Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie surft er gratis op mijn modem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

    Kun je dat even toelichten aub ??
    Helpdesk gaat je niet veel wijzer maken.
    Heb dat vroeger ook al geprobeerd.

    Comment


    • #32
      Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Kun je dat even toelichten aub ??
      Helpdesk gaat je niet veel wijzer maken.
      Heb dat vroeger ook al geprobeerd.
      Daar zul je toch niet op kunnen antwoorden ;-)
      Dat moet je uw buren terug vragen als je het echt wil weten ;-)

      Maar momenteel is de WPS functie het simpelste te kraken.
      Als je googelt op WPa2 psk hacken, komt het steeds terug --> met brute force WPS kraken.
      Als je wifi wachtwoord lang genoeg is, is dit met brute force bijna onmogelijk op korte tijd.

      Dus zorg dat je een lang paswoord hebt voor je wifi en schakel WPS uit.
      De simpelste manier om je wifi beter te beveiligen.

      Comment


      • #33
        Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Kun je dat even toelichten aub ??
        Helpdesk gaat je niet veel wijzer maken.
        Heb dat vroeger ook al geprobeerd.
        Wel, de laatste generatie modems (bij proximus toch, telenet is waarschijnlijk zelfde) heb je in 1 toestel:
        - modem: die logt aan op het netwerk van de provider langs de ene kant praat die VDSL, ADSL, fiber en langs de andere kant praat die TCP-IP (het courante netwerk protocol)
        - WiFi router voor eigen gebruik: dat is het wifi netwerk voor de "eigenaar" van de aansluiting. Die zorgt voor de verbinding tussen jouw wifi toestellen en de TCP-IP kant van de modem.
        - bekabeld ethernet router: vaak heb je ook 2 tot 4 RJ45 netwerkaansluitingen op je modem voor de "eigenaar", meestal moetje langs hier verbinding maken voor de configuratie van de modem/router. Deze maakt verbinding tussen jouw bekabelde toestellen en de modem.
        - shared WiFi hotspot: dat is een aparte wifi router die een netwerk aanbiedt voor anderen. Die wifi valt buiten jouw gegevensverbruik. Daarmee worden hotspots voor anderen ter beschikking gesteld. Bij Proximus is dat het Fon netwerk, daar is het zo dat als jij jouw Fon opzet, dan kan je gratis van de andere Fon hotspots gebruik maken. Deze maakt verbinding tussen de hotspot en jouw modem.

        Meestal kan je de 2 wifi netwerken apart uitschakelen. Je eigen wifi kan je ook nog configureren (beveiliging, naam, kanalen, etc), de wifi voor de hotspot kan je enkel aan of uit zetten.

        Omdat de configuratie van de ingebouwde wifi van de bebox nogal summier is heb ik die uitgezet en gebruik mijn eigen wifi router.

        WPS maakt steeds gebruik van WPA en/of WPA2. Het is geen beveiligingsmethode, maar eerder een manier om beveiliging te omzeilen. Met WPA kan je nieuwe toestellen op je beveiligde wifi laten verbinden zonder dat ze het paswoord moeten kennen of ingeven. Dus als je modem (correcter de wifi router in je modem) zo'n toets heeft en die staat in de garage waar iedereen bijkan dan moet je dat zeker uitschakelen.

        Het gevaarlijkste is WEP beveiliging. Die kan je met gratis software in 3 minuten kraken. Dus zeker uitschakelen!

        Het meest waarschijnlijke blijft dat je eigen toestellen de schuldige zijn. Heb je nu al eens geprobeerd te kijken hoeveel toestellen er op je router verbinding maken?

        Comment


        • #34
          Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Fout antwoord. Ik herhaal mijn vraag: “Logden zij in op je WiFi of logden zij in op je modem?”
          En inloggen op je WiFi heeft niks te maken met “homespot”. Als je dat verschil niet doorhebt zou ik zeggen, bel naar de helpdesk en vraag hoe je je intern netwerk kan beveiligen.
          Allemaal techniek waarvan ik niet veel vanaf ken dan nodig is. Voor mij enkel een modem dat bereikbaar is via Wifi of anders een verbinding tussen modem en pc met een kabel. Maar kijk als ik bel met
          de helpdesk van Telenet en aan de andere kant van de lijn iemand zit en er geen oplossing voor kan geven en hulp gaat vragen aan een collega en dat je dan weer wordt doorverbonden naar een ander
          medewerker die het ook niet weet dan sta je daar met je probleem.
          Raar dat die medewerker bij Telenet allemaal Nederlander zijn. Dus voor mij is het nu toch opgelost en weet er ondertussen ook wat meer over, ook via jullie meedenken en verder kan ik er ook niet veel
          meer aan veranderen. Dus bedankt iedereen voor het meedenken.

