Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreugde en vrede zij met U....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreugde en vrede zij met U....

    en Vista

    Opgelost!
    Oorzaak: een jumper op de harde schijf.
    Nu gij weer...

    Heb dus die jumper verwijderd van die schijf en alles verliep
    normaal.
    Heb intussen de image terug gezet en we kunnen weer verder.

    Waarom wist dat niemand hier...?...
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Vreugde en vrede zij met U....

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    en Vista

    Opgelost!
    Oorzaak: een jumper op de harde schijf.
    Nu gij weer...

    Heb dus die jumper verwijderd van die schijf en alles verliep
    normaal.
    Heb intussen de image terug gezet en we kunnen weer verder.

    Waarom wist dat niemand hier...?...
    Ik wist zelfs niet dat er heden ten dage nog jumpers op hd's zaten, is dat tegenwoordig niet allemaal cable select ?
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Vreugde en vrede zij met U....

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Ik wist zelfs niet dat er heden ten dage nog jumpers op hd's zaten, is dat tegenwoordig niet allemaal cable select ?
      Heb dat even nagezien op de sata-schijf: zie daar geen jumpers.
      De IDE's "jumpen" nog

      Weet wel intussen dat als ééntje op cable select staat dan moet alle
      schijven op cable select staan.
      Staat toch zo in de handleiding.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Vreugde en vrede zij met U....

        Eindelijk dan toch opgelost

        Comment


        • #5
          Re: Vreugde en vrede zij met U....

          Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
          Eindelijk dan toch opgelost
          Joris, ik was aan alles aan 't twijfelen.
          Je weet niet waar je moet zoeken in eerste instantie.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Vreugde en vrede zij met U....

            en ga nu en vermenigvuldig U ...


            AMEN !!

            Comment


            • #7
              Re: Vreugde en vrede zij met U....

              Amen!

              Hoe komt die jumper verkeerd? Uit zijn eigen?
              (en dan sommigen op BD maar Vista afkraken - koop een Mac, installeer Ubuntu - en dan is het nog niet eens Bill's fout BTW, ik gebruik geen Vista)
              En hoe zit het met uw toetsenbord?

              Comment


              • #8
                Re: Vreugde en vrede zij met U....

                Ik heb de indruk dat Theokus de laatste tijd heel veel computerproblemen heeft gehad...

                Ondertussen blijft mijn 5 jaar oude Aldi-pc probleemloos doorwerken.

                Vandaag ben ik nog ergens geweest waar ze problemen hadden om op internet te geraken. De verbinding werkte van de ene op de andere dag plots niet meer.

                Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat het zeker geen virus was dat de problemen veroorzaakte, maar wel een doodgewone muis die de telefoondraad doorgeknaagd had.
                De telefoon staat aan de andere kant van de woonkamer, en van daaruit loopt een draad (die onderbroken was) naar de pc, daarom werkte de telefoonverbinding nog wel, maar de internetverbinding niet meer.

                Ik heb de eindjes aan elkaar gezet, en daarna werkte alles weer prima.

                Het zijn dus niet altijd software-problemen, een gewoon knaagdiertje kan er ook voor zorgen dat de boel niet meer werkt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vreugde en vrede zij met U....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb de indruk dat Theokus de laatste tijd heel veel computerproblemen heeft gehad...

                  Ondertussen blijft mijn 5 jaar oude Aldi-pc probleemloos doorwerken.

                  Vandaag ben ik nog ergens geweest waar ze problemen hadden om op internet te geraken. De verbinding werkte van de ene op de andere dag plots niet meer.

                  Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat het zeker geen virus was dat de problemen veroorzaakte, maar wel een doodgewone muis die de telefoondraad doorgeknaagd had.
                  De telefoon staat aan de andere kant van de woonkamer, en van daaruit loopt een draad (die onderbroken was) naar de pc, daarom werkte de telefoonverbinding nog wel, maar de internetverbinding niet meer.

                  Ik heb de eindjes aan elkaar gezet, en daarna werkte alles weer prima.

                  Het zijn dus niet altijd software-problemen, een gewoon knaagdiertje kan er ook voor zorgen dat de boel niet meer werkt.
                  gij hebt wat met muizen ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vreugde en vrede zij met U....

                    Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                    Amen!

                    Hoe komt die jumper verkeerd? Uit zijn eigen?
                    (en dan sommigen op BD maar Vista afkraken - koop een Mac, installeer Ubuntu - en dan is het nog niet eens Bill's fout BTW, ik gebruik geen Vista)
                    En hoe zit het met uw toetsenbord?
                    Werkt prima!
                    Het is jammer dat ik de reactie van VerSeg te laat heb gelezen.
                    Omdat ik de schijf geformateerd heb en zodus niet meer kon controleren
                    of er een virus op de schijf stond.

                    Het blijft voor mij onverklaarbaar waarom het toetsenbord niet herkend
                    werd in Vista.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vreugde en vrede zij met U....

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      (en dan sommigen op BD maar Vista afkraken - koop een Mac, installeer Ubuntu - en dan is het nog niet eens Bill's fout


                      Dat aanraden van die mac is, alleen voor Theo. Als je ziet wat voor misserie dat hij allemaal heeft (over waar de fout ligt (between keyboard and chair ) daar wil ik zelfs niet beginnen over discussieren). Lijkt het mij gezonder voor de wereld, en voor zijn eigen gezondheid dat hij morgen zijn boel buiten smijt, hem een simpele i-mac koopt (die zo gemakkelijk niet open te vijzen valt en waar zo gemakkelijk geen vreemde onderdelen in te steken zijn (op een pc met vista nog ide schijven sorry he, maar voor vista is ide exotisch, logisch dat er hier geen mens aan jumpers zit te denken, state of the art onderdelen en dan nog ide's in combinatie )).

                      Daarom mijn aanraden van een i-mac, en daar mag van mij gerust vista op geinstalleerd worden . Een mens moet gewoon alles in zijn context zien
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vreugde en vrede zij met U....

                        Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Dat aanraden van die mac is, alleen voor Theo. Als je ziet wat voor misserie dat hij allemaal heeft (over waar de fout ligt (between keyboard and chair ) daar wil ik zelfs niet beginnen over discussieren). Lijkt het mij gezonder voor de wereld, en voor zijn eigen gezondheid dat hij morgen zijn boel buiten smijt, hem een simpele i-mac koopt (die zo gemakkelijk niet open te vijzen valt en waar zo gemakkelijk geen vreemde onderdelen in te steken zijn (op een pc met vista nog ide schijven sorry he, maar voor vista is ide exotisch, logisch dat er hier geen mens aan jumpers zit te denken, state of the art onderdelen en dan nog ide's in combinatie )).

                        Daarom mijn aanraden van een i-mac, en daar mag van mij gerust vista op geinstalleerd worden . Een mens moet gewoon alles in zijn context zien

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vreugde en vrede zij met U....

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Waarom wist dat niemand hier...?...
                          Misschien komt dit hierdoor Theo :
                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                          Tja maar waar zit het verschil of waar zit de fout...
                          Ik zet 's avonds de pc af en 's morgens zet ik die weer aan...en ik heb geen toetsenbord meer bij wijze van spreken.
                          Gewoon afzetten en aanzetten ... hoe kan er dan iets hardwarematig veranderd zijn?
                          Het blijft voor mij onverklaarbaar waarom het toetsenbord niet herkend werd in Vista.
                          Het is opgelost ... da's het belangrijkste.
                          Last edited by VerSeg; 3 november 2007, 23:15.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vreugde en vrede zij met U....

                            Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                            Dat aanraden van die mac is, alleen voor Theo. Als je ziet wat voor misserie dat hij allemaal heeft (over waar de fout ligt (between keyboard and chair ) daar wil ik zelfs niet beginnen over discussieren). Lijkt het mij gezonder voor de wereld, en voor zijn eigen gezondheid dat hij morgen zijn boel buiten smijt, hem een simpele i-mac koopt (die zo gemakkelijk niet open te vijzen valt en waar zo gemakkelijk geen vreemde onderdelen in te steken zijn (op een pc met vista nog ide schijven sorry he, maar voor vista is ide exotisch, logisch dat er hier geen mens aan jumpers zit te denken, state of the art onderdelen en dan nog ide's in combinatie )).

                            Daarom mijn aanraden van een i-mac, en daar mag van mij gerust vista op geinstalleerd worden . Een mens moet gewoon alles in zijn context zien
                            Heb intussen hier een sata-schijf goed bekeken en je kan daar ook nog jumpers
                            plaatsen...

                            Heb al gekeken in de store van Apple...
                            Lijken mij niet snel genoeg naar mijn zin

                            Nu Vista en die exotische IDE: ik wil ze niet te eten geven, al die mensen die
                            nog IDE's gebruiken
                            Last edited by theokus; 4 november 2007, 18:19.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vreugde en vrede zij met U....

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Misschien komt dit hierdoor Theo ewoon afzetten en aanzetten ... hoe kan er dan iets hardwarematig veranderd zijn? Het is opgelost ... da's het belangrijkste.
                              Ja idd.
                              Zijn 2 verschillende zaken he VerSeg.
                              1. het toetsenbord dat niet meer reageerde
                              2. een cd of DVD die niet meer wilde doorstarten.

                              Tussen 1 en 2 ben ik nergens aan geweest.
                              Omdat juist het toetsenbord niet reageerde wilde ik ofwel een image
                              terug zetten ofwel een nieuwe installatie van Vista doen.
                              Ik had dus weldegelijk die DVD nodig om een van die twee opties uit te voeren
                              en dat ging dus niet.

                              De harde schijf waarop Vista stond heb ik aan een andere pc gehangen
                              en geformateerd.

                              Dan terug geplaatst in andere pc: het systeem zag een schijf niet...
                              Nu wordt het moeilijk....
                              Normaal zie ik 2 schijven bij het opstarten: bootschijf en dataschijf.
                              Wel het was die dataschijf die onzichtbaar was....
                              Heel het bios een paar keer afgelopen zonder resultaat.

                              Dan dacht ik: als ik die jumper eens verwijderde.
                              Heb ik dus gedaan en alles werd weer normaal.

                              Ik ben toen wel gaan lezen op het internet over die jumpers.
                              Bijv. dat het moederbord zal bepalen hoe dat zit met die schijven.
                              (heel simpel uitgelegd nu)

                              Het blijft voor mij ook een raadsel die jumper.
                              Ik zweer het: ik heb daar nooit mee geprutst.
                              Die jumper stond zoals die daar stond op dag één

                              Wat ik ook eigenaardig vind is dat er dus een verband moet zijn tussen
                              de goede werking van de DVD&cdrom en instelling van de harde schijven.

                              Als een DVD&cdrom boot, waar kijkt die dan naar?
                              Vermits nu alles goed gaat moet er toch "iets" zijn he.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X