Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer eens prijs ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Weer eens prijs ...

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    In dat bouwjaar '48 was dat nochtans al genoegzaam bekend.
    Fijn dat jij je zelf al een pleister op de mond plakt....zou je vaker moeten doen.

    Comment


    • #32
      Re: Weer eens prijs ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      Als kleine jongen, bouwjaar 51, herinner ik me toch ook dat er vroeger in Frankrijk alleen maar Franse auto's reden. Misschien was het zo niet maar dat was alleszins de perceptie.
      En velen waren oud en vuil, met gaten in :-) . De Peugeots 203 waren allemaal grijs en hadden een schuifdak. De Citroën HY was zo raar geribbeld met van die rare wielen. Enz.
      En als je al eens een buitenlander zag was het een Fiat of een Alfa.
      Dat was inderdaad ook mijn perceptie. Sedert enkele jaren is er daar wel één en ander veranderd en zie je toch meer en meer ook Duitse wagens rijden.
      Last edited by enero; 12 januari 2014, 20:29.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: Weer eens prijs ...

        Tja en wat zag je vroeger allemaal in Duitsland rond rijden....kevertjes, tuinderswagens(mercedes) bmw, opel, nsu..ook allemaal aus deutscland..en zo fantastisch waren die dingen ook niet. En wat zie je nu, ook veel van die verguisde Franse, japanse en auto's uit vele andere landen. Maar de Duitsers zijn niet chauvinistisch. Alleen "Bei uns ist alles besser"

        Comment


        • #34
          Re: Weer eens prijs ...

          Bestaat er in België iets als het Waarborgfonds in Nederland?


          Het Waarborgfonds is er voor mensen die door een motorvoertuig zoals een brommer, auto of tractor schade hebben geleden en met die schade niet terecht kunnen bij een verzekeraar.
          Bijvoorbeeld als de veroorzaker is doorgereden of als hij niet verzekerd is. Ook schade die is veroorzaakt met een gestolen motorvoertuig kan vergoed worden.




          Of zit dit soort zaken in de gewone autoverzekering inbegrepen?

          Comment


          • #35
            Re: Weer eens prijs ...

            Ik ben ooit met een firmawagen tegen een geparkeerd voertuig geschoven, het regende en hierdoor waren de kinderkopkes spekglad.
            Meteen uitgestapt en er was geen schrammetje of deukje te bespeuren, toch ben ik vlak in de buurt een dagbladwinkel binnen gestapt en heb alle gegevens (naam v/d firma, telefoonnummer, e-mail adres, nummerplaat) daar achter gelaten
            mocht de eigenaar v/d wagen toch nog schade hebben vastgesteld. Heb er nooit iets van gehoord nadien.

            Ik snap niet wat mensen bezielt om gewoon door te rijden en te doen alsof er niks is gebeurd.
            Vaak vraag ik mij dan ook af of deze mensen er nooit eens bij stilstaan of nadenken hoe zij zouden reageren indien het andersom gebeurt.
            Last edited by kirsten_dl; 13 januari 2014, 00:46. Reden: n.v.t.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #36
              Re: Weer eens prijs ...

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              ben ik vlak in de buurt een dagbladwinkel binnen gestapt en heb alle gegevens (naam v/d firma, telefoonnummer, e-mail adres, nummerplaat) daar achter gelaten
              mocht de eigenaar v/d wagen toch nog schade hebben vastgesteld. Heb er nooit iets van gehoord nadien.
              Hoe kon de eigenaar weten dat jouw gegevens bij de dagbladwinkel te krijgen waren?
              Je had bij die winkel ook om een plastic tas kunnen vragen om het briefje met jouw gegevens droog in plastic achter de ruitenwissers te doen toch?
              Last edited by heaucheneaudt; 13 januari 2014, 01:12.

              Comment


              • #37
                Re: Weer eens prijs ...

                Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                En dit dan hoofdzakelijk door de rijstijl van de nieuwe belgen die hunne rijbewijs volgens mij halen op een kameel.
                Want knipperlichten om richting aan te geven is ook al te veel tegenwoordig. Maar ja, een kameel heeft die ook niet.
                Je moet de ouwe Belgen ook niet onderschatten. Als je dan toch een bevolkingsgroep wil brandmerken, kies dan voor bijvoorbeeld BMW-rijders. Daarvan weten de meesten ook niet hoe de knipperlichten moeten bediend worden

                Comment


                • #38
                  Re: Weer eens prijs ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Bestaat er in België iets als het Waarborgfonds in Nederland?


