Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke auto GPS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke auto GPS?

    Hoe zit dat trouwens met het gebruik van een Ipad als GPS ?
    ik meen te hebben gehoord dat je deze ook als GPS kan gebruiken, maar werkt dat ding
    dan onafhankelijk? Of heb je daar constant connectie voor nodig ?

    Comment


    • #17
      Re: Welke auto GPS?

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Bij de meeste huidige Tomtom zit nu een abonnement lifetime updates. Dus dat argument is al van de baan.
      Vooral als ze stoppen met hun GPS producten.

      Ik gebruik op mijn oude Windows phone (6.5) Garmin XT. Nu en dan gratis kaarten er op van Openstreetmap en klaar. Voor nieuwere (Android) phones zijn er gratis nav programma's of goedkope betaalversies met flislocatieabo's.
      Ik ben nogal voorstander van Garmin net omdat je eenvoudig aan kaarten kan geraken (OSM) zonder steeds dure updates te betalen.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: Welke auto GPS?

        Is er onlangs geen artikel verschenen over de daling van de verkoop van zulke gps-toestellen omdat dezelfde functionaliteit standaard is op nagenoeg elke moderne smartphone? Ikzelf heb een ingebouwde gps in mijn eigen wagen, maar heb onlangs een wagen gehuurd en daar dan gewoon de smartphone in gebruikt (Android met Sygic app). Werkte perfect zonder dataverbinding. Bijkomend voordeel is dat je je gsm wellicht ook minder gemakkeliujk in de wagen 'vergeet'.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #19
          Re: Welke auto GPS?

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Vooral als ze stoppen met hun GPS producten.

          Ik gebruik op mijn oude Windows phone (6.5) Garmin XT. Nu en dan gratis kaarten er op van Openstreetmap en klaar. Voor nieuwere (Android) phones zijn er gratis nav programma's of goedkope betaalversies met flislocatieabo's.
          Ik ben nogal voorstander van Garmin net omdat je eenvoudig aan kaarten kan geraken (OSM) zonder steeds dure updates te betalen.
          Het is niet omdat Tomtom die afdeling verkoopt, dat die toestellen zullen verdwijnen. IBM maakt ook al jaren geen laptops meer, en toch worden alle Lenovo's nog altijd verward met IBM... De merknaam is voor veel mensen wat de kwaliteit van een product bepaald, hoewel dat zeker niet het geval hoeft te zijn. En de toestellen met hun lifetime abonnementen, zullen niet plots geen updates meer hebben : Tomtom is nog altijd eigenaar van TeleAtlas, dat de kaarten en dus de updates voorziet.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #20
            Re: Welke auto GPS?

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Het is niet omdat Tomtom die afdeling verkoopt, dat die toestellen zullen verdwijnen. IBM maakt ook al jaren geen laptops meer, en toch worden alle Lenovo's nog altijd verward met IBM... De merknaam is voor veel mensen wat de kwaliteit van een product bepaald, hoewel dat zeker niet het geval hoeft te zijn. En de toestellen met hun lifetime abonnementen, zullen niet plots geen updates meer hebben : Tomtom is nog altijd eigenaar van TeleAtlas, dat de kaarten en dus de updates voorziet.
            Een overnemer hoeft de lifetime updates niet te blijven doen. Je geeft IBM als voorbeeld maar had je Indi/Telenet genomen ziet het er ineens anders uit... m.a.w. het is koffiedik kijken.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: Welke auto GPS?

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              ......................De beste en misschien ook de eenvoudigste is de Mio, een echte nog nonsens GPS met levenslange kaartupdates en drie jaar fltspaal updates.....
              Flitspaal detectie is slecht 3 maand geldig daarna is het betalen.
              Maar nu doe je me twijfelen tussen een Garmin en een Mio. Dat wordt weer eens lastig kiezen. Een iPad of een tablet moet ik niet, trouwens een iPad gehad en verkocht wegens te weinig gebruikt.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Welke auto GPS?

                Mvrgr.
                Last edited by kriba; 4 juli 2013, 19:38.

