Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen huren.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wagen huren.

    Al geruime tijd ben ik aan het uitkijken om, zoals elk jaar weer opnieuw, een wagen te huren voor ons verlof in Spanje. Dit jaar is het mij opgevallen dat ze er een zootje van maken en er echt met hun pet naar gooien. Vorig jaar had ik een zeer goeie ervaring met Avis, zodat ik er dit jaar opnieuw wil bij huren. Nu.., de prijs die ik vorig jaar kon bedingen voor 13 dagen was aanvankelijk de helft van de prijs die ze mij dit jaar voorschotelden voor maar 12 dagen.
    Wachten dus was de boodschap en dagelijks uitzien en af en toe eens reageren op reclame-mails afkomstig van rentalcars.com. Tot ik vorige zaterdag plots een prijs kon bedingen van een 260€ (full omnium), en dit was nu plots weer iets minder dan vorig jaar. Een jojo-spelletje dus...
    Nu.., deze morgen wou ik dan via de mail van zaterdag de reservatie doen en de prijs was ineens weer bijna 500€ voor diezelfde wagen. Dan maar eens bellen naar Avis dacht ik om te vragen wat er aan de hand is. Daar moesten ze de prijs van 500€ die ik 's morgens bij hen had gezien via rentalcars dus beamen. Ik vertelde de man dat ik vorig jaar aan de helft had gehuurd voor eenzelfde wagen en zelfs een dag langer. Hij zei dat hij misschien wel iets kon doen via de luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines waarmee wij vliegen. Maar nee, uiteindelijk was het verschil verwaarloosbaar. De man wist mij te vertellen dat de prijzen momenteel erg veel schommelen en dat ik er beter aan deed nog wat de kat uit de boom te kijken.
    OK.., vanavond dus weer een poging via rentalcars.com en waarachtig, ik had prijs, de wagen die ik beoogde stond weerom aan 260€ voor 12 dagen met full omnium (dus geen franchise bij ongeval van welke aard ook). Ik heb dus nu maar direct geboekt, dat spreekt voor zich. Dit om maar te zeggen dat je best niet direct toehapt als men je van die zotte prijzen voorschotelt.
    Verder heb ik minder goeie ervaringen gehad in het verleden met Goldcar, Centauro en andere kleinere spelers. Het was altijd wel iets. Alhoewel die meestal hun lagere prijzen blijven hanteren heb ik al tal van minder propere verhalen gehoord en van bankrekeningen die nadien geplunderd worden omwille van zogezegd ontbreken van bepaalde onderdelen aan of in de wagens. Twee keer uitkijken dus en best gaan voor de gerenommeerdere spelers op de markt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Wagen huren.

    Het zal van plek tot plek verschillen met de ervaringen. Ik heb weer heel goede ervaringen met Europcar en Goldcar en heel slechte met Avis (vorig jaar Malta)
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Wagen huren.

      sixt: goedkoop en goed. Laatste keer met een american muscle gereden (in the usa) voor de prijs van een 'gewone' bij Avis/Hertz.

      Comment


      • #4
        Re: Wagen huren.

        Ik heb al eens een vliegtuigticket van Blue-Air naar Roemenië kunnen boeken voor - 8 euro. Enkel door de luchthaventaksen moest ik uiteindelijk toch nog wat betalen. De taxi van Antwerpen naar Zaventem was 70 euro ... het zitje in het vliegtuig bracht mij 8 euro op ... zo zie je maar, zotte prijzen kunnen best.

        Comment


        • #5
          Re: Wagen huren.

          Heb eens bij Europcar een Renault Espace gehuurd voor een week, €700 heeft het toen gekost. Hetgeen mij toen opviel was dat hoe vroeger je boekte, hoe goedkoper de wagen was ... Dus last minute boeken is niet altijd een strak plan
          Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
          Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
          Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

          Comment


          • #6
            Re: Wagen huren.

            Ik val hier bijna van mijn stoel wanneer ik lees dat je slechts 260 euro betaald voor 14 dagen en dan nog met full omnium.
            Wij betalen in Corsica altijd rond de 500 à 600 euro voor 14 d full omnium.
            Net eens nagezien, de laatste keer 567 euro voor een Renault Mégane.

