Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows 10 creator update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: windows 10 creator update

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Klopt, ik had het over het sterretje in Edge.
    Hier staan die icoontjes (favicon) gewoon in Edge net zoals in IE.
    Bij sommige sites is die inderdaad verdwenen (niet door de update), net zoals in andere browsers ook soms eens gebeurt.
    Als je die pagina dan 1 keer bezoekt en refresht, dan staan die favicons de volgende keer wel terug in de browser.
    Dat gebeurt niet specifiek door fouten in de browsers, maar door ontbreken van cache bestanden en/of updates aan de site zelf.
    In elk geval het BD logo stond er voor de update en ook na de update.
    Last edited by VerSeg; 13 april 2017, 13:34. Reden: Typfout en verduidelijkt
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: windows 10 creator update

      Ander vraagje: ik had graag het ISO bestand van die update op een stick gezet. (omdat het dowloaden zo tergend traag gaat en ik het vermoedelijk her en der nog zal nodig hebben.

      Edit: slecht gekeken, ik zie een Windows10upgrade map van een dikke 1 GB staan, vermoedelijk is het dat ?
      Last edited by nete; 13 april 2017, 16:39.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #18
        Re: windows 10 creator update

        Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
        https://www.microsoft.com/en-us/windows/features

        had gehoopt op een nieuwe versie van MovieMaker maar blijkbaar hebben ze daar geen goesting meer voor.

        Paint 3d waar ik over sprak, moet je eerst nog via de store downloaden. En ik krijg er de melding van: Voor deze app heb je hardware nodig die jouw apparaat niet heeft. Wat een onzin: ik kan wel Blender (3D rendering) draaien, maar dit zou niet gaan? Vermoedelijk dus alleen voor tablet?

        Niet veel Creator aan...
        effe mezelf corrigeren. Blijkbaar heb ik me gemist. na m'n update heeft hij er nog een 2de gedaan en blijkbaar was dit de creator-update: Paint 3D zit er nu bijv. wel bij. Voor de rest zie ik weinig verschil.

        Comment


        • #19
          Re: windows 10 creator update

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Verseg, ik schreef dit omdat eind de jaren 90, MS op zijn roadshows steevast verkondigde dat "weldra" Windows, bij fouten, zichzelf ging herstellen door op zoek te gaan naar vervangers van ontbrekende of corrupte bestanden.
          Ik denk dat dit gewoon onmogelijk te progammeren is en dat ze eertijds beter gezwegen hadden.
          Maar een melding waar het ontbrekende bestand zich zou moeten bevinden zou al een hele stap vooruit zijn. Plus dat je teksten van de vensters van zo'n meldingen zou kunnen selecteren, nu moet je dat zitten opschrijven en intypen in Google.
          De bestanden MSVCR100.dll en MSVCP100.dll worden door janneke en mieke eindeloos en oeverloos gepatcht en "meegegeven" als nieuwe windows bestanden zonder zich al te druk te maken over de windows handtekening voor gecertifieerde bestanden. Nogal wiedes dat Windows bij een major update "denkt" dat dit rommel is ... zoek maar eens in google en tel de hits, over de jaren heen, voor "MSVCR100.dll and MSVCP100.dll are missing after ..."
          Dat heeft dus bijzonder weinig te zien met het eigen herstelvermogen van Windows. Maar niet getreurd, in de volgende upgrade komt er een "crystal ball" en een "mind reader" module ...

          Comment


          • #20
            Re: windows 10 creator update

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Nogal wiedes dat Windows bij een major update "denkt" dat dit rommel is
            Akkoord, maar dan zouden ze voor "janneke en mieke" die niet weten waar zoeken misschien ook best de verwante "rommel" uit het register halen, zodat "janneke en mieke" niet geconfonteerd worden met cryptische foutmeldingen....
            Last edited by nete; 14 april 2017, 00:03.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: windows 10 creator update

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Akkoord, maar dan zouden ze voor "janneke en mieke" die niet weten waar zoeken misschien ook best de verwante "rommel" uit het register halen, zodat "janneke en mieke" niet geconfonteerd worden met cryptische foutmeldingen....
              Halen ze uit de boordcomputer van een wagen de mogelijkheid van foutmeldingen te geven als iemand er een brol-aanhangwagen met kortsluiting in de bedrading aanhangt?
              Of vervang eens een halogeen lamp door een LED lamp zonder weerstand, dan zal een wagen met CAN-bus systeem steeds een defecte lamp melden niettegenstaande die lamp echter toch wel brandt.
              Ik denk niet dat die autofabrikant daar allemaal rekening mee gaat houden, ook al zal die wagen problemen ondervinden (foutmeldingen geven) omdat de klant er iets aangehangen heeft dat van een derde partij komt en niet 100% compatibel is.

