Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 26

Standaard Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

Ik bedoel, wat heb je nodig om comfortabel YouTube, vrtnu, Stevie enz... te kunnen bekijken?
    Maar dan echt zonder horten of stoten of dropouts?
    En is de speedtest van telenet hier een betrouwbaar instrument voor?
    ( van op een ipad of andere tablet)

En hoe moet ik ping/jitter interpreteren?

Standaard Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

Voor youtube hangt dat af van de de kwaliteit. Een 4 k stream vraagt meer dan een low res stream.
    Zodra je rond de 15-30 mbps zit zou je 4K probleemloos en vlot moeten kunnen streamen.
    Ping is vooral belangrijk voor gamen en voor de eerste respons bij het openen van een pagina.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    En is de speedtest van telenet hier een betrouwbaar instrument voor?
    Die geeft natuurlijk de snelheid dat men kan halen vanaf die specifieke server en dat zal meestal wel ongeveer overeenkomen met wat je internetaansluiting te bieden heeft.

Als Telenet u bijvoorbeeld 200 Mbps geeft als limiet, dan heeft een snellere WiFi niet echt veel nut.
    De effectieve resultaten zullen ook afhangen van de server waarop dat filmpje staat ... is die server overbelast, dan kan je alsnog haperingen ondervinden.

En hoe verder je van het AP af gaat met je mobiel toestel, hoe meer risico op wat trager netwerk (WiFi).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Die geeft natuurlijk de snelheid dat men kan halen vanaf die specifieke server en dat zal meestal wel ongeveer overeenkomen met wat je internetaansluiting te bieden heeft.

Als Telenet u bijvoorbeeld 200 Mbps geeft als limiet, dan heeft een snellere WiFi niet echt veel nut.
    De effectieve resultaten zullen ook afhangen van de server waarop dat filmpje staat ... is die server overbelast, dan kan je alsnog haperingen ondervinden.

En hoe verder je van het AP af gaat met je mobiel toestel, hoe meer risico op wat trager netwerk (WiFi).
    Ja dat snap ik.
    In de tuin geeft de telenet speedtest 32 Mbps, en in mijn bureau ( maar dan zit ik vlak naast het WAP - Linksys N300 ) geeft ie 42 Mbps. ( op een Xperia Z2 tablet - niet de recentste ) - maar çava, geen problemen.

Maar in het midden van het huis, krijg ik maar 6,9 Mbps, in de woonkamer is het wisselend - moet ik nog es overdoen, maar daar heb ik soms toch ook niet altijd optimale streaming.
    Ik heb absoluut geen noodzaak aan topsnelheden, ben geen gamer, maar kijk wel vrij regelmatig VRTNU, VTM, Stevie, 4TV enz.....

Ik weet het, heb de vraag in het verleden nog eens gesteld en ben dan uiteindelijk blijven aanmodderen - vooral omdat ik geen echte kei ben om zulke nieuwe dingen te installeren.
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

Je kunt eventueel een gratis accespoint of powerlines halen bij een telenet center.
    Die op een strategisch punt plaats kan helpen.
    Ik heb een AP gehaald en haal nu 85Mbps buiten in de tuin.
    Ik had al wel een UTP kabel langs de zolder lopen en heb hem daar tussen geplaatst.
    Mss een idee.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Alfa, die snelheden op een Telenet aansluiting zijn niet goed, dat moet beter kunnen.

Als ik vlak naast mijn access point sta, dan haal ik 180 MBPS op mijn iPad.
    Bedraad op mijn computer haal ik kort tegen de 200 mbps.

Controleer de volgende stappen maar eens:

1. Router - Acess point
    Zorg dat er slechts één toestel de DHCP heeft aan staan! Als er 2 zijn, dan krijg je conflicten en drop outs. Dat kan soms maanden goed gaan, en dan ineens begint alles te flippen. (been there, done that).

2. Controleer je internetsnelheid bedraad
    Verbind je computer met een ethernet kabel aan je telenet router, en doe de speedtest. Als je dan niet boven de pakweg 170 geraakt, dan is het probleem duidelijk bij Telenet. Uiteraard doe je dat als je niet met andere toestellen bezig bent. Doe het een keer of 3-4, want soms is die test ook niet direct goed.

3. Geef al je Routers en AP dezeflde SSID en Paswoord.
    Ik heb 1 router (Telenet), en 2 AP's. Allemaal hebben die dezelfde naam en paswoord.
    Dan vindt je computer of tablet makkelijker het sterkste netwerk. (kan het niet goed verklaren, toch werkt het).

4. Lukt het nog niet, denk dan aan het toevoegen van extra AP's.
    Vermijd powerline en range extenders, want die leveren altijd miserie.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Toch even een kleine kanttekening hierbij. Een hogere wifi snelheid kan natuurlijk wel nuttig zijn wanneer je vanaf lokale bronnen wil gaan streamen en zeker als dit met meerdere devices tegelijk gebeurt.

Bob

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
    Toch even een kleine kanttekening hierbij. Een hogere wifi snelheid kan natuurlijk wel nuttig zijn wanneer je vanaf lokale bronnen wil gaan streamen en zeker als dit met meerdere devices tegelijk gebeurt.
    Bob
    Klopt volledig voor lokaal, ik heb ook enkel geantwoord op de originele vraag.
    wat heb je nodig om comfortabel YouTube, vrtnu, Stevie enz... te kunnen bekijken?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Klopt volledig voor lokaal, ik heb ook enkel geantwoord op de originele vraag.
    Point taken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
    Point taken
    Een access point dan.

Natuurlijk bij aanschaf van een toestel, dan moet men met alles rekening houden en dan zou ikzelf ook zeker aanbevelen wat jij hier aangekaart hebt.
    Beter reserve genoeg want een mens koopt steeds van alles bij dat draadloos werkt, zeker TS.
    Nietwaar Marc?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Alfa, die snelheden op een Telenet aansluiting zijn niet goed, dat moet beter kunnen.

Als ik vlak naast mijn access point sta, dan haal ik 180 MBPS op mijn iPad.
    Bedraad op mijn computer haal ik kort tegen de 200 mbps.

Controleer de volgende stappen maar eens:

1. Router - Acess point
    Zorg dat er slechts één toestel de DHCP heeft aan staan! Als er 2 zijn, dan krijg je conflicten en drop outs. Dat kan soms maanden goed gaan, en dan ineens begint alles te flippen. (been there, done that).

2. Controleer je internetsnelheid bedraad
    Verbind je computer met een ethernet kabel aan je telenet router, en doe de speedtest. Als je dan niet boven de pakweg 170 geraakt, dan is het probleem duidelijk bij Telenet. Uiteraard doe je dat als je niet met andere toestellen bezig bent. Doe het een keer of 3-4, want soms is die test ook niet direct goed.

3. Geef al je Routers en AP dezeflde SSID en Paswoord.
    Ik heb 1 router (Telenet), en 2 AP's. Allemaal hebben die dezelfde naam en paswoord.
    Dan vindt je computer of tablet makkelijker het sterkste netwerk. (kan het niet goed verklaren, toch werkt het).

4. Lukt het nog niet, denk dan aan het toevoegen van extra AP's.
    Vermijd powerline en range extenders, want die leveren altijd miserie.
    Tommie,

Ik heb de laptop eens aan de Telenet router in de garage aangesloten. ( eerste vier tests ) en daarna aan de UTP die in mijn bureau uitkomt ( maar dat is gewoon een 20 meter lange kabel die ook in die telenet router zit )
    Ah, ja, eens via Firefox gedaan en ook eens via Chrome, maar wellicht maakt dit niet uit

Dit zijn de resultaten:

Laatst gewijzigd door Alfa Centauri; 23 juni 2018 om 21:19

Tommie,

Ik heb de laptop eens aan de Telenet router in de garage aangesloten. ( eerste vier tests ) en daarna aan de UTP die in mijn bureau uitkomt ( maar dat is gewoon een 20 meter lange kabel die ook in die telenet router zit )
    Ah, ja, eens via Firefox gedaan en ook eens via Chrome, maar wellicht maakt dit niet uit

Dit zijn de resultaten:

Niet slecht deze resultaten.
    Zijn normale resultaten voor Telenet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

foutje

Dat lijkt dus prima in orde te zijn.
    Heb je de rest al geprobeerd?
    Tommie

Tommie,

Dit zijn de resultaten:

Maar wat zijn de resultaten via WiFi, want daar ging het om. Je kabels zijn in ieder geval oké.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Maar wat zijn de resultaten via WiFi, want daar ging het om. Je kabels zijn in ieder geval oké.
    Wel, daar ben ik nu mee bezig, in eerste instantie naast mijn WAP, want de wifi van de telenet router is absoluut ontoereikend. ( alles gelijkvloers, dus redelijk "lang" huis, en de TN router staat in de garage )

Wifi ontvangst; letterlijk naast het WAP gaat van 47,7 Mbps tot 80,2 MBps.
    Ik zal het tegen morgen in kolommetjes zetten.
    Gemeten op: een HP Spectre, een MB Pro, een Ipad Pro, een Samsung S2 tab en een Sony Xperia Z2 tablet.

Dat lijkt dus prima in orde te zijn.
    Heb je de rest al geprobeerd?
    Hier de update: wifi in het bureau, maar dat is dan bijna vlak naast het WAP; ik doe vandaag nog andere testjes in andere kamers.

@ Tommie: zelfde SSID en PW heb ik nog niet gedaan ( "mijn telenet" is dit WE even onbereikbaar wegens aanpassingen ) - zou in de praktijk wel makkelijk zijn, maar hoe weet je dan wat-wat is ?
    Tijdens het gebruik minder belangrijk, maar stel dat er eens ergens problemen zijn, hoe hou je ze dan uit mekaar ? ( zonder direct er eentje uit te zetten natuurlijk ? )

De router van Telenet lijkt de CBN SVG6540E te zijn.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=28700

Laatst gewijzigd door Alfa Centauri; 24 juni 2018 om 11:13

Je hoeft die toch niet uit elkaar te houden.
    Je kan per router toch inloggen via een kabel of via de dedicated ip.

Sinds ik onze 3 AP-routers dezelfde Ssid gegeven heb werkt het wel vlotter.

En als je een AP vervangt, kies dan iets dat deftige antennes heeft, dat geeft ook een beter signaal.
    Tommie

Maar wat is de definitie van een "deftige antenne" ? Of moet ik eerder kijken naar het aantal antennes ?
    Mijn WAP is momenteel een LINKSYS 300N met twee antennes. ( ik vind ze deftig

Een "biljarttafel" plaatsen, zoals een Netgear Nighthawk, zie ik echt niet zitten.

Vandaar mijn interesse voor een Netgear Orbi set, of waar ik ook al aan gedacht heb is een set van Airport Express routers,
    maar als ik er daar 3 van koop, ben ik nog meer kwijt dan voor die Orbi.

Als ik terug op "mijn telenet" kan, zal ik eerst de SSID en het PW eens aanpassen, maar ik vrees dat dit niet zoveel zal uitmaken,
    nu kies ik handmatig het netwerk, maar door ondervinding weet ik nu ook wat ik moet kiezen om de minst slechte verbinding te krijgen .

Uw WAP is deftig, maar niet meer van de recentste.
    Een AC is veel sneller, heeft meer antennes en kan meer gelijktijdige streams aan.
    Of je moet investeren in nieuwer, dat hangt af van uw behoeften.
    Heb je echt last of niet?

En als je alle AP’s op hetzelfde SSID zet, dan schakelt uw mobiel toestel vlot over.
    Best wel met andere kanalen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Vooral in de woonkamer, en het hangt er ook van af wat dochterlief aan het doen is, want die kan enkel wireless werken in haar kamer.

Maar wat is de definitie van een "deftige antenne" ? Of moet ik eerder kijken naar het aantal antennes ?

Een "biljarttafel" plaatsen, zoals een Netgear Nighthawk, zie ik echt niet zitten.

Vandaar mijn interesse voor een Netgear Orbi set, of waar ik ook al aan gedacht heb is een set van Airport Express routers,
    maar als ik er daar 3 van koop, ben ik nog meer kwijt dan voor die Orbi.

Als ik terug op "mijn telenet" kan, zal ik eerst de SSID en het PW eens aanpassen, maar ik vrees dat dit niet zoveel zal uitmaken,
    nu kies ik handmatig het netwerk, maar door ondervinding weet ik nu ook wat ik moet kiezen om de minst slechte verbinding te krijgen .
    Ik ben zeer te reden over een Apple Timecapsule en de Linksys EA6900.
    Tommie

Standaard Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

De speedtest van Telenet vertrouw ik,toch niet te veel meer hoor.
    Sinds ze die site aangepast hebben dan zijn de resultaten daarop via de WiFi zeer slecht te noemen.
    Als ik dan een speedtest doe via een app, dan zijn de resultaten zeer goed.
    Hieronder de resultaten in het midden van het huis, het verst van de router en met muren tussen.

Bij de ene test 172 en bij de andere 31,3.
    Klopt niet echt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik ben zeer te reden over een Apple Timecapsule en de Linksys EA6900.
    Apple heb ik ook overwogen, maar door al mijn opzoekingswerk ben ik ergens signalen tegengekomen dat Apple zou stoppen met zijn routers.
    En ik zou toch iets willen dat nog een beetje toekomst heeft.
    Van Linksys al veel producten gehad en nog steeds - betrouwbaar merk. Zal eens opzoeken wat die EA6900 is.

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Variant op "eerste goede lentedag"
    Door xafke in forum Fotobeoordeling Model, Studio & Glamour
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 19 april 2015, 00:40
  2. Reacties: 9
    Laatste bericht: 18 oktober 2013, 11:48
  3. Welke lens te gebruiken om "snelheid" te fotograferen?
    Door patrickeynhouts in forum Tips, Trucs & Techniek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 november 2008, 15:17
  4. Reacties: 43
    Laatste bericht: 21 juni 2007, 07:27
  5. Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 juni 2006, 15:39

Regels voor berichten