Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    Hopelijk heeft de TS geen facebook, noch gmail, noch een smartphone, noch klantenkaarten van Colruyt, GB, etc.
    Het is opmerkelijk hoe dat we in een wereld waarin we steeds meer staan op onze privé we eigenlijk nog nooit zo erg als nu onze gegevens en voorkeuren in het rond hebben gesmeten.
    Ik heb geen smartphone. Bellen kan ik nog steeds opperbest met een gsm.
    Colruyt-kaart ? Begot ik zou het niet weten en tenslotte is dat jouw zaak niet
    Op Facebook zal je niet veel over me leren ...
    gmail. Is dat iets om mee te surfen ...
    Jongens, het topic gaat over het feit dat Windows 10 gratis is ... maar dat veel zaken verzwegen worden en ik wou hier enkel maar duiden en dat inderdaad velen gewoon op ja klikken zonder in feite weten waarop ze een ja geven ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      VRT journaal gisteren Ze slaan het op tenzij je opgeeft dat ze het NIET mogen doen.

      En het niet enkel omdat het om MS gaat. Hetzelfde gaat op voor Google, Apple.... enz.
      Ik krijg de indruk dat je deze kritiek op MS aanvoelt als een persoonlijke aanval op jou(w werkgever?)
      Ze kunnen het toch alleen opslaan als je het eerst aan hun geeft?
      Ze halen het niet ongevraagd van je PC.
      En ik zie dat niet als een aanval want heb er geen banden mee.
      Maar ik relativeer een beetje de manier hoe het aangekaart wordt in de media.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        .................. ... maar dat veel zaken verzwegen worden en ik wou hier enkel maar duiden en dat inderdaad velen gewoon op ja klikken zonder in feite weten waarop ze een ja geven .................
        Dat is inderdaad zo.
        En als ik die text al helemaal zou lezen, zonder in slaap te vallen want het is voor mij een lange saaie text, dan begrijp ik maar een klein gedeelte van de text.
        Laat staan de juridische draagwijdte van al die termen.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Ik heb geen smartphone. Bellen kan ik nog steeds opperbest met een gsm.
          Colruyt-kaart ? Begot ik zou het niet weten en tenslotte is dat jouw zaak niet
          Op Facebook zal je niet veel over me leren ...
          gmail. Is dat iets om mee te surfen ...
          Jongens, het topic gaat over het feit dat Windows 10 gratis is ... maar dat veel zaken verzwegen worden en ik wou hier enkel maar duiden en dat inderdaad velen gewoon op ja klikken zonder in feite weten waarop ze een ja geven ...
          Lief van je.

          Wat ik wou aangeven is dat zo iets als privacy niet meer bestaat. Je moet daarom niet zo aanvallend zijn.
          GSM tracked je en wordt bijgehouden gedurende een periode. Enkel justitie heeft in principe inzage, maar 1 keer een hacker zich verveeld liggen je gegevens op straat.
          Je hebt Facebook, zeg je? Ik zal er misschien niet veel van leren, maar facebook wel. Elke website waar dat facebook like icoontje staat (en dat zijn er veel) registreert jou passage en laat dit aan facebook weten.
          Of je een Colruyt kaart hebt is idd niet mijn zaak, maar die kaart -en ook die van andere supermarkten- is niet meer dan een database van jouw aankoopgedrag.

          Je zorgen maken om de privacy in win10 is een (terechte) zaak, maar je/ons leven wordt nog meer gevolgd dan in Big Brother.

          Comment


          • #20
            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ze kunnen het toch alleen opslaan als je het eerst aan hun geeft?
            Ze halen het niet ongevraagd van je PC.
            En ik zie dat niet als een aanval want heb er geen banden mee.
            Maar ik relativeer een beetje de manier hoe het aangekaart wordt in de media.
            Zucht....
            Als je met "Ze halen het niet ongevraagd van je PC" bedoelt dat wanneer je al je privacy settings controleert en aanpast ze het niet bijhouden, OK maar default dus wel en dat zal bij 90% van de mensen mogelijk zo zijn.

            Default deel je ALLES.
            Ik heb de indruk dat je niet eens naar de feiten (duidelijk in beeld trouwens op 1:38) gekeken hebt. Als MS zwart op wit aangeeft dat ze die gegevens opslaan (tenzij je dat af zet) moet je niet beweren dat ze dat niet ongevraagd doen.

            Kijk in het filmpje ook op 1:48"
            Last edited by on4bam; 15 augustus 2015, 22:50.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Het is dus duidelijk dat "gratis" niet bestaat.
              Windows 10 is ook niet gratis, we betalen er allen voor ... ook al kost het ons nu geen cent.

              Microsoft heeft gewoon een andere tactiek toegepast waardoor zij meer winst doen dan mochten ze het product verkopen.
              Wie na een jaar het product wil (lees Windows 10), die zal gewoon de volle pot betalen zoals eerder, en dat is dezelfde Windows 10 als nu (mits een paar updates ondertussen) en met dezelfde gebruiksvoorwaarden (tenzij de wet anders oplegt ondertussen).
              Waar Microsoft op speelt is dat iedereen de kans krijgt te upgraden naar een OS waar ze ondersteuning op blijven geven, de oudere versies zullen veel sneller geen support meer krijgen dan wat normaal het geval zou zijn.
              Door Windows 10 gratis aan te bieden, kunnen ze veel klanten overtuigen daarnaar over te stappen om alzo maar op één versie ondersteuning te moeten blijven bieden.
              Klanten hebben dan geen excuus dat het hun geld kost en Microsoft spaart miljoenen uit in support op oude producten.
              Ge hebt met andere woorden uw Windows 10 betaald met uw vorige versie.
              Voor de eindgebruiker lijkt het dan wel gratis te zijn, voor Microsoft op termijn een enorme winst en vereenvoudiging.
              Bedrijven kunnen ze misschien niet zo snel overtuigen, maar de particuliere klanten zijn wel een grote hap van hun omzet.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                Ik heb nog voor windows 10 uitkwam hier al een post geplaatst dat het viraal gedraag vertoond. Ik had het dan vooral op de agressieve marketing van microsoft om via de systeemupdates een upGRADE formule te presenteren aan de gebruikers (lees: slachtoffers).

                Nu blijkt dat veel mensen lastig gevallen worden door die misteryupdate en permanent popups krijgen om windows 10 te installeren.
                Sterker nog: Als informaticus heb ik al een paar installaties gezien waar de windows 10 installer reeds op hun pc stond ZONDER dat ze er om vraagden.

                Wat betreft de privacy is dat niet helemaal juist wat hier gezegd wordt.
                Als google meekijkt met je browser dan is de informatie dat ze kunnen vangen eerder beperkt en eigenlijk behoorlijk waardeloos.
                Los van het feit dat je daarnet voor je vrouwtje nieuwe damesschoenen wou kopen en nu op alle andere sites lastig gevallen wordt daarvoor is niet echt een inbreuk op je privacy.
                Je kan dit trouwens eenvoudig blokkeren.

                Maar wat windows 10 doet is schending van je privacy EN een aanslag op je integriteit !!! en dat is een behoorlijk pak erger.
                Los van je persoonlijke informatie worden ook paswoorden en dergelijke door hun bewaard.
                Deze methode van werken is overgewaaid van smartphones en tablets. Daar is dat zeer gebruikelijk.

                Je moet geen informaticus zijn om te weten dat uw paswoord in handen van een ander kan leiden tot dikke problemen, identiteitsdiefstal en meer....

                Microsoft voert een agressieve campagne om windows 10 in uw strot te rammen.
                De reden is dat ze terug momentum op de markt willen krijgen na het groot misbaksel windows 8. En proberen nu zieltjes te winnen met een "gratis" upgrade.
                Anderzijds komt de concurentie op opzetten met zwaar geschut. Linux (Android) is volwassen geworden, Apple maakt ook momentum en blijft groeien.

                We zijn nu een 14 dagen na introductie van windows 10 en blijkt dat ondertussen maar 7% van de potentiele groep effectief over stag is gegaan en windows 10 geinstalleerd heeft.
                Er zijn meer windows XPs in de markt die nu nog draaien. LOL
                Dus zo snel gaat het allemaal niet.

                Mijn inziens zal microsoft moeten inbinden of ze kunnen wel eens zwaar op hun bek gaan. Eens de markt begint te keren is er geen ontkomen meer aan.
                Dit is een spelletje met een miljardeninzet. De tijd zal uitwjizen of ze strategisch een slimme zet hebben gedaan.

                Ik heb allesins al op een heleboel computers de "mistery update" onschadelijk gemaakt. Exit windows 10 voorlopig dan toch.

                Comment


                • #23
                  Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                  Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

                  Euh.. nee. Geen reclame, niet op BD en elders ook niet.
                  Het is niet omdat uzelf geen reclame ziet dat er geen gepersonaliseerde reclame voor u wordt opgemaakt.

                  Ik denk dat de meeste mensen een heel verkeerd beeld hebben van al die gegevens. Alsof er iemand in Brussel (of New York) op een groot computerscherm aan het volgen is wat meneer X uit Y nu aan het bekijken is. Liefst met een foto van de betrokken persoon in kwestie
                  Aan de andere kant willen we natuurlijk wél graag alle voordelen zoals een gratis BD forum, of andere nuttige informatie zoals GPS - verkeersdoorstroming welke ook door GSM gegevens wordt opgevolgd. Denk hier bijvoorbeeld ook aan de drukte in grote winkels die nu ook door Google kan bekeken kan worden, ook dank zij de smartphones hun signalen. Maar moeten we dit echt zo persoonlijk gaan opvatten? We zijn gewoon bits en bytes op een server, ik voel me er niet persoonlijk door aangetast in mijn privacy.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • #24
                    Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Het is niet omdat uzelf geen reclame ziet dat er geen gepersonaliseerde reclame voor u wordt opgemaakt.

                    Ik denk dat de meeste mensen een heel verkeerd beeld hebben van al die gegevens. Alsof er iemand in Brussel (of New York) op een groot computerscherm aan het volgen is wat meneer X uit Y nu aan het bekijken is. Liefst met een foto van de betrokken persoon in kwestie
                    Aan de andere kant willen we natuurlijk wél graag alle voordelen zoals een gratis BD forum, of andere nuttige informatie zoals GPS - verkeersdoorstroming welke ook door GSM gegevens wordt opgevolgd. Denk hier bijvoorbeeld ook aan de drukte in grote winkels die nu ook door Google kan bekeken kan worden, ook dank zij de smartphones hun signalen. Maar moeten we dit echt zo persoonlijk gaan opvatten? We zijn gewoon bits en bytes op een server, ik voel me er niet persoonlijk door aangetast in mijn privacy.
                    Exactly.
                    Je bent maar een nummertje op een server.

                    Er gaan heus geen emoties mee gepaard

                    Bovendien moeten mensen op facebook ook niet neuten over het feit dat hun gegevens 'misbruikt' worden. Ze zetten er immers zélf hun gegevens en foto's op. Wat je op internet plaatst heb je nog steeds volledig zelf in de hand.


