Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WDR en Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: WDR en Telenet

    ** We hangen dus **
    ** Dank u Europa **

    Ik verwijs naar het bericht dat u postte via mijn website en wil u bij deze graag een antwoord bezorgen.

    Ook ik heb kennis genomen van het feit dat Telenet WDR uit het aanbod in Vlaanderen geschrapt heeft
    wegens problemen om tot een overeenkomst te komen, zie http://blog.telenet.be/2013/01/zende...elevisieaanbod.

    De regelgeving met betrekking tot radio-omroep en televisie in Vlaanderen is geregeld in het mediadecreet
    van 27 maart 2009, te raadplegen via www.vlaanderen.be/mediaregelgeving.
    Dat mediadecreet omvat onder meer bepalingen distributeurs, zoals Telenet, maar ook bijvoorbeeld Belgacom, TV Vlaanderen en Mobistar,
    die televisiediensten tegen betaling aan eindgebruikers aanbieden.
    Een zeer groot deel van deze regelgeving is gebaseerd op de omzetting van Europese Richtlijnen: radio-omroep en televisie zijn immers ook een grensoverschrijdende materie,
    waarbij buitenlandse omroepen in Vlaanderen mogen uitzenden of omgekeerd - de VRT bijvoorbeeld in Nederland beschikbaar is op de kabel.

    Specifiek met betrekking tot de doorgifte van omroepsignalen door de distributeurs (in casu Telenet, Belgacom, TV Vlaanderen en Mobistar)
    is het zo dat dit mediadecreet bepalingen bevat over wat ze moeten en wat ze mogen doorgeven. Wat ze moeten en mogen doorgeven is
    echter ook het gevolg van een Europese Richtlijn, namelijk de Universele Dienstenrichtlijn, recent nog gewijzigd in 2009.
    Deze Universele Dienstenrichtlijn laat toe dat de lidstaten bepaalde distributeurs kunnen verplichten om bepaalde omroepen door te geven.
    Artikel 31 van die richtlijn stelt dat de lidstaten op basis van redenen van het algemeen belang de belangrijkste dienstenverdelers kunnen verplichten bepaalde omroepen in hun aanbod op te nemen.

    In casu en toegepast op Vlaanderen, is Telenet verplicht om een beperkt aantal omroepen door te geven.
    Waarom beperkt? Omdat die verplichting een afbreuk doet aan het principe van de handelsvrijheid en vooral aan het principe van vrij verkeer van diensten, een Europees basisbeginsel.
    De vertaling van die Europese bepaling is te vinden in artikel 186 van het mediadecreet,
    dat stelt dat (in casu) Telenet verplicht is om de omroepen door te geven van de VRT, van de RTBF, van de NOS en van de regionale omroep.

    Telenet kan juridisch niet verplicht worden om andere omroepen (analoog) door te geven omdat dit niet zou
    overeenstemmen met de vereiste van het algemeen belang bij de motivering van het opleggen van die verplichting.
    Daartoe is vroeger al rechtspraak geweest bij het Europees Hof van Justitie.

    Ik kan en mag Telenet dan ook niet verplichten om WDR opnieuw door te geven via de kabel;
    dit zou immers een inbreuk vormen op de Europese regelgeving en het mediadecreet. Het is dus Telenet die hier autonoom kan en mag over beslissen.

    Ik hoop u met deze informatie desalniettemin van dienst te zijn geweest.

    Met vriendelijke groeten,

    Ingrid LIETEN

    ================================================== ================================================== =================
    Ik heb haar niet gevraagd hoe het met de kosten zit
    We gaan dus wel minder krijgen en meer moeten betalen voor Telenet TV....
    Tegen deze situatie heb ik Europa nog niet horen klagen
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: WDR en Telenet

      Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
      Nu kunnen wij van 2 zenders opnemen en naar een derde kijken of bij afwezigheid 3 zenders opnemen.
      Als je via satelietschotel TV kijkt moet je dan 3 kabels leggen als je 3 zenders te gelijk wil opnemen, hebben ze mij toch wijs gemaakt?
      Ja en nee, als de 2 posten op dezelfde satelliet zitten kan je in feite de 2 tuners met elkaar doorlussen, wil je een programma bekijken op ASTRA 1 en eentje opnemen van ASTRA 2 heb je effectief 2 kabels nodig, zijn er meerdere tuners in huis moet je een DISEQC plaatsen.

