Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom een smartphone?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom een smartphone?

Over buitenland gesproken... in oktober ben ik 2 weken in Spanje..... wat zou de beste manier zijn om daar internet te hebben? Wetende dat ik op een appartement zit en niet in een hotel.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Heel duur bellen wil je zeggen.
      Velen lopen rond met een smartphone van een paar honderd Euro ... daar kan je met een gewone gsm al veel mee bellen.
      Maar het is een mooi meegenomen functie ... als je in het buitenland niet te veel moet betalen voor internettoegang tenminste (is niet overal gratis of goedkoop).
      Je hebt een app. 'WiFifinder' genaamd. Die zoekt een wifi, en als je je in een beetje bewoond gebied bevindt, dat heb je er vlug eentje dat niet beveiligd is.
      Via 'Whatsapp' (iets wat ik gebruik), bel je, stuur je berichtjes, stuur je fotos of filmpjes door enz......en dat allemaal gratis.
      In the middle of nowhere klopt jouw stelling natuurlijk.
      Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik ben al van, laat het me, de oude(re) generatie, noemen en ik stond er heel sceptisch tegenover, tot ik er zelf eentje had.
      Ik zou het niet meer kunnen missen. Maar dat is met heel veel zaken zo, je hoeft het niet tot je het hebt, dan wordt het onmisbaar .
      Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Over buitenland gesproken... in oktober ben ik 2 weken in Spanje..... wat zou de beste manier zijn om daar internet te hebben? Wetende dat ik op een appartement zit en niet in een hotel.....
        Zoals ik in #47 schreef, in een beetje bewoond gebied ga je op je terras of elders buiten staan, en je vindt toch vlug een niet beveiligde wifi toch.
        Dat is toch wat ik de laatste jaren (Frankrijk, Zwitserland) ondervond. In Spanje was ik nog niet.
        Ik hoorde van kennissen die terugkwamen uit Portugal vorige week, dat het daar ook geen probleem was.
        Zit je heel afgelegen, dan is het een ander paar mouwen.
        Mvrgr.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Internetcafé
          Hangt er van af natuurlijk waar het appartement gelegen is.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

En ik,..... ik heb zelfs geen gsm..., en op reis fotografeer ik, wandel veel, lees boeken, en praat met de autochtone mensen ( p.s. autochtoon is toch politiek correct he? )
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
              Je hebt een app. 'WiFifinder' genaamd. Die zoekt een wifi,
              Scan for WiFi ... standaard functie van elke smartphone dacht ik.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Inderdaad, als ik hem enkel daarvoor zou kopen. Maar ik heb hem toch al.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                  Je hebt een app. 'WiFifinder' genaamd.
                  Je hebt ook Wifi Analyzer, veel uitgebreider.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Velen lopen rond met een smartphone van een paar honderd Euro ... daar kan je met een gewone gsm al veel mee bellen.
                    Maar het is een mooi meegenomen functie ... als je in het buitenland niet te veel moet betalen voor internettoegang tenminste (is niet overal gratis of goedkoop).
                    WiFi en/of lokaal datakaartje.. dus zo goed als "free".
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      WiFi en/of lokaal datakaartje.. dus zo goed als "free".
                      Maar al die met een iPhone, Galaxy S3, S4 of wat dan ook van redelijke smartphone hebben al 600, 700 of 800€ uitgegeven voor ze beginnen bellen ... als je dan vergelijkt met een gewone gsm van 100€ dan kan je héél lang bellen voordat je "zo goed als gratis bellen" goedkoop begint te worden, da's het enige dat ik wou aanhalen.
                      En da's geen verwijt hé, ik behoor ook tot de klik met zo'n speeltje.

Een smartphone kopen om goedkoop te kunnen bellen is een zeverexcuus als je het mij vraagt, je belt eventueel goedkoper omdat je de smartphone hebt.
                      Geef toe dat de meesten het eerder kochten omdat het een leuk speeltje is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                        Het is vooral handig om de economie aan te zwengelen.
                        Noem mij maar oud LOL maar ik zie geen enkel voordeel in het gebruik van een smartphone tov een gsm.
                        Een gsm is handig omdat je overal bereikbaar bent, en die dingen zijn nog klein ook (+ met 1 batterijlading kan je meerdere dagen verder)
                        De meeste modelen hebben ook nog een camera aan boord waarmee je een foto kan nemen (handig als je een ongeval hebt om bewijslast te vergaren)

Een smartphone is alles wat een gsm niet is.
                        Het zit vol dingen die je niet nodig hebt, het ding is log en zwaar en de batterij gaat als je geluk hebt 1 dag mee.
                        De gps functie is niet eens een echte gps maar a-gps (en dat is iets totaal anders dan een echte gps)

Waarom zou je het kopen?
                        Omdat je wil meelopen met de meute zeker?

Inderdaad !

Hoe langer hoe minder maak ik gebruik van al die "ik-moet-de-laatste-nieuwe-hoogtechnologische-snufjes-hebben" prullaria.
                        Heb een doodgewoon mobieltje dat eigenlijk veel geld kost in gebruik (abonnement) want wordt enkel af en toe gebruikt.

Een desktop PC én notebook heb ik wel, hetzij voor werk en privédoeleinden maar steeds minder besteed ik hieraan tijdens mijn vrije tijd.
                        Ik vertoef veel liever buiten om te genieten van al de pracht die moeder natuur te bieden heeft.

Vorige week was ik op een meeting, na een kwartier zat meer dan de helft reeds aan zijn smartphone te prutsen. 't was op een zonnige zondag in the middle of nowhere dus vraag ik mij af
                        wat er OP DAT MOMENT zo dringend is om asociaal te zijn tegenover uw medemens door zenuwachtig op uw hebbedingetje te zitten staren en tokkelen.

Contact houden met mensen; ik ga er naartoe of laat ze tot bij mij komen.
                        Agenda; staat allemaal in mijn hoofd genoteerd.
                        Weerberichten; naar Frank of Sabine kijken of opzoeken op mijn favoriete weersite.

Maar ik zal wellicht van den oude stempel zijn en helemaal niet meer meekunnen met de huidige moet-ik-ook-hebben-of-ik-tel-niet-mee hypes zeker?
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Maar ik zal wellicht van den oude stempel zijn en helemaal niet meer meekunnen met de huidige moet-ik-ook-hebben-of-ik-tel-niet-mee hypes zeker?
                          Eigenlijk heeft het totaal niets te maken met wat je hier schrijft. Sommige mensen denken steeds dat datgene wat zij correct vinden, voor iedereen geldt. Ze vergeten dat niet iedereen dezelfde interesses en noden heeft.
                          Wat voor de ene belangrijk is kan voor de andere belachelijk in de oren klinken en omgekeerd.
                          Niks meute lopen dus, gewoon verscheidenheid en evolutie, niet meer, niet minder,
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            Inderdaad !

Vorige week was ik op een meeting, na een kwartier zat meer dan de helft reeds aan zijn smartphone te prutsen. 't was op een zonnige zondag in the middle of nowhere dus vraag ik mij af
                            wat er OP DAT MOMENT zo dringend is om asociaal te zijn tegenover uw medemens door zenuwachtig op uw hebbedingetje te zitten staren en tokkelen.

Contact houden met mensen; ik ga er naartoe of laat ze tot bij mij komen.
                            zie #18.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              Ook ik overweeg om mijn huidige HTC te vervangen maar hoef ik zo'n duur toestel?
                              Ik wil kunnen bellen, de agenda, exelfiles kunnen ondervragen (database met 3300 boeken is handig in de boekhandel, voorkomt dubbels) in de auto tomtom maar als ik in bv Brussel moet rondlopen zou een gps met kaarten in de phone wel mooi zijn. Wie doet een voorstel?
                              Het is niet zo gemakkelijk om de juiste raad te geven.

Maar ik zou eens kijken naar de Windows8 smartphones. Voor de Nokia 520 betaal je 179 euro en de Nokia 620 kost (solden) 199 euro. Ik weet niet of dat voorstel je past, maar excel files zou toch in ieder geval moeten gaan . Ook Acer, Huywai (of zoiets, 't is Chinees) en HTC hebben goede Windows phones, waarbij vooral de eerste twee prijsgunstig zijn.

Wat ik wel al weet waar je op moet letten bij aankoop van een smartphone is het besturingssysteem. Windows, Android of Apple maakt een verschil, vooral in het nadeel van W8, wat betreft beschikbare apps. Ik weet zo direct een aantal nuttige apps die niet beschikbaar zijn voor Windows. Maar maakt het niet uit, dan is er geen probleem natuurlijk.

Comment

Een smartphone kopen om goedkoop te kunnen bellen is een zeverexcuus als je het mij vraagt, je belt eventueel goedkoper omdat je de smartphone hebt.
                                Selectief lezen/quoten is wel je specialiteit, hé.
                                Ik heb dat alvast nooit zo geschreven. Naast alle andere functies en tooltjes is het meegenomen dat je gratis/spotgoedkoop kan bellen/SMSen, Niemand met een greintje verstand gaat een smartphone kopen om op WiFi te VOIPen.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X