Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer biechten de andere merken op?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wanneer biechten de andere merken op?

    maw.: Het kan toch niet dat zij, in tegenstelling tot VW, wél al de "schone" motor hebben ontwikkeld waardoor sjoemel-software overbodig is geworden....

  • #2
    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    maw.: Het kan toch niet dat zij, in tegenstelling tot VW, wél al de "schone" motor hebben ontwikkeld waardoor sjoemel-software overbodig is geworden....
    Ge neemt me de woorden uit de mond... en inderdaad ik geloof er ook geen fluit van...temeer daar de software werd ontwikkeld door Bosch, die natuurlijk ook aan andere merken als de VAG groep levert .....
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

      Ik wacht ook al een hele tijd tot die klucht boven water komt.

      Mijn inziens bestaat er geen 1 auto dat evenveel verbruikt zoals in het boekje staat. Tis altijd meer.
      Maar de media is behoorlijk dom als het om expertise gaat. Enkel de hete verhalen met onzin komen boven drijven.

      Als ik de media bezig hoor over iets dat uit mijn vakgebied komt dan zie ik hoe erg het gesteld is met goede verslaggeving.

      Comment


      • #4
        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Mijn inziens bestaat er geen 1 auto dat evenveel verbruikt zoals in het boekje staat. Tis altijd meer.
        Maar de media is behoorlijk dom als het om expertise gaat. Enkel de hete verhalen met onzin komen boven drijven.

        Als ik de media bezig hoor over iets dat uit mijn vakgebied komt dan zie ik hoe erg het gesteld is met goede verslaggeving.
        Daar heb je gelijk in, het is begonnen als een NOx verhaal en overgegaan in een CO2 verhaal.......
        Maar ik vind het toch behoorlijk oplichterij dat ze bij VW hebben gekozen voor een soort software die weet
        of de wagen op een testopstelling staat en dan zijn eigen parameters aanpast qua inspuiting enz.

        Maar ten tijde van de carburator was het eigenlijk niet veel beter, bij vele garages werden auto,s wat gesnoerd om
        naar de keuring te gaan, eenmaal gekeurd werden deze terug gezet, was in wezen ook oplichterij.

        Maar het NOx verhaal is een gans ander verhaal dan het CO2 verhaal dat door de regering gretig wordt misbruikt
        om toch maar weer wat meer uit ons zakken te halen.

        Comment


        • #5
          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

          Jaja... allemaal juist, maar wat met al die andere merken?
          Hebben die dan een wondermotor?
          Of moet VW eerst de nek om gedraaid worden.
          Zijn al die andere merken zo hypocriet?
          Of zijn ze nu volop bezig om de software te verwijderen

          Comment


          • #6
            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

            Ik vrees dat het allemaal zo simpel niet is. http://www.ecoscore.be/nl/meer-uitle...en-referenties

            De restpartikels komende uit verbrande brandstof zijn er nu eenmaal, en dat zonder uitzondering.
            Wat met mazout verwarmingssystemen enz.
            Een ding weet ik zeker, het systeem van belasting heffen lost het probleem niet op, en trekt ook op geen kl*ten.
            Vb. twee mensen rijden met een gelijkaardige wagen en betalen jaarlijks 500€ rijtaks, persoon één rijdt 10.000 Km per jaar,
            persoon twee rijdt 60.000 Km per jaar..... Belasting op de brandstof is de enige juiste en eerlijke manier.

            Comment


            • #7
              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

              Rekeningrijden met tarieven gebaseerd op de plaats, de afstand en de norm van je auto.

              Comment


              • #8
                Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                Het sjoemel-lijstje van de VW groep wordt steeds groter. Vandaag staat in de krant dat ook de 1.4l benzinemotoren die in VW/Audi/Skoda/Seat worden gemonteerd, alle normen en opgegeven waarden overschrijden.
                In België zullen ruim 320.000 auto's van de VW groep verplicht terug naar de garage moeten voor nieuwe software. Je krijgt dan een certificaat dat je op de automobielinspectie moet tonen.

                Comment


                • #9
                  Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                  Jaja...dat kunnen we allemaal vernemen via de media.
                  Vraag blijft: wanneer komen de anderen biechten?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                    Conclusie : koop een benzinewagen, daar stelt zich met wagens die sinds 2000 op de markt zijn geen probleem. Het wordt nu toch al langer bewezen dat diesels nefaster zijn voor het milieu en men dit met allerhande tot niets leidende tests probeert te verdoezelen. Dat er dan dergelijke schandalen zoals bij VW nu aan het licht komen was toch een beetje te verwachten.
                    Ik vraag mij dus nog steeds af hoe mensen, en vooral diegene die bijna geen kilometers doen, zich willen blijven vastklampen aan diesels. Ik heb zelf een broer die zich een paar jaar geleden weer eens aan een diesel liet vangen omdat hij aan de pomp minder betaalt zeker ? Doet amper een paar duizend km/jaar, en dan nog om rond de kerktoren te rijden. Dat begrijp ik dus niet, ik noem dat dus kortzichtigheid en of koppigheid... Maar iedereen zijn ding dus hé.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Belasting op de brandstof is de enige juiste en eerlijke manier.
                      Als het gaat over de werkelijke CO2 uitstoot, dan is dat inderdaad de enige correcte manier.
                      Iemand die met een zuinige wagen heel veel kilometers aflegt, die zorgt voor een hogere CO2 uitstoot dan iemand die een niet zo zuinige wagen in de garage heeft staan, maar waarmee er bijna nooit wordt gereden.
                      Belasten op het echte verbruik (de brandstof zelf) is zeker juister dan zomaar een belasting heffen op een auto waarvan niemand weet hoeveel CO2 die werkelijk zal uitstoten tijdens zijn levensduur.
                      Het enige probleem is dat ze zo'n systeem niet voor elk land apart kunnen invoeren, want dan wordt er heel veel "over de grens" getankt...
                      Kilometerheffing gebaseerd op de wagen (opgegeven verbruik van de fabrikant) is ook niet juist, want iemand anders kan met dezelfde wagen zuiniger of veel minder zuinig rijden.

                      Dan moeten ze ook het CO2 equivalent berekenen van elektriciteit (elektrische wagens en plug in hybride), zolang de stroom niet voor 100% "groen" wordt opgewekt is er nog altijd CO2 uitstoot.
                      Maar zelfs "groene energie" is niet 100% groen, want de installaties (zonnepanelen, windmolens...) worden ook niet geproduceerd zonder CO2 uitstoot.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Jaja...dat kunnen we allemaal vernemen via de media.
                        Vraag blijft: wanneer komen de anderen biechten?
                        Eerst de grote, dan de "kleintjes" .
                        Ze moeten met iemand beginnen hé.
                        Last edited by Guest17; 6 november 2015, 19:06.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Conclusie : koop een benzinewagen, daar stelt zich met wagens die sinds 2000 op de markt zijn geen probleem. Het wordt nu toch al langer bewezen dat diesels nefaster zijn voor het milieu en men dit met allerhande tot niets leidende tests probeert te verdoezelen. Dat er dan dergelijke schandalen zoals bij VW nu aan het licht komen was toch een beetje te verwachten.
                          Ik vraag mij dus nog steeds af hoe mensen, en vooral diegene die bijna geen kilometers doen, zich willen blijven vastklampen aan diesels. Ik heb zelf een broer die zich een paar jaar geleden weer eens aan een diesel liet vangen omdat hij aan de pomp minder betaalt zeker ? Doet amper een paar duizend km/jaar, en dan nog om rond de kerktoren te rijden. Dat begrijp ik dus niet, ik noem dat dus kortzichtigheid en of koppigheid... Maar iedereen zijn ding dus hé.
                          Voor zij die korte ritjes en weinig km doen, is er inderdaad slechts een paar redenen waarom ze aan diesel vastklampen, de prijs aan de pomp en het verbruik.
                          Ik ben na jaren dieselen in maart overgestapt naar benzine, en ik geef eerlijk toe, het is vééél duurder.
                          Ik verbruikte vroeger rond de kerktoren ongeveer 8 liter/100 km met een 1600 cdti diesel, en rond de 6 liter op grote afstanden.
                          Nu met een 1.4 turbo benzine (wel een automaat), rond de kerktoren ongeveer 10 liter en op grote afstanden tussen de 6 en de 7 liter.
                          En ik, en mijn wederhelft al zeker niet, zijn helemaal niet van het soort dat optrekt als een gek, maar eerder het slak type, maar dan wel iets rapper .
                          Komt dus heel wat duurder uit, maar we kunnen nu weer fluisterend spreken in de auto, we stoten minder vuile lucht uit, en voor het betere rijcomfort alleen al heb ik er de meerkost(en) voor over.
                          Wij doen ook slechts rond de 10.000 km per jaar waarvan ongeveer 3/4 voor reizen waarbij het verbruik dan sowieso slechts rond de 6.5 liter ligt.
                          Rest nog die 2500 km per jaar rond de kerktoren waarbij we wel die 10 liter verbruiken.
                          Wanneer de dieselprijs echter gelijk komt met de benzineprijs zal het verschil weer iets minder worden.

                          PS Mijn zoon mocht/moest geen maand geleden een nieuwe wagen kiezen van z'n werkgever, en had de keuze tussen diesel en CNG... de keuze voor benzine had hij niet .
                          Last edited by Guest17; 6 november 2015, 19:04.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Maar ik vind het toch behoorlijk oplichterij dat ze bij VW hebben gekozen voor een soort software die weet
                            of de wagen op een testopstelling staat en dan zijn eigen parameters aanpast qua inspuiting enz.
                            Elke wagen met een ECU weet wanneer die in test staat, en die moet dat ook weten. Denk je echt dat als de auto niet weet dat hij in test staat dat de ECU gaat toestaan dat de voorwielen met hoge snelheid draaien, de achterwielen stilstaan en de druk in het inlaatstuk niet correct is? Neen, die ECU gaat direct de moter dichtdraaien voor de veiligheid. Veel krachtige motoren begrenzen bvb het max toerental als je gasgeeft en stilstaat om de motor te beschermen. Wat denk je dat dat is?

                            En dat is niet nieuws. Dat is al zo sinds de jaren '80. Toen was dat met een schakelaar, of als de motorkap openstond of nog andere parameters. Maar zelfs toen al wist de software dat het een test was en liet het draaien van de motor toe terwijl de input van andere sensoren duidelijk niet in overeenstemming met normaal rijden was.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wanneer biechten de andere merken op?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Elke wagen met een ECU weet wanneer die in test staat, en die moet dat ook weten. Denk je echt dat als de auto niet weet dat hij in test staat dat de ECU gaat toestaan dat de voorwielen met hoge snelheid draaien, de achterwielen stilstaan en de druk in het inlaatstuk niet correct is? Neen, die ECU gaat direct de moter dichtdraaien voor de veiligheid. Veel krachtige motoren begrenzen bvb het max toerental als je gasgeeft en stilstaat om de motor te beschermen. Wat denk je dat dat is?

                              En dat is niet nieuws. Dat is al zo sinds de jaren '80. Toen was dat met een schakelaar, of als de motorkap openstond of nog andere parameters. Maar zelfs toen al wist de software dat het een test was en liet het draaien van de motor toe terwijl de input van andere sensoren duidelijk niet in overeenstemming met normaal rijden was.
                              Hoe dat allemaal werkt weet ik niet, maar een zeer goede vriend van mij werkt bij Bepco in Brugge, een testbankenfabriek.
                              Hij gaat wereldwijd testbanken afstellen in autofabrieken, ik zal hem eens vragen hoe dat allemaal zit.

                              Comment

                              Working...
                              X