          Comment


          • #35
            Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Jij niet ? Een modem die af staat kan niemand kraken.
            Juist ja .. en een modem die men op het containerpark gooit ook al niet ... djeezes ...

            Comment


            • #36
              Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

              En het is in dit soort situaties dat bij niet beveiligde sites (zoals bd) je login/paswoord gewoon mee te lezen zijn maar blijkbaar is dat niet erg gezien er zo weinig reactie is op deze thread.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #37
                Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Juist ja .. en een modem die men op het containerpark gooit ook al niet ... djeezes ...
                Djeezes .

                Zolang je niet weet wat er fout gaat, zet je het spul af wanneer je het niet nodig hebt.
                Als jij alles liever buiten gooit, of de buren liever intussen hun gang laat gaan, ook OK hoor.
                Last edited by K-2; 20 augustus 2018, 14:06.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #38
                  Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Djeezes .

                  Zolang je niet weet wat er fout gaat, zet je het spul af wanneer je het niet nodig hebt.
                  Als jij alles liever buiten gooit, of de buren liever intussen hun gang laat gaan, ook OK hoor.
                  Zijt ge nu zo naief om te denken dat als uw systeem gehack is dat "uw modem uit zetten" het probleem oplost ? zoals ik subtiel suggereerde, ge kunt 'm eeuwigdurend laten uit staan of denkt ge nu werkelijk dat hackers zo'n achterlijke oenen zijn dat ze
                  a) maar één enkel PC's hacken om als doorgeefluik te dienen en net dat PC'ke van u
                  b) in hun stub geen voorziening hebben om aan hun server te melden welke gehackte PC's on/off line gaan en alsdusdanig hun flows aan te passen ?

                  .. en BTW mijn buren zien om te beginnen mijn SSID niet en secondo is alles beveiligd en tertio worden devices enkel toegelaten op basis van hun MAC adres ... 't zullen dus al straffe buren moeten zijn willen ze op mijn kosten willen surfen ...
                  als uw buren dus vrolijk meesurfen op uw modem dan zijn het ofwel hackers ofwel hebt ge dat enkel en alleen aan uzelf te danken ! djeezes !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                    Nee, ik ben niet zo naief, en er is sowieso geen enkele goede reden om hier of elders wat denigrerend te lopen doen. Djeezes is trouwens blijkbaar uw lievelingswoordje hé...
                    Ik zal het nog eens herhalen met een paat woorden extra: het enige wat ik bedoelde is dat ge tenminste zelf tijdelijk gerust zit als ge er op die manier een fysiek slot op zet ipv via wat paswoorden en dergelijke zonder goed te weten waarmee ge bezig zijt, tenminste tot ge een idee hebt van hoe ge e.e.a. in orde kunt krijgen. En ondertussen gaan ze dan wel elders maar dat is uw zorg dan tenminste niet hé. Maar misschien moet ik niet meer naar "ge" of "uw" verwijzen, want blijkbaar wordt dat nogal persoonlijk geïnterpreteerd. Voor alle duidelijkheid, het ging over TS die een probleem had. Niet jij, en dus ook ik niet.
                    Last edited by K-2; 20 augustus 2018, 23:31.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                      Ik ben het ook te weten gekomen door mijn telemeter in het oog te houden. Wij zijn hier de enige vaste bewoners in het gebouw en de rest eigenaar met tweede verblijf waarvan enkele de weekends hier zijn en andere enkel de vakantie periode.
                      Enkele hebben hier internet waarvan een paar niet beveiligd zijn en ik weet dat daar weer andere misbruik van maken dus alles kan. Moest het verbruik van mijn buur op mijn modem niet hoog zijn geweest had ik het mogelijks ook niet gemerkt, we zitten
                      hier thuis ook met drie op een pc te werken.
                      Maar als je dagelijks verbruik plot enorm een verschil maakt als je zelf ongeveer tussen de 5 en 10gb. verbruikt en dan ineens 100 gb over drie dagen samen is dan ga je toch vragen stellen en uitzoeken hoe dat komt. En dat er toch ongemerkt enkele updates
                      zijn dan zal het toch niet zo veel verschil in gebruik op zo een korte tijd mogen zijn.

                      Comment


                      • #41
                        Wie surft er gratis op mijn modem?

                        Vraag is alleen wat je er gaat aan doen om het op te lossen.
                        Als het effectief via de modem van Telenet is dat ze op internet geraken, dan zijn er niet zoveel zaken dat je kan veranderen buiten het paswoord en enkele kleinigheden ... zo uitgebreid zijn die mogelijkheden nu ook weer niet.
                        Inloggen op de modem gaat online via je Telenet account en de WiFi heeft een afzonderlijk paswoord.
                        Hopelijk hebben ze je account login niet want anders mag je nog 100 keer het WiFi paswoord veranderen en de SSID veranderen en hidden zetten of filteren op MAC-address, dan kunnen ze het meteen weer uitlezen.

                        Als men zeker is dat iemand uw installatie hackt, dan is er op de eerste plaats maar één gepaste oplossing en dat is een klacht indienen ... tenzij je buren een zware bende Albanezen of zo zijn.
                        Last edited by VerSeg; 21 augustus 2018, 01:03.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Nee, ik ben niet zo naief, en er is sowieso geen enkele goede reden om hier of elders wat denigrerend te lopen doen. Djeezes is trouwens blijkbaar uw lievelingswoordje hé...
                          Ik zal het nog eens herhalen met een paat woorden extra: het enige wat ik bedoelde is dat ge tenminste zelf tijdelijk gerust zit als ge er op die manier een fysiek slot op zet ipv via wat paswoorden en dergelijke zonder goed te weten waarmee ge bezig zijt, tenminste tot ge een idee hebt van hoe ge e.e.a. in orde kunt krijgen. En ondertussen gaan ze dan wel elders maar dat is uw zorg dan tenminste niet hé. Maar misschien moet ik niet meer naar "ge" of "uw" verwijzen, want blijkbaar wordt dat nogal persoonlijk geïnterpreteerd. Voor alle duidelijkheid, het ging over TS die een probleem had. Niet jij, en dus ook ik niet.
                          als ge het niet snapt .. laat maar zitten .. een nog grotere pot filosofie zal TS zijn problemen zeker oplossen ...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            als ge het niet snapt .. laat maar zitten
                            Vooral blijven doorgaan op dezelfde manier moet je doen .

                            Trouwens niks filosofie aan, heel simpel, misschien te simpel voor sommigen hé.
                            Last edited by K-2; 21 augustus 2018, 12:47.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Holy **** dit lijkt wel heel veel. Dit zijn toch wel verrekt veel films. Ergens heb ik een keer iets van gelezen dat MS een kopie van alle bestanden naar hun server verzend in Windows 10. Maar dan nog moet je veel bestanden hebben om dit te bewerk stellen. Ben je een knooppunt voor een torrent site? Het is gewoon niet te bevatten hoe dit zo hoog kan worden. Ik zou anders eens vragen of ze je download en upload snelheid maar eens heel veel gaan verlagen.
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wie surft er gratis op mijn modem?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                                Holy **** dit lijkt wel heel veel. Dit zijn toch wel verrekt veel films. Ergens heb ik een keer iets van gelezen dat MS een kopie van alle bestanden naar hun server verzend in Windows 10. Maar dan nog moet je veel bestanden hebben om dit te bewerk stellen. Ben je een knooppunt voor een torrent site? Het is gewoon niet te bevatten hoe dit zo hoog kan worden. Ik zou anders eens vragen of ze je download en upload snelheid maar eens heel veel gaan verlagen.
                                Wat is daar vreemd aan? Mijn "normaal" verkeer ligt rond de 500-600GB/maand. Ik zit nu op 420GB met nog 10 dagen te gaan. Een tijdje terug hadden we 775GB op een maand. Daar zit niets van illegale data tussen maar wel veel Netflix (HD), 4K Youtube en Steam. Ik heb zelfs de prioriteit van de PS4 in de Fritzbox verlaagd zodat die het hele netwerk niet toetrekt bij Steam updates of nieuwe installs. 100-200 GB voor een spel is tegenwoordig geen uitzondering en als er een "sale" is durft de zoon wel eens een paar spellen gelijk te kopen. Meestal wordt dat dan 's nachts gescheduled.
                                Gelukkig heb ik mij bij mijn verschillende providers nooit iets moeten aantrekken van limieten (behalve in 1995/1999 toen het 15u/maand inbellen was en later DXadsl met 175GB)
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X