Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Welke laptop ?

    Het feit dat de TS nog niet eens weet waarvoor hij de pc wil gebruiken, of welke programma's ie nodig heeft, zegt genoeg. Een basislaptop zal ruim volstaan...

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #47
      Re: Welke laptop ?

      Oké voor de duidelijkheid,

      Ik heb eeen laptop nodig die :
      - Makkelijk is in het dagelijks gebruik
      - Snel genoeg kan werken met foto en vooral beeld ( dit gaat zeker niet om elke dag met beelden te werken en NIET op professioneel vlak )
      - Onder de prijs van 700 euro zit

      Alvast bedankt,
      groeten,
      stan

      Comment


      • #48
        Re: Welke laptop ?

        En dan heb je nog de software nodig ook hé : een Adobe Premiere en Photoshop (uiteraard in elements uitvoering) kosten een 150€ als je ze samen koopt (over de prijs van de CS4 versie gaan we zwijgen)...

        Met een laptop alleen kan je niet veel doen, en helaas gaat voor niets alleen de zon op...

        Voor 700€ moet je normaal al iets kunnen vinden. Het gaat geen hoogvlieger zijn, maar normaal zou je er ook niet mogen bij in slaap vallen...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #49
          Re: Welke laptop ?

          Katoenke, als je de tweedehands niet neemt, en je blijft dit topic activeren zonder naar een computerwinkel te gaan, dan ben je binnenkort helemaal tuureluurs....
          Je gaat een hele hoop beste kopen geadviseerd krijgen, en al die mensen hebben allemaal wel gelijk hoor.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Welke laptop ?

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Katoenke, als je de tweedehands niet neemt, en je blijft dit topic activeren zonder naar een computerwinkel te gaan, dan ben je binnenkort helemaal tuureluurs....
            Je gaat een hele hoop beste kopen geadviseerd krijgen, en al die mensen hebben allemaal wel gelijk hoor.
            je moet geen tweedehands laptop nemen gewoon nieuw kopen
            aan tweedehands laptop is meestal niet goed voor video bewerking

            dus mijn advies neem een nieuwe laptop

            Comment


            • #51
              Re: Welke laptop ?

              Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
              je moet geen tweedehands laptop nemen gewoon nieuw kopen
              aan tweedehands laptop is meestal niet goed voor video bewerking

              dus mijn advies neem een nieuwe laptop
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #52
                Re: Welke laptop ?

                Fotofolio met een 2 of 3 jarige laptop kun je niet veel doen met video bewerking

                Comment


                • #53
                  Re: Welke laptop ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                  Fotofolio met een 2 of 3 jarige laptop kun je niet veel doen met video bewerking
                  Met u Bubuntoe gaat dit toch zonder probleem
                  Flickr

                  Comment


                  • #54
                    Re: Welke laptop ?

                    bedoelt u UBUNTU

                    Comment


                    • #55
                      Re: Welke laptop ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                      aan tweedehands laptop is meestal niet goed voor video bewerking
                      Een nieuwe ook niet als hij er niet voor uitgerust is......
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #56
                        Re: Welke laptop ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Een nieuwe ook niet als hij er niet voor uitgerust is......
                        Meestal gebruiken ze daar ook geen laptops voor
                        Flickr

                        Comment


                        • #57
                          Re: Welke laptop ?

                          meestal gebruiken mensen inderdaad geen laptops om videos te bewerken maar als je een laptop van ongeveer 700 euro koopt dan kun je gewoon zonder problemen videos bewereken

                          Comment


                          • #58
                            Re: Welke laptop ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Een nieuwe ook niet als hij er niet voor uitgerust is......
                            daar heb je wel gelijk je moet wel een goeie laptop hebben
                            mijn laptop bijvoorbeeld is perfect voor videobewerking
                            dit is mijn systeem

                            intel pentium dual-core inside 2.0 ghz
                            4 gb ddr2 werkgeheugen 8 gb max
                            videokaart onboard 128 mb
                            hardeschijf 320 gb
                            met windows 7 ultimate
                            adobe premiere pro csc3
                            enzo

                            Comment


                            • #59
                              Re: Welke laptop ?

                              Ik ga even mijn ervaringen mededelen over werken met een laptop van slechts 700 euro (was eigenlijk 799 euro, dit twee jaren geleden)
                              De configuratie van de asus X50R had een dual core aan boord van 1.8 gig met 2 gig aan ram geheugen en een harde schijf van 120 gig.

                              Nu, was deze laptop geschikt voor fotobewerkingen: NEEN (zelfs bij aankoop wist de verkoper me te vertellen dat deze laptop enkel geschikt was voor kantoortoepassingen en internetten)

                              toch heb ik er bijna iets meer dan een jaar fotobewerkingen kunnen met doen... MAAR !!!

                              Ten eerste werkte die ongelooflijk traag!
                              Ten tweede liep geregeld lightroom zelfs vast!
                              Ten derde (en niet te onderschatten) wordt de laptop HEET door de rekenkracht die je ervan vergt. Met als gevolg dat die geregeld zichzelf zonder pardon uitschakelde.
                              Ten vierde het scherm TOTAAL (van heel veel laptops trouwens) niet geschikt is/ zijn voor fotobewerkingen.
                              Ten vijde, back uppen... waar (dus externe dragers nodig)

                              Wil je dan nog altijd bij een laptop blijven? Dan zal je je bedrag mogen verdubbelen of je koopt je een desktop (wat ik dus deed)!

                              (heb 10 jaren gewerkt op laptops en nu ben ik echt ongelooflijk blij om terug op een desktop te kunnen werken... gaat véél sneller en gedaan met al die externe back-up bazaar... moet wel zeggen, de schijven kan ik gewoon uitpluggen uit hun lader in de desktop)

                              Comment


                              • #60
                                Re: Welke laptop ?

                                nu heb je gewoon een videobewerkings laptop voor 700 euro hoor

                                Comment

                                Working...
                                X