Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

    Domme vraag wellicht, maar ik heb hier nog een oude Vosonic met een IDE-drive.

    Er zat een 120 GB in, maar ik heb nu een 320 GB op de kop kunnen tikken.

    Hoe formatteer ik die ? Wellicht in exFAT ? Of toch NTFS ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

    Niemand die hier raad kan in geven ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

      Neem FAT.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

        Ja ik heb exFAT gekozen ( is dat nog iets anders dan FAT ??? )
        Soit, ik plug dat ding in de VOSONIC maar hij kan geen enkel path vinden.

        Daarvoor moet je hem eerst.....juist in de Vosonic formatteren.

        En....dan komt ie er uit als een 127 GB ukkie !!!!! Grrrrrrr !!!!!!

        Zal niet anders kunnen zeker ?

        En ik heb 310 GB MP3's ......

        Marc
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ja ik heb exFAT gekozen ( is dat nog iets anders dan FAT ??? )
          Soit, ik plug dat ding in de VOSONIC maar hij kan geen enkel path vinden.

          Daarvoor moet je hem eerst.....juist in de Vosonic formatteren.

          En....dan komt ