Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie praat er tegen zijn computers en andere devices ?

    Bij de nmbs gaat dat niet lukken...

    Comment


    • #17
      Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Soms kan een mens hier geen serieuze vragen stellen hé
      ................................
      Even serieus, ik wist niet wat devices waren... of is dit toch niet serieus .

      In de auto kan ik praten tegen de GPS, de radio en ook via blauwtand tegen mijn slimme telefoon.
      Dat laatste gebruik ik voor die sporadische keren dat ik eens moet bellen in de auto.
      Gewoon knoppeke op stuur drukken en zeggen 'Bel x, of y of z...', dat vind ik wel makkelijk.
      Als je gebeld wordt is het nog makkelijker, want mijn slimme zit altijd in mijn broekzak, en haal dat er maar eens uit tijdens het rijden... en bovendien mag bellen met de hand niet tijdens het rijden.

      GPS bestemmingen tik ik in vóór ik start, dat is nog altijd het makkelijkste en het veiligste.

      Voor de radio gebruik ik het niet. Wanneer ik plots 'klara' roep, dan zou mijn vrouw wel eens kunnen denken dat ik aan een ander zit te denken .

      Was dit serieus genoeg ?
      Last edited by Guest17; 17 maart 2017, 11:26.

      Comment


      • #18
        Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

        Het enige ding waar ik tegen praat is mijn telefoon, zo gemiddeld één keer om de drie maanden. Dat volstaat.

        Comment


        • #19
          Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Het enige ding waar ik tegen praat is mijn telefoon, zo gemiddeld één keer om de drie maanden. Dat volstaat.
          En is er dan iemand aan de lijn ?
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #20
            Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            En is er dan iemand aan de lijn ?
            De sprekende klok... maar dat bestaat nu niet meer zeker .

            Comment


            • #21
              Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

              Vandaag in de FET: http://www.tijd.be/dossier/krant/Pra...ormaal/9874254.

              Praten met een computer wordt eindelijk normaal.

              Vriendelijke groeten

              Peter

              Comment


              • #22
                Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                Ik gebruik Siri heel veel in de wagen om mijn agenda te beheren, berichten te beantwoorden, mails te scannen, te telefoneren en navigatie locaties te vinden.
                Alleen mails dicteren lukt slechts met veel moeite, Siri besluit heel vaak dat de mail al klaar is, zelfs als hij het nog niet is.

                Comment


                • #23
                  Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                  Ik gebruik Siri heel veel in de wagen om mijn agenda te beheren, berichten te beantwoorden, mails te scannen, te telefoneren en navigatie locaties te vinden.
                  Alleen mails dicteren lukt slechts met veel moeite, Siri besluit heel vaak dat de mail al klaar is, zelfs als hij het nog niet is.
                  Ja, dat heb ik ook al ondervonden - ik stuur dan het bericht in 3 of 3 stukken. Kan je natuurlijk alleen naar bekenden of familie doen.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                    Ik begin pas een beetje te experimenteren met Siri; heb het nooit gebruikt op iPhone of iPad, maar sinds Sierra zit het ook in de MacOS ingebouwd. Als ik vraag: when is my wife's birthday? weet Siri exact wie mijn vrouw is, maar geeft één dag te vroeg. Idem met mijn verjaardag. Heeft iemand enig idee of dat te corrigeren valt zonder dat ik in Contacts de datums allemaal (foutief) moet aanpassen? Intussen via Apple Discussions gevonden dat het een bug is: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik begin pas een beetje te experimenteren met Siri; heb het nooit gebruikt op iPhone of iPad, maar sinds Sierra zit het ook in de MacOS ingebouwd. Als ik vraag: when is my wife's birthday? weet Siri exact wie mijn vrouw is, maar geeft één dag te vroeg. Idem met mijn verjaardag. Heeft iemand enig idee of dat te corrigeren valt zonder dat ik in Contacts de datums allemaal (foutief) moet aanpassen? Intussen via Apple Discussions gevonden dat het een bug is: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
                      is dit niet een functie zodat je nog een dag de tijd hebt om een cadeau te doen kopen?
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik begin pas een beetje te experimenteren met Siri; heb het nooit gebruikt op iPhone of iPad, maar sinds Sierra zit het ook in de MacOS ingebouwd. Als ik vraag: when is my wife's birthday? weet Siri exact wie mijn vrouw is, maar geeft één dag te vroeg. Idem met mijn verjaardag. Heeft iemand enig idee of dat te corrigeren valt zonder dat ik in Contacts de datums allemaal (foutief) moet aanpassen? Intussen via Apple Discussions gevonden dat het een bug is: https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
                        Bij mij geeft hij de correcte dag.

                        Kijk eens in je contacten dat je er zelf bv. niet met opzet er 1 dag te vroeg hebt in gezet ? Zoals Rogier zegt - nog niet te laat om dan iets te kopen.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                          Als je de link die ik gegeven heb, leest, zie je dat het bij iOS (dus mobiele devices) OK is, alleen bij MacOS Sierra zit er blijkbaar een bug in. Dat antwoord van Rogier vond ik wel goed: heb ik idd nog even de tijd...
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                            Enige ding waar ik soms tegen praat is in mijn auto, of om navigatie in te spreken tijdens het rijden, of om te telefoneren.
                            Werkt meestal redelijk goed, tenminste als de randgeluiden niet overheersen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie praat er tegen zijn computers en adere devices ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Als je de link die ik gegeven heb, leest, zie je dat het bij iOS (dus mobiele devices) OK is, alleen bij MacOS Sierra zit er blijkbaar een bug in. Dat antwoord van Rogier vond ik wel goed: heb ik idd nog even de tijd...
                              Vanmorgen was er een update van Sierra van 10.12.3 naar 10.12.4, en de bug in Siri is eruit!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X