Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke auto GPS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke auto GPS?

    Is hier al dikwijls aan bod gekomen maar de tijd staat niet stil, dus is een GPS van een jaar geleden waarschijnlijk al vervangen door een betere.
    Ik wil best wel wat uitgeven voor een GPS met Life Time kaart updates.
    Zit te twijfelen tussen een TT of een Garmin.
    De laatste tijd hoor ik heel veel positiefs over de Garmin.
    Graag goede raad en liefst van mensen met ervaring.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Welke auto GPS?

    Als ik opnieuw een keuze zou maken is het weer een garmin.

    Voor in de auto zou ik kiezen voor garmin nuvi

    Ik heb zelf pas geleden een garmin oregon 600 aangeschaft.

    Ik heb hem voornamelijk voor het mountenbike wandelen
    Vriendelijke groet, jessey
    Last edited by jessey; 3 juli 2013, 17:33.

    Comment


    • #3
      Re: Welke auto GPS?

      Ga die eens bekijken in een deftige winkel, en probeer iets vast te krijgen met 'real time traffic' info.
      Dan is je verkeersinfo 10 keer nauwkeuriger dan wat TMC je kan leveren.
      De data komt dan van mobiele apparaten en hoe snel die bewegen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke auto GPS?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Is hier al dikwijls aan bod gekomen maar de tijd staat niet stil, dus is een GPS van een jaar geleden waarschijnlijk al vervangen door een betere.
        Ik wil best wel wat uitgeven voor een GPS met Life Time kaart updates.
        Zit te twijfelen tussen een TT of een Garmin.
        De laatste tijd hoor ik heel veel positiefs over de Garmin.
        Graag goede raad en liefst van mensen met ervaring.
        Hier tot een paar jaar geleden zeer goede ervaringen met Garmin Luc.
        Tegenwoordig hebben wij in beide wagens ingebouwde GPS met real time traffic controle
        maar geen gratis kaart updates, bij Mercedes moeten ze dat blijkbaar nog uitvinden.
        Alles heeft zijn voor en nadelen, een ingebouwde heeft het voordeel dat je geen kabels hebt, en dat
        je klank door de luidsprekers van je geluidsinstalatie komt, maar die updates zijn gewoon te duur.
        Bij een losse GPS met life time updates heb je dat niet, maar ik vraag mij toch af in hoeverre die updates
        up to date zijn, die kaarten worden toch ook niet elke dag aangepast, als je ziet dat ze voor bepaalde nieuwe
        wegsituaties soms twee jaar nodig hebben voor ze in kaart worden gebracht.

        Comment


        • #5
          Re: Welke auto GPS?

          Heb voor het ogenblik een TT maar ben er niet zo tevreden mee.
          Zijn er wegomleidingen dan stuurt hij mij steevast terug, om een Franse colère te krijgen.
          Geert, ik dacht ook al een Garmin en namelijk DEZE.
          Mijn TT heeft dringend updates nodig maar die kaarten zijn ook verre van goedkoop.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Welke auto GPS?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Zijn er wegomleidingen dan stuurt hij mij steevast terug, om een Franse colère te krijgen.
            Geert, ik dacht ook al een Garmin en namelijk DEZE.
            Mijn TT heeft dringend updates nodig maar die kaarten zijn ook verre van goedkoop.
            Ik denk dat de meeste gps dat doen Luc, maar in mijn Garmin zat er een voorziening waar je
            een bepaald stuk weg kon aanstippen zodat deze daar dan geen rekening mee hield, je kon ook
            aangeven dat je bij een omleiding kon kiezen hoeveel hij mocht omrijden, ik denk per 5 Km.
            Het type weet ik niet meer, maar het was een redelijk duur waterdicht model ook te gebruiken op een motor
            dat ding heeft mij nooit in de steek gelaten.
            Tip: bij Garmin kon je vroeger kiezen voor zo een beanbag met koppeling om op je dashbord te leggen ipv. die
            ambetante zuigmap, ik weet niet of dat voor alle modellen bestaat.

            Comment


            • #7
              Re: Welke auto GPS?

              TT is zinnens zijn consumer-afdeling van de hand te doen. Wie de GPS afdeling gaat verderzetten en hoe dit gaat ingevuld worden is de vraag.
              En lifetime-update is mooi maar de kleine jaarlijkse wijzigingen mis je niet echt. Tegen de tijd dat een "noodzakelijke" update werkelijk nodig is, is het toestel verouderd. Ik zal op dat ogenblik dan wel een nieuw toestel kopen met meer mogelijkheden en een up-to-date kaart

              mvg

              Patric

              Comment


              • #8
                Re: Welke auto GPS?

