Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

    Hoi iedereen,

    ik ben aan het uitkijken om mijn Canon 300D te vervangen en kom ongeveer uit bij de 30D denk ik.
    Maar waar ik een beetje mee zit is dat die camera al (als ik het goed heb) een dik 1.5 jaar op de markt is en dus misschien redelijk binnenkort zal worden vervangen door ?...? 40D misschien??

    Zijn er mensen die al (beetje betrouwbare) geruchten hebben opgevangen over wat de mogelijks volgende body zou zijn die Canon op de markt gaat brengen (vervanger voor de 400D, 30D, 5D ..???) en wanneer dit ongeveer zou plaatsvinden? (ik had graag mijn nieuwe camera gehad tegen het verlof juli)

    alvast bedankt,
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

  • #2
    Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

    voor die tijd denk ik niet hoor, zou gewoon lekker voor de 30D gaan, ga ik ook doen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

      Zeker, alle geruchten op het internet zijn zeer betrouwbaar

      Gewoon kopen die 30D. Hij wordt er echt niet minder van als er iets nieuws op de markt komt
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #4
        Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

        je zou ook voor een goeie occassie 20D gaan. Voor ca€650 een dijk van een body...

        Comment


        • #5
          Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

          Tegen het verlof zal er zeker geen vervanger voor de 30D komen, als Canon wat nieuws uitbrengt, dan is dat meestal in februari of september.

          En als er iets nieuws uitkomt, dan weet iedereen dat pas op de dag dat Canon dat bekend maakt, er wordt vooraf altijd wel druk gespeculeerd, maar meestal krijg je pas de juiste info op de dag dat Canon beslist om alles vrij te geven.
          Dat is om te voorkomen dat de bestaande stock in de rekken blijft liggen, denk ik...

          Als je een 20D tweedehands kan vinden, dan kan je daarmee net dezelfde foto's maken als met een nieuwe 30D. Het enige voordeel dat de 30D heeft, dat is een groter scherm, en die heeft ook spotmeting. Een 20D heeft wel deelmeting, 9% van het midden, en dat voldoet ook bijna altijd in plaats van een echte spotmeting waarbij de "spot" kleiner is.

          Een 30D heeft net dezelfde sensor, en het AF-systeem is ook hetzelfde, dat je de iso eventueel in 1/3 stops kan verzetten noem ik geen echt voordeel, zeker niet omdat die "tussen-stops" op de hogere iso-waarden meer ruis geven dan de "echte stops" (100 - 200 - 400 - 800 - 1600 - 3200).
          Met die 1/3 stops moet je ook heel lang aan het wieltje draaien om van iso 100 naar iso 1600 te geraken .

          Ik gebruik zelf een 20D, en ik geloof nooit dat er iemand met een 30D betere foto's zou maken, alleen maar omdat die camera beter is.

          Ik verwacht wel dat de opvolger van de 20D/30D toch weer echte verbeteringen zal brengen, Canon heeft de technologie daarvoor wel in huis (zie 1D Mark III), maar eerst houden ze de spitstechnologie voor de nieuwste professionele toestellen.
          Vooral die nieuwe sensor van de "derde generatie" mogen ze voor mij wel in de opvolger steken, ze mogen er zelfs een stukje afsnijden waardoor het nog een 1,6x crop (EF-s) camera blijft...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

            @ Black B@ndit:

            Zeer interessant om die punten naast elkaar te zien. Ben ook aan het overwegen om over te stappen van 300D naar ...
            Vraag me nog 1 iets af (als leek wat 20D betreft).
            Er wordt gezegd dat de 300D met hack dezelfde functionaliteiten heeft als de 20D. Klopt dat? Of is de 20D zowiezo meer verfijnd qua mogelijkheden?

            Vast bedankt,
            Jurgen

            Comment


            • #7
              Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

              mmh, misschien een aantal menufunctionaliteiten, maar qua look, feel en snelheid - dat los je niet op met een hack.
              Ik ken de specs van de 300d niet helemaal, maar check eens op dpreview wat de verschillen zijn.

              Ik ben in elk geval erg tevreden van deze body, ik zou de 1dmIII echt cadeau moeten krijgen om over te stappen


              Ik zou zeggen, begeef je naar de Kempen en kom bij ons testen


              Oorspronkelijk geplaatst door JurgenTn Bekijk bericht
              @ Black B@ndit:

              Zeer interessant om die punten naast elkaar te zien. Ben ook aan het overwegen om over te stappen van 300D naar ...
              Vraag me nog 1 iets af (als leek wat 20D betreft).
              Er wordt gezegd dat de 300D met hack dezelfde functionaliteiten heeft als de 20D. Klopt dat? Of is de 20D zowiezo meer verfijnd qua mogelijkheden?

              Vast bedankt,
              Jurgen

              Comment


              • #8
                Re: Wat is de volgende Canon DSLR Camera ?

                Bij een 300D met een hack is het nooit mogelijk geweest om de Servo-AF te kiezen in de AV, TV, of manuele stand. Die werkte alleen in de sport-stand, en dan moest je er ook de rest van dat programma bijnemen, wat niet voor alle soorten foto's het beste resultaat gaf (soms wil ik een wat langere sluitertijd, bijvoorbeeld bij panning-foto's, en dat gaat niet in de sport-stand).

                Verder start een 20D véél sneller op, die maakt meer foto's per seconde, en die foto's worden dan ook nog eens veel sneller weggeschreven.
                Het AF-syteem van de 20D is ook sneller en nauwkeuriger, en de body voelt een heel stuk degelijker aan.

                Een 20D/30D is gewoon een generatie nieuwer, en dat merk je ook aan de ruis bij hoge iso. De ruis bij een 300D op iso 400 komt overeen met de ruis van een 20D op iso 800, dat scheelt dus een volle stop, en zelfs iso 1600 is nog goed bruikbaar.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X