Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 76

Discussie: Waze

Standaard Re: Waze

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Allé, nog een die heiliger is dan de paus.
    Ik heb nooit de intentie om te rap,te rijden, maar het gebeurt wel eens, en dan is een waarschuwing handig.
    Allé, weer één die niet gelezen heeft waarover het gaat. En laat ik dat nu van jou niet gedacht hebben.

Zowat alle GPS-toestellen geven nu aan tegen welke snelheid je mag rijden en je kan ook verwittigd worden wanneer je er over gaat.
    EN DAAR HEB IK NIKS TEGEN !
    Dat komt de veiligheid alleen ten goede, want je kan je ogen meer op de weg houden door niet voortdurend naar je snelheidsmeter te moeten staren.

Ik heb wel iets tegen de coyote, want die wordt VOORAL gebruikt om tegen onverantwoorde snelheden over de baan te scheuren tot net voor de flitspaal, de trajectcontrole en/of de mobile flitser.
    EN DAAR HEB IK WEL IETS TEGEN !

Die laatsten gaan het bescheuren van het lachen wanneer ze gewoon verwittigd worden wanneer ze boven de 50 of 90 of 120 km/u komen, dat interesseer hen helemaal niet, ze gaan rustig door vlammen, maar wel vertragen als ze verwittigd worden voor iets wat hen een boete kan opleveren. En wees gerust, ben hen is dat niet zoals jij het schrijft "... het gebeurt wel eens..." Je koopt geen coyote voor "wanneer het eens zo kunnen gebeuren dat je te snel rijdt".
    Zielige mensen vind ik dat, egoïsten zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.

Ik vraag me dan altijd af of die geen kinderen, kleinkinderen of familie hebben waar ze om geven ????
    Laatst gewijzigd door Djivan; 21 juli 2017 om 23:13

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    ........knip...................... Zielige mensen vind ik dat, egoïsten zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel. ........................knip......................
    Wie weet gaat hun gebrek aan sociaal verantwoordelijkheidsgevoel zo ver dat ze ook hun gazon besproeien als er watertekort dreigt.

Synchronisatie zegt me al helemaal niks (?).
    Met synchronisatie bedoel ik dat de GPS satellieten gevonden worden. Bij Waze duurt dat lang tot zeer lang (en dikwijls helemaal niet). Ik krijg dan de melding "Geen GPS", terwijl, als ik dan Google maps navigatie open er binnen één seconde GPS connectie is. Zelfde plaats, zelfde toestel (en vermoedelijk zelfde satellieten zeker ?)
    Op mijn LG G4 heb ik dat probleem niet, maar die wordt na een tijdje gloeiend heet achteraan bij gebruik van Waze.
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Met synchronisatie bedoel ik dat de GPS satellieten gevonden worden. Bij Waze duurt dat lang tot zeer lang (en dikwijls helemaal niet). Ik krijg dan de melding "Geen GPS", terwijl, als ik dan Google maps navigatie open er binnen één seconde GPS connectie is. Zelfde plaats, zelfde toestel (en vermoedelijk zelfde satellieten zeker ?)
    Op mijn LG G4 heb ik dat probleem niet, maar die wordt na een tijdje gloeiend heet achteraan bij gebruik van Waze.
    Wel, ik heb het nog niet meegemaakt, dus ook nog nooit die melding gekregen.
    Mijn One+3 wordt wellicht/misschien (nog nooit aan gevoeld) ook warm, maar die is bevestigd op één van de ventilatie-openingen in het dashbord en wordt dus continu gekoeld door de koude lucht van de airco .
    Al zal dit wel niet zo veel helpen, want hij wordt binnenin niet gekoeld natuurlijk.
    Op lange ritten moet ik wel voor een permanente voeding zorgen via de sigarettenaansteker, want Waze vreet de smartphonebatterij leeg (is idem wanneer we de tablet gebruiken als GPS, maar dat doen we enkel op La Palma).

Allé, nog een die heiliger is dan de paus.
    Ik heb nooit de intentie om te rap,te rijden, maar het gebeurt wel eens, en dan is een waarschuwing handig.
    100% Akkoord...Altijd de heilige Paulus uithangen en anderen veroordelen "zonder feiten" omdat mijnheer de forum betweter is

Het is niet omdat je een snelheidsmelder gebruikt dat je dan sowieso over de weg scheurt...maarja heiliger dan de Paus

Als je b.v. een week voor het werk in Duitsland geweest bent dan is zo'n coyote wel heel handig om je terug aan te passen aan de Belgische limieten.

Ook is de Coyote niet enkel een radarverklikker maar meldt deze ook o.a. Wegversmalling, Vertraging, Stilstandvoertuig,Ongeval, Object op de weg, Glad wegdek, Beperkte zichtbaarheid, beschadigd wegdek, spookrijder,...enz...

Standaard Waze

Ik denk niet dat iemand die zich aan de opgelegde snelheidslimieten houdt en, dus enig verantwoordelijkheidsgevoel heeft t.o.v de medemens, een coyote nodig heeft hoor Nero.
    Ik heb jaren met een Coyote gereden en ik hou me steeds aan de snelheid.

De Coyote was goed om informatie te krijgen over ongevallen, hindernissen en dergelijke.
    De Coyote verwittigt ook als je toevallig toch over de toegelaten snelheid gaat.
    Iedereen dat niet heilig is, overkomt het eens een bord niet gezien te hebben of even onoplettend te zijn ... of net te oplettend op de baan en verkeer.

Men kan een Coyote in twee richtingen benuttigen, gebruiken of misbruiken.

Met recente wagens heeft men dat minder nodig, auto's hebben meer en meer herkenning van verkeersborden, GPS dat de toegelaten snelheid weergeeft, een signaal als je te snel rijdt, correcte digitale teller, snelheidsbegrenzer, cruise control, ...

Een Coyote wordt net meer gebruikt door mensen met verantwoordelijkheidsgevoel ... ja net als met alles kan men het misbruiken.

Een snelheidsbegrenzer of cruise control kan men ook op 160 instellen.

Om rond de kerktoren te rijden heeft men dat allemaal niet nodig, maar wie veel op de baan is, die kan af en toe eens een hulpmiddeltje gebruiken ... al is het om niet onbewust even over de snelheid te gaan.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 22 juli 2017 om 08:39
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Mijn laatste boete was voor :
    Geflitst aan 56km/h, gecorrigeerde snelheid 51.... 50€ mijnheer.

En dat kan me elke dag overkomen, en degene die me hier verwijt een gewetenloze idioot te zijn ook.
    Daarvoor gebruik ik Waze.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Standaard Waze

Dan zal het wel 57 zijn dat gecorrigeerd werd naar 51 zeker?
    In België doet men tot 100km/u een correctie van 6 km/u ... met 56 mag men dan in principe geen boete krijgen.

Maar doet er niet toe, het is een lichte overtreding dat ook de Paus kan overkomen (zijne chauffeur dan toch).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Wat een heiligen in het verkeer hier toch. Allemaal hun coyote gebruiken waarvoor hij moet gebruikt worden.
    Wat een verantwoordelijkheidsgevoel, waaw, een dikke proficiat van mijnentwege .
    Ik hoop, met jullie, dat er geen snelheidsduivel één van jullie kinderen, kleinkinderen, familie omver raast, maar dat zal wel niet zeker, want dat overkomt alleen een ander.
    Laatst gewijzigd door Djivan; 22 juli 2017 om 08:57

En dat kan me elke dag overkomen, en degene die me hier verwijt een gewetenloze idioot te zijn ook.
    Daarvoor gebruik ik Waze.
    Tiens, waar heb ik dat getypt ?????

Speciaal voor Verseg :

De paus rijdt soms zelfs hoor !!

Tiens, waar heb ik dat getypt ?????
    Synoniem voor egoist zonder verantwoordelijkheidsgevoel, en dat heb je wel getypt.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Speciaal voor Verseg :

Tikfout: moet zijn zelf!
    Tommie

Tikfout: moet zijn zelf!
    Niks van, goed lezen kan veel oplossen .

Speciaal voor Verseg :

Die is wel goed.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Waze

Ik hoop, met jullie, dat er geen snelheidsduivel één van jullie kinderen, kleinkinderen, familie omver raast, maar dat zal wel niet zeker, want dat overkomt alleen een ander.
    Die hebben geen Coyote nodig maar een wagen ... en zelfs met een Meriva kan men 120 rijden in de bebouwde kom.

Een echte gek aan het stuur houdt met niets rekening ... als hij al nuchter genoeg is om het te beseffen.
    Een echte gek koopt zelfs geen Coyote.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Wie weet gaat hun gebrek aan sociaal verantwoordelijkheidsgevoel zo ver dat ze ook hun gazon besproeien als er watertekort dreigt.
    Mooie vergelijking... want daar breng ik inderdaad heel wat levens mee in gevaar .

Ge hebt gelijk.
    Tevreden?
    Tommie

Standaard Waze

Mooie vergelijking... want daar breng ik inderdaad heel wat levens mee in gevaar .
    Niet mogen drinken en rijden en het toch doen.
    Niet mogen sproeien en het toch doen.

Wat is het verschil denk je?
    Het blijft een overtreding en asociaal.

Een verbod op sproeien komt er als er een tekort aan drinkwater mogelijk is en dat kan inderdaad levens kosten.

Ik breng toch ook niemand in gevaar als ik 's nachts op een lege snelweg 200 ga rijden met of zonder Coyote?
    Dus iedereen happy als ik dat wel doe?

Iedereen doet wel eens iets dat niet mag, velen verdragen het alleen van zichzelf.

Edit: Dat 200 rijden is maar een voorbeeld hé, niet dat ik dat doe.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 22 juli 2017 om 16:20
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Gij hebt nog iets meer gelijk.
    Tommie

Ps: Flitsmeister kan je ook nog extra in de achtergrond laten lopen op Android telefoons...
    Kwestie van nog minder meldingen te missen

Ge hebt gelijk.
    Tevreden?
    Op dat eerste : dat wist ik reeds lang hoor.
    Op dat tweede : héél tevreden, vooral omdat je toegeeft dat je fout was .

Gij hebt nog iets meer gelijk.
    Verseg heeft altijd het grootste gelijk dat maar mogelijk is .

Verseg heeft altijd het grootste gelijk dat maar mogelijk is .
    Dan ben ik ook tevreden dat je toegeeft minder gelijk te hebben ... maar dat wist ik ook al.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Moderator Note: Gelieve de discussie 'op het rechte pad te houden' en te beperken tot Waze.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Zijn hier Waze gebruikers ?
    Door mir in forum Chit Chat
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 14 februari 2015, 14:15

Regels voor berichten