Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Windows 8

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

    Kan ik nog ergens op voorhand iets "studeren" ?

    Iemand nog een goede link naar een joetjoep tutorial ?
    Windows 8

    Heb ook eventjes met Windows 8 gewerkt en na een dagje werken geraak je er wel uit. Je kan nog altijd teruggaan naar Windows 7 met 1 klik.
    Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik wel zal upgraden. Het opstarten gaat alleszins sneller.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • Re: Windows 8

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
      Je kan nog altijd teruggaan naar Windows 7 met 1 klik.
      Grapjas. Dat geloof je zelf toch niet.

      Jan

      Comment


      • Re: Windows 8

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Heb nog last van die numlock
        Is dat opgelost intussen?
        Ba nintte, nog altijd grande misère.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Windows 8

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Amai, ik heb heel dit Topic gelezen.

          Morgen zou mijn nieuwe laptop toekomen met Win8 er op.

          Heb dus nog geen ervaring met Windows 8.

          Kan ik nog ergens op voorhand iets "studeren" ?

          Iemand nog een goede link naar een joetjoep tutorial ?
          Geen link, maar je moet er niet bang van zijn. Die verdwenen startknop is zo erg niet...
          En die Windows 7 omgeving is echt maar 1 klik weg. Persoonlijk mis ik ook daar geen startknop... Het begin is wat brielen, maar je wordt het heel snel gewoon.
          Als er vragen zijn : je moet ze maar stellen, hé .

          Je hebt uiteraard ook boeken over windows 8. Die van "SchoonePC" (Menno Schoone) vind ik niet slecht.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • Zoek met google naar startbutton with windows 8, download en installeer het programmaatje en je hebt alles terug zoals bij de vorige windows uitvoeringen...:-)
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Windows 8

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Die verdwenen startknop is zo erg niet...
              Klopt, als ze dan iets hadden voorzien om een Win8 PC op een "aanvaardbare" manier te kunnen afsluiten. Bij mij staat nu op de plaats van de vroegere startknop een icoontje dat de PC met één klik uitzet, daarnaast eentje dat de PC herstart. Want sorry, maar de Win8 manier via eerst rechtsboven met de muis en dan onderaan in het lijstje bij instellingen "aan/uit" en dan uiteindelijk kiezen wat je wil vind ik echt zielig (of mis ik iets ?).
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Re: Windows 8

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Klopt, als ze dan iets hadden voorzien om een Win8 PC op een "aanvaardbare" manier te kunnen afsluiten. Bij mij staat nu op de plaats van de vroegere startknop een icoontje dat de PC met één klik uitzet, daarnaast eentje dat de PC herstart. Want sorry, maar de Win8 manier via eerst rechtsboven met de muis en dan onderaan in het lijstje bij instellingen "aan/uit" en dan uiteindelijk kiezen wat je wil vind ik echt zielig (of mis ik iets ?).
                Of via je toetsenbord? Ik heb de functie "afsluiten" toegewezen aan de slaapstand knop op mijn Logitech, en dit werkt voor mij perfect

                Comment


                • Re: Windows 8

                  Ik sluit mijn PC af met de aan/uit knop. Dat kan je zo instellen...
                  Daarnaast is die windows 8 methode net 1 muisklik langer dan vroeger (en je hoeft helemaal niet naar boven te gaan om die charmsbar te krijgen om af te sluiten...).
                  Bij sommige Linux varianten moet je zelfs op de ALT-toets duwen om te kunnen afsluiten (als je dat niet doet, dan staat de optie "afsluiten" er zelfs niet bij).

                  Blijkbaar willen ze dat je je PC gewoon niet afsluit .
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • Re: Windows 8

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Daarnaast is die windows 8 methode net 1 muisklik langer dan vroeger
                    Mooi vooruitzicht tegen dat we aan Win 13 zitten: zo'n dikke 10 muisklikkken om af te sluiten.

                    En inderdaad, linker benedenhoek gaat ook voor dat menu.

