Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Maar wat zijn de resultaten via WiFi, want daar ging het om. Je kabels zijn in ieder geval oké.
    Wel, daar ben ik nu mee bezig, in eerste instantie naast mijn WAP, want de wifi van de telenet router is absoluut ontoereikend. ( alles gelijkvloers, dus redelijk "lang" huis, en de TN router staat in de garage )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #17
      Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

      Wifi ontvangst; letterlijk naast het WAP gaat van 47,7 Mbps tot 80,2 MBps.
      Ik zal het tegen morgen in kolommetjes zetten.
      Gemeten op: een HP Spectre, een MB Pro, een Ipad Pro, een Samsung S2 tab en een Sony Xperia Z2 tablet.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Dat lijkt dus prima in orde te zijn.
        Heb je de rest al geprobeerd?
        Hier de update: wifi in het bureau, maar dat is dan bijna vlak naast het WAP; ik doe vandaag nog andere testjes in andere kamers.

        @ Tommie: zelfde SSID en PW heb ik nog niet gedaan ( "mijn telenet" is dit WE even onbereikbaar wegens aanpassingen ) - zou in de praktijk wel makkelijk zijn, maar hoe weet je dan wat-wat is ?
        Tijdens het gebruik minder belangrijk, maar stel dat er eens ergens problemen zijn, hoe hou je ze dan uit mekaar ? ( zonder direct er eentje uit te zetten natuurlijk ? )

        De router van Telenet lijkt de CBN SVG6540E te zijn.




        Last edited by Alfa Centauri; 24 juni 2018, 11:13.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

          Je hoeft die toch niet uit elkaar te houden.
          Je kan per router toch inloggen via een kabel of via de dedicated ip.

          Sinds ik onze 3 AP-routers dezelfde Ssid gegeven heb werkt het wel vlotter.

          En als je een AP vervangt, kies dan iets dat deftige antennes heeft, dat geeft ook een beter signaal.

          Comment


          • #20
            Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

            Maar wat is de definitie van een "deftige antenne" ? Of moet ik eerder kijken naar het aantal antennes ?
            Mijn WAP is momenteel een LINKSYS 300N met twee antennes. ( ik vind ze deftig

            Een "biljarttafel" plaatsen, zoals een Netgear Nighthawk, zie ik echt niet zitten.

            Vandaar mijn interesse voor een Netgear Orbi set, of waar ik ook al aan gedacht heb is een set van Airport Express routers,
            maar als ik er daar 3 van koop, ben ik nog meer kwijt dan voor die Orbi.

            Als ik terug op "mijn telenet" kan, zal ik eerst de SSID en het PW eens aanpassen, maar ik vrees dat dit niet zoveel zal uitmaken,
            nu kies ik handmatig het netwerk, maar door ondervinding weet ik nu ook wat ik moet kiezen om de minst slechte verbinding te krijgen .
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Mijn WAP is momenteel een LINKSYS 300N met twee antennes. ( ik vind ze deftig
              Uw WAP is deftig, maar niet meer van de recentste.
              Een AC is veel sneller, heeft meer antennes en kan meer gelijktijdige streams aan.
              Of je moet investeren in nieuwer, dat hangt af van uw behoeften.
              Heb je echt last of niet?

              En als je alle AP’s op hetzelfde SSID zet, dan schakelt uw mobiel toestel vlot over.
              Best wel met andere kanalen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

                Vooral in de woonkamer, en het hangt er ook van af wat dochterlief aan het doen is, want die kan enkel wireless werken in haar kamer.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Maar wat is de definitie van een "deftige antenne" ? Of moet ik eerder kijken naar het aantal antennes ?
                  Mijn WAP is momenteel een LINKSYS 300N met twee antennes. ( ik vind ze deftig

                  Een "biljarttafel" plaatsen, zoals een Netgear Nighthawk, zie ik echt niet zitten.

                  Vandaar mijn interesse voor een Netgear Orbi set, of waar ik ook al aan gedacht heb is een set van Airport Express routers,
                  maar als ik er daar 3 van koop, ben ik nog meer kwijt dan voor die Orbi.

                  Als ik terug op "mijn telenet" kan, zal ik eerst de SSID en het PW eens aanpassen, maar ik vrees dat dit niet zoveel zal uitmaken,
                  nu kies ik handmatig het netwerk, maar door ondervinding weet ik nu ook wat ik moet kiezen om de minst slechte verbinding te krijgen .
                  Ik ben zeer te reden over een Apple Timecapsule en de Linksys EA6900.

                  Comment


                  • #24
                    Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

                    De speedtest van Telenet vertrouw ik,toch niet te veel meer hoor.
                    Sinds ze die site aangepast hebben dan zijn de resultaten daarop via de WiFi zeer slecht te noemen.
                    Als ik dan een speedtest doe via een app, dan zijn de resultaten zeer goed.
                    Hieronder de resultaten in het midden van het huis, het verst van de router en met muren tussen.





                    Bij de ene test 172 en bij de andere 31,3.
                    Klopt niet echt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik ben zeer te reden over een Apple Timecapsule en de Linksys EA6900.
                      Apple heb ik ook overwogen, maar door al mijn opzoekingswerk ben ik ergens signalen tegengekomen dat Apple zou stoppen met zijn routers.
                      En ik zou toch iets willen dat nog een beetje toekomst heeft.
                      Van Linksys al veel producten gehad en nog steeds - betrouwbaar merk. Zal eens opzoeken wat die EA6900 is.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wat is tegenwoordig een "goede" wifi snelheid?

                        Ik heb al een aantal jaar een router van Dlink tot grote tevredenheid
                        deze was in het verleden beter dan die vrij zwakke van teleslet en nu bij orange is die werkt die ook beter dan die van orange
                        verdere dekking, sneller ...

                        Comment

                        Working...
                        X