      Comment


      • #33
        Re: WDR en Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
        Nu kunnen wij van 2 zenders opnemen en naar een derde kijken of bij afwezigheid 3 zenders opnemen.
        Als je via satelietschotel TV kijkt moet je dan 3 kabels leggen als je 3 zenders te gelijk wil opnemen, hebben ze mij toch wijs gemaakt?
        Cois, ik ga een tikje afwijken
        Gisteren heb ik bezoek gehad. Een paar vrienden en kennissen.
        Technisch is er véél mogelijk....
        En ietwat handige knutselaar kan bijv. met de digibox van Telenet doen wat hij wil.
        We hebben ferm aan de drank gezeten...maar wel enkel koffie of thee
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: WDR en Telenet

          ik kijk hier al een twee tal maanden naar straat 13 op telenet....kan zo langzamerhand alle dialogen meezeggen.......herhaling, herhaling, herhaling....
          maar ja, met een moeder van 83 die houd van dat soort zenders....kan het haar niet weigeren
          mijn neef vertelde mij bleu...telenet is goed voor een maand, en daarna...de stekker eruit
          hij heeft het gedaan...geen tv meer, alleen nog internet en veel sociale contacten en spelavonden met vrienden.....ja, de jeugd van tegenwoordig
          nu als mama......gaat bij mij ook de stekker eruit voor telenet tv......
          groetjes aline

          Comment


          • #35
            Re: WDR en Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
            ik kijk hier al een twee tal maanden naar straat 13 op telenet....kan zo langzamerhand alle dialogen meezeggen.......herhaling, herhaling, herhaling....
            maar ja, met een moeder van 83 die houd van dat soort zenders....kan het haar niet weigeren
            mijn neef vertelde mij bleu...telenet is goed voor een maand, en daarna...de stekker eruit
            hij heeft het gedaan...geen tv meer, alleen nog internet en veel sociale contacten en spelavonden met vrienden.....ja, de jeugd van tegenwoordig
            nu als mama......gaat bij mij ook de stekker eruit voor telenet tv......
            WDR is NIET mijn lievelingszender
            Ik heb geen lievelingszender, wel lievelingsprogramma's.
            Ik heb niets tegen het betalen van een dienst.

            Ik heb wel iets tegen willekeur en tegen géén inspraak hebben en dat je daarvoor toch nog moet betalen.
            Je krijgt dus één keuze, in het andere geval is niets.
            Of zoals bij andere gebruikers hier: nog meer miserie en die betalen ze ook.

            Jaren geleden op nieuwjaarsdag zat ik bij mijn "bijna schoonvader"
            En die zei: "Een TV is toch fijn voor wat oudere mensen".
            Hij had gelijk en hijzelf is er niet meer.
            Misschien heeft die geluk gehad?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #36
              Re: WDR en Telenet

              ik herken dit wat je zegt "een tv is toch fijn voor oudere mensen"
              ik herinner mij dat ik dit nog eens in een discussie op school als 16 jarige zei : tv zou heel de dag moeten kunnen spelen......toen waren (40 jaar geleden) brt (nu vrt) de koplopers en beperkt uitzendingen waren hun motto, de mensen "opvoeden" hun ultieme doel, en ik in de klas was een "ambetant" geval.....
              ik ga de amerikaanse manier van uitzenden niet als "super" gaan promoten, maar de willekeur van de beheerders van telenet loopt soms de spuitgaten uit
              ik ben digitaal gegaan toen papa ziek werd, mama problemen had....zodat ze een verzet hadden in de lange dagen dat ik nog moest werken, en zij alleen thuis waren
              mijn broer is niet digitaal gegaan, en heeft het aanbod enorm zien slinken, zender na zender werd hem afgenomen........de prijs blijft gelijk , stijgt zelfs....
              conclusie.....voor mij de pot op met tv.....ik heb het gehad.....terug naar contact met mensen zowel digitaal als in real life...
              groetjes aline

              Comment


              • #37
                Re: WDR en Telenet

                Ter info : het antwoord van telenet was kort en bondig :

                het is financiëel niet interessant om WDR verder aan te bieden gezien het beperkte publiek voor deze zender. End of story.

