Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke auto huren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke auto huren ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Over Hertz heb ik ook een aantal klachten gehoord wereldwijd, ik probeer deze dan ook te mijden.
    Maar allicht zijn er verschillen van land tot land.
    Heb goede ervaringen met Avis en Europcar. Sixt eerder middelmatig.
    Hier zeer goede ervaringen met Europcar in Zuid-Afrika.

    Comment


    • #17
      Re: Welke auto huren ?

      Klopt de vorige wagens ook steeds bij europcar gehuurd.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #18
        Re: Welke auto huren ?

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Hier zeer goede ervaringen met Europcar in Zuid-Afrika.
        Heb jij ook ervaring met Europcar in Nederland? Ik ga binnenkort een week naar mijn nonkel in Rotterdam toe. Ik zou graag een auto willen huren in Rotterdam. Ik twijfel nu tussen Hart Autoverhuur en Europcar. Las een paar negatieve reacties over Europcar in Rotterdam. Ben daarom benieuwd of iemand toevallig ervaring heeft met een van deze bedrijven in Nederland.

        Comment


        • #19
          Re: Welke auto huren ?

          Oorspronkelijk geplaatst door JanvanWierlo Bekijk bericht
          Heb jij ook ervaring met Europcar in Nederland? Ik ga binnenkort een week naar mijn nonkel in Rotterdam toe. Ik zou graag een auto willen huren in Rotterdam. Ik twijfel nu tussen Hart Autoverhuur en Europcar. Las een paar negatieve reacties over Europcar in Rotterdam. Ben daarom benieuwd of iemand toevallig ervaring heeft met een van deze bedrijven in Nederland.
          Altijd prijzen van het ogenblik vergelijken en goed zien tegen welke risico's je allemaal bent verzekerd. Het is niet jouw wagen en je kan je best voorzien op bepaalde omstandigheden. wij zijn jaren naar Spanje geweest en daar huurden wij aanvankelijk bij de goedkopere, maar ook soms dubieuzere bedrijfjes. Heb ook voorgehad dat ze mij opbelden toen ik al in België weer was dat ze de wagen die ik gehuurd had niet terugvonden op de parking. Ik had die nochtans terug geplaatst waar ik hem had opgehaald.Andere verhalen zijn bijvoorbeeld dat ze je nadien de waarborg inhouden omdat ze bijvoorbeeld beweren dat de hoedenplank is verdwenen. Ik zou dus wegblijven van de amateur maatschappijen.
          En daarom ook zijn wij meer en meer gaan uitkijken naar de gekendere maatschappijen met meer ervaring in de sector als daar zijn Europcar en Avis. Dar heb je normaal geen problemen mee maar toch moet je ze steeds met mekaar vergelijken. Prijzen verschillen veel al naargelang de periode van het jaar, maar dat is ook algemeen gekend.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Welke auto huren ?

            Je kan veel ervaringen vinden op bv. tripadvisor als het gaat om minder bekende of kleine maatschappijen.
            De twee grote (A en H) zijn dikwijls duurder dan de rest maar niet altijd. Ze zijn ook niet altijd beter. Een paar jaar terug huurden we in Tromso (N) bij Sixt niettegenstaande er nogal wat horrorverhalen over die vestiging geschreven stonden. We hebben geen problemen gehad. De keer er voor gehuurd van Avis en daar kregen we extra kosten aangerekend zonder dat er vermeld werd waar die dan wel voor waren. Ik stuurde een mail om te vragen waar het om ging, nooit antwoord gekregen maar wel bedrag terug gekregen.
            Een paar weken terug bij Sixt in Lissabon voor €8 (acht!) een dag met een VW polo rond gereden, voor alle zekerheid de extra verzekering bij genomen van €20.

            Op de meer dan 30 jaar dat we auto's hebben gehuurd hebben we nooit problemen gehad. 1 keer in Z-Afrika (Europcar) klein blutsje in de achterbumper gereden maar bij teruggave was "alles OK". Ik maar meestal een aantal foto's bij het ophalen van de auto (met verhuurkantoor op de achtergrond) + detailfoto's van de kleine beschadigingen die meestal toch zijn en ook bij het terug binnen brengen.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: Welke auto huren ?

              Ook zien naar de grootte van de franchise bij omnium. Deze bepaalt natuurlijk de huursom. In sommige landen waaronder Spanje en Frankrijk kan je die Franchise afkopen maar dat kan enkel ter plaatse zegt men bij dommige maatschappijen. Nog een reden om hierbij extra op te passen, want hiermee gaan sommigen nogal een gangetje. Bij Europcar en Avis kan je dat, naar ik mij herinner, bij het aangaan van het contract vanuit België.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Welke auto huren ?