                Comment


                • #23
                  Re: Welke auto GPS?

                  Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                  Een ding is wel jammer, en dat is dat ze sedert 2009 geen kaartupdate meer maken voor dit toestel...... zal ook wel uit commerciële overwegingen zijn, om de mensen te verplichten een nieuwer toestel te doen aankopen, maar daar loop ik niet in. Zoveel nieuwe wegen komen er nu ook weer niet bij.
                  Ik zou toch maar eens kijken naar Openstreetmap. Je kan deze gratis kaarten importeren in Mapsource en als je GPS het ondersteund kan je waarschijnlijk gewoon via mapsource de kaart updaten.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke auto GPS?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                    Om van A naar B te rijden
                    is waarvoor 95% een GPS nodig heeft.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Welke auto GPS?

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Een overnemer hoeft de lifetime updates niet te blijven doen. Je geeft IBM als voorbeeld maar had je Indi/Telenet genomen ziet het er ineens anders uit... m.a.w. het is koffiedik kijken.
                      Het zou me verwonderen... Tom tom is eigenaar van tele-atlas : dus als ze met life-time meer gebruikers kunnen overhalen om hun mappen te gebruiken is dat enkel winst. Iemand die het consumergedeelte wil overnemen, zal echt wel een contract moeten tekenen om verplicht bij tele-atlas te blijven. Tom tom verdwijnt trouwens niet, wel zien ze niet veel heil meer in het uitbrengen van die "stand-alone" toestelletjes, maar dus meer in vaste toestellen + de bedrijfswereld (zoals software voor de transportsector). Vandaag zijn lifitime updates heel normaal geworden, zodat Tomtom zowat als laatste daar ook is moeten mee beginnen. Een overnemer die daarmee stopt, zal niet veel verkopen...

                      Het enige verschil tussen INDI en Telenet is dat je bij INDI digitale TV kon kijken zonder digicorder. Vandaag doet Telenet dat met een CI+-kaartje. Ze willen er dus kassa-kassa voor, maar zo anders is het niet... De reden dat INDI kapot is gegaan, is niet dat het slecht was, maar dat ze door een contract van Telenet geen interactieve TV konden aanbieden. Ook een rechtzaak van INDI tegen Telenet heeft dat niet kunnen veranderen. Na die uitspraak heeft het niet lang geduurd voor het gedaan was met INDI.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #26
                        Re: Welke auto GPS?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        is waarvoor 95% een GPS nodig heeft.
                        Mvrgr.
                        Last edited by kriba; 4 juli 2013, 19:37.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Welke auto GPS?

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Ik zou toch maar eens kijken naar Openstreetmap. Je kan deze gratis kaarten importeren in Mapsource en als je GPS het ondersteund kan je waarschijnlijk gewoon via mapsource de kaart updaten.
                          Mvrgr.
                          Last edited by kriba; 4 juli 2013, 19:38.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Welke auto GPS?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                            Maar wanneer je van A in België naar Z in Zuid-Frankrijk wil rijden, en onderweg, B C D E F G H I J..... enz wil gaan bezoeken, dan wens ik je veel succes met je smartphone en vooral heel veel € voor je verbindingskosten.
                            Is bestaan ook offline kaarten voor navigatie op smartphone. Je hoeft dus geen dataverbinding te hebben.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #29
                              Re: Welke auto GPS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                              Zuid-Frankrijk wil rijden, en onderweg, B C D E F G H I J..... enz wil gaan bezoeken, dan wens ik je veel succes met je smartphone en vooral heel veel € voor je verbindingskosten.
                              Dit is toch wel grote onzin wat je hier schrijft, ik gebruik al jaren Tomtom of Navigon op mijn smartphones, geen idee waar je het haalt over die verbindingskosten want die zijn er gewoon niet. Beter eerst even informeren vooraleer je bepaalde dingen verkondigt en mensen afschrikt met dergelijke verkeerde uitspraken.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Welke auto GPS?

                                Dubbele post.
                                Last edited by kriba; 4 juli 2013, 19:36.

                                Comment

                                Working...
                                X