                Theo, bedankt voor de info.
                Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                Be careful who you shoot; they may shoot back

                Comment


                • #38
                  Re: WDR en Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
                  Ter info : het antwoord van telenet was kort en bondig :

                  het is financiëel niet interessant om WDR verder aan te bieden gezien het beperkte publiek voor deze zender. End of story.

                  Theo, bedankt voor de info.
                  ok
                  En naar de ARD of de ZDF wordt dan véél gekeken zeker?
                  WDR wilt niet meer betalen, dat is het

                  quote Telenet:
                  "WDR is een regionale Duitse televisieomroep, waarvan de populairste programma’s eerst via ARD (Das Erste) worden uitgezonden.
                  Daardoor is de impact voor onze klanten zeer beperkt."
                  Dat is je reinste quatsch, zou Jef V. zeggen.

                  Een zeer populair programma = http://www.wdr.de/tv/daheimundunterwegs/
                  En dit wordt bekeken door een idd. ouder publiek omdat de uitzending loopt vanaf 16:00 tot 18:00 uur.
                  Waarom? Die hebben de tijd en die hebben de mogelijkheid.

                  Dat de jeugd niet geïnteresseerd is in Duitse zenders is ook onzin.
                  imho heeft "normale" jeugd (sorry dat ik zo stel) niet veel tijd om zelfs TV te kijken.
                  Plus die zijn meer bezig met Facebook of Twitter
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #39
                    Re: WDR en Telenet

                    Geachte heer,

                    Hartelijk dank voor uw email.
                    Wij zullen het probleem aankaarten bij de bevoegde instanties en komen daarna bij u terug.

                    Met vriendelijke groeten,

                    Wouter Wolfs
                    Medewerker Ivo Belet
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #40
                      Re: WDR en Telenet

                      theo wij missen WDR ook
                      vooral het programma wunderschön een van onze favorieten missen we nu
                      een programma wat je laat zien wat er te beleven valt in Duistland kort bij (dag uitstap)of iets verder weg(weekendje weg)
                      of daar buiten zoals belgisch en nederlands limburg een goede maand terug
                      was nuttig voor vele tips om iets te bezichtigen nu kan je het weer gaan opzoeken en hopen dat je in een mooie omgeving terecht komt
                      soms kwamen er dingen aan bod die je als gewone toerist voorbij zou lopen.
                      zo hebben we reeds vele plekjes bezocht(Duitsland is voor ons hier in het Maasland zeer kort bij)
                      jammer dat dit deze zender nu verdwenen is maar gelukkig bestaat er nog zo iets als het internet hé en kunnen we daar de programma's nog opzoeken en bekijken
                      en dan Planet Wissen en Abenteuer Erde niet te vergeten, kan zo nog even door gaan met interessante programma's die ons aanspraken(47 en50 jaar) maar onze kinderen niet duits is toch geen mooie taal hoor je ze dan zeggen
                      voor mij is het mijn tweede taal kan er zeer goed mee over weg
                      belgacom is hier ook geen optie we hadden telenet gekozen omdat ze WDR nog in het programma hadden
                      dus zullen we er ons bij moeten neerleggen en wat meer achter de pc naar deze programma's kijken waar je naar de uitzending nog eens kan kijken
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #41
                        Re: WDR en Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                        theo wij missen WDR ook
                        vooral het programma wunderschön een van onze favorieten missen we nu
                        een programma wat je laat zien wat er te beleven valt in Duistland kort bij (dag uitstap)of iets verder weg(weekendje weg)
                        of daar buiten zoals belgisch en nederlands limburg een goede maand terug
                        was nuttig voor vele tips om iets te bezichtigen nu kan je het weer gaan opzoeken en hopen dat je in een mooie omgeving terecht komt
                        soms kwamen er dingen aan bod die je als gewone toerist voorbij zou lopen.
                        zo hebben we reeds vele plekjes bezocht(Duitsland is voor ons hier in het Maasland zeer kort bij)
                        jammer dat dit deze zender nu verdwenen is maar gelukkig bestaat er nog zo iets als het internet hé en kunnen we daar de programma's nog opzoeken en bekijken
                        en dan Planet Wissen en Abenteuer Erde niet te vergeten, kan zo nog even door gaan met interessante programma's die ons aanspraken(47 en50 jaar) maar onze kinderen niet duits is toch geen mooie taal hoor je ze dan zeggen
                        voor mij is het mijn tweede taal kan er zeer goed mee over weg
                        belgacom is hier ook geen optie we hadden telenet gekozen omdat ze WDR nog in het programma hadden
                        dus zullen we er ons bij moeten neerleggen en wat meer achter de pc naar deze programma's kijken waar je naar de uitzending nog eens kan kijken
                        Wunderschön met Stefan Pinnow
                        Stefan en Eva Assmann presenteren ook "Daheim & unterwegs".

