Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

    Gisteren eens de omgeving van de Congoberg gaan verkennen per fiets, in Vollezele.
    Het overtrof mijn stoutste verwachtingen met een factor 10. Ik ben volop aan het afkicken.
    Ik ga er (nog) niet over beginnen want het zou mijn langste post ooit worden.

    Prachtige streek, wellicht een van de meest ondergewaardeerde heuveltjes om te beklimmen. Heb hem langs 3 verschillende kanten eens gedaan, jawel ook de noordkant met kasseiën. Nog 1 te doen.
    Normaal kan je van daarboven het Justitiepaleis in Brussel zien liggen, een 30 km verderop in vogelvlucht, maar er was een nevel aan de horizon die alles verpestte. Het verste wat ik zag was de windmolen in Halle.

    Maar nu moet ik eerst mijn hoofd leeg maken.

    Comment


    • #62
      Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Gisteren eens de omgeving van de Congoberg gaan verkennen per fiets, in Vollezele.
      ... Heb hem langs 3 verschillende kanten eens gedaan, jawel ook de noordkant met kasseiën....
      knap hoor, mijn petje af.
      toch bijna 5% klimmen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #63
        Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

        Deze namiddag vier verschillende groentetaarten (~ quiche) gemaakt. Morgen komen de twee zoons en de vier kleindochters "naar huis" om paaseitjes te rapen, en moet er natuurlijk voor een warme hap gezorgd worden. Morgen enkel de taarten nog even in de warme oven schuiven, maar het werk is alvast gebeurd.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #64
          Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          knap hoor, mijn petje af.
          toch bijna 5% klimmen.
          grt,bouk.

          Dat petje hoeft niet af hoor, bouk.
          Het is een heuveltje dat tot aan mijn enkels reikt. En het tempo dat ik fietste was niet om naar huis te schrijven, en dat kwam niet omdat ik achter een traktor reed, of omdat ik sukkel met mijn heup.
          Mijn conditie is namelijk al jaren vastgeroest, onder de zeespiegel.
          En die paar km die ik sinds kort dagelijks met de fiets pendel, doen niet veel uit.
          Daarom ik nu wat meer recreatief ga fietsen, om de uithouding en mijn fysiek wat beter te krijgen.
          Mijn fietsgedrag is ook eerder functioneel: ik plan een bepaald punt om naartoe te rijden waar ik een uitzicht heb om foto's te kunnen maken, of naar een vriend, of café, of voor boodschappen,.. noem maar op.

          Heb wel voorgenomen deze zomer eens de Bosberg en de Muur te doen, maar enkel omdat ze in handbereik liggen, en binnen een gezond sportief kader. Het moet genieten blijven hè.

          Absoluut niet met de intentie om te kunnen bewijzen dat ik een marathon kan lopen gecombineerd met 100km fietsen en een paar km zwemmen, zoals die Iron Man.
          Fijn voor zo'n mensen, maar ik heb een aversie voor zulke inspanningen die nergens toe bijdragen. Net zoals een gitarist die virtuoos heel snel of urenlang kan spelen, maar zonder enige noot die met gevoel is gespeeld.

          Comment


          • #65
            Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !



            Seed bombs maken Ze moeten enkel nog drogen.
            Guerrilla gardners to the rescue !

            Comment


            • #66
              Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

              Een poging gewaagd om te gaan shoppen in Hulst, wat bleek dat ik er bijna niet geraakte wegens werken.
              Werken in Clinge NL werken in Kemzeke grensovergang pfffff met veel omwegen toch aldaar geraakt.
              Zal volgende keer een helecopter huren om die 5 km te doen want rondrijden was ineens meer dan 20km

              Comment


              • #67
                Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                vandaag groot feest bij ons in De Rijp.....!
                de Koning met gevolg bezoekt ons dorp.
                en alles Live op TV.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #68
                  Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                  Doe de Koning de groeten van mij
                  Veel plezier Bouk en neem wat foto's hé!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #69
                    Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    vandaag groot feest bij ons in De Rijp.....!
                    de Koning met gevolg bezoekt ons dorp.
                    en alles Live op TV.
                    grt,bouk.
                    Bijna was jullie charmante koningin er niet bij geweest. Ze stond nl
                    deze week bij ons aan de kant van de weg zonder benzine. Mijn God,
                    wat had ik haar graag geholpen, maar ik heb geen benzine station en
                    de jerrycan staat al jaren onder dat lek in het dak.
                    Fijne koningsdag voor jullie allemaal. Wij zijn daar te verzuurd voor...

                    Comment


                    • #70
                      Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                      Morgen 10 miles lopen in Antwerpen....

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #71
                        Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                        Net gedaan met voor de zesde keer vandaag ons fretje vloeibare voeding te geven, om de 2 u nodig. Is vorige avond met spoed geopereerd wegens maagdilatatie. Het is de eerste 3 dagen er op of eronder. Ze ziet er al veel beter uit nu, dus ik heb hoop.
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                          Eens een dagje gaan Brusselen met vrouw- en dochterlief.

                          Gekoppeld aan terrasjes en gueuze, dat spreekt.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                            vorige week de laatste leien op het dak gelegd.
                            Vandaag de stelling afbreken en opbergen.
                            en dan de afsluiting van de werf verwijderen...

                            alweer een beetje meer thuis van een huis maken
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              vorige week de laatste leien op het dak gelegd.
                              Vandaag de stelling afbreken en opbergen.
                              en dan de afsluiting van de werf verwijderen...

                              alweer een beetje meer thuis van een huis maken
                              Wind- en waterdicht zoals ze plegen te zeggen, of zitten de ramen/deuren/poort(en) er nog niet in ?
                              Voor wanneer is de verhuis voorzien ?
                              Groetjes

                              Comment


                              • #75
                                Re: Wat gaan we doen \ Wat hebben we gedaan? En waarom !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                                Wind- en waterdicht zoals ze plegen te zeggen, of zitten de ramen/deuren/poort(en) er nog niet in ?
                                Voor wanneer is de verhuis voorzien ?
                                Groetjes
                                oh, we zitten al ver hoor, leien liepen trager als verwacht (Schoonbroer is dakwerker en ik was het hulpje, enkel heb ik hoogtevrees).
                                maar het onderdak (gutex 22mm) maakte alles volledig dicht

                                Ramen/poorten/plakkerij/vloerisolatie/vloerverwarming/chape is al gedaan.
                                Volgende maand vloeren.

                                We verwachten in juli/augustus ons stulpje te betreden...
                                (dit verlengd weekend al beginnen met de tuin wat proper te leggen... )
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X