Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Web Hosting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Web Hosting

    Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
    maw: meerwaarde van een windows server is (buiten het finaniciele plaatje dan....) hoegenaamd nihil, zip, nada....
    Dat vind ik een onterechte en foute conclusie. Zowel PHP als ASP(.net) hebben een uitgebreide community met veel gratis scripts en open source applicaties die je erop kan installeren. Die van PHP is misschien wat groter, maar vergeet niet dat veel van die scripts weinig of geen uitleg bevatten over hoe ze nu juist werken. Je hoort dat zelf allemaal te achterhalen.

    Daarentegen hoeft ASP.NET niet meer te kosten: Visual Web Developer is gratis te downloaden en biedt een gemakkelijkere ontwikkelomgeving dan je resem editors-met-php-syntax-highlighting-en-ingebouwde-ftp-client.

    De populairste database, MySQL, draait op beide platformen en is zowel vanuit PHP als vanuit ASP.NET goed bruikbaar.

    En beiden worden 'professioneel' gebruikt...

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #17
      Re: Web Hosting

      Jongens, jongens. Geen chinees praten hé . 't Is een gewone website van een aantal paginas, geen database, geen speciallekes, wel frames, die ik via FTP upload. Alles destijds gemaakt met Namo, nu met Dreamweaver. Ik weet van langs geen kanten wat PHP, ASP, MySQL en al die dingen zijn. Maakt het voor mij dan uit als het Linux of Windows is?

      Comment


      • #18
        Re: Web Hosting

        In dat geval maakt het niks uit. Je moet gewoon naar de prijs kijken dan. Omdat Windows hosting meestal iets duurder is, zou ik voor de Linux gaan.
        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

        Comment


        • #19
          Re: Web Hosting

          Allemaal interessant... als je Visa hebt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Web Hosting

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Allemaal interessant... als je Visa hebt.
            Wie onzegt zich nu nog een VISA kaart ? Jij dus blijkbaar...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Web Hosting

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Wie onzegt zich nu nog een VISA kaart ? Jij dus blijkbaar...
              Ach ja ik, ben nog jong he
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Web Hosting

                Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Jongens, jongens. Geen chinees praten hé . 't Is een gewone website van een aantal paginas, geen database, geen speciallekes, wel frames, die ik via FTP upload. Alles destijds gemaakt met Namo, nu met Dreamweaver. Ik weet van langs geen kanten wat PHP, ASP, MySQL en al die dingen zijn. Maakt het voor mij dan uit als het Linux of Windows is?
                In dat geval kan je zelfs gratis hosting overwegen:
                http://www.100best-free-web-space.com/freeHosts.html
                Ik heb zelf geen ervaring met gratis hosting zonder pop-ups, add-bars, en whatever.

                Met betalende hosting je daar normaal zowiezo gene last van (allee, de bezoekers van je website niet).


                @Theokus
                Zelfs voor de "jonge" mensen zonder Visa kan je bij one.com betalen via overschrijving... zie http://www.one.com/en/support/faq/how-can-i-pay

                Comment


                • #23
                  Re: Web Hosting

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Maakt het voor mij dan uit als het Linux of Windows is?
                  Nee.

                  Jo.
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #24
                    Re: Web Hosting

                    Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
                    In dat geval kan je zelfs gratis hosting overwegen:
                    http://www.100best-free-web-space.com/freeHosts.html
                    Ik heb zelf geen ervaring met gratis hosting zonder pop-ups, add-bars, en whatever.

                    Met betalende hosting je daar normaal zowiezo gene last van (allee, de bezoekers van je website niet).


                    @Theokus
                    Zelfs voor de "jonge" mensen zonder Visa kan je bij one.com betalen via overschrijving... zie http://www.one.com/en/support/faq/how-can-i-pay
                    Dank u
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Web Hosting

                      Als het voor een bedrijfswebsite is, dan zou ik sowieso niet voor (te) lowcost gaan. Aan minder dan de helft van wat je vandaag betaalt bij Belgacom, kan je bij iedere 'hoge-kwaliteit' hoster terecht. Meer mogelijkheden, goede (telefonische) helpdesk e.d. kan perfect voor dat geld. Vermijd ook de zogenaamde professionele hostingfirma's dewelke achter de uren 'gerund' worden door een student of dergelijke.