                    En of een systeem kan tracken of je al dan niet op je toilet zit, maakt voor mij niets uit. Iedereen zit weleens op een toilet, niets om je voor te schamen.
                    Ik maak er trouwens geen probleem van dat de wereld kan weten waar ik ben of wat ik aan het doen ben: ik heb niets te verbergen, ik vorm geen probleem voor de maatschappij.
                    Wie er een probleem van maakt is misschien stoute dingen aan het doen die hij van het daglicht wil afschermen?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                      Het is onvermijdelijk dat we met privacy anders moeten (leren) omgaan dan vroeger.
                      Wie weet worden we zelfs ooit, na of tijdens de volgende oorlog bvb. , gechipt zoals onze huisdieren.
                      Hetgeen ik nu raar vind is dat het nu allemaal op Microsoft zijn kap terecht komt. Terwijl dat zeker niet de enige speler is.
                      Diegenen waarvan we de naam niet zo goed kennen zijn er ook nog : AT&T
                      En anderen die "extreem bereidwillig" is.
                      Terwijl iedereen weet dat je dezer dagen niet meer aan je psychiater moet vragen hoe het met jou gaat, maar aan bvb. Google. Google weet het veel nauwkeuriger en allemaal.
                      Het positieve is : Als je aan iemand een groot geheim te vertellen heb doe je dat niet digitaal. Je maakt een gezonde wandeling in een groot bos. Dat is goed voor de cholesterol.
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #26
                        Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Ik heb allesins al op een heleboel computers de "mistery update" onschadelijk gemaakt. Exit windows 10 voorlopig dan toch.
                        En wat doe je daarmee denk je?
                        Een OS achterlaten dat niet meer al de nodige updates zal krijgen tegen allerlei lekken en dus nog meer open staat voor diefstal van gegevens ... maar dan op een manier dat niet aangekondigd is.
                        Het is algemeen geweten dat een nieuw OS meer aandacht krijgt op dat gebied en dat voor oudere versies minder nieuwe ontwikkeling wordt gedaan ... tenzij 100% backward compatibel.
                        De Hackers krijgen dus het voordeel op de softwareontwikkelaar.
                        En wat ga je doen, ze een jaar laten wachten tot het betalend is?
                        Ik heb het dan specifiek over particuliere computers.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Nee. Cookies worden niet aanvaard van 3rd party sites en alleen die van bepaalde sites mogen bewaard worden, de rest gaat er per sessie uit.
                          Maar ook na dat u die settings aangepast heeft, want standaard worden alle Cookies aanvaard.
                          Standaard instelling:
                          • Eigen Cookies > Accepteren
                          • Cookies van derden > Accepteren
                          • Cookies per sessie altijd toestaan

                          Dus als het bij Windows 10 een probleem is dat men de Privacy instellingen niet bekeken heeft en aangepast, dan blijft het ook bij Cookies een probleem voor mensen die er niet naar gekeken hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En wat doe je daarmee denk je?
                            Een OS achterlaten dat niet meer al de nodige updates zal krijgen tegen allerlei lekken en dus nog meer open staat voor diefstal van gegevens ...
                            Ja dat klopt voor geen meter heh Verseg. Dat weet je toch ook.

                            De support voor een OS uit de Microsoftstal is gemiddeld 10 jaar en bevat verschillende lagen van ondersteuning.
                            De support voor XP is nog maar net stopgezet trouwens (na verlengingen weliswaar). Nu is er nog steeds ondersteuning voor Vista, 7, 8, 8.1 en dat bouwen ze stelselmatig af naar de toekomst toe.
                            Maar voor elk OS mag je rekenen op 10 jaar support waar kwetsbaarheden gepatched worden.
                            Vooral de mensen die werken op 7 of hoger moeten zich geen zorgen maken de eerste jaren. Vista zal waarschijnlijk binnenkort voor de bijl gaan maar dat was toch maar een stuk rommel.

                            Met mijn actie voorkom ik gewoon dat de windows 10 popup gebruikers blijft stalken.
                            Ik heb dit al vermeld dat Windows 10 nog niet rijp is voor de markt. Dit product is er veeeeeeeeeeeeeeeel te snel gekomen zonder doorgedreven testen.
                            Edge is zelfs niet eens afgewerkt en zit nog in beta stadium! En dat is voor Cortana ook zo.

                            Mijn conclusie is dat windows 10 een groter bedreiging is dan bv 8.1, vooral naar kwetsbaarheden toe geinstroduceerd door de nieuwe functionaliteit.
                            Elke nieuwe functie dat ze toevoegen is een deurtje dat te misbruiken is. windows 10 zit er vol van. En de eerste kwestbaarheden worden nu al misbruikt in het wild.

                            Blijf daar af en laat een ander zot door het raam springen.