                  Het Waarborgfonds is er voor mensen die door een motorvoertuig zoals een brommer, auto of tractor schade hebben geleden en met die schade niet terecht kunnen bij een verzekeraar.
                  Bijvoorbeeld als de veroorzaker is doorgereden of als hij niet verzekerd is. Ook schade die is veroorzaakt met een gestolen motorvoertuig kan vergoed worden.




                  Of zit dit soort zaken in de gewone autoverzekering inbegrepen?
                  Zoiets bestaat hier in België ook, maar niet als je de dader niet kent, telt alleen voor ongevallen met
                  tegenpartij zonder verzekering enz.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Weer eens prijs ...

                    onze zuiderburen zijn Belgen)(.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Weer eens prijs ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Jij bent waarschijnlijk nog heel wat jonger dan ik. Als Fransen vooral met hun eigen wagens rijden/reden heeft een en ander te maken met bescherming van hun eigen autoindustrie alsook met hun chauvinistisch idee dat ze als automakers de beste wagens ter wereld produceren. Maar je moet eens zien waar ze momenteel staan met hun verstarde ideeën.
                      Iemand die zoveel naar Frankrijk gaat, zou moeten weten dat chauvinisme een kenmerkende eigenschap is van onze zuiderburen. Dat zouden wij als Vlamingen beter wat meer hebben.
                      Fransen zijn inderdaad chauvinisten Pol, zouden wij Belgen ook beter een beetje zijn. Maar wat ik wel weet, is dat ik véél liever met een fransman om ga,
                      dan met een Duitser, Duitsers zijn ook chauvinisten, maar dan van het arrogante type, met uitzondering van de streek rond Beieren, dat wil ik
                      er wel bij vermelden, ik ben veel in Duitsland geweest ivm. aankoop of herstelling machines, en weet er van mee te spreken.
                      Ik geloof niet dat de gewone fransman vroeger de keuze zelf maakte om hoofdzakelijk met franse auto's te rijden, de franse staat
                      legde gewoon de invoer van buitenlandse wagens aan banden, sedert ze de markt hebben opengesteld voor japanse merken zag je
                      duidelijk dat niet alle fransen echt zo fransgezind waren als het over auto's ging, zij zagen ook, dat een Toyota stukken beter was
                      dan hun eigen peugeotjes en de rest van hun franse rommel (ik spreek nu wel over 25 jaar terug hé Pol)
                      Maar al bij al, was het voor de franse economie in die tijd een noodzaak, nu is alles anders en zitten hun autofabrieken in de problemen.
                      Dit jaar gaan wij mischien pakweg voor de honderdste keer naar Frankrijk, dat over een tijdspanne van 35 jaar, en ik hou nog steeds
                      van Frankrijk als de eerste keer, veel jaren gingen wij er drie à vier maal per jaar op reis.
                      Ik heb er als het ware het land zien evolueren van een land met een lage levensstandaard, naar een land waar de levensstandaard nu
                      algemeen hoger ligt dan in België (voor de simpele burger dan), het blijft ook nog wat streekgebonden, dat is een feit, maar ik zie dat
                      fransen en auto's toch ook wel anders geworden zijn, er rijden daar tegenwoordig ook veel mooie wagens met méér oplettende chauffeurs rond.