            Enkel op Cyprus huurden wij vroeger echt goedkoop, maar die dingen kon je slechts met veel goede wil een auto noemen .
            De laatste jaren huren wij daar nu steeds een 4 x 4 ivm de vele onverharde wegen, en dan loopt de prijs ook weer aardig op.
            Maar liever dat dan vast komen te zitten op onverhard in een bos op één of andere bergflank (zoals we ooit eens meemaakten zonder 4 x 4).
            Bij een reis hoort een beetje avontuur (want wij gaan nog altijd niet op reis om ergens op onze luie krent te gaan zitten) maar toch, vooral als je weet dat je depannage op onverhard niet gratis is.

            Comment


            • #7
              Re: Wagen huren.

              Ik betaalde pas 500€ voor een perfect nieuwe VW Touran (1.6 TDI DSG) voor één week op Kreta. Auto werd afgeleverd en opgehaald aan het Hotel.
              Dus 250-500€ voor 2 weken vind ik echt goedkoop, tenzij het gaat om een C1 of Aygo.

              Comment


              • #8
                Re: Wagen huren.

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik betaalde pas 500€ voor een perfect nieuwe VW Touran (1.6 TDI DSG) voor één week op Kreta. Auto werd afgeleverd en opgehaald aan het Hotel.
                Dus 250-500€ voor 2 weken vind ik echt goedkoop, tenzij het gaat om een C1 of Aygo.
                Dat kan je bezwaarlijk een doordeweekse personenwagen noemen hé Tommie.
                Op Corsica betaal je bvb. voor een Citroen Gran C4 Picasso (beetje vergelijkbaar dacht ik met de Touran) betaal je voor een weekje bijna 1.000 euro, en dit zonder full omnium.
                Je werd dus heel goedkoop bediend op Kreta .
                Voor spotprijzen moet je blijkbaar in Spanje zijn, en laat dit nu net het land zijn waar wij nooit op vakantie gaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Wagen huren.

                  Klopt, maar ik had een auto nodig voor 6 personen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wagen huren.

                    Oorspronkelijk geplaatst door wutske Bekijk bericht
                    Hetgeen mij toen opviel was dat hoe vroeger je boekte, hoe goedkoper de wagen was ... Dus last minute boeken is niet altijd een strak plan
                    Deze keer dus wel blijkbaar ..., al is het nog niet helemaal last minute.
                    Last edited by enero; 18 augustus 2015, 10:08.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wagen huren.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik betaalde pas 500€ voor een perfect nieuwe VW Touran (1.6 TDI DSG) voor één week op Kreta. Auto werd afgeleverd en opgehaald aan het Hotel.
                      Dus 250-500€ voor 2 weken vind ik echt goedkoop, tenzij het gaat om een C1 of Aygo.
                      Het gaat hier wel om een Seat Leon, Golf of vergelijkbaar. Het zit zo dat ik met een kleinere wagen voor 2 personen niet uit de voeten kom. Mijn vrouwtje heeft nogal de gewoonte van een grote valies (rond de 25kg) mee te nemen. Maar goed die van mij weegt niet zoveel minder. Daarbij nog elk een trolley om mee te nemen in het vliegtuig. We moeten dus een keuze maken voor een compacte wagen met voldoende bagageruimte. Ik heb geen probleem om meer te betalen als dat moet, maar gezien de wagen meestal op de parking van het hotel blijft staan (45km van vlieghaven) en slechts wordt gebruikt om uitzonderlijk een uitstapje te doen en 's middags buiten het hotel iets te gaan eten, kwestie van ook eens van de lokale keuken te genieten, is een betere prijs wel altijd goed meegenomen.
                      Last edited by enero; 18 augustus 2015, 10:03.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wagen huren.