                Wij hebben verzekering op onze CC maar gezien de ervaringen van anderen die met huurauto's naar Sintra reden leek het aangewezen om de Sixt vezekering (online bij boeking) er bij te nemen.
                Glasbreuk, en onderkant van de auto zijn meestal sowieso niet inbegrepen tenzij je voor full omnium gaat.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: Welke auto huren ?

                  Maar om nog even terug te komen op de grootte van de koffer of bij uitbreiding met de achterbanken. Wij namen steeds een middenklasser, voor zover ik dat juist benoem, ttz genre Seat, Golf om zeker te zijn dat onze beide vrij grote koffers + nog elk een trolley erin konden toen wij voor langere tijd op hotel gingen. Dus een groot valies is ook rekbaar en afhankelijk van wat je wil meenemen.
                  Last edited by enero; 16 april 2018, 11:42.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke auto huren ?

                    Dit jaar gaan we terug naar Zuid-Afrika en hebben net zoals vorig jaar een huurauto vast gelegd bij cardelmar met all risk verzekering. Vorig jaar met de corolla een klein krasje op de bumper en iets aan de beschermingsplaat onderaan voorgehad. De kosten hiervoor eerst zelf betaald en daarna thuis alles netjes terug gestort gekregen.

                    Dit jaar kiezen we voor een compacte suv RAV4 of Qashqai ( wat een naam ) .
                    Ook met sunnycars hebben we in het verleden goede ervaringen gehad.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke auto huren ?

                      Onze reisagent boekt ook meestal via Sunnycars als we een auto huren.
                      Goede ervaringen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke auto huren ?

                        Iemand ervaringen met huurwagens en cross-border travel in Zuidelijk-Afrika ?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke auto huren ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Iemand ervaringen met huurwagens en cross-border travel in Zuidelijk-Afrika ?
                          In 2000 probleemloos met een huurwagen (europcar) vanuit Johannesburg door Swaziland gereden. Gewoon checken bij de verhuurder of je extra papieren nodig hebt.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke auto huren ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JanvanWierlo Bekijk bericht
                            Heb jij ook ervaring met Europcar in Nederland? Ik ga binnenkort een week naar mijn nonkel in Rotterdam toe. Ik zou graag een auto willen huren in Rotterdam. Ik twijfel nu tussen Hart Autoverhuur en Europcar. Las een paar negatieve reacties over Europcar in Rotterdam. Ben daarom benieuwd of iemand toevallig ervaring heeft met een van deze bedrijven in Nederland.
                            Waarom ga je er niet met de eigen auto naar toe? Of is Rotterdam helemaal aan de andere kant van de wereld voor jou?
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke auto huren ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Altijd prijzen van het ogenblik vergelijken en goed zien tegen welke risico's je allemaal bent verzekerd. Het is niet jouw wagen en je kan je best voorzien op bepaalde omstandigheden. wij zijn jaren naar Spanje geweest en daar huurden wij aanvankelijk bij de goedkopere, maar ook soms dubieuzere bedrijfjes. Heb ook voorgehad dat ze mij opbelden toen ik al in België weer was dat ze de wagen die ik gehuurd had niet terugvonden op de parking. Ik had die nochtans terug geplaatst waar ik hem had opgehaald.Andere verhalen zijn bijvoorbeeld dat ze je nadien de waarborg inhouden omdat ze bijvoorbeeld beweren dat de hoedenplank is verdwenen. Ik zou dus wegblijven van de amateur maatschappijen.
                              En daarom ook zijn wij meer en meer gaan uitkijken naar de gekendere maatschappijen met meer ervaring in de sector als daar zijn Europcar en Avis. Dar heb je normaal geen problemen mee maar toch moet je ze steeds met mekaar vergelijken. Prijzen verschillen veel al naargelang de periode van het jaar, maar dat is ook algemeen gekend.
                              Heb inmiddels van een paar Nederlandse vrienden "Hart autoverhuur" doorgestuurd gekregen? Ken het zelf niet, is dit bekend bij jullie? Kreeg deze link door gestuurd. Weten jullie of deze autoverhuurder betrouwbaar is? Wil uiteraard wel indruk maken op mijn nokel

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke auto huren ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door JanvanWierlo Bekijk bericht
                                Wil uiteraard wel indruk maken op mijn nokel
                                Indruk maken met een gehuurde auto?
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X