Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

    Hey allemaal,



    Ik wil binnenkort een Dell 2007WFP gaan aanschaffen, maar heb een beetje schrik voor dode pixels. Dell geeft hier namelijk geen garantie op volgens dat ik weet. Niemand telt toch graag een behoorlijk bedrag neer om dan geen zekerheid te hebben dat het perfect werkt?

    Zou Dell moeilijk doen om dit om te ruilen indien ik enkele pixels heb die niet goed meewillen? Zou het toch maar raar vinden als ik zou moeten bellen om het terug te komen ophalen voor dode pixels wanneer ze dit in feite niet doen, maar ik zou er langs de andere kant ook niet graag mee blijven zitten.



    Mvg,
    Jochen
    Nikon D50

  • #2
    Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

    Echt niemand die met een Dell scherm werkt thuis of op het werk en die me wat meer informatie kan geven

    Nikon D50

    Comment


    • #3
      Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

      Ja, 'k heb hier een met een dode pixel, maar 'k vondt het de moeite niet om daarvoor naar dell te bellen. 't zal wel aan mij liggen zeker, maar wat is nu 1 pixel op 1920*1200 pixels
      Ja, de eerste keer dat je die ontdekt, blijf je er onbewust naar staren, maar je geraakt daar wel aan gewoon
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

        Heb je geen 7 dagen bedenktijd op een internet order ?

        Comment


        • #5
          Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisFRST Bekijk bericht
          Heb je geen 7 dagen bedenktijd op een internet order ?
          Ik weet dat niet iedere winkel dit toepast, maar kan je het product niet laten ophalen als je er niet helemaal tevreden over bent?
          Ik heb toch altijd gehoord dat Dell daar niet moeilijk over doet? Nee?
          Nikon D50

          Comment


          • #6
            Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

            Probleem bij de mijne was wel, dat de eerste 7 dagen er geen dode pixel was, dat die er maar na 6 maand gekomen is
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Ja, 'k heb hier een met een dode pixel, maar 'k vondt het de moeite niet om daarvoor naar dell te bellen. 't zal wel aan mij liggen zeker, maar wat is nu 1 pixel op 1920*1200 pixels
              Ja, de eerste keer dat je die ontdekt, blijf je er onbewust naar staren, maar je geraakt daar wel aan gewoon
              Een nieuwe, lange broek met een scheurtje word je ook gewoon
              Je blijft wel opvallen in het openbaar....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Een nieuwe, lange broek met een scheurtje word je ook gewoon
                Je blijft wel opvallen in het openbaar....
                De prijs valt jammer genoeg niet te vergelijken.
                Nikon D50

                Comment


                • #9
                  Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                  Paar dode pixels gehad bij een laptop van bijna 1 jaar oud ... Gratis vervangen door Dell .. dus wat mij betreft hoef je hierover geen schrik te hebben bij Dell.
                  Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                    Doe een search naar Supradictus op het internet. Deze Nederlander verkoopt Dell monitoren en geeft pixelgarantie daarop.

                    Mijn Dell2407WFP komt daar vandaan en zero pixelfout.
                    Groetjes, Blord

                    Canon 7D en wat lenzen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                      Bij mijn Dell portable dook ook na 1 jaar plots een dode pixel op - altijd oplichtend en midden in het scherm. Occasioneel is dat storend, als je het ziet oplichten in een donkere beeldpartij.

                      Je wil een groot scherm kopen aan een scherpe prijs - het risico op dode pixels moet je er dan gewoon bijnemen. Een Eizo kost het dubbele of meer.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                      Comment


                      • #12
                        Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                        Ook hier een Dell 1920x1200, geen dode/hete pixels...
                        Ik heb het gekocht via Qsix.eu, deze persoon gaf toen een 7 dagen pixelgarantie, en aangezien het van Nederland naar Belgie zou komen heb ik hem gevraagd of het mogelijk was dat hijzelf het scherm zou testen om de rompslomp van die 7 dagen te sparen. Heeft hij ook perfect gedaan. Scherm heeft (aantoonbaar) bijna 24u gewerkt, en alles was zoals afgesproken, zelfs tot het paneltype toe.


                        De conclusie daar is dat Dell geen officiele pixelgarantie heeft, maar dat ze over het algemeen niet moeilijk doen. Nu ja, er zijn ISO richtlijnen voor pixelgaranties, maar die zijn per 1 miljoen pixels. Een 24" is al onmiddellijk een 2,3 Mpixel scherm, je mag die ISO normen dan x2,3 doen.

                        Deze thread vond ik ook: http://www.dellcommunity.com/support...s=bedhs1&s=dhs

                        Er zijn ondertussen veel fabrikanten die de ISO norm volgen, bvb Acer e.d. Ik weet niet of dat zo interessant is...

                        Comment


                        • #13
                          Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          't zal wel aan mij liggen zeker, maar wat is nu 1 pixel op 1920*1200 pixels
                          Probeer bij betaling eens 1 € minder te betalen en zie wat het geeft.

                          En wat is nu een krasje in een nieuwe wagen hé ... er komen er later toch nog in.

                          Eén hot pixel is er eentje te veel, wennen doe ik er niet aan, er gek van worden wel.

                          Je koopt geen broodje waarvan het beleg u niet volledig bevalt hé, je geeft een bom geld uit om iets deftig te hebben. En veel schermen die voldoen aan klasse 1 kan je spijtig genoeg niet vinden, de meeste zijn gegarandeerd aan klasse 2.
                          Klasse 2 betekent dat je 2 hot pixels, 2 dead pixels of 5 defecte subpixels mag hebben per miljoen.

                          Op een scherm van bijvoorbeeld 1920 x 1200 = 2304000 pixels betekent dit dat je al meer dan 11 defecte subpixels (groen, rood, blauw) mag hebben voor ze verplicht zijn dit onder waarborg te aanvaarden.

                          En koop geen klasse 4 hé ... daar mogen er 500 defect zijn per miljoen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                            De prijs valt jammer genoeg niet te vergelijken.
                            Klopt Jochen.

                            Vind het daarom niet juist dat we ons moeten neerleggen bij die
                            zichtbare fouten op zo'n scherm.

                            Een "broek van 30 euro" mogen we laten liggen maar op zo'n scherm
                            met fouten hebben we precies niets in de pap te brokken.
                            Heel die "zever" van die "pixels en geen garantie"...enz. enz.
                            Je weet wel wat ik bedoel.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: vrees voor dode pixels bij Dell beeldscherm

                              Heb zelf afgelopen weekend een 2405fpw voor 375 euro op de kop kunnen tikken. Echt een pracht scherm. De 2705FPW zal zeker beter zijn nog. Vooral de voet is stukken mooier. Maar dode pixels, check het gewoon voor je het koopt.

                              Comment

                              Working...
                              X