              Misschien een raar vergelijk, maar waarom zou Microsoft dan alle foutmeldingen moeten aanpassen voor zaken die door andere leveranciers geïnstalleerd worden?
              Is het dan niet aan die andere leveranciers om ervoor te zorgen dat hun programma's blijven werken of tijdig de nodige updates krijgen?
              Is het dan echt aan Microsoft om registersleutels van anderen uit het register te gaan halen?
              Er bestaan zoveel mogelijkheden dat het bijna onmogelijk is hier rekening mee te houden.

              En eerlijk gezegd, ik heb veel liever een melding dat xyz.dll niet gevonden kan worden dan dat die registersleutel weg zou zijn en er geen melding komt, want dan is het ook voor iemand met wat IT-kennis al veel moeilijker om naar een oplossing te zoeken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: windows 10 creator update

                Iets heel anders: voor mensen die nog steeds veel beter de weg vinden in het klassieke "configuratiescherm" dan onder "instellingen", zullen dat item niet meer zien staan bij rechtsklikken op de "startknop".
                MS heeft het gepland om dat "configuratiescherm" te likwideren. Voorlopig werkt het volgende trucje voor de geïnteresseerden:
                Download en installeer eventjes "classic shell". Als je dan op de startknop klikt zie je in dat menu nog wel "configuratiescherm" staan. Sleep dat naar je bureaublad en je hebt terug een snelkoppeling naar het klassieke Configuratiescherm. Dan kan je gewoon Classic Shell op non-actief zetten. Hoe lang dit nog gaat werken weet ik ook niet.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: windows 10 creator update

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Akkoord, maar dan zouden ze voor "janneke en mieke" die niet weten waar zoeken misschien ook best de verwante "rommel" uit het register halen, zodat "janneke en mieke" niet geconfonteerd worden met cryptische foutmeldingen....
                  Juist ja .. zoals ik al zei .. voor de kristallen bol voor windows gaat ge nog moeten wachten want hoe moet het OS in godsnaam weten welke prul-app de laatste was om de MSVCR/P bestanden te vern.....en ? of denkt ge dat ze bij MS niet weten dat elke "hond_met_hoed", de facto dus niet te traceren omdat ze te beroerd zijn om er hun sig in te zetten, met dit bestand zit te klooien ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: windows 10 creator update

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Iets heel anders: voor mensen die nog steeds veel beter de weg vinden in het klassieke "configuratiescherm" dan onder "instellingen", zullen dat item niet meer zien staan bij rechtsklikken op de "startknop".
                    MS heeft het gepland om dat "configuratiescherm" te likwideren. Voorlopig werkt het volgende trucje voor de geïnteresseerden:
                    Download en installeer eventjes "classic shell". Als je dan op de startknop klikt zie je in dat menu nog wel "configuratiescherm" staan. Sleep dat naar je bureaublad en je hebt terug een snelkoppeling naar het klassieke Configuratiescherm. Dan kan je gewoon Classic Shell op non-actief zetten. Hoe lang dit nog gaat werken weet ik ook niet.
                    Move on, jong ... misschien teruggrijpen naar de WfW layout? Kwestie van de wereld z'n gewoonten niet te shockeren?

                    Om VerSeg zijn analogie door te trekken .... Als ge een Tesla koopt hou je er dan mordicus aan vast dat de wielen van uw oude Volkswagen er op moeten ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: windows 10 creator update

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Iets heel anders: voor mensen die nog steeds veel beter de weg vinden in het klassieke "configuratiescherm" dan onder "instellingen", zullen dat item niet meer zien staan bij rechtsklikken op de "startknop".
                      MS heeft het gepland om dat "configuratiescherm" te likwideren. Voorlopig werkt het volgende trucje voor de geïnteresseerden:
                      Download en installeer eventjes "classic shell". Als je dan op de startknop klikt zie je in dat menu nog wel "configuratiescherm" staan. Sleep dat naar je bureaublad en je hebt terug een snelkoppeling naar het klassieke Configuratiescherm. Dan kan je gewoon Classic Shell op non-actief zetten. Hoe lang dit nog gaat werken weet ik ook niet.
                      Of veel eenvoudiger ...
                      Klik op "Zoeken in Windows" (vergrootglas), typ CON en bij het eerste resultaat zie je het nodige staan ... rechts op klikken en kiezen voor vastmaken aan Startmenu of Taakbalk.

                      Of bestandslocatie openen en eender waar een snelkoppeling maken.

                      Enkel met C in het zoekvenster lukt het ook al, maar dan staat het niet als eerste bij mij.

