Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 64

Standaard Re: Welke wagens kunnen op LPG?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    De Colruyt!
    Natuurlijk, prachtbedrijf, en ze willen inderdaad al hun DATS stations met CNG uit rusten.

Moet eigenlijk nog makkelijk zijn.
    De juiste gasaansluiting, en een compressor die dat tot 200 Bar brengt, en een tussenopslagvat.

Geen tankwagens meer, komt via de 'pijp'.
    Correctie Tommie, de opslag gebeurt op 350 bar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Qua veiligheid is het een andere zaak, je mag bvb ook in geen enkele ondergrondse parking gaan staan als je met gas rijdt, dat is niet voor niks

grts
    Sieg
    Er zijn best ondergrondse parkings waar het mag. Er is ook geen wettelijk verbod meer. Maar idd. het vraagt wat planning vooraf.

Wel moet één en ander goed geregeld zijn en moeten er uiteraard ook vergunningen/goedkeuringen zijn en daar knelt het soms nog. Het probleem ligt niet bij LPG, maar bij de detectie installatie van de ondergrondse garage. Heeft de garage geen aangepaste detectie voor LPG, dan mag ze natuurlijk geen LPG voertuigen toelaten. Maar er zijn wel degelijk ondergrondse garages met een geschikte installatie.

Qua veiligheid is het een andere zaak, je mag bvb ook in geen enkele ondergrondse parking gaan staan als je met gas rijdt, dat is niet voor niks.
    Daarentegen spaar je uiteraard veel geld uit, zelf zou ik het nooit doen om bovenstaande redenen

grts
    Sieg
    Niet voor CNG Sieg.
    https://www.electrabel.com/nl/corpor...autosalon-2014

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    OK bedankt Geert, maar er bestaat toch nog veel twijfel omtrent
    Trouwens het is gas hé, en ik ben totaal geen fan van gas, er zijn al genoeg zware ongelukken geweest met aardgas
    De toekomst zal het uitwijzen en zoals steeds zal vadertje staat er wel weer iets op vinden om het mettertijd toch weer duurder te maken
    Dat zijn we ondertussen al gewend

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Ik zou niet graag in een ondergrondse garage staan naast een LPG of CNG auto. Als er een gasleiding breekt of een lek ontstaat in zulke wagens, zijn de gevolgen niet te overzien.
    Of betreffende garage wel of niet over een gasdetectie beschikt, zal bij het ontstaan van een vonkje niet veel verschil uitmaken. Het risico is klein, maar kan toch niet volledig uitgesloten worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ik zou niet graag in een ondergrondse garage staan naast een LPG of CNG auto. Als er een gasleiding breekt of een lek ontstaat in zulke wagens, zijn de gevolgen niet te overzien.
    Of betreffende garage wel of niet over een gasdetectie beschikt, zal bij het ontstaan van een vonkje niet veel verschil uitmaken. Het risico is klein, maar kan toch niet volledig uitgesloten worden.
    https://m.youtube.com/watch?v=5ZUK-HJOfvU

OK bedankt Geert, maar er bestaat toch nog veel twijfel omtrent
    Trouwens het is gas hé, en ik ben totaal geen fan van gas, er zijn al genoeg zware ongelukken geweest met aardgas
    De toekomst zal het uitwijzen en zoals steeds zal vadertje staat er wel weer iets op vinden om het mettertijd toch weer duurder te maken
    Dat zijn we ondertussen al gewend

grts
    Sieg
    Niet om je tegen te spreken Sieg, maar ooit al eens bij stilgestaan wat er gebeurd
    als een benzinetank scheurt en in brand vliegt, die benzinetanks zijn echt niet sterk,
    sommige zelfs van plastiek....
    In die CNG tanks zit een veiligheidsklep, en als die flessen op 250 bar druk staan, mag je daar
    bij manier van spreken een tank over rijden, sterker dan een Helium of zuurstof fles.
    Lees vanaf blz. 33, ik weet het papier is gewillig, maar ik vrees dat benzine op zijn minst even gevaarlijk is.
    http://pomwvl.be/sites/default/files...0IEPER-pfd.pdf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Niet om je tegen te spreken Sieg, maar ooit al eens bij stilgestaan wat er gebeurd
    als een benzinetank scheurt en in brand vliegt, die benzinetanks zijn echt niet sterk,
    sommige zelfs van plastiek....
    In die CNG tanks zit een veiligheidsklep, en als die flessen op 250 bar druk staan, mag je daar
    bij manier van spreken een tank over rijden, sterker dan een Helium of zuurstof fles.
    Lees vanaf blz. 33, ik weet het papier is gewillig, maar ik vrees dat benzine op zijn minst even gevaarlijk is.
    http://pomwvl.be/sites/default/files...0IEPER-pfd.pdf
    Kan allemaal wel waar zijn Geert, maar als je hoort van een ontploffing heeft het altijd met gas te maken

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Klopt Demeyereg, benzine is inderdaad vaak maar in een palstic tank opgeslagen, daarom dat ze die ook in het midden van de wagen plaatsen ivm achteraan.
    Rijden op aardgas is volgens mij veiliger dan een benzinewagen (Hier staan ook een aantal argumenten zag ik http://www.aardgasrijder.be/blog/is-...swagen-veilig/)
    Jouw filmpje staat daar ook tussen en eentje met dynamiet, zijn wel oude filmpjes

Kan allemaal wel waar zijn Geert, maar als je hoort van een ontploffing heeft het altijd met gas te maken

grts
    Sieg
    Er zijn ook wagens die spontaan in brand vliegen en dat zijn geen gaswagens hoor...

