|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
over 4 dagen komt ubuntu 9.10 uit
ik vind het geweldig dat er weer een nieuwe ubuntu uit komt Na mijn vorige twee artikelen (Ubuntu 9.10 Karmic Koala Alpha 5 en Ubuntu 9.10 Karmic Koala Alpha 6) was ik benieuwd of er nog iets veranderd was in de beta release. Ik heb de beta, zoals ook de vorige alpha versies, in een virtuele machine geïnstalleerd om het te testen. Er is niet echt veel nieuws onder de zon. Wat er is veranderd heb ik hieronder kort opgesomd: •Het logo van Firefox in de slideshow tijdens de installatie is nu aanwezig. •Het opstarten gaat nu, zoals beloofd, sneller. •Het inlogvenster is nu meer geïntegreerd. Dit nieuwe inlogvenster kwam pas te voorschijn na een upgrade. Let op de buttons onder in het scherm. •Er zijn minder opstarten bugs. Over het algemeen voelt het stabieler aan. •Ubuntu Software Store heet nu ‘Ubuntu softwarecentrum’ en is terug te vinden in Toepassingen menu. Daar waar vroeger ‘Installeren/verwijderen…’ zat. •Blocking Module Loading is nieuw. dit is een beveiliging tegen het laden van kernel rootkits door hackers. Dit is een instelling in /proc/sys/kernel/modules_disabled Op 22 oktober verschijnt de release kandidaat en op 29 oktober komt Ubuntu 9.10 release uit. Update 3 oktober 2009: Ik kom er net achter dat als je in Karmic een PPA toevoegt in Softwarebronnen je de GPG-sleutel niet meer handmatig hoeft te installeren. Dit gebeurt nu automatisch als je in plaats van bijvoorbeeld de apt-regel ‘deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu jaunty main’ de regel ‘ppa:team-xbmc/ppa’ specificeert. Een geweldige verbetering ![]() ![]() ![]()
|
|
|||
|
awel gij wordt er voor betaald zekers om hier in elk hoekske linux te komen pissen . om uw terrein af te bakenen zekers, gelijk de hondjes ?
puber zelfs windows 7 RELEASE CANDIDATE heeft op dit moment een groter markt aandeel |
|
||||
|
|
Alle lof voor Ubuntu dat Linux veel dichter bij de modale gebruiker gebracht heeft.
Maar als de modale PC gebruiker dit leest: "apt-regel ‘deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu jaunty main’ de regel ‘ppa:team-xbmc/ppa’" dan past hij meteen vrees ik.
|
is dit posifief of niet ?
|
|
||||
|
ik heb het artikel hier gevonden
http://lcardinaals.wordpress.com/200...ic-koala-beta/ |
|
||||
|
Citaat:
Zo win je geen zieltjes ![]() Het is maar mijn ervaring... Van zodra het systeem is geïnstalleerd vraag ik me steeds af: "Wat nu?". Internetten gaat goed hoor maar daar stopt het bij ![]() Probeer jouw gegevens van Outlook 2007 maar een keer te importeren. Of bestaande databases van Access te importeren. Met Open Office gaat dat niet lukken en ik wil NIET uren bezig zijn om dat in orde te krijgen. En zo zijn er nog van deze "probleempjes".
|
Citaat:
Ik zei het eerder: ben d'r meer dan een jaar intensief mee bezig geweest. En daarbij alle hoeken van de kamer gezien ![]() Het gaat over bestaande data te gebruiken binnen Ubuntu.
|
bekijk dit eens
http://sites.google.com/site/computertip/faq mocht het dan nog niet lukken dan raad ik windows 7 ultimate aan |
|
||||
|
Citaat:
![]() Als het dus "niet meer" gaat moet ik Win 7 Ultimate gebruiken. Ik ga je wat helpen jesse: met Mandriva heb je meer mogelijkheden.
|
Het verschil zit hem in de bijgeleverde configuratie tools. Iedere distributie heeft min of meer zijn eigen "configuratiepaneel". De basis is steeds een tekst gebaseerde Linux motor waar je dan een grafische interface bovenop legt en hier kies je dan voor de windowmanager. Gome, KDE, Ice,.... afhankelijk van je smaak en de performantie van je computer.
|
|
|||
|
Ik ben doende een nieuwe PC te bouwen obv nu licht achterhaalde hardware, obv een AMD X2 processor. De bedoeling is dat daar mijn foto's op een Sata Raid 1 worden opgeslagen (en maar ook allerlei andere documenten maar).
Misschien ook maar als internet/bestandsserver. En daar komt een Linux op, op een ATA Harddisk, en ik denk daarbij inderdaad aan Ubuntu. |
|
||||
|
Als ik overschakel, dan is het op Mac OS X.
Voorlopig Windows XP, op een laptop van het werk, en die doet alles wat ie moet doen. Mac OS X vanwege dat het, voor mij, veel vlotter en intuitiever werkt. Geen behoefte aan een eigen installatie van ubuntu. Kom nu niet af dat OS X ook een unix systeem is, ik weet het
|
|
|||||
|
Citaat:
Je data staat 2X op 2 schijven intern. Een snapshot backup is een incrementele backup wat inhoudt dat er een historiek bewaard wordt van je bestanden... En het werkt, heb net een HD crash gehad en zonder enig probleem gerecupereerd ![]() Kijk ook een naar Kubuntu...met KDE interface beter uitgewerkt dan Ubuntu met zijn Gnome. (of OpenSuSE dan kan je ze allebei installeren/proberen )
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
![]() |