                Ik ben een heel tevreden gebruiker van de Garmin nüvi 2595LMT.
                Die heeft een groot scherm ( 5 inch) dat je bovendien vertikaal kan zetten.
                Die heeft "levenslang" recht op updates met de nieuw aangelegde wegen en zo.
                'k Heb wel opgemerkt dat de aanduidingen met de maximumsnelheden soms verkeerd zijn. Na de verlaagde snelheid bij wegenwerken geupdated te hebben blijven die nog een tijdje te laag staan na de volgende update.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke auto GPS?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  .............................
                  Tip: bij Garmin kon je vroeger kiezen voor zo een beanbag met koppeling om op je dashbord te leggen ipv. die
                  ambetante zuigmap, ik weet niet of dat voor alle modellen bestaat.
                  Je kan ook een Dashboard Donut gebruiken waar je de standaard zuignap van de GPS op vastzet. Heel handig als je een geschikt plaat op het dashboard hebt.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke auto GPS?

                    Heb nog altijd een oude tomtom one. Het ding is nu 7 jaar oud, en doet nog altijd wat het moet doen. Heb 1 keer de kaart vernieuwd, maar dat is nu 4 jaar geleden...
                    Het is dus een heel basic ding, maar het werkt naar behoren. Er zit evengoed een functie op waarmee je kan aangeven hoeveel van een route je wil vermijden bij werkzaamheden. Heb die functie nog niet veel gebruikt, maar ben ook nog nooit teruggestuurd...
                    Misschien dat die oude software beter werkt dan de nieuwe. TMC heb ik bv. niet, ook geen trafic live en welk betalend abonnement ook. En eigenlijk ben ik er heel content van.
                    Nu zou ik evengoed kiezen voor eentje met lifetime maps (je kan nooit weten dat het toch helpt ), maar veel zou ik er toch niet aan uitgeven. 7 jaar geleden kostte zo'n ding ongeveer 400€, vandaag minder dan de helft, met meer mogelijkheden. Zoals een Start 25M bv.
                    Waarom die vaste toestellen voor auto's nog altijd zo duur zijn, is me nog altijd een raadsel.
                    Last edited by polleke_cgc; 3 juli 2013, 18:23.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke auto GPS?

                      Of je kan ook een gsm kopen met een deftige GPS.
                      Mijn tomtom krijgt geen gebruik meer nadat ik de Lumia 920 heb, volledig gratis kaarten van de hele wereld, geen connectie nodig (wel met gps satelieten, maar geen dataconnectie zoals bij een iphone).
                      Kaarten worden ook constant geupdate.
                      Zeker dat kopen van recente kaarten is BELACHELIJK gewoon bij Tomtom...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke auto GPS?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Je kan ook een Dashboard Donut gebruiken waar je de standaard zuignap van de GPS op vastzet. Heel handig als je een geschikt plaat op het dashboard hebt.
                        Ik heb een stukje klittenband gebruikt: een deel op het dashboard geplakt het andere deel op de zuignap van de houder en dat functioneert perfect. Met een zuignap op de ruit is vanwege het zicht de slecht denkbare plaats met ook nog die kabel die voor je snottert hangt te bungelen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke auto GPS?

                          Ik heb zowel een TT, een Garmin als een Mio, van TT was ik al een tijdje afgestapt, de Garmin, ondanks zijn lifetime updates sturde me tegenwoordig meer langs omwegen naar mijn bestemming dan wat anders, ik heb TT en Navigon op mijn Samsung galaxy 4, daar kon ik de vergissingen die de Garmin maakte goed op volgen. De beste en misschien ook de eenvoudigste is de Mio, een echte nog nonsens GPS met levenslange kaartupdates en drie jaar fltspaal updates.....
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke auto GPS?

                            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Of je kan ook een gsm kopen met een deftige GPS.
                            Mijn tomtom krijgt geen gebruik meer nadat ik de Lumia 920 heb, volledig gratis kaarten van de hele wereld, geen connectie nodig (wel met gps satelieten, maar geen dataconnectie zoals bij een iphone).
                            Kaarten worden ook constant geupdate.
                            Zeker dat kopen van recente kaarten is BELACHELIJK gewoon bij Tomtom...
                            Bij de meeste huidige Tomtom zit nu een abonnement lifetime updates. Dus dat argument is al van de baan.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke auto GPS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Ik heb een stukje klittenband gebruikt: een deel op het dashboard geplakt het andere deel op de zuignap van de houder en dat functioneert perfect. Met een zuignap op de ruit is vanwege het zicht de slecht denkbare plaats met ook nog die kabel die voor je snottert hangt te bungelen.
                              MOOI, zeker als je een dashboard met mahoniehouten inleg hebt, daar kleeft die ducktape perfect op.

                              Comment

                              Working...
                              X