                      Wanneer je geen databases e.d. hebt, dan kies je best voor Linux hosting, zal over het algemeen goedkoper zijn als Windows hosting. Een hostingfirma met ervaring zorgt ervoor dat je website geen seconde onbereikbaar is tijdens de overgang. Mail zal je wel gedurende 1 tot 2 dagen in beide mailboxen ontvangen, gezien er bepaalde parameters wereldwijd dienen te worden geupdate (dns).

                      PS: Om op een ander bericht te reageren. Windows hosting heeft wel degelijk een meerwaarde, als je anders beweert ben je niet goed op de hoogte. Voor een eenvoudige, niet dynamische website is er geen meerwaarde (en is het duurder door de licentiekost voor Windows, MSSQL, ...).

                      mvg,
                      Sven
                      --
                      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Web Hosting

                        Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                        www.sitehosting.be en thuishaven van belgiumdigital.com
                        Dit kan ik onderschrijven. Heb al jaren een hosting bij Sitehosting.
                        Goede service en geen zever.
                        Nu snel mijn zojuist ontvangen factuurke van € 82,76 betalen, want 'k wil hun dienst niet kwijt.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Web Hosting

                          Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                          Ik ken anders ook nog een goeie hosting provider met prima service en vooral lekker veel bandbreedte.

                          www.sitehosting.be en thuishaven van belgiumdigital.com

                          Zelf heb ik ook een paar spotgoedkope accounts in de US. Maar dat is er dan ook naar....

                          peter
                          Da's goed om weten. 'k Heb net een 'akkefietje' voor met colocation bij zo iemand die dat 'na zijn uren' doet en ben nog een beetje op zoek naar een nieuwe colo partner. Ik neem hen zeker in overweging.

                          'k Had nogal links en rechts die naam horen vallen, maar dacht ook eerst aan een 'klein- of miniatuurbedrijfke', maar nu da'k weet dat BD daar zit...

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #28
                            Re: Web Hosting

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht

                            PS: Om op een ander bericht te reageren. Windows hosting heeft wel degelijk een meerwaarde, als je anders beweert ben je niet goed op de hoogte. Voor een eenvoudige, niet dynamische website is er geen meerwaarde (en is het duurder door de licentiekost voor Windows, MSSQL, ...).

                            mvg,
                            Sven
                            Een windowshosting is enkel goed indien je microsoft applicaties wil draaien maar waarom zou je dat in godsnaam doen wanneer je dat net zo kan in een opensource omgeving zonder je licentiekost? En de tijden van GUI versus commandline zijn ondertussen ook wel al achterhaald... Als webbeheerder heb je mijn inziens geen voordeel bij een windowshosting, als hoster daarentegen kan het je gevloek en gesakker besparen ivm installeren van drivers, hardware ed...

                            Nu ja, alles heeft zijn voor en tegenstanders maar voor mij blijft microsoft gewoon een grote pak de poen show...

                            Aan topic starter: ga voor een linux hosting met mySQL en php, want voor je weet wil je een gastenboek,mogelijheid tot inschrijven van nieuwsbrief, ed
                            Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                            Gratis kijkplezier Coming soon

                            Comment


                            • #29
                              Re: Web Hosting

                              Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
                              Een windowshosting is enkel goed indien je microsoft applicaties wil draaien maar waarom zou je dat in godsnaam doen wanneer je dat net zo kan in een opensource omgeving zonder je licentiekost? En de tijden van GUI versus commandline zijn ondertussen ook wel al achterhaald... Als webbeheerder heb je mijn inziens geen voordeel bij een windowshosting, als hoster daarentegen kan het je gevloek en gesakker besparen ivm installeren van drivers, hardware ed...

                              Nu ja, alles heeft zijn voor en tegenstanders maar voor mij blijft microsoft gewoon een grote pak de poen show...

                              Aan topic starter: ga voor een linux hosting met mySQL en php, want voor je weet wil je een gastenboek,mogelijheid tot inschrijven van nieuwsbrief, ed
                              zealot
                              pixelpusher

                              Comment


                              • #30
                                Re: Web Hosting

                                Met zowel DVD Info als mijn fotosite/blog zit ik bij Dommel.
                                Ik heb daar voor beiden een Linux account. Zijn beiden
                                sites met mySQL en php. Ik ben al jaren tevreden over hun
                                hosting.

                                Comment

                                Working...
                                X