                      Drie jaar geleden reden ze op één dag (in Frankrijk) tegen mijn Mercedes, s'morgens rijdt er ene tegen de achterhoek, dat terwijl we staan aan te schuiven
                      voor de peage kruist die pipo een paar stroken en boenk, ondertussen zit deze vier rijvakken verder en loopt de boel vol, resultaat, ik kan zijn
                      nummerplaat niet lezen, en je staat daar tussen 300 auto's aan te schuiven, hij zit in een rap vlottende rijstrook, en bij mij gaat het niet vooruit,
                      wat moet je dan doen? Juist, je kan niets doen, in de namiddag gaan wij een middeleeuws stadje bezoeken, wagen staat op een parking en als
                      we terug komen mijn ganse achterdeur ingereden, dat kon er dus nog bij, gelukkig was ik omnium verzekerd en heeft het mij maar 300€ gekost,
                      de rest was verzekering.
                      Je moet ook wat geluk hebben, toen mijn Mercedes twee weken nieuw was, rijd ik hier langs de nonnebossen in Beselare, prachtig weer,
                      en geen zuchtje wind, valt daar wel plots een tak uit een boom zeker, zo eentje van 10 cm en vier meter lang, vlak op mijn motorkap.
                      Wat doe ik daarmee, de wagen was wel omnium, maar toch eens bellen naar een vriend rijkswachter, die gaf mij de raad die tak mee te nemen,
                      en foto's te maken, hij zou eens zien van wie dat bos was, het bos was de verantwoordelijkheid van bosbeheer West-Vlaanderen gevestigd in Brugge.
                      Hij heeft dan voor mij een verklaring opgemaakt, die ik moest bezorgen aan de politie van grondgebied Zonnebeke, om het verhaal kort te maken,
                      mijn wagen werd hersteld (nieuwe motorkap en lakken) mijn omnium betaalde de kosten, en nadien is alles terugbetaald door bosbeheer, daar heb ik
                      ook nota van gekregen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Weer eens prijs ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Fransen zijn inderdaad chauvinisten Pol, zouden wij Belgen ook beter een beetje zijn. Maar wat ik wel weet, is dat ik véél liever met een fransman om ga,
                        dan met een Duitser, Duitsers zijn ook chauvinisten, maar dan van het arrogante type, met uitzondering van de streek rond Beieren, dat wil ik
                        er wel bij vermelden, ik ben veel in Duitsland geweest ivm. aankoop of herstelling machines, en weet er van mee te spreken.
                        Ik geloof niet dat de gewone fransman vroeger de keuze zelf maakte om hoofdzakelijk met franse auto's te rijden, de franse staat
                        legde gewoon de invoer van buitenlandse wagens aan banden, sedert ze de markt hebben opengesteld voor japanse merken zag je
                        duidelijk dat niet alle fransen echt zo fransgezind waren als het over auto's ging, zij zagen ook, dat een Toyota stukken beter was
                        dan hun eigen peugeotjes en de rest van hun franse rommel (ik spreek nu wel over 25 jaar terug hé Pol)
                        Maar al bij al, was het voor de franse economie in die tijd een noodzaak, nu is alles anders en zitten hun autofabrieken in de problemen.
                        Dit jaar gaan wij mischien pakweg voor de honderdste keer naar Frankrijk, dat over een tijdspanne van 35 jaar, en ik hou nog steeds
                        van Frankrijk als de eerste keer, veel jaren gingen wij er drie à vier maal per jaar op reis.
                        Ik heb er als het ware het land zien evolueren van een land met een lage levensstandaard, naar een land waar de levensstandaard nu
                        algemeen hoger ligt dan in België
                        (voor de simpele burger dan), het blijft ook nog wat streekgebonden, dat is een feit, maar ik zie dat
                        fransen en auto's toch ook wel anders geworden zijn, er rijden daar tegenwoordig ook veel mooie wagens met méér oplettende chauffeurs rond.

