Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet er van zo'n jongens worden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Ik zou eerder zeggen 'de goede'.
    Ik wacht ze op samen met mijn "kameraad". Reeds een paar keer samen 's nachts naar beneden geweest.....gelukkig (voor hen en misschien ook voor mij) telkens voor vals alarm.
    Maar sedert de inbraak bij mijn naastwonende buur ben ik alert.

    Comment


    • #32
      Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Maar sedert de inbraak bij mijn naastwonende buur ben ik alert.
      Ik hoop wel dat je goed slaapt.
      Ooit heb ik 's nachts inbrekers (2 personen) betrapt in de achtertuin (verder kwamen ze niet, maakten teveel geluid) en heb twee weken onvrijwillig liggen hanewaken.
      Dat ga je wel merken hoor, het slaaptekort wat je dan opbouwt.
      De gebeurtenis heeft welzeker impact op me gehad en dan zijn ze nog niet eens binnen geweest.

      Comment


      • #33
        Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Ik wacht ze op samen met mijn "kameraad". Reeds een paar keer samen 's nachts naar beneden geweest.....gelukkig (voor hen en misschien ook voor mij) telkens voor vals alarm.
        Maar sedert de inbraak bij mijn naastwonende buur ben ik alert.
        Wel, we wonen in dezelfde gemeente en kennen de recente inbrakengolf, links en rechts van mij werd er ingebroken, inventief zijn ze wel om binnen te komen. Gelukkig zelf (momenteel) gespaard gebleven van ongewensten ...

        Comment


        • #34
          Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht

          Nu twee reacties op rij die de TS impliciet verwijten dat hij nalatig is geweest.
          Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven?
          Of ben ik te ouderwets geworden en is dit een achterhaald idee?
          Het is niet moeilijk om te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven.
          Wel is het zo dat er meer en veel meer lui zijn die dat niet kunnen.

          Ik vind wel dat je deuren moet sluiten.
          Zelfs overdag als er even niemand thuis is, er loopt van alles rond die alles kunnen gebruiken.
          Ze zijn zelfs zo astrant om jouw mazouttank leeg te maken op klaarlichte dag en zelfs als jouw deuren gesloten zijn

          Of die fictieve verhuisfirma die een appartement bij de buren compleet leeg haalde.
          (een interessant verhaal dat ik niet ga vertellen )
          Mensen kunnen dom zijn of zijn minst onvoorzichtig.

          Je zou hier bij ons eens moeten komen kijken wat er allemaal is geïnstalleerd als preventie.
          Als de feiten zijn gebeurd dan is het te laat.
          Enne... een brandladder kan&is een van de zwakke punten bij appartementen.
          Enz. Enz.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Het is niet moeilijk om te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven.
            Wel is het zo dat er meer en veel meer lui zijn die dat niet kunnen.
            Digipics schrijft dat je aanleiding geeft tot.. wanneer je de deur niet op slot doet.
            Maar bij de TS zijn de 'heren' achter het huis op de veranda gekomen.
            Hoe kun je dat nog benoemen als "aanleiding geven"?
            Als ik dat zou begrijpen en als dat in België nationaal geaccepteerd wordt ga ik me meteen verdiepen in de volksmoraal t.a.v. aantrekkelijke dames in korte rokjes.
            Misschien kan ik er mijn voordeel mee doen maar ik vrees ervoor. Ik denk toch dat ook in België dezelfde spelregels gelden die mijn ouders mij ooit geleerd hebben.
            En één daarvan is 'afblijven van andermans spullen'.

            Comment


            • #36
              Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Deze reacties verbazen me zeer.
              Moet de TS nog zijn excuses aanbieden omdat hij de ongewenste bezoekers heeft uitgelokt?
              Wat hadden die daar te zoeken, daar achter het huis op de veranda?
              Kwamen zij soms de afwas doen en konden ze de verleiding niet weerstaan om dure goederen te stelen?

              Eerder heb ik ergens op BD al eens met verbazing gelezen hoe urbexers moeiteloos het verschil tussen mijn en dijn 'vergeten'.
              En de meest fraaie smoesjes verzinnen waarom het mijn en dijn voor hen niet geldt.

              Nu twee reacties op rij die de TS impliciet verwijten dat hij nalatig is geweest.
              Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven?
              Of ben ik te ouderwets geworden en is dit een achterhaald idee?
              Allez jom, noem jij Remi misschien ?
              Of woon jij ergens in het hol van Pluto waar één keer per week een mobiele supermarkt langskomt om jou van de levensnoodzakelijke middelen te voorzien?

              Wie laat er nu "gewoon" zijn deur los en gaat een uil knappen op de sofa terwijl er voor veel euro's aan fotomateriaal aanwezig is ?
              We leven niet langer in een sprookjeswereld waarin iedereen lief is voor iedereen en respect heeft voor andermans materiaal en eigendommen hoor.

              Moeten ze met hun handen van andermans eigendom blijven ? U denkt daar zo over, net als ikzelf trouwens en wellicht nog vele andere met ons
              maar jammer genoeg niet iedereen.
              In mijn "werkruimte" heb ik mijn PC en fotografie materiaal bij mekaar staan, de deur gaat telkens ik uit huis ga gewoon op slot en is beveiligd met alarm.

              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • #37
                Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Allez jom, noem jij Remi misschien ?
                Of woon jij ergens in het hol van Pluto waar één keer per week een mobiele supermarkt langskomt om jou van de levensnoodzakelijke middelen te voorzien?

                Wie laat er nu "gewoon" zijn deur los en gaat een uil knappen op de sofa terwijl er voor veel euro's aan fotomateriaal aanwezig is ?
                We leven niet langer in een sprookjeswereld waarin iedereen lief is voor iedereen en respect heeft voor andermans materiaal en eigendommen hoor.

                Moeten ze met hun handen van andermans eigendom blijven ? U denkt daar zo over, net als ikzelf trouwens en wellicht nog vele andere met ons
                maar jammer genoeg niet iedereen.
                In mijn "werkruimte" heb ik mijn PC en fotografie materiaal bij mekaar staan, de deur gaat telkens ik uit huis ga gewoon op slot en is beveiligd met alarm.

                Als ik die denkpiste volg komt de vraag in mij op wanneer iemand dan niet medeschuldig is aan inbraak.
                Zou het voldoende zijn geweest als de deur wel op slot zou zijn of moet het slot nog aan de nieuwste eisen van veiligheid voldoen?
                Zou alleen een slot voldoende zijn of moesten er meer maatregelen genomen zijn zoals dievenklauwen, alarm, waakhond etc.?
                Stel dat de TS niet zou slapen maar boven gaan klussen en boren in beton. Op het moment dat hij in beton boort hoort hij niet dat er beneden een ruit ingeslagen wordt.
                Zou dat mogen of zou de TS dan verweten kunnen worden dat hij niet goed heeft opgelet?
                Om niet te spreken of je al van huis mag gaan?

                Kortom, als er ingebroken/ingeslopen wordt, wanneer ben je dan als slachtoffer volledig vrij van smet volgens jou?

                Comment


                • #38
                  Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Deze reacties verbazen me zeer.
                  Moet de TS nog zijn excuses aanbieden omdat hij de ongewenste bezoekers heeft uitgelokt?
                  Wat hadden die daar te zoeken, daar achter het huis op de veranda?
                  Kwamen zij soms de afwas doen en konden ze de verleiding niet weerstaan om dure goederen te stelen?

                  Eerder heb ik ergens op BD al eens met verbazing gelezen hoe urbexers moeiteloos het verschil tussen mijn en dijn 'vergeten'.
                  En de meest fraaie smoesjes verzinnen waarom het mijn en dijn voor hen niet geldt.

                  Nu twee reacties op rij die de TS impliciet verwijten dat hij nalatig is geweest.
                  Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven?
                  Of ben ik te ouderwets geworden en is dit een achterhaald idee?
                  Geheel mee eens. Het geeft geen pas van sommigen hier om van het slachtoffer de dader te maken.
                  Ik heb bij mijn buren een keer gewaarschuwd omdat die in alle drukte met hun kinderen en tassen met boodschappen de sleutel op hun deur lieten steken.
                  Dat wil niet zeggen dat je dan insluiping uitlokt, dat kan iedereen overkomen. Onverlaten hebben gewoon uit iemands privé domein weg te blijven.
                  De topic starter was gewoon in huis en hoe vele hebben in de zomer hun terrasdeuren en vensters open staan als ze thuis zijn: is dat dan uitlokking?
                  Al erg zat dat de verzekering bij diefstal moeilijk gaat doen.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Als ik die denkpiste volg komt de vraag in mij op wanneer iemand dan niet medeschuldig is aan inbraak.
                    Zou het voldoende zijn geweest als de deur wel op slot zou zijn of moet het slot nog aan de nieuwste eisen van veiligheid voldoen?
                    Zou alleen een slot voldoende zijn of moesten er meer maatregelen genomen zijn zoals dievenklauwen, alarm, waakhond etc.?
                    Stel dat de TS niet zou slapen maar boven gaan klussen en boren in beton. Op het moment dat hij in beton boort hoort hij niet dat er beneden een ruit ingeslagen wordt.
                    Zou dat mogen of zou de TS dan verweten kunnen worden dat hij niet goed heeft opgelet?
                    Om niet te spreken of je al van huis mag gaan?

                    Kortom, als er ingebroken/ingeslopen wordt, wanneer ben je dan als slachtoffer volledig vrij van smet volgens jou?
                    Je hoeft de feiten niet te verdraaien of anders te verwoorden; er staat héél duidelijk vermeld door de TS dat de ongenodigde gasten langs de veranda
                    zijn binnengekomen waarvan de deur niet op slot was.

                    Je mag uw woning beveiligen als een versterkte burcht, wanneer ze binnen willen zijn doen ze dat toch dat weet ik ook wel
                    maar het is en blijft heel onverstandig om uw achterdeur niet op slot te doen.

                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                      Een nicht van ons doet de auto met opzet niet op slot, om te vermijden dat ze nog maanden met glas in de auto mag rondrijden als ze weer eens inbreken in haar auto, vorige maand was het weer prijs, voertuig niet op slot, toch raam ingegooid Ze zijn zelfs te lui om eens te voelen

                      Of zoals bij kennissen van mijn broer. In de straat zien ze een camionette tot achter bij de (verre) buren rijden. Verdacht... even later komt een van die mannen buiten en begint het gras af te rijden. Iemand gaat iets vragen en ja, die mensen hadden gevraagd om het gras af te rijden en binnen wat klusjes te doen. Alles OK dus...
                      Tot die verre buren wat later thuis komen met een mooi verzorgd gazon en een leeg huis... Niemand had nog verder naar de "werkmannen" omgekeken, het was in orde...

                      Maar persoonlijk vind ik ook niet dat het open laten van een deur "uitlokking" is.

                      Tom
                      De gustibus et coloribus non est disputandum
                      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Een open deur, of een deur die niet op slot is, dat is aanleiding geven tot !
                        je moet alles afsluiten, en je goederen beheren als een goede huisvader.
                        Door die deur die niet op slot was ben je zelf in de fout gegaan !


                        Met vriendelijke groeten, Jeff C.

                        Maar het is al erg he dat je alle deuren moet vast doen als je zelf thuis bent.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik wacht ze op samen met mijn "kameraad". Reeds een paar keer samen 's nachts naar beneden geweest.....gelukkig (voor hen en misschien ook voor mij) telkens voor vals alarm.
                          Maar sedert de inbraak bij mijn naastwonende buur ben ik alert.
                          En als iedereen met zijn kameraad rondloopt?
                          wie gaat er dan het gelukkigste zijn?
                          de afgezaagde 2loop of de AK-47 of den bazooka?


                          'k vind het ook wel raar dat sommigen het dus normaal vinden dat de achterdeur, terwijl je thuis bent, constant op slot moet, omdat het normaal is dat mensen langs daar zullen in breken...
                          Misschien ben ik ook wel achterlijk (oh, nu zullen er veel in hun vuistje lachen) maar dat is bij ons nooit het geval...
                          ach, goed, nog nooit ingebroken... en misschien heb ik ook wel ne kameraad (of telt nen dwerg-maltezer niet mee ? )
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            En als iedereen met zijn kameraad rondloopt?
                            wie gaat er dan het gelukkigste zijn?
                            de afgezaagde 2loop of de AK-47 of den bazooka?


                            'k vind het ook wel raar dat sommigen het dus normaal vinden dat de achterdeur, terwijl je thuis bent, constant op slot moet, omdat het normaal is dat mensen langs daar zullen in breken...
                            Misschien ben ik ook wel achterlijk (oh, nu zullen er veel in hun vuistje lachen) maar dat is bij ons nooit het geval...
                            ach, goed, nog nooit ingebroken... en misschien heb ik ook wel ne kameraad (of telt nen dwerg-maltezer niet mee ? )
                            Is er bij u al ingebroken?
                            Misschien heb je reeds preventieve middelen geïnstalleerd?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Is er bij u al ingebroken?
                              Misschien heb je reeds preventieve middelen geïnstalleerd?
                              Het antwoord op vraag 1 staat in de post die je aan het quoten was.
                              Het antwoord op vraag 2: geen preventieve middelen... zelfs geen bordje: hier waak ik.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                En als iedereen met zijn kameraad rondloopt?
                                wie gaat er dan het gelukkigste zijn?
                                de afgezaagde 2loop of de AK-47 of den bazooka?


                                'k vind het ook wel raar dat sommigen het dus normaal vinden dat de achterdeur, terwijl je thuis bent, constant op slot moet, omdat het normaal is dat mensen langs daar zullen in breken...
                                Misschien ben ik ook wel achterlijk (oh, nu zullen er veel in hun vuistje lachen) maar dat is bij ons nooit het geval...
                                ach, goed, nog nooit ingebroken... en misschien heb ik ook wel ne kameraad (of telt nen dwerg-maltezer niet mee ? )
                                Wel dan denk ik dat inbrekers toch iets langer zouden nadenken vóór ze ergens inbreken.......wanneer ze niet àl te dom zijn natuurlijk.
                                Maar van mij hoeft niemand zijn deur(en) te sluiten, hoeft niemand beveiligingen te installeren, of een verzekering te nemen......elk doet wat hij of zij wil.
                                Maar, en ik heb dit hier reeds meermaals geschreven, wij hebben keihard moeten werken voor hetgeen (ook al is het nog niet veel) we nu hebben, niks erfenis, niks fils à papa of dergelijke, en dan ben je tot veel in staat om je goed te beschermen.
                                Mochten ze meelezen, ze zijn gewaarschuwd .

                                Comment

                                Working...
                                X