Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

    Weet iemand waar de map met de standaard schermafbeeldingen zit bij Windows 10 ?
    Ik wil deze namelijk uitbreiden met een aantal eigen afbeeldingen en eventueel de standaard afbeeldingen verwijderen.

    Misschien een domme vraag, maar ik vind niet meteen een antwoord op het web.

  • #2
    Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

    Hier al gekeken:

    UPDATE:

    Many readers have asked me, Where did I find these hidden Lock Screen backgrounds, where are they stored in Windows 10? Actually I found these images in following hidden folder:

    C:\Users\user_name\appdata\Local\Packages\Microsof t.ContentDeliveryManager_xxxxxxxx\LocalState\Asset s\

    Build 10049 and later:

    C:\Users\user_name\appdata\Local\Packages\Microsof t.Windows.ContentDeliveryManager_xxxxxxxx\LocalSta te\Assets\

    You can directly access the folder using %localappdata% environment variable:

    %localappdata%\Packages\Microsoft.ContentDeliveryM anager_xxxxxxxx\LocalState\Assets\

    Build 10049 and later:

    %localappdata%\Packages\Microsoft.Windows.ContentD eliveryManager_xxxxxxxx\LocalState\Assets\

    Here xxxxxxxx will be random letters and numbers in folder name.

    In this folder, you'll find several files without any extensions. Actually all these are .JPG files which are used to show backgrounds on Lock Screen.

    Rename them with .JPG extension and you'll have the hidden background images.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

      Ook hier meteen niets te vinden Olivetti bij appdata ben ik reeds de weg kwijt, staat er niet tussen bedoel ik.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ook hier meteen niets te vinden Olivetti bij appdata ben ik reeds de weg kwijt, staat er niet tussen bedoel ik.
        Jammer, ik heb zelf geen W10 hier thuis dus kan het niet voor je nakijken. Er wordt ook gesproken over verborgen bestanden..
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ook hier meteen niets te vinden Olivetti bij appdata ben ik reeds de weg kwijt, staat er niet tussen bedoel ik.
          Hier gekeken, nog eens gekeken, mijn bril opgezet en ... gevonden !! Het pad klopt, of toch min of meer. In

          c:\Users\nabi\AppData\Local\Packages\Microsoft.Win dows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\LocalSta te\Assets\

          vind ik bestandsnamen zoals deze: f013f6f2fa401caae6268817250ae2947ef9f5f7385b4f0fc3 29a7760db60f2b.

          Hernoemen (.jpg erachter zetten) en openen in image viewer.


          Mijn windows7 afbeelding was niet gewijzigd door 10, en dat is gewoon één van mijn foto's. 't Is toch voldoende als je een map "achtergronden" maakt en daar foto's/achtergronden in plaatst.
          W10, als ik kies voor (1) rechts klikken op het bureaublad (2) aan persoonlijk voorkeur aanpassen (3) achtergrond-kies uw afbeelding-bladeren
          kom ik rechtstreeks in de map "afbeeldingen".

          Of is dat niet wat je wil?

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
            Hier gekeken, nog eens gekeken, mijn bril opgezet en ... gevonden !! Het pad klopt, of toch min of meer. In

            c:\Users\nabi\AppData\Local\Packages\Microsoft.Win dows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewy\LocalSta te\Assets\

            vind ik bestandsnamen zoals deze: f013f6f2fa401caae6268817250ae2947ef9f5f7385b4f0fc3 29a7760db60f2b.

            Hernoemen (.jpg erachter zetten) en openen in image viewer.


            Mijn windows7 afbeelding was niet gewijzigd door 10, en dat is gewoon één van mijn foto's. 't Is toch voldoende als je een map "achtergronden" maakt en daar foto's/achtergronden in plaatst.
            W10, als ik kies voor (1) rechts klikken op het bureaublad (2) aan persoonlijk voorkeur aanpassen (3) achtergrond-kies uw afbeelding-bladeren
            kom ik rechtstreeks in de map "afbeeldingen".

            Of is dat niet wat je wil?
            Ik geraak gewoon zo ver niet Nabi, na /Local/ krijg ik de lege map Temp en daar stopt het.
            Ik heb nu in mijn documenten een mapje "bureaubladfoto's" aangemaakt, en daar een paar eigen afbeeldingen in geplaatst waar ik kan uit kiezen.
            Maar de bedoeling was deze van Windows zelf te verwijderen en te vervangen door eigen afbeeldingen, nu eerst nog valiezen inpakken en ik zoek nog eens na het verlof.
            Bedankt voor het helpen zoeken Olivetti en Nabi.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik geraak gewoon zo ver niet Nabi, na /Local/ krijg ik de lege map Temp en daar stopt het.
              Omdat je verborgen mappen en bestanden eerst zichtbaar moet maken.

              Let wel op met het verwijderen van de originele afbeeldingen.
              Als je al eens een keuze voor het locksreen gemaakt had via instellingen, dan is dat weggeschreven in het register.
              Als je dan de foto weghaalt, dan kan Windows daar fameus op flippen door in het configuratiescherm van de achtergronden niets meer weer te geven.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ook hier meteen niets te vinden Olivetti bij appdata ben ik reeds de weg kwijt, staat er niet tussen bedoel ik.
                appdata kun je bereiken door in Windows Explorer gewoon in te geven %appdata%.

                Je zit dan wel ook dadelijk in de roaming map, maar door dan op appdata te klikken kun je naar de andere map(pen) gaan.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                  Mijn schermachtergronden stonden bij Windows 7 allemaal in een afzonderlijke map.
                  Dat werkt niet bij W10.
                  Als ik die map onder de door Windows gemaakt map "afbeeldingen" zet werkt het wel.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Maar de bedoeling was deze van Windows zelf te verwijderen en te vervangen door eigen afbeeldingen
                    waarom zou je dat op die manier willen doen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                      waarom zou je dat op die manier willen doen?
                      Waarom zou je iets simpel doen als het ook moeilijk kan?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Mijn schermachtergronden stonden bij Windows 7 allemaal in een afzonderlijke map.
                        Dat werkt niet bij W10.
                        Als ik die map onder de door Windows gemaakt map "afbeeldingen" zet werkt het wel.
                        Werkt hier thans toch nog steeds zoals in Windows 7 & 8.1. Ik heb diverse mappen staan in mijn Pictures map, en voor elke map een afzonderlijke theme aangemaakt. Zo kan ik geregeld eens switchen van achtergrond. Voeg ik een foto toe, dan wordt deze automatisch opgenomen in de achtergrond slide.

                        En dankzij de sharing option van Windows 10, idem voor Windows 8.1, als ik van theme verander op 1 PC, dan is dat zelfde theme automatisch actief op al mijn andere toestellen.

                        Het enige wat ik heb uitgezet is mijn taal voorkeuren delen. Ik heb namelijk ook een Nederlandse versie van Windows 10 draaien op een toestel, en die veranderde plots in een Engelse toen ik op mijn desktop PC van default language veranderde. Dat was nu ook weer niet de bedoeling.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                          Werkt hier thans toch nog steeds zoals in Windows 7 & 8.1. Ik heb diverse mappen staan in mijn Pictures map, en voor elke map een afzonderlijke theme aangemaakt. Zo kan ik geregeld eens switchen van achtergrond. Voeg ik een foto toe, dan wordt deze automatisch opgenomen in de achtergrond slide...........................

                          Bij mijn Windows 7 zaten die allemaal in een map "Achtergronden" buiten de map "Pictures". Dat werkte toen, nu niet meer.
                          Nu heb ik die map versleept naar "Pictures" en het werkt terug.
                          PS: 'k Verander die schermafbeeldingen ook nogal eens volgens het weer en het gemoed . 'k Heb nu al een hele collectie.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                            Geert, ga naar "Deze pc" op uw bureaublad, open de C schijf en ga naar Windows en open die map.
                            Scroll nu naar onder en open de map Web en maak uw keuze.
                            Eigen gemaakte achtergronden/Wallpapers als administrator toevoegen.

                            Last edited by Red Falcon; 16 augustus 2015, 08:01.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje over windows 10 schermafbeeldingen.

                              Of via Start, Verkenner en daar dan dit intikken : C:/Windows/Web/Wallpaper/

                              Het gekke is (voor mij althans), dat als je datzelfde intikt in de adresbalk van je browser, dat je dan toch net iets andere indeling te zien krijgt.






                              Deze vind ik ook leuk :

                              Last edited by Empe; 16 augustus 2015, 08:25.

                              Comment

                              Working...
                              X