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Het gaat hier wel om een Seat Leon, Golf of vergelijkbaar. Het zit zo dat ik met een kleinere wagen voor 2 personen niet uit de voeten kom. Mijn vrouwtje heeft nogal de gewoonte van een grote valies (rond de 25kg) mee te nemen. Maar goed die van mij weegt niet zoveel minder. Daarbij nog elk een trolley om mee te nemen in het vliegtuig. We moeten dus een keuze maken voor een compacte wagen met voldoende bagageruimte. Ik heb geen probleem om meer te betalen als dat moet, maar gezien de wagen meestal op de parking van het hotel blijft staan (45km van vlieghaven) en slechts wordt gebruikt om uitzonderlijk een uitstapje te doen en 's middags buiten het hotel iets te gaan eten, kwestie van ook eens van de lokale keuken te genieten, is een betere prijs wel altijd goed meegenomen.
                        Tsja, hoe dan ook blijft Spanje spotgoedkoop qua huurwagens hoor.
                        Omdat je het nu toevallig over een Seat Leon hebt, ik dacht dat wij in 2014 ook een Seat Leon huurden op Corsica.
                        Wij betaalden 453,20 euro via Avis voor 10 dagen full omnium.
                        Die van ons wordt wel elke dag goed gebruikt, normaal gezien zo'n 1.000 km ter plaatse wanneer we voor 10 dagen gaan, en als je weet dat je op Corisca een gemiddelde haalt van ongeveer 40 km/u wanneer je goed doorrijdt...

                        Voorbeeld van bijna 900 km op Corsica



                        Auto die wij huurden en waarvan ik denk dat het een Seat Leon is

                        Last edited by Guest17; 18 augustus 2015, 12:07.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wagen huren.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Voor spotprijzen moet je blijkbaar in Spanje zijn, en laat dit nu net het land zijn waar wij nooit op vakantie gaan.
                          Met pasen dit jaar een kleine wagen in Spanje gehuurd ( Renault Clio ) voor 6 dagen , 79 euro koste dat... na de paasperiode wel serieus duurder.

                          Ik heb in het verleden meermaals wagens gehuurd in de VS en Canada , in de VS ( binnenkort terug een tripje daarheen ) was dat steeds beroepshalve tot hiertoe en ik laat dit steeds regelen door een bedrijf hier in de streek die specifiek er zich op toeleggen om vluchten, hotels , huurwagens enzo te huren specifiek voor bedrijven/zakenmensen , na 10 jaar samenwerken met die mannen ben ik er al lang uit dat het veel goedkoper is als we dit door hen laten doen…
                          In de VS huur ik steevast een middenklasser , dit is dan meestal via Alamo dat die mannen werken en dat kost ons dan ongeveer een 250 euro per week.
                          Toen m’n vrouw en ik enkele jaren terug een rondreis gingen doen door West-Canada en Alaska voor 3.5 week heb ook de vluchten door hen en de wagen laten regelen , we betaalden toen net geen 1000 euro voor een vrij grote 4x4 SUV voor 3.5 week , dat was dan zelfs nog met de extra fee er in omdat we hem ophaalden in Vancouver en hem terug afleverden in Calgary , er stond toen een dikke 5600km ofzo op de teller.
                          Last edited by RDB; 18 augustus 2015, 12:15.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wagen huren.

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Met pasen dit jaar een kleine wagen in Spanje gehuurd ( Renault Clio ) voor 6 dagen , 79 euro koste dat... na de paasperiode wel serieus duurder.
                            Onze Corsicareizen vinden ook altijd plaats in mei, dus buiten het hoogseizoen.
                            Maar ik weet het ondertussen wel, Corsica is een duur land om er op vakantie te gaan, stukken duurder dan het vasteland van Frankrijk.
                            Maar het is er zo mooi hé .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wagen huren.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Onze Corsicareizen vinden ook altijd plaats in mei, dus buiten het hoogseizoen.
                              Maar ik weet het ondertussen wel, Corsica is een duur land om er op vakantie te gaan, stukken duurder dan het vasteland van Frankrijk.
                              Maar het is er zo mooi hé .
                              t'is een eiland hé , en die mannen weten ook wel dat een huurwagen een must is... Nog nooit geweest maar dat komt zeker en vast nog.
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X