Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer een corrupted SDHC :( Bestaat er een software om dit te fexen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weer een corrupted SDHC :( Bestaat er een software om dit te fexen ?

    Voor de zoveelste keer heb ik weer een SDHC die na een tijdje onleesbaar wordt na wat bestanden overzetten met kaartlezer.

    Ik heb dit af en toe met verschillende merken en zijn originele die ik steeds koop (geen Ebay fakes).
    En ik kies ook steeds 'hardware veilig verwijderen" op mijn laptop, zodat ze zeker niet meer aan het lezen/schrijven zijn.

    Nog mensen met ervaringen hierin of al eens opgelost zelfs ?
    Bestaat er geen software om die onleesbaarheid te fixen, zonder speciaal te moeten recoveren/formatteren ?

    Eerst ging snelformatteren niet in windows 10, nu lukt traag formatteren voorlopig wel...

  • #2
    Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht

    Eerst ging snelformatteren niet in windows 10, nu lukt traag formatteren voorlopig wel...
    Dit is nu juist het probleem, formatteren met Windows, ligt niet aan Windows,maar die formatteert wel alles weg, ook je beginfolder van je cam. en schrijft gelijk zijn folder, daardoor onleesbaar voor je cam.Hier vindt je mogelijk een oplossing, downloads in het linkse grijze vak
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

      Nu werkt hij voorlopig terug na traag formatteren via windows (is niet voor camera, maar games of muziek)
      Maar oplossen zonder te formatteren zou mooi zijn met software...

      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      Dit is nu juist het probleem, formatteren met Windows, ligt niet aan Windows,maar die formatteert wel alles weg, ook je beginfolder van je cam. en schrijft gelijk zijn folder, daardoor onleesbaar voor je cam.Hier vindt je mogelijk een oplossing, downloads in het linkse grijze vak

      Comment


      • #4
        Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

        Ik haal mijn kaartje uit de camera,
        laad het in de kaartlezen,
        kopieer de laatste sessie naar de HD
        en wis daarna de voorlaatste sessie.
        Na vele jaren en tienduizenden foto's nog nooit een probleem gehad.
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

          En formatteren zou in de camera moeten gebeuren, niet door je computer. Tja, voor games is dat blijkbaar anders...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

            Ik formateer elke geheugenkaart in de camera ,na inlezen via kaartlezer op PC.
            Zelfs de kaarten voor mijn 5d en 1d formateer ik in elke body afzonderlijk.(misschien paranoia.Kaarten zijn gemarkeerd voor welke body.)
            In informatica is alles compatiebel,maar net niet als je het gebruikt.
            Is iets zoals bij sleutels,engelse maten en europese maten, passen maar net niet.

            Comment


            • #7
              Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Ik formateer elke geheugenkaart in de camera ,na inlezen via kaartlezer op PC.
              Zelfs de kaarten voor mijn 5d en 1d formateer ik in elke body afzonderlijk.(misschien paranoia.Kaarten zijn gemarkeerd voor welke body.)
              In informatica is alles compatiebel,maar net niet als je het gebruikt.
              Is iets zoals bij sleutels,engelse maten en europese maten, passen maar net niet.
              Idem, wissel nooit van de ene naar de andere ook niet ! Ook recht uit de cam, geen kaartlezer, duurt toch geen eeuwen, maar ik begrijp NU, sefort enz wel. Beetje discipline houd uw kaartjes ok.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

                Zo heb ik twee USB-sticks stuk gehad door na het bericht "kan veilig verwijderd worden" te snel uit de pc te halen. Een collega had ergens een tip gelezen dat je na het bericht best nog enkele seconden wacht alvorens te verwijderen. Sindsdien wacht ik minstens een tiental seconden en heb ik geen defecten meer gehad. Misschien een vergelijkbaar fenomeen?
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

                  Mijn ervaringen met sd kaartjes (SDHC is een afgeleide hiervan) is dat je niet 2 of meer bewerkingen tegelijk kan uitvoeren. Zet je er bv foto's/ muziek erop en je hebt iets van uhm, die map wil ik er ook erop. Of dat tekst bestandje met nummers. Dan ben je de Sjaak en heb je een corrupte SD kaart. Met CF kaartjes /USB sticks heb je dit nooit. Daarom dat ik zelf voor CF ga. Maar is dit misschien je probleem?
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

                    Dat weet ik nog zo niet, Rogier - ik heb hier een HP Spectre X360 met 500 GB SSD, een beetje weinig voor mij + ik heb graag mijn data op een fysiek andere plaats.
                    Maar in dat toestel is geen ruimte voor een extra HD.
                    Gelukkig heeft ie wel een SD slot.

                    Wel ik gebruik nu toch al enkele jaren een ( schrik niet ) 512 GB Kingston SD kaartje en dat werk perfect Zit permanent in de laptop. En ik zet er tekstdocumenten, muziek, video en foto's op.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weer een corrupted SDHC Bestaat er een software om dit te fexen ?

                      Wat ik al vaker meegemaakt heb, dat is dat de SD-kaart of USB stick gewoon geen driveletter meer toegewezen krijgt en daardoor niet leesbaar of bereikbaar meer is.
                      Dan gewoon via schijfbeheer terug een stationsletter toekennen en dan werkt die weer.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment

                      Working...
                      X