                        Drie jaar geleden reden ze op één dag (in Frankrijk) tegen mijn Mercedes, s'morgens rijdt er ene tegen de achterhoek, dat terwijl we staan aan te schuiven
                        voor de peage kruist die pipo een paar stroken en boenk, ondertussen zit deze vier rijvakken verder en loopt de boel vol, resultaat, ik kan zijn
                        nummerplaat niet lezen, en je staat daar tussen 300 auto's aan te schuiven, hij zit in een rap vlottende rijstrook, en bij mij gaat het niet vooruit,
                        wat moet je dan doen? Juist, je kan niets doen, in de namiddag gaan wij een middeleeuws stadje bezoeken, wagen staat op een parking en als
                        we terug komen mijn ganse achterdeur ingereden, dat kon er dus nog bij, gelukkig was ik omnium verzekerd en heeft het mij maar 300€ gekost,
                        de rest was verzekering.
                        Je moet ook wat geluk hebben, toen mijn Mercedes twee weken nieuw was, rijd ik hier langs de nonnebossen in Beselare, prachtig weer,
                        en geen zuchtje wind, valt daar wel plots een tak uit een boom zeker, zo eentje van 10 cm en vier meter lang, vlak op mijn motorkap.
                        Wat doe ik daarmee, de wagen was wel omnium, maar toch eens bellen naar een vriend rijkswachter, die gaf mij de raad die tak mee te nemen,
                        en foto's te maken, hij zou eens zien van wie dat bos was, het bos was de verantwoordelijkheid van bosbeheer West-Vlaanderen gevestigd in Brugge.
                        Hij heeft dan voor mij een verklaring opgemaakt, die ik moest bezorgen aan de politie van grondgebied Zonnebeke, om het verhaal kort te maken,
                        mijn wagen werd hersteld (nieuwe motorkap en lakken) mijn omnium betaalde de kosten, en nadien is alles terugbetaald door bosbeheer, daar heb ik
                        ook nota van gekregen.
                        Aan zoveel keren zitten wij nog niet, slechts een 20 à 25 tal, maar ik dit volledig beamen.
                        Zo'n goeie 30 jaar geleden kon je alleen al aan de huizen en de toestand van de wegen zien dat je de grens van België naar Frankrijk was overgestoken.
                        Niks verzorgd, wegen in erbarmelijke staat enz. Nu kan ons belgenland daar een puntje aan zuigen, de wegen in Frankrijk horen bij de beste van Europa, en ook qua netheid zijn ze bijna onze evenknie.
                        Vooral qua toestand van onze wegen kan/mag/moet er in België nog één en ander gebeuren, dat hoeft waarschijnlijk niet meer uitleg. Wie nu en dan eens over onze wegen bolt zal het wel reeds aan den lijve ondervonden hebben.
                        Nu straks eerst naar zonniger oorden, en in mei én september weer naar Frankrijk.
                        Vive la France !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Weer eens prijs ...