                    Enfin, ik blijf het te gek voor woorden vinden. Maar Win8 is op een non-touch-screen, eens die kleuterkleurboek voorbij, veruit de beste Windows ooit.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Windows 8

                      Probeer eens de rechter benedenhoek : dat ligt wat dichter bij waar "afsluiten" ligt... Dat charms menu staat RECHTS, hé...
                      En zoals gezegd : 1 duw op 1 knopje en het ding is evengoed afgesloten...
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • Re: Windows 8

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Probeer eens de rechter benedenhoek : dat ligt wat dichter bij waar "afsluiten" ligt... Dat charms menu staat RECHTS, hé...
                        En zoals gezegd : 1 duw op 1 knopje en het ding is evengoed afgesloten...
                        Ik was mis, inderdaad rechterbenedenhoek. Maar zoals ik reeds aanhaalde: voor mij is afsluiten of herstarten één klikje op een icoontje links in de taakbalk waar vroeger de startknop stond.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Windows 8

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik was mis, inderdaad rechterbenedenhoek. Maar zoals ik reeds aanhaalde: voor mij is afsluiten of herstarten één klikje op een icoontje links in de taakbalk waar vroeger de startknop stond.
                          Volgens mij heb je dan ook al een klik op start gegeven (of op je windowstoets)... Dus 2 klikken...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Iemand nog een goede link naar een joetjoep tutorial ?
                            Te simpel?

                            Explore the versatility of Microsoft’s Windows 11 operating system. Find out how our latest Windows OS gives you more ways to work, play and create.

                            Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.

                            Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.


                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Windows 8

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Amai, ik heb heel dit Topic gelezen.

                              Morgen zou mijn nieuwe laptop toekomen met Win8 er op.

                              Heb dus nog geen ervaring met Windows 8.

                              Kan ik nog ergens op voorhand iets "studeren" ?

                              Iemand nog een goede link naar een joetjoep tutorial ?
                              Hier alles wat je zoekt: (Klik)


                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • Re: Windows 8

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                                Is niet zo moeilijk hoor. Als je weet hoe het moet, natuurlijk.

                                Ik maak die dingen als volgt aan:
                                • Je gaat naar je windows desktop, klik rechts op je werkblad en dan kies je voor "New - Shortcut"
                                • Dan geef je in - "c:\Windows\System32\shutdown.exe /s /hybrid /t 30"
                                • Als naam geef je 'Shutdown' of 'Afsluiten'
                                • Dan is de shortcut aangemaakt. Je kan dan de eigenschappen opvragen en eventueel een Icon aan de shortcut geven.
                                • Rechts op klikken en in het menu kiezen voor 'Pin to Start' -> Dit plaatst de button op je Metro Interface. (Dit is eigenlijk het oude Start menu. )


                                shutdown.exe:
                                /s = Afsluiten van de PC
                                /hybrid = Dit zorgt ervoor dat je PC veel sneller opstart
                                /t 30 = Je krijgt dan een waarschuwing te zien dat je PC gaat worden afgesloten. In dit geval na 30 seconden.

                                Ik doe het op deze manier, omdat ik ook een button heb aangemaakt 'Abort Shutdown'. Moest ik per vergissing eens op de verkeerde knop klikken. Deze maak je aan op dezelfde methode, maar dan geef je in c:\...\shutdown.exe /a.

                                Ik heb dan nog een derde knop, genaamd Hibernate. Met deze optie wordt je PC ook uitgeschakeld, maar alle open programma's worden opgeslagen. Als je je PC dan opstart, dan krijg je alle programma's te zien die open stonden bij het afsluiten. Ik gebruik dit meestal als ik even een uurtje of zo weg ben en niet wil vergeten waar ik mee bezig was. Dit doe je door: c:\...\shutdown.exe /h in te geven.

                                Ik heb de gewoonte om die dingen standaard op mijn PC's te zetten, zodat ik altijd heel snel kan afsluiten. Met Win8 is dat zeker nog handiger geworden.


                                Natuurlijk kun je de shortcuts ook slepen naar je taskbar. Zodoende heb je die knop dan dadelijk op al je schermen staan in Win8
                                Rudy, bestaat er ook zo iets voor de sleep-modus ?
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X