Standaard

Ondertussen weer wat meer info..... Het wordt hoogstwaarschijnlijk een VW Golf Variant ..... Waarom? Hoofdzakelijk omdat er een automaat met DSG mogelijk is wat bij de Skoda Octavia niet mogelijk was.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Veel succes ermee. Nu nog wat goed onderhandelen over prijs en opties.
    Ik rij ook veel km (35000) op jaarbasis en het belangrijkste voor mij waren betrouwbaarheid wagen, veiligheidsopties, adaptive cruise control en automatische versnellingsbak, hoge zit. De brandstof kwam bij mij op een veel lagere plaats. Ik rij diesel en zag vandaag op mijn uittreksel dat diesel mij minder dan 1 eur per liter kost.

Groetjes en nogmaals veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Peter

Sent from my iPad using Tapatalk

Als het over explosiegevaar gaat, dan is diesel eigenlijk de enige veilige brandstof, dieseldamp brandt niet bij normale omgevingstemperaturen.
    Benzinedampen zijn even gevaarlijk als gas wanneer de juiste verhouding lucht/damp (of gas) bereikt wordt.
    Daardoor kan benzine in een gesloten ruimte net zo goed voor explosiegevaar zorgen als aardgas en LPG.

Gastanks zijn veel steviger dan benzinetanks, en (toch al zeker bij LPG) zit er een klep in de tank die afsluit als de gasleiding plots doorgesneden wordt.
    Omdat het debiet dan veel hoger is dan normaal slaat die klep dicht, en komt er geen gas meer uit de tank.

Kijk even naar dit filmpje, hier zie je een huis exploderen door benzinedamp: https://www.youtube.com/watch?v=z5rkSKT9EQ4

Let wel op dat ze geen Chinese CNG tank in je auto steken https://www.youtube.com/watch?v=tInsvzrE5SA
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 19 januari 2016 om 18:25

Een kennis van mij is omgekomen door een ontploffing van de mazoutketel op haar werk, een kleine boetiek in mechelen, ondertussen wel 20 jaar geleden…… ook iets wat niemand had kunnen verwachten…
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Een kennis van mij is omgekomen door een ontploffing van de mazoutketel op haar werk, een kleine boetiek in mechelen, ondertussen wel 20 jaar geleden…… ook iets wat niemand had kunnen verwachten…
    Als mazout verneveld wordt (in een brander) dan kan dat ook voor een explosie zorgen als er ergens iets niet in orde is (bijvoorbeeld als de ontsteking van de brander niet correct werkt, en als er dan teveel nevel in de verbrandingskamer hangt).
    Maar mazout (diesel) kan je niet zomaar met een lucifer aansteken.

Klopt.

Doe mazout in een asbak bv, en je kan er een lucifer in doven.
    Doe hetzelfde met benzine, en dat begint goed te branden.

Maar wat velen niet weten is dat je in benzine een brandende sigaret kan doven!
    Met een brandende sigaret kan je ook gas niet aansteken, daar heb je minstens een vonk of een vlam van een lucifer voor nodig.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Ik ben op het autosalon gaan kijken naar de aardgaswagens, er zijn al aardig wat modellen te bestellen.
    Er is nu nog een extra premie van 1000 euro bij aankoop én 4 jaar geen verkeersbelasting.
    Ik heb net gezien dat misschien de Astra Sports Tourer ook op CNG zal aangeboden worden, leuke wagen.

Ondertussen weer wat meer info..... Het wordt hoogstwaarschijnlijk een VW Golf Variant ..... Waarom? Hoofdzakelijk omdat er een automaat met DSG mogelijk is wat bij de Skoda Octavia niet mogelijk was.
    Klopt is blijkbaar nieuw sinds 2016, die wagen stond op het autosalon met DSG7-bak

'sinds wanneer is er geen DSG mogelijk bij Skoda Octavia ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    'sinds wanneer is er geen DSG mogelijk bij Skoda Octavia ?
    Op aardgas he….

Op aardgas he….
    Idd, klopt...alleen de 1.4 met man 6-bak als het CNG moet zijn.
    Ze lopen (opzettelijk) bij Skoda nog wat achter.

Ook bij Seat en VW is blijkbaar enkel de 1.4 motor met CNG mogelijk. Jammer dat ze niet ook de 1.8 of de 2.0 aangepast hebben...

Jup gaat om de CNG-versie.
    Uiteraard is dit een bewuste keuze... anders verkopen de VW's minder goed, want Skoda en Seat zijn nagenoeg evenwaardig maar een stuk voordeliger

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Ook bij Seat en VW is blijkbaar enkel de 1.4 motor met CNG mogelijk. Jammer dat ze niet ook de 1.8 of de 2.0 aangepast hebben...
    VW heeft wel duidelijk de Caddy CNG met een twee liter motor gemaakt, is deze dan niet meer verkrijgbaar?

IN aardgas zie ik de caddy enkel met 1.4 staan 110 Pk.
    http://icc.volkswagen-commercial-veh...ss=motorselect

Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Welke rugzak kunnen jullie me aanraden?
    Door brainblow in forum Accessoires
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 8 september 2015, 22:16
  2. Reacties: 2
    Laatste bericht: 27 augustus 2015, 18:15
  3. Reacties: 15
    Laatste bericht: 28 december 2013, 07:46
  4. Welke macro lens kunnen jullie mij aanraden ?
    Door Yeloman in forum Objectieven
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 11 juli 2012, 21:18
  5. Canon ST-E2, welke flitsers kunnen aangestuurd worden?
    Door watertoren in forum Accessoires
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 12 november 2007, 12:52

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten