Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walkie talkie, welke beste kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walkie talkie, welke beste kopen?

    Zoals de titel aangeeft ben ik op zoek naar een set walkie talkies. Deze zullen vooral gebruikt worden op een (bouw)werf en dienen bijgevolg toch geen speelgoed te zijn.
    Zijn toestelletjes als op deze website te betrouwen of moet er toch maar geopteerd worden voor de schitterende pro line van Kenwood of Motorola?
    O ja, liefst ook een set waar ik geen licentiekosten moet voor betalen aan ons BIPT

    Alvast bedankt voor jullie input.
    Last edited by Sultana; 13 februari 2009, 20:08. Reden: Link vergeten toevoegen ;)

  • #2
    Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

    Zonder vergunning zal het PMR worden.

    Ik heb hier 2 sets liggen eentje van Kenwoord van het werk en eentje van Cobra die ik enkele malen heb gebruikt op de motor om met een microfoonset in de helm te kunnen communiceren met passagier.

    Ik vind de Cobra het gebruiksvriendelijkst.
    Ze liggen hier maar te liggen dus als je wil doe ik ze wel weg is inclusief een base station om op te laden.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

      Van al wat ik gezien heb op je link is voor mij brol, ik heb persoonlijk de Kenwood TK-3201E2 PMR ook zonder licentie. Is in feite een gewone PMR met 0.5 W maar heeft een goed zendberijk door een betere antenne, betere luidspreker en een betere ontvanger.
      Wij gebruiken deze toestellen in de auto bij toerritten bij onze MINI club en zijn er tevreden over.
      Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

      Comment


      • #4
        Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

        Wij werken al bijna één jaar, dagelijks met Cobra's. (2 x MT-800 en 2x MT-600 (ouder model). Heel tevreden.
        Het voordeel van de Cobra is dat je zowel CTCSS als DCS subkanalen hebt.

        Let op : bij PMR walkie-talkies heb je altijd 8 frekwenties en 0.5 Watt
        Die subrekwenties zijn code's die verhinderen dat je radio telkens "geluid" maakt als er andere PMR gebruikers zijn. Een soor "eigen telefoonnummer". Dan wordt je niet gestoord door anderen.
        Let ook op : de prijs bij Cobra is per set van twee.

        Voor de info : http://www.thiecom.de/cobra-mt800-2-evp-eu.html
        Last edited by Skitch; 13 februari 2009, 23:25.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

          DE Kenwood heeft ook de subkanalen CTCSS en kan samenwerken met andere PMR toestellen, let op deze wordt per stuk verkocht en zal ergens rond de 225 euro schommelen.
          Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

          Comment


          • #6
            Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Danyboyke Bekijk bericht
            DE Kenwood heeft ook de subkanalen CTCSS en kan samenwerken met andere PMR toestellen, let op deze wordt per stuk verkocht en zal ergens rond de 225 euro schommelen.
            Inderdaad Danyboyke. De Kenwood (en de Cobra) hebben subkanalen.
            Maar veel van die goedkopere PMR toestellen hebben dat niet.
            De betere uiteraard wel . Subkanalen zijn toch wel een comfort in stadsgebied.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

              Even een oud topic gebruiken...
              Ook ik kamp met het dilemma: wat te kopen?
              Iemand ervaring mee, en zo ja: hoe zijn ze?
              http://www.pixmania-pro.be/be/nl/bro...html#tech-desc
              http://www.pixmania-pro.be/be/nl/cob...html#tech-desc
              http://www.pixmania-pro.be/be/nl/608...e-talkies.html
              http://www.pixmania-pro.be/be/nl/top...html#tech-desc
              Een full-duplex walkie talkie zou nog beter zijn... Maar bestaat dat wel??
              Last edited by BlueInk; 25 mei 2010, 12:45.

              Comment


              • #8
                Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                Ik heb mezelf een paar walkie talkies gekocht van Hyt (gekocht bij www.gtv.be) en het me nog geen moment beklaagd. Ondertussen ook al gewerkt met modellen van "el cheapo" en het verschil is enorm. Nee, liever een paar € meer uitgeven aan iets beter dan te moeten sakkeren op een walkie talkie die een hoop gekraak te horen geeft.

                Comment


                • #9
                  Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                  Wij gebruiken bij onze hobby ook Kenwood ProTalks, en hebben ons dat nog geen moment beklaagd. Enorm stevig, een heel goed zendbereik, heel duidelijke speakers en een enorm assortiment accessoires dat toch best wel meevalt qua prijs. Toen we vorig jaar naar Kroatië gingen, hebben we de 6KM zendbereik overschreden, zonder er al te veel moeite voor te moeten doen (met nog enkele obstakels tussenin).
                  De nieuwe versie van de ProTalks, de TK-3301, is naar het schijnt weer een pak verbeterd qua verstaanbaarheid en bereik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                    ... De nieuwe versie van de ProTalks, de TK-3301, is naar het schijnt weer een pak verbeterd qua verstaanbaarheid en bereik.
                    http://www.firecom.nl/epages/0803193.../Products/0410
                    Volgens de beschrijving inderdaad nog wat beter... Maar de prijs doet mij toch even slikken: 225 EUR!
                    O Ja: is dit een tikfout? "bereik in open veld: twee kilometer (indicatie)"

                    Hier zelf duurder?
                    http://www.portofoonwinkel.nl/produc...-portofoon.htm
                    196,95 EUR voor één? Of is het voor een set van 2? Echt wel onduidelijk.
                    Vrijblijvende vraag: waar hebben jullie je Kenwoods gekocht?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                      O Ja: is dit een tikfout? "bereik in open veld: twee kilometer (indicatie)"
                      Met dat vermogen en antenne is 2Km realistisch te noemen. In heuvelachtig terrein met de heuvel in het midden zal je dat zeker niet halen, beide correspondenten op een heuvel op grotere afstand zal dan wel lukken. Ga er van uit dat je elkaar moet "zien" om contact te hebben best zonder te veel beton er tussen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                        vroeger had ik cobra's maar da's eigenlijk maar rommel .. Midland, allan, Kenwood ..die hebben goed gerief .. maar al die brol setjes van minder dan 100 euro is niet meer dan veredeld speelgoed .. als ge elkaar ziet, dan werkt het

                        ne goeie PMR kost al snel meer dan 150, ja zelf meer dan 300 .. maar dan heb je goed gerief. als je het wilt gebruiken voor wagen ot wagen communicatie, bestaat er zelf een setje met een antenne op magneetvoet met langere draad zodat je ook wagen tot wagen een goed bereik hebt. Ga eens langs bij point2 in leuven, die man heeft veel gerief (ook minder duur) dat wel behoorlijk werkt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                          De Kenwoods gaan wel degelijk verder dan twee km hoor, geen zorgen... 2km haal ik met de mijne nog als de batteryindicator begint te knipperen ( 15 a 20% batterij over). In open terrein mag je zeker 4km nemen als referentie. De Kenwoods zijn inderdaad aan de dure kant, maar zijn dat geld zeker waard, op voorwaarde dat je ze ook echt gebruikt. Als je ze maar eens in de maand nodig hebt, zou ik eerder een Kenwood Funkey aanraden, ook heel goed gerief, maar een pakje goedkoper. De onzen komen van Maas elektronik, omdat we daar, door een groepsaankoop te doen, een korting vast konden krijgen.
                          ( die 225 EUR en 196 EUR zijn inderdaad voor een handset, maar zoals ik al zei: als je ze nodig hebt, zijn ze dat geld echt wel waard.)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                            De Kenwoods gaan wel degelijk verder dan twee km hoor, geen zorgen...
                            Gelukkig.
                            't Is - zoals waarschijnlijk herkenbaar - om met 2 richting vankantie te rijden.
                            Bestuurder 2de wagen is minder rij-/stuurvast. Niettegenstaande ik hem omzeggens constant in de spiegel hou, kan er toch een "gap" van 2+ km ontstaan voordat je er erg in hebt... En uiteraard juist voordat je een afrit- oprittencomplex moet nemen.
                            ... De Kenwoods zijn inderdaad aan de dure kant, maar zijn dat geld zeker waard, op voorwaarde dat je ze ook echt gebruikt. Als je ze maar eens in de maand nodig hebt, zou ik eerder een Kenwood Funkey aanraden, ook heel goed gerief, maar een pakje goedkoper.
                            O.K.
                            't Zal dus dit:
                            http://www.portofoonwinkel.nl/produc...-combipack.htm
                            of dat worden:
                            http://www.portofoonwinkel.nl/produc...-combipack.htm

                            @iedereen: hartelijk dank voor het meedenken!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Walkie talkie, welke beste kopen?

                              Als het enkel en alleen daarvoor is, en je dus relatief zeker bent dat de portofoons niet of bijna niet gaan afzien, zou ik inderdaad voor de Funkey opteren. De TK 3301 is echt voor dagelijks gebruik, waarbij de portofoon ook fameus wat moet doorstaan.
                              Vergis je niet, ook de Funkey kan redelijk wat weerstaan hoor, het bewijs daarvan? Er zijn Navy SEAL Teams gespot die ze gebruiken

                              Comment

                              Working...
                              X