                        Wunderschön met Stefan Pinnow was vorige maand hier in Hasselt en ook bij Jaap Van Rennes met zijn wijnkasteel in Genoelselderen.

                        Het Duits en ons dialect raken elkaar he
                        Wat is een mooie taal?
                        Duits is een zeer hoffelijke taal, dat durf ik gerust zeggen.
                        Het Nederlands ook trouwens. Kijk maar de mogelijkheden om aan te spreken.
                        De Engelsen hebben enkel "you".

                        Jos Tuts van de "Stoopkes" was kwaad omdat hij nu niet meer naar de carnavalszittingen kan kijken

                        Mij zegt dat niet zo veel.
                        Ik heb wel jaren aan een stuk gekeken naar het "Colonia Duett".
                        Hans Süper is geweldig. Hij leeft nog. (Mallorca en Tenerife).



                        Duits is ook mijn 2de taal
                        En ook ik ben ook van de Maaskant he.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #42
                          Re: WDR en Telenet

                          Gelukkig hebben wij ZDF nog, ben momenteel Live wintersporten aan het kijken, nog tot 17u00 gaat dit feest door.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #43
                            Re: WDR en Telenet

                            Hier is een lijstje van de open kanalen op Astra 19.2E
                            http://www.international-satellite.c..._freeview.aspx
                            WDR zit ertussen

                            Als ge not tijd hebt om tv te kijken en Duits is niet zo uw ding, heb je hier een lijstje van de open kanalen op Astra 28.2E
                            http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s_at_28%C2%B0E

                            De bekende franskiljons heb ik niet zo direct gevonden. Denk dat dit enkel tegen betaling kan, net als onze zenders trouwens, alhoewel er wel een deel DVB-T zitten.

                            Comment


                            • #44
                              Re: WDR en Telenet

                              Er is nog een beetje hoop.
                              Bij de WDR wordt eraan gewerkt.
                              Intussen hebben veel kijkers "alarm" geslagen bij de WDR.
                              (vandaag dus vernomen)

                              WDR heeft een podcast maar ik kan die niet gebruiken.
                              ZDF heeft een app en die kan ik wel gebruiken via de Smart Hub of de mediaspeler.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #45
                                Re: WDR en Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                En nog "bic-er": de huur van de digicorder slaat op van € 8,00 naar € 8,20 per maand.
                                Klopt inderdaad dat er een verhoging komt maar 20 cent per maand of 2,4€ per jaar zal niemand een boterham minder laten eten ... de ongeveer 30% verhoging dat sommige verzekeringen aangekondigd hebben (indexering en aanpassing van tarieven) daarentegen zijn veel ernstigere verhogingen die wel doorwegen op uw budget.
                                Langs de andere kant heeft Telenet het afgelopen jaar zonder prijsverhoging toch de limieten en snelheden omhoog gehaald ... daar hebben we dan ook allen van mogen genieten.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X