                          Qua chauvinisme ben ik het volledig met je eens Geert. Ik ga ook al jaren naar Frankrijk en inderdaad de Duitsers zijn er nog slechter aantoe. "Ubermenschen" denken ze wel dat ze zijn. Maar in Frankrijk, en vooral in de toeristische gebieden met name het zuiden heb ik toch al vele keren het meerderwaardigheids gevoel moeten ondervinden. Ik ben ervan overtuigd dat de Duitsers en de Belgen daar het meeste geld opdoen en zeker niet op een euro kijken, maar daarvoor wordt je neit altijd gewaardeerd, wel integendeel. Wij hebben jaren in de streek van Clermont Ferrand op vakantie geweest in de tijd dat onze kinderen nog klein waren. Ik kan je verzekeren dat we daar een pak geld opdeden (met 5 pers. in een 4*). Maar wij als Vlamingen moesten ons daar toch in de beginjaren bevestigen, want het personeel van het hotel had wel meer aandacht voor hun landgenoten en of taalgenoten. Wij spreken nochtans vlot hun taal en onze kinderen waren, al zeg ik het zelf, wel voorbeeldkindern om ermee op hotel te gaan.
                          Wat de levensstandaard betreft, dit is volgens mij wel zo vanaf de onderste helft van dit land, laat ons zeggen vanaf de Loire, met uitzondering van de regios Parijs, Champagne, maar inderdaad algemeen is er één en ander veranderd. Natuurlijk met het huidige beleid wordt er zeker niet beter op. Ik spreek nogal veel met vrienden uit de Champagnestreek en die zijn uiteraard niet te spreken over de economische afbraakpolitiek van de regering D'hollande.
                          En jawel je ziet er nu ook de Duitse en vooral veel Japanse wagens rijden.
                          Qua rijden met de wagen gebruik ik mijn eigen wagen niet meer om naar het zuiden te trekken. Gemakkelijk is nu de TGV en terplaatse huur je dan een wagen. Misschien zullen ze je met een Franse nummerplaat wat meer ontzien vooral als het om diefstal gaat. Want daar kan ik van meespreken. In de Provence is mijn koffer ooit opengebroken en duur fotomateriaal ontvreemd. Er lag niks op zichtbare plaatsen, maar die mannen hadden mij een gedeelte van mijn materiaal uit de koffen zien halen. Ze hebben dan maar toegeslaan en de gevolgen waren niet niks. Maar dit zijn natuurlijk bendes die het vooral op de toeristen hebben gemunt, vandaar vooral dat ik met mijn eigen wagen er niet meer naartoe trek.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Weer eens prijs ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Qua chauvinisme ben ik het volledig met je eens Geert. Ik ga ook al jaren naar Frankrijk en inderdaad de Duitsers zijn er nog slechter aantoe. "Ubermenschen" denken ze wel dat ze zijn. Maar in Frankrijk, en vooral in de toeristische gebieden met name het zuiden heb ik toch al vele keren het meerderwaardigheids gevoel moeten ondervinden. Ik ben ervan overtuigd dat de Duitsers en de Belgen daar het meeste geld opdoen en zeker niet op een euro kijken, maar daarvoor wordt je neit altijd gewaardeerd, wel integendeel. Wij hebben jaren in de streek van Clermont Ferrand op vakantie geweest in de tijd dat onze kinderen nog klein waren. Ik kan je verzekeren dat we daar een pak geld opdeden (met 5 pers. in een 4*). Maar wij als Vlamingen moesten ons daar toch in de beginjaren bevestigen, want het personeel van het hotel had wel meer aandacht voor hun landgenoten en of taalgenoten. Wij spreken nochtans vlot hun taal en onze kinderen waren, al zeg ik het zelf, wel voorbeeldkindern om ermee op hotel te gaan.
                            Wat de levensstandaard betreft, dit is volgens mij wel zo vanaf de onderste helft van dit land, laat ons zeggen vanaf de Loire, met uitzondering van de regios Parijs, Champagne, maar inderdaad algemeen is er één en ander veranderd. Natuurlijk met het huidige beleid wordt er zeker niet beter op. Ik spreek nogal veel met vrienden uit de Champagnestreek en die zijn uiteraard niet te spreken over de economische afbraakpolitiek van de regering D'hollande.
                            En jawel je ziet er nu ook de Duitse en vooral veel Japanse wagens rijden.
                            Qua rijden met de wagen gebruik ik mijn eigen wagen niet meer om naar het zuiden te trekken. Gemakkelijk is nu de TGV en terplaatse huur je dan een wagen. Misschien zullen ze je met een Franse nummerplaat wat meer ontzien vooral als het om diefstal gaat. Want daar kan ik van meespreken. In de Provence is mijn koffer ooit opengebroken en duur fotomateriaal ontvreemd. Er lag niks op zichtbare plaatsen, maar die mannen hadden mij een gedeelte van mijn materiaal uit de koffen zien halen. Ze hebben dan maar toegeslaan en de gevolgen waren niet niks. Maar dit zijn natuurlijk bendes die het vooral op de toeristen hebben gemunt, vandaar vooral dat ik met mijn eigen wagen er niet meer naartoe trek.
                            Dat is de kat bij de melk zetten. Hoeveel keer mijn wederhelft reeds geprobeerd heeft haar handtas in de koffer van de wagen te plaatsen als we maar een kleine wandeling doen........ Heb ik nog nooit toegelaten, want "ze" kunnen altijd op de uitkijk staan, en al zit er weinig of geen geld in de handtas, dat weten die gasten niet, en het is reeds voldoende reden om je kofferbak open te breken.
                            Mijn fototas gaat altijd volledig mee uit de wagen, ook al heb ik slechts 1/10 nodig van hetgeen er in zit.
                            Als we een terrasje doen wordt ze zelfs aan de tafel vastgemaakt met een musketon.......overwantrouwig, paranoïde......misschien, maar op 35 jaar reizen zijn we nog nooit bestolen geweest. Hout vasthouden, want zeg nooit nooit, wat niet is kan nog komen.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Weer eens prijs ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Fransen zijn inderdaad chauvinisten Pol, zouden wij Belgen ook beter een beetje zijn. Maar wat ik wel weet, is dat ik véél liever met een fransman om ga,
                              dan met een Duitser, Duitsers zijn ook chauvinisten, maar dan van het arrogante type, met uitzondering van de streek rond Beieren, dat wil ik
                              er wel bij vermelden, ik ben veel in Duitsland geweest ivm. aankoop of herstelling machines, en weet er van mee te spreken.
                              Net zoals alle? liefhebbers van Scandinavië heb ik het ook niet de "gemiddelde Duitser". In ieder geval : ik ken persoonlijk geen enkele uitzondering... De grote helft van de 4X4 voertuigen op de boot naar IJsland zijn Duits, ze brengen dus heel wat geld in het laatje maar je moet niet geloven dat ze geliefd zijn....één enkele gaat nog, maar vanaf 2 of meer vertonen ze dikwijls groepsgedrag
                              Ik herinner me nog de keer toen we in Zweden met de kano op weg waren en onze tent hadden opgeslagen op een eilandje. Zalige rust en stilte. Toe kwamen daar 3 kano's met Duitsers en het was gedaan met de stilte, het eerste wat ze deden was de vlaggenmast die ze normaal gebruiken om de vlag met open vuur-verbod in droge perioden gebruiken om de Duitse vlag te hijsen.
                              Wij zijn vertrokken, de anschluss was compleet.
                              Laatst in Hveragerdi, IJsland : een kolonne van 19 Duitse (wat anders ?) mobilhomes (ze waren genummerd). 's Avonds beginnen ze toch wel allemaal te zingen zeker

                              Maar dit is natuurlijk uit eigen ervaring.
                              Als ik me de nonchalance die ik me op reis kan permitteren in het Noorden zou permitteren in andere landen heb ik het gevoel dat het rap gedaan zou zijn met fotograferen. Op 34 jaar nooit iets voor gehad, tenzij mijn portefeuille verloren in Ierland twee dagen voor ons vertrek (1983). Heel het wandelpad opnieuw afgelopen : niks. Terug bij de auto een briefje onder de ruitenwisser : Belgian passports found, call at the shop. Alles zat er nog in.
                              Last edited by Guest2; 13 januari 2014, 11:27.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Weer eens prijs ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                                Net zoals alle? liefhebbers van Scandinavië heb ik het ook niet de "gemiddelde Duitser". In ieder geval : ik ken persoonlijk geen enkele uitzondering... De grote helft van de 4X4 voertuigen op de boot naar IJsland zijn Duits, ze brengen dus heel wat geld in het laatje maar je moet niet geloven dat ze geliefd zijn....één enkele gaat nog, maar vanaf 2 of meer vertonen ze dikwijls groepsgedrag
                                Ik herinner me nog de keer toen we in Zweden met de kano op weg waren en onze tent hadden opgeslagen op een eilandje. Zalige rust en stilte. Toe kwamen daar 3 kano's met Duitsers en het was gedaan met de stilte, het eerste wat ze deden was de vlaggenmast die ze normaal gebruiken om de vlag met open vuur-verbod in droge perioden gebruiken om de Duitse vlag te hijsen.
                                Wij zijn vertrokken, de anschluss was compleet.
                                Laatst in Hveragerdi, IJsland : een kolonne van 19 Duitse (wat anders ?) mobilhomes (ze waren genummerd). 's Avonds beginnen ze toch wel allemaal te zingen zeker

                                Maar dit is natuurlijk uit eigen ervaring.
                                Als ik me de nonchalance die ik me op reis kan permitteren in het Noorden zou permitteren in andere landen heb ik het gevoel dat het rap gedaan zou zijn met fotograferen. Op 34 jaar nooit iets voor gehad, tenzij mijn portefeuille verloren in Ierland twee dagen voor ons vertrek (1983). Heel het wandelpad opnieuw afgelopen : niks. Terug bij de auto een briefje onder de ruitenwisser : Belgian passports found, call at the shop. Alles zat er nog in.
                                Duitsers hebben blijkbaar overal waar ze op reis zijn een arrogant/übermensch-gedrag. Ik heb er toch nog geen andere tegengekomen op mijn reisbestemmingen. En mijn wedervaren van toen ik in het leger was in Duitsland heeft mij van dit gevoel nooit kunnen ontdoen. Ik vraag mij af waar ze, tenzij er rekening wordt houden met hun portefeuille, wel welkom zouden zijn buiten hun eigen grenzen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X