Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

    Hallo allemaal,

    Graag had ik eens willen rond kijken voor een (niet te dure) blu-ray speler om mijn AVCHD films (genomen met mijn Sony bridge) af te spelen.
    Dus ik moet zeker een AVCHD dvd kunnen afspelen.
    Is iedere blu-ray speler daar voor geschikt en waar op moet ik eventueel letten?
    Dank u voor het lezen en eventuele reactie's.
    Canon

  • #2
    Re: Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

    Als ik U was zou ik is eerst bekijken of het nodig is van daar een blue ray voor de kopen, dat is bijvoorbeeld het geval als je van plan bent om de films door te geven op Blue-Ray schijven, maar dan heb je een schrijver nodig en geen player. Voor gebruik thuis zijn er andere mogelijkheden die veel beter zijn, en in sommige gevallen uitvoerbaar zijn zonder kosten, of tegen zeer geringe kosten. Ik maak gebruik van mijn laptop om de films via een HDMI kabel weer te geven op een Full HD TV, maar het kan ook draadloos via streaming naar een AppleTV vanuit de laptop of zelfs vanuit de iPad en iPhone. De kwaliteit is zeer goed en het is ook handiger dan schijfjes te moeten plaatsen en weer moeten wisselen .

    Toen ik voor de keuze stond om een Blue-Ray te kopen, koos ik voor een combinatie met een home cinema systeem, zo heb je alles in één behuizing wat de stapel apparaten weer wat kleiner maakt. Maar als ik eerlijk ben heb ik er in een periode van 2 jaar zeer zelden gebruik gemaakt van de Blue-Ray, momenteel is het aanbod van films via de kabel of via het internet zo groot dat het medium al eerder in onbruik is geraakt !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

      Moderator Note: Verplaatst van Algemeen naar ChitChat, omdat de vraag niet meteen over (digitale) fotografie handelt. In ChitChat vind je trouwens meer topics over "moderne electronica".
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

        Heb een goedkope inbouw voor de pc > LITEon > 70 euro afgerond.

        En er zat interessante software bij.
        Gebruik ik ook voor mijn Sony filmcamera.

        MAAR Blu-ray schrijven doe ik zelden of nooit.
        Alles gaat rechtstreeks op harde schijf.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

          Dank u voor de reacties allemaal!
          Maar zaterdag heb ik toch een (Sony) Blu-ray gekocht voor ongeveer 85 euro.
          Home cinima en 3D interesseren mij zo niet zodoende dus een goedkoper toestel (en voorlopig zeer tevreden van).
          Misschien ben ik een beetje van de oude tijd maar ik bewaar mijn (zelf gemaakte) films toch liever op een schijfje.
          Met de bijgeleverde Sony software brandt ik mijn film op een ACVHD dvd en nu kan ik deze zonder probleem en met mooie hd kwaliteit afspelen op de Blu-ray.
          Alles (ook mijn foto's) bewaar ik ook nog eens op een externe harde schijf maar die is bedoeld voor noodgevallen...
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

            Een andere mogelijkheid zou zijn een PlayStation3 aanschaffen (voor de kids eventueel), die heb je al voor 200€ en je kan blu-ray dvd's afspelen.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Welke Blu-ray speler voor AVCHD?

              Had ik ook aan gedacht maar de Nintendo Wii staat hier ook stof te happen want mijn dochtertje kijkt er niet veel naar.
              Canon

              Comment

              Working...
              X