                            We kunnen in eerste instantie wachten tot pakweg voorjaar volgend jaar om rustig alles te evalueren en dan te beslissen of het de moeite is om de gratis migratie naar win 10 mee te pikken maar dat hoef niet noodzakelijk. Er is nu al een ISO beschikbaar waar je de update van kan uitrollen zonder die rommelupdate nodig te hebben. Want gratis is meestal een kat in een zak.
                            En als een ander zot door het raam wil springen dan doet hij dat maar. Ik spring er niet achter.

                            Microsoft is behoorlijk onduidelijk ook over het "system as a service" concept. Ze hebben aangekondigd dat windows in de TOEKOMST wel eens een service zou kunnen worden maar hebben nooit gezegd dat windows 10 daar al deel van zou uitmaken. Mijn inziens is windows 10 GEEN system as a service.

                            Dat je dan eventueel moet gaan betalen binnen pakweg 2 of 3 jaar voor win 10 (11) zal mij een zorg wezen.
                            Ik betaal dan graag voor iets dat afgewerkt is. Ik zal nu niet "gratis" instappen op een instabiel product.

                            Er is ook fuzz rond het abomodel. Windows zou in de toekomst "verkocht" worden onder een abonnementsvorm.
                            Ook daar is nu nog geen sprake van. Sterker nog. Gezien de ontwikkelingen bij Apple, Linux, Android,... waar het "gratis" is zal microsoft wel eens windows voor de volgende jaren ook permanent gratis mogen aanbieden. We zien die ontwikkeling wel al bij office maar ook daar is weinig momentum in de markt te vinden.

                            Als de consument al die abonementen zal zien oplopen op zijn factuur zal hij wel eens 2 keer nadenken als hij ziet dat het bij linux echt gratis is voor exact de zelfde functionaliteit.

                            Al dat gratis zal microsoft niet graag zien natuurlijk want dat is geen goed businessmodel. De kans zit er dik in dat het OS wel gratis zal worden maar dat je zal moeten betalen voor updates.
                            Hun natte droom is jou een abonnement aan te smeren met permanent recurente revenu.

                            De markt is zeer onstabiel nu en aan het keren. microsoft probeert momentum te vinden maar zou de bal wel eens behoorlijk hard kunnen mis slaan.
                            Ik heb dat al aangekaart en voorspel dat de consument en bedrijfsleven morgen wel eens massaal zou kunnen overstappen naar een alternatief en het is exact dat waar we mee bezig zijn om die alternatieven onder de loep te nemen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Ja dat klopt voor geen meter heh Verseg. Dat weet je toch ook.

                              De support voor een OS uit de Microsoftstal is gemiddeld 10 jaar en bevat verschillende lagen van ondersteuning.
                              Dat is dan toch omgekeerd van hetgeen ze eerder aangekondigd hebben ... om support op oudere versies fors korter te maken en door zoveel mogelijk mensen naar hetzelfde OS over te zetten de support te vereenvoudigen en dus goedkoper te maken.
                              En dat lijkt me ook de meest logische stap.

                              Edge ... kan je in twee richtingen bekijken.
                              Veel mensen stappen van IE over naar een andere browser die zogezegd sneller is omdat er geen invoegtoepassingen in zitten.
                              Nu Microsoft ook een browser maakt zonder invoegtoepassingen, nu noemt men dit een onafgewerkte browser.
                              Ja, hij is anders en ja ik moet ook hier en daar even zoeken de eerste keer ... maar dat is zo met elke verandering.
                              En zoals met alle producten zal er binnenkort nog wel een en ander aangepast worden met de bemerkingen van gebruikers, dat is altijd al zo geweest.

                              We zullen wel zien wat het geeft ... ik ga me alvast niet te veel zorgen maken om Windows 10.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Win 10: Toch niets zo onschuldig en niemand doet er moeilijk over hier

                                Stop met dat gezever over privacy. Als ge er niet tegen kunt, gooi dan al uw apparaten buiten, laat u uitschrijven uit het bevolkingsregister en ga in een grot wonen.
                                En eerst en vooral, blijf weg van dit en andere fora.
                                Jeezes.
                                Panasonic Lumix FZ2000

                                Comment

                                Working...
                                X