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #67
                Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Misschien dat ik toch maar eens op mijn desktop VMware ga installeren en verschillende OS systemen langs elkaar ga draaien. Is ook handig als een vriend belt voor hulp. Dan kan ik het OS starten dat hij heeft en dit maakt het toch iets gemakkelijker om te zeggen wat hij moet doen.
                Daar kun je beter TeamViewer Quicksupport voor gebruiken. In no-time opgestart en dat praat wat makkelijker.

                Jan

                Comment


                • #68
                  Re: Windows 8

                  Dat ziet er toch niet zo gemakkelijk uit, ik denk dat heel wat mensen serieuze problemen krijgen als ze voor het eerst op een computer moeten werken met Windows 8:
                  This video gives an overview of Windows 8 and some of the risky design decisions Microsoft made in it. It was designed as a supplement to my blog post on th...


                  Waarom hebben ze het allemaal zo moeilijk gemaakt?
                  Volgens mij dient een besturingssysteem om het gemakkelijker te maken voor de gebruikers, als ze alles door elkaar gooien dan wordt het alleen maar moeilijker.

                  Ik heb dus zelf wel schrik om in de toekomst een nieuwe computer te kopen.
                  Al de jaren dat ik computers gebruik werkte alles ongeveer op dezelfde manier, daardoor maakte het niet zoveel uit met welk besturingssysteem van Windows je moest werken.
                  Nu is dat compleet veranderd en zal je heel wat uren verliezen door alleen al maar te zoeken naar bepaalde functies die je vroeger kon vinden zonder handleiding.

                  Volgens mij kan dit zeker geen verbetering genoemd worden...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Dat ziet er toch niet zo gemakkelijk uit, ik denk dat heel wat mensen serieuze problemen krijgen als ze voor het eerst op een computer moeten werken met Windows 8:
                    This video gives an overview of Windows 8 and some of the risky design decisions Microsoft made in it. It was designed as a supplement to my blog post on th...


                    Waarom hebben ze het allemaal zo moeilijk gemaakt?
                    Volgens mij dient een besturingssysteem om het gemakkelijker te maken voor de gebruikers, als ze alles door elkaar gooien dan wordt het alleen maar moeilijker.

                    Ik heb dus zelf wel schrik om in de toekomst een nieuwe computer te kopen.
                    Al de jaren dat ik computers gebruik werkte alles ongeveer op dezelfde manier, daardoor maakte het niet zoveel uit met welk besturingssysteem van Windows je moest werken.
                    Nu is dat compleet veranderd en zal je heel wat uren verliezen door alleen al maar te zoeken naar bepaalde functies die je vroeger kon vinden zonder handleiding.

                    Volgens mij kan dit zeker geen verbetering genoemd worden...
                    Was het een probleem om de eerste keer met een tablet te werken ? Dat was ook compleet verschillend, en toch hoor je daar geen problemen rond.
                    Ik hoor dat de meesten die een Windows phone hebben, daar geen problemen in zien. Waarom de nieuwe "start"-knop dan zo'n probleem is ???
                    In het begin is het wennen, maar je went er behoorlijk snel aan. De mogelijkheden die je echt nodig hebt, heb je door in max. een uurtje. Iemand die gewoon verder zijn desktop-programma's wil gebruiken, zal die nieuwe interface maar 2 keer per dag nodig hebben : om in te loggen, en het ding terug uit te schakelen...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #70
                      Re: Windows 8

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Was het een probleem om de eerste keer met een tablet te werken ? Dat was ook compleet verschillend, en toch hoor je daar geen problemen rond.
                      Ik hoor dat de meesten die een Windows phone hebben, daar geen problemen in zien. Waarom de nieuwe "start"-knop dan zo'n probleem is ???
                      In het begin is het wennen, maar je went er behoorlijk snel aan. De mogelijkheden die je echt nodig hebt, heb je door in max. een uurtje. Iemand die gewoon verder zijn desktop-programma's wil gebruiken, zal die nieuwe interface maar 2 keer per dag nodig hebben : om in te loggen, en het ding terug uit te schakelen...
                      Ik heb geen tablet en ook geen "slimme telefoon", ik kan geen reden bedenken om er eentje te kopen.
                      Ik begrijp niet waarom de gebruikers-interface van een pc op die van een tablet moet gelijken.
                      Een computer wil ik niet bedienen door op het scherm te drukken, een toetsenbord + muis lijkt mij heel wat handiger.

                      Als een autofabrikant morgen een auto op de markt brengt waar ze alles wat er nodig is om die te bedienen op een andere plaats hebben gezet, is dat dan gemakkelijker?
                      Om het dan in Windows-8 stijl te doen kunnen ze ook het rempedaal nog verstoppen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Daar kun je beter TeamViewer Quicksupport voor gebruiken. In no-time opgestart en dat praat wat makkelijker.

                        Jan
                        Die gebruik ik ook al. Ik heb die zelfs als een link op mijn website staan zodat ze die kunnen downloaden en starten en ik de controle van hun PC kan overnemen als dat nodig is. Echter, sommige problemen zijn zo simpel om op te lossen dat ik sneller kan zeggen waar ze moeten klikken dan wachten tot ze door hebben hoe en wat ze juist moeten doen met die TeamViewer aan de praat te krijgen. Want niet alle mensen snappen die dingen en wat ze mij moeten doorgeven voordat ik verbinding met hun kan maken.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #72
                          Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dat ziet er toch niet zo gemakkelijk uit, ik denk dat heel wat mensen serieuze problemen krijgen als ze voor het eerst op een computer moeten werken met Windows 8:
                          This video gives an overview of Windows 8 and some of the risky design decisions Microsoft made in it. It was designed as a supplement to my blog post on th...


                          Waarom hebben ze het allemaal zo moeilijk gemaakt?
                          Volgens mij dient een besturingssysteem om het gemakkelijker te maken voor de gebruikers, als ze alles door elkaar gooien dan wordt het alleen maar moeilijker.

                          Ik heb dus zelf wel schrik om in de toekomst een nieuwe computer te kopen.
                          Al de jaren dat ik computers gebruik werkte alles ongeveer op dezelfde manier, daardoor maakte het niet zoveel uit met welk besturingssysteem van Windows je moest werken.
                          Nu is dat compleet veranderd en zal je heel wat uren verliezen door alleen al maar te zoeken naar bepaalde functies die je vroeger kon vinden zonder handleiding.

                          Volgens mij kan dit zeker geen verbetering genoemd worden...
                          Tja, ik heb de overgang van DOS/WINDOWS naar WIN95 meegemaakt, en dan van WIN98 naar Vista/7.

                          En nu dus de stap naar 8. Het is gewoon even wennen, maar eens je je weg weer kent, werk je met 8 even snel als met 7. Althans, ik had toch niet al te veel aanpassingsproblemen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #73
                            Re: Windows 8

                            Is onderstaande een 32 bit of een 64 bit?
                            Ik kan dat niet vinden
                            Find out how to get Windows 11 from Microsoft. Check your PC’s compatibility against the system requirements to see if you can upgrade to Windows 11.


                            Ik heb ook die upgrade assistent laten draaien en een aantal zaken uit mijn Windows 7 moeten aangepast worden....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #74
                              Re: Windows 8

                              Theo, ik heb W8 zojuist geïnstalleerd.
                              Heleboel verrassingen, wel aangename, en het zal een kwestie zijn van gewoon worden.
                              Op eerste zicht is W8 daadwerkelijk sneller dan W7.
                              Ik had W8 op 24/10 besteld bij bol.com en vandaag aangekregen.
                              Daar zitten twee schijfjes in, een 32-BIT en een 64-BIT.
                              Het serienummer staat nu op een kaartje in bankkaart formaat.
                              Installatie ging echt zeer vlot maar duurde wel lang.


                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Windows 8

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Theo, ik heb W8 zojuist geïnstalleerd.
                                Heleboel verrassingen, wel aangename, en het zal een kwestie zijn van gewoon worden.
                                Op eerste zicht is W8 daadwerkelijk sneller dan W7.
                                Ik had W8 op 24/10 besteld bij bol.com en vandaag aangekregen.
                                Daar zitten twee schijfjes in, een 32-BIT en een 64-BIT.
                                Het serienummer staat nu op een kaartje in bankkaart formaat.
                                Installatie ging echt zeer vlot maar duurde wel lang.

                                Grtz, RF
                                Dank u maar ja nu weet ik het nog niet Sorry hoor, 't is geen ramp he
                                Volgens dit zou het toch kunnen:
                                Windows 8 moet volgens de specificaties op elke pc werken waarop ook Windows 7 kan draaien. Maar het is niet gezegd dat alles daarna ook nog zo werkt als voor de upgrade.


                                Het zou dus kunnen lukken: 32 of 64 bit.
                                ================================================== =================
                                Ik heb 2 SSD's.
                                Eentje voor Windows 7 en is nu in gebruik.

                                De tweede SSD is klaar voor gebruik.
                                En daarop wil ik een backup terug zetten van Win7.
                                En daarop een upgrade uitvoeren naar Windows 8

                                In mijn pc heb ik een wisselframe van Sharkoon en zo kan ik de SSD wisselen.
                                ================================================== ================
                                Nog een goede tip om een SSD volledig te wissen: Parted Magic.


                                ISO op cd branden en de pc opstarten met deze cd in de cd-drive.
                                De rest zie je hier:
                                Get full-length product reviews, the latest news, tech coverage, daily deals, and category deep dives from CNET experts worldwide.
                                Last edited by theokus; 26 oktober 2012, 17:35.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X