                      Of ... men gaat naar de verkenner en opent daar het configuratiescherm en zet de weergave op pictogrammen.
                      Last edited by VerSeg; 14 april 2017, 12:19.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: windows 10 creator update

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Move on, jong ... misschien teruggrijpen naar de WfW layout? Kwestie van de wereld z'n gewoonten niet te shockeren?
                        Is het net niet een bepaald lid dat er ons steeds op wijst dat de mensen hondstrouw zijn om altijd bij dezelfde leverancier of bank te blijven en dat men niet uitkijkt naar iets nieuw en/of beter?

                        Awel zo is dat ook met Windows ... men moet durven eens naar iets nieuw uit te kijken en het oude achterwege laten tenzij het echt slechter is.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: windows 10 creator update

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Of veel eenvoudiger ...
                          Klik op "Zoeken in Windows" (vergrootglas), typ CON en bij het eerste resultaat zie je het nodige staan ... rechts op klikken en kiezen voor vastmaken aan Startmenu of Taakbalk.
                          Klopt inderdaad, bedankt voor de tip. Ik ging daar eerst niet zoeken omdat ik dacht dat MS het echt verwijderd had uit de 10 via de update.
                          Ik ga me alvast wat meer "eigen" maken aan de "instellingen" om niet voor voldongen feiten te komen staan.
                          Last edited by nete; 14 april 2017, 15:47.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: windows 10 creator update

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Move on, jong ... misschien teruggrijpen naar de WfW layout? Kwestie van de wereld z'n gewoonten niet te shockeren?

                            Om VerSeg zijn analogie door te trekken .... Als ge een Tesla koopt hou je er dan mordicus aan vast dat de wielen van uw oude Volkswagen er op moeten ?
                            Je moet wel begrijpen dat niet iedereen op dit forum, mezelf inbegrepen, Windows van binnen en van buiten tot op elk detail kent en even verstandig is als jij.
                            Ik had tot hiertoe niet de behoefte om de "moderne" instellingen te gaan gebruiken i.p.v. het voor u voorhistorische configuratiescherm. Waarom ? Omdat ik alles tot nu toe vond via een lijstje dat ik al 15 of 20 jaar gewoon ben en nog steeds beschikbaar is.
                            Mogelijks zijn er nog mensen die dat item zouden kunnen missen in dat menu in Win 10, daarvoor plaats ik die tip hier. En Verseg is constructief en verwijst me naar de nog veel efficiëntere weg voor wie het wenst
                            Ik plaats het dus helemaal niet om iedereen te proberen overtuigen om het te blijven gebruiken. Trouwens, het is dus blijkbaar enkel het item dat MS uit dat lijstje gehaald heeft (voorlopig althans).
                            Als je in de toekomst zo'n post van mij met iets meer "jan met de pet" ogen bekijkt en leest, dan zal je dat veel counterwerk besparen.
                            Last edited by nete; 14 april 2017, 15:49.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: windows 10 creator update

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              hoe moet het OS in godsnaam weten welke prul-app de laatste was om de MSVCR/P bestanden te vern.....en ? of denkt ge dat ze bij MS niet weten dat elke "hond_met_hoed", de facto dus niet te traceren omdat ze te beroerd zijn om er hun sig in te zetten, met dit bestand zit te klooien ?
                              Een melding in de aard van: "deze dll's ontbreken in de "sysWOW64" map. Ze staan mogelijks in de Windows-old map in de submap "sysWOW64". U kan ze dan van daaruit kopiëren. Tweede optie is het programma die ze gebruikt terug installeren." zou alles voor de gemiddelde gebruiker misschien een pak duidelijker maken.

                              En sorry dat ik dit in "mensentaal" schrijf.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: windows 10 creator update

                                Op mijn recente Asus laptop staat een "fn+f9" toetscombinatie die het touchpad uit- of inschakelt.Dat is handig omdat ik een externe draadloze muis gebruik en dan niet onbedoeld de cursor kan manipuleren tijdens het typen.
                                Die "schakelaar" werkt niet meer sinds de update, alle andere functietoetsen (geluid, helderheid, scherm aan-uit, vliegtuigmodus e.d.) werken nog wel.
                                Dan maar gewoon de touchpad driver uitgeschakeld in "apparaatbeheer".

                                En voor er weer gas beginnen geven: ik heb al dikwijls gepoogd om het touchpad te gaan gebruiken, maar ik blijf te veel onbedoelde klikken maken om comfortabel te werken.

                                Benieuwd of dit enkel optreedt bij de Asus K756U of ook bij andere modellen ?
                                Last edited by nete; 14 april 2017, 22:08.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X