Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

    Op maandag 24 januari kwam ik van Wilrijk, als je over het viadukt (boomsesteenweg) rijd kan je rechtdoor richting Antwerpen zuid of je kan richting Breda enz.
    Je rijd dan door een tunel en een paar honderd meter verder kwam ik stil te staan omdat er in Borgerhout een ongeval gebeurt was met drie auto's en twee vrachtwagens, het was ongeveer 15.30uur.
    Nu stonden we daar al een hele tijd tot er plots een wagen over de pechstrook achteruit reed met twee jonge dames in ik schat half de twintig.
    Ze reden eerst door een gat in de vangrail over het gras en probeerde zo van de autostrade te raken, toen dat niet lukte kwamen ze achteruit terug gereden en reden vervolgens tegen de rijrichting in spookrijden noemen ze dat over de pechstrook richting tunnel en Wilrijk.
    Nooit heb ik zoiets gezien van zolang ik auto rijd en als de flikken dat zien dan ben je uw rijbewijs wel kwijt ook.
    Die dames waren een paar minuten weg toen de volgende over de pechstrook kwam gereden ook achteruit richting tunnel en Wilrijk.
    Je ziet wat tegenwoordig, al degene die in de fille stonden konden hun ogen bijna niet geloven.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

    Zeg niet te gauw ....
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

      Dat kom je tegenwoordig meer en meer tegen.
      Tijdens de werken op de E40 richting Brussel thv Bertem, gebeurde dat regelmatig.
      Canon EOS 90D EFS 18-135

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

        ze reden "toevallig" met een BMW zeker? en ze waren wellicht ook van vreemde afkomst...

        wat is daar nu zo speciaal aan, zoiets doe ik bijna dagelijks.

        graptje! ik ben van mening dat zoiets totaal absurd is, wij hebben dat éénmaal gedaan
        omdat we moesten.
        Er was op de autostrade een dodelijk ongeval gebeurd en het parket
        + de hele cirque moest erbij gehaald worden en dat kon weleens enige tijd in beslag nemen
        dus lieten ze (politie) iedereen rechtsomkeer maken.
        Weliswaar gebeurde dat in schijven van telkens 10 auto's en je moest op de pechstrook blijven rijden.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

          Pechstrookrijders, achteruitrijders, bermrijders, ... bijna dagelijkse kost, zeker als het ergens file is en ge een paar minuten stil staat.
          Mensen hebben geen geduld meer en vooral geen respect voor anderen!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            .......... al degene die in de fille stonden konden hun ogen bijna niet geloven.
            nou...niet allemaal dus!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Mensen hebben geen geduld meer en vooral geen respect voor anderen!
              Dat kan je inderdaad dagelijks vaststellen. Droevige evolutie van onze samenleving
              Gelukkig zitten er hier en daar toch nog enkele goeie tussen.
              http://www.myricreaties.be

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                Ik ga het niet goedkeuren, maar je titel is "wie heeft zoiets al eens meegemaakt":

                Tenzij de laatste vijf jaren de "spitsuur"-chauffeurs op de A12 serieus veranderd zijn of tenzij het nu veel moeilijker kan door de gewijzigde wegsituatie, maak je op de A12 bij een file zoiets nogal veel mee.

                Vroeger een 8-tal jaren lang stond ik 's morgens mee op de A12 (richting Brussel wel), als er file was (en je kon daar bij pech/ongeval uuuuren in de file staan), dan deden ze heel erg veel zotte toeren om op de parallelweg te geraken.

                Ik ben een vrouw en carpoolde toen met twee andere vrouwen. Wij voelden ons steeds redelijk onozel dat wij braaf bleven aanschuiven terwijl een hoop MANNEN en vrouwen achteruitdeden of-weet-ik-veel-wat-nog-voor-toeren. (En je kan nu het gaan steken op geslacht en leeftijd, maar ik heb het daar ook zien doen door elke leeftijd, door elke nationaliteit en door beide geslachten.)

                Dus je antwoord op de vraag "wie heeft zoiets al eens meegemaakt?": op de A12...vroeger meer dan genoeg.

                Edit: achteraf bekeken....het doorbrak het saaie wachten voor ons in de file, ook wij hebben dikwijls mee zitten volgen met grote ogen hoe iemand "eruit" probeerde te geraken.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                  filmen of foto's maken :-p worden nog leuke youtubefilmpjes, zeker als ze gezien worden door de persoon zelf of kennissen ervan
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                    Waar ik het schijt van krijg is dat men als het licht op oranje (of zelfs rood) springt, nog vlug het kruispunt blokkeert en de andere chauffeurs die uit een haakse richting komen niet voor laat maar meent dat men voorrang heeft.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                      Ik gelukkig niet,ben heel blij dat ik elke dag op mijn fiets kan springen en na 10 minuten op het werk ben.
                      www.fotojoel.be
                      7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                        nog nooit gezien, maarja, ik neem dan ook de trein en de fiets
                        ik heb met de trein al 1 keer in de file gestaan (stormpje had wat bomen over een belangrijke kruising gegooid) en natuurlijk meestal vertraging, maar dat wordt gewoon bij in de reistijd gerekend die dan meestal nog steeds korter is dan met de wagen op vrijdag avond antwerpen proberen uit te geraken
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                          Dat heb je wel op de autostrade he als er iets gebeurt sta je daar en kan je niet meer weg.
                          Jaren geleden reed ik de autostrade op te Loenhout en toen ik de afrit Brecht een paar km voorbij was gebeurde 100m voor mijn neus een grote kettingbotsing met een 25 tal voertuigen, er was mist en het vroos ook nog ik heb daar bijna 3 uur gestaan met draaiende motor.
                          Ook hebben mensen geen geduld meer, ook van de week op de autostrade richting Breda reden er rechts lange rijen kamions dus als je daar tussen gaat hangen zit je aan 90km voor mij reed een Hollander tegen een dikke 130km ik daarachter ook tegen een dikke 130km tot er een Hollander zowat op mijn trekhaak kwam hangen met zijn VW Transporter.
                          Ik dacht verrek je mag hier maar 120km en die Hollander hier voor gaat ook niet uit de pad, ik ben echt geen linksrijder hoor en laat steeds als ik kan andere voorbij ook al rijden ze harder dan toegestaan maar ik was echt niet van plan tussen de kamions te duiken en op mijn rem te gaan staan om mijnheer voorbij te laten.
                          Hij hing er nog maar even achter en ineens zag ik hem niet meer, hij was tussen de kamions gedoken en over de pechstrook de kamions en mij en de hollander er voor in aan het halen, hij kwam voor de hollander die voor me reed tussen de kamions uit wat allemaal maar nipt ging en dat allemaal om een paar minuten te winnen.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            130km tot er een Hollander zowat op mijn trekhaak kwam hangen met zijn VW Transporter
                            EN ANDERE LOODGIETERS,VISBOEREN, KOERIERS,AANNEMERS,laatst op de E40 tussen Brugge en Jabbeke wordt ik voorbij gestoken door een Engelse slee van plus minus 70000 pond,gaat daar een kleine transporter achterhangen tot op een meter,driftig met zijn lichten knipperend om hem door te laten,
                            met in zijn laadbak een kruiwagen en opgebonden ladder, en dit allemaal bij meer dan 130p/u,ik vraag me soms af, of die chauffeurs van dat tuig allemaal gedrogeerd zijn, wordt tijd dat die voertuigen een begrenzer krijgen.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft zoiets al eens meegemaakt.

                              Dat was een andere, degene die achter me reed was ingericht als minibus er zat een gezin in met een kleine of drie vier.
                              Dan denk je toch niet na he als je zoiets doet, voor je het weet verongeluk je met heel je gezin.
                              Bijna dagelijks maak je tegenwoordig iets mee, pas nog reed ik achter een auto die tussen zijn voorliggers zo een 100m tussenliet en daar hij maar 70km reed waar je 90km mocht reed ik hem voorbij waarop hij het gat van 100m probeerde dicht te rijden.
                              Daar er drie voorliggers waren kon ik kiezen ertussen of op de tegenliger toen kwam die ook bumperkleven maar na een tikje op de remmen zodat het stoplicht aanging haakte hij af.
                              Ik vraag me af wat de mensen tegenwoordig bezielen.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X