Hey,
Tegen begin volgend jaar zoek ik een Weimaraner aan te kopen.
Zitten hier eigenaars of mensen met ervaring met dit ras?
Greetz,
Sven
Met het ras zelf geen ervaring.
Best kan je via de rasorganisatie enkele goede fokkers contacteren en hen even een bezoekje brengen zodat je zelf de kans hebt volwassen dieren in omgang te zien en ook pups. Als je dit nog niet gedaan hebt tenminste.
Ik ga niet pleiten voor met stamboom, zonder stamboom... dat is elk zijn eigen keuze.
Ik hoop wel dat je de term broodfokker kent en je voldoende informeert vooraleer een pup aan te schaffen zodat je op zijn minst bij een correcte fokker terecht komt. Het zou me verwonderen dat er heden dage nog mensen zijn die de term niet kennen, maar toch zijn er nog steeds een pak die er in slagen een pup te kopen bij een broodfokker en dit enkel omdat ze 1. direct een pup kunnen meenemen en 2. goedkoper gesteld zijn.
Laatst gewijzigd door Cookie; 10 mei 2012 om 13:18
En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...
Een vriend wou er onlangs eentje kopen maar dat is op het laatste moment niet door gegaan. Hij is daar toch een aantal keer voor op en af moeten rijden om op 'gesprek' te gaan. Ik dacht dat ze binnenkort nieuwe pups hadden dus als het je interesseert wil ik wel is horen naar het juiste adres.
::: Flickr :::
Het is hoe dan ook een prachtige hond
Heeft wel veel beweging nodig...
D90 - D70 - F80 + glas
Beste,
ik heb twee weimaraners die ondertuussen al acht jaar oud zijn! Heb ze via via opgehaald in Ronse toen ze nog pub waren! Het zijn zeer sociale en aanhankelijke beesten waar je heel weinig last van hebt. Ik ga er wel alle dagen een uurtje mee wandelen (laat ze los lopen) in het bos hier vlakbij. Ze moeten zeker kunnen bewegen en niet de hele dag in een ren zitten, want dat kan je deze heren niet aandoen, er zou geen huis mee te houden zijn. Ze waken heel goed op onze eigendom en zorgen daardoor ook een stukje voor de veiligheid om en rond het huis.
Hou er rekening mee dat het niet de beste kope honden zijn en zorg zeker dat je tijd genoeg hebt om je met hun bezig te houden, doe je dat niet dan zal je ook meer moeite hebben om ze kalm en rustig te houden (telt eigenlijk voor elke hond)
Heb je nog vragen, dan mag je het laten horen.
Mvg Willy
http://www.weimaranerclub.be/nederla...amesetavl.html
Prachtig dier en bijzonder mooie ogen![]()
ken iemand die er een heeft ... heeft er gezelschap voor moeten kopen , beet alles kapot... dat beest kon echt geen paar uur alleen zitten ook al werd er dagelijks 2 x 1 uur vrij mee gewandeld ... mooie honden maar jachthond .... verwacht dus geen gehoorzaam pootjes gevende hond ... ook bij wandelingen luisteren ze ni zo heel goe ...
Sven, ik hoop dat je hier niet over één nacht ijs gaat, al twijfel ik er niet zo direct aan, jou kennende.
Maar toch.., aangezien ik vermoed dat het jou eerste hond zal zijn. Vergeet vooral niet dat het hier om een jachthond gaat met het daarbij horende instinct en dus van nature graag buiten loopt.
Wat niet weet, wat niet deert.
Mochten mensen eens leren een hond goed op te voeden en hem rijkelijk te voorzien van zaken waarop hij wel mag bijten dan zou dergelijke verhalen tot het verleden behoren. Alle hondenrassen bijten... dat is zeker niet eigen aan jachthonden. En honden doen luisteren op wandeling heeft ook te maken met opvoeding. Als hij voldoende redenen heeft om bij jou te blijven dan zal hij niet weglopen!
Jean Pierre.
Puur en alleen de schuld van de eigenaar. Een jachthond moet kunnen rennen, jagen, zich uitleven. Die sluit je niet binnen een ganse dag. Dan wordt hij gek. 2 keer een uurtje mee gaan wandelen is veel te weinig voor jachthonden.
Hetzelfde is van toepassing voor vele oudere mensen die je ziet lopen met hun jack-russeltje en met hetwelke ze een appartementje bewonen.
's morgens een toertje rond den blok, 's avonds eentje en daar moet dat beestje het dan maar mee doen. Een jack-russel is een jachthond verdorie. Wil je een schoothondje, neem dan een adequaat ras. Het is niet omdat ze klein zijn dat ze ook geschikt zijn als schoothondje.
En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...
Heb ik gedaan, mil1. Maar het is en blijft een jachthond met specifieke behoeften. Jij als jager kan dubbel plezier hebben van zo een hond, jacht en gezelschap. En de hond mag bij jou dan ook doen waarvoor hij het best is.
Maar ieder is vrij om een hond naar zijn keuze aan te schaffen. En ik blijf het een mooi dier vinden.
Mvg.
Robert
Experience is the name everyone gives to their mistakes. Oscar Wilde
Kan je beter deze nemen.![]()
Mvg.
Robert
Experience is the name everyone gives to their mistakes. Oscar Wilde
Heel mooie hond, maar enorm veel energie !
De viszla bv zit ook in de lift, ook n mooie hond, maar dat zijn honden die gemaakt zijn om heel de dag te lopen.
Als je dat niet kan bieden, kan je beter naar n ander ras uitzien.
Canon-man. Concerten en natuur.
Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/
Een hele mooie hond met mooie ogen.
Wat ik het belangrijkste vind aan een hond kopen is dat je vooraf weet wat je in huis haalt en dat je hem bij een kweker koopt waar ze alleen dat ras kweken en dat je de ouders kan bekijken.
Koop nooit een hond bij zo gezegde kwekers zoals woefkens ranch waar ze tientallen rassen hebben zitten want het zijn broodfokkers.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR