Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat moet er van zo'n jongens worden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

    Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
    Dag allen

    Een paar weken terug was ik behoorlijk ziek. Rond de middag was ik een dutje aan het doen in de living. Op dat ogenblik zijn een paar allochtone jongens de veranda binnengekomen (aan de achterzijde van het huis, de deur was niet op slot) en ze zijn aan de haal gegaan met drie van mijn camera's.


    .
    Het was dus geen inbraak maar insluiping. In Nederland vergoeden de verzekeraars niet of doen heel moeilijk als er spraken is van insluiping: er moeten sporen van inbraak zijn. Huis moet goed afgesloten zijn en geen sleutels onder de deurmat. Bij verlies van sleutels je sloten laten vervangen.

    Comment


    • #17
      Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      Het was dus geen inbraak maar insluiping. In Nederland vergoeden de verzekeraars niet of doen heel moeilijk als er spraken is van insluiping: er moeten sporen van inbraak zijn..
      klopt.
      dus bij insluiping maak (zorg voor) braaksporen..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

        Nog een geluk dat het insluiping was. Als bij een inbraak de dieven gekwetst werden door brekend glas, zouden ze je nog aansprakelijk durven stellen.

        Comment


        • #19
          Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Hier klopt iets niet.

          Dat er een boete met vervangende gevangenisstraf wordt uitgesproken is mogelijk.

          Maar een schadevergoeding voor de burgerlijke partij kan enkel wegvallen als de persoon totaal onvermogend is.
          Natuurlijk, als die kerel x maand in de bak gaat, dan kan die niet betalen hé.
          Dus je zal nog eens een deurwaarder mogen inschakelen als die kerel terug op vrije voeten is.
          Dat is in theorie mogelijk, in de praktijk al lang niet meer. Er is een serieus gebrek aan gevangenisplaatsen. Als je veroordeeld wordt voor minder dan 22 maanden, moet je zelfs niet meer naar de gevangenis omwille van het plaatsgebrek.

          Comment


          • #20
            Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Dat is in theorie mogelijk, in de praktijk al lang niet meer. Er is een serieus gebrek aan gevangenisplaatsen. Als je veroordeeld wordt voor minder dan 22 maanden, moet je zelfs niet meer naar de gevangenis omwille van het plaatsgebrek.
            Toch maar een aantal dagen geleden in het nieuws geweest, bij monde van minister Turtelboom: door de uitbreiding van gevangenisplaatsen wordt elke gevangenisstraf vanaf 6 maanden ook effectief uitgevoerd.

            Walter
            D850

            Comment


            • #21
              Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

              Ik denk dat die niet gesloten deur je nog zuur zal kunnen opbreken: voor de verzekering een uitgelezen kans om NIET te moeten betalen, en de advocaat van de vermoedelijke dader zal wel "uitlokking" gaan hanteren zeker (wegens die open deur) ?
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                door de uitbreiding van gevangenisplaatsen wordt elke gevangenisstraf vanaf 6 maanden ook effectief uitgevoerd.

                Walter
                Ik dacht dat het gewoon was omdat er meer enkelbanden voorradig zijn ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #23
                  Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Ik dacht dat het gewoon was omdat er meer enkelbanden voorradig zijn ?

                  Nee: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...tgevoerd.dhtml

                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
                    Dag allen

                    Op dat ogenblik zijn een paar allochtone jongens de veranda binnengekomen (aan de achterzijde van het huis, de deur was niet op slot) en ze zijn aan de haal gegaan met drie van mijn camera's.
                    Tsja...
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                      Een open deur, of een deur die niet op slot is, dat is aanleiding geven tot !
                      je moet alles afsluiten, en je goederen beheren als een goede huisvader.
                      Door die deur die niet op slot was ben je zelf in de fout gegaan !


                      Met vriendelijke groeten, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                        Niet voor alle verzekeraars.

                        Bij onze polis telt het zelfs voor braak zonder sporen (ze breken in met een loper of jou sleutels) zelfs een niet afgesloten tuinhuis is mee verzekerd.

                        (maar ik hoop er nooit gebruik van te moeten maken!!!)

                        Tom
                        De gustibus et coloribus non est disputandum
                        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                          Niet voor alle verzekeraars.

                          Bij onze polis telt het zelfs voor braak zonder sporen (ze breken in met een loper of jou sleutels) zelfs een niet afgesloten tuinhuis is mee verzekerd.

                          (maar ik hoop er nooit gebruik van te moeten maken!!!)

                          Tom
                          Dat ga ik nog eens moeten lezen in onze polis, nog nooit aan gedacht. Bedankt om er op te wijzen.
                          En net als jou hoop ik deze en andere verzekeringen nooit nodig te hebben.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Tsja...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Een open deur, of een deur die niet op slot is, dat is aanleiding geven tot !
                            je moet alles afsluiten, en je goederen beheren als een goede huisvader.
                            Door die deur die niet op slot was ben je zelf in de fout gegaan !
                            Deze reacties verbazen me zeer.
                            Moet de TS nog zijn excuses aanbieden omdat hij de ongewenste bezoekers heeft uitgelokt?
                            Wat hadden die daar te zoeken, daar achter het huis op de veranda?
                            Kwamen zij soms de afwas doen en konden ze de verleiding niet weerstaan om dure goederen te stelen?

                            Eerder heb ik ergens op BD al eens met verbazing gelezen hoe urbexers moeiteloos het verschil tussen mijn en dijn 'vergeten'.
                            En de meest fraaie smoesjes verzinnen waarom het mijn en dijn voor hen niet geldt.

                            Nu twee reacties op rij die de TS impliciet verwijten dat hij nalatig is geweest.
                            Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat je van andermans spullen moet afblijven?
                            Of ben ik te ouderwets geworden en is dit een achterhaald idee?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                              Ik wil wel eens weten hoeveel mensen hun achterdeur sluiten.
                              Hier in igg niet, maar alles is met draad (en poortje) voor mijn hond afgesloten.
                              Iemand die achter op mijn terras staat heeft wel degelijk minder goede voornemens.
                              Ik kan ook geen aanleiding geven, want van op de straat kan je dat niet zien.

                              "Wat moet er van zo'n jongens worden?", vroeg of laat gaan ze bij de verkeerde binnen met alle gevolgen van dien.
                              Btw, ik doe ook af en toe 'n middag dutje

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wat moet er van zo'n jongens worden?

                                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                                Ik wil wel eens weten hoeveel mensen hun achterdeur sluiten.
                                Hier in igg niet, maar alles is met draad (en poortje) voor mijn hond afgesloten.
                                Iemand die achter op mijn terras staat heeft wel degelijk minder goede voornemens.
                                Ik kan ook geen aanleiding geven, want van op de straat kan je dat niet zien.

                                "Wat moet er van zo'n jongens worden?", vroeg of laat gaan ze bij de verkeerde binnen met alle gevolgen van dien.
                                Btw, ik doe ook af en toe 'n middag dutje
                                Ik zou eerder zeggen 'de goede'.

                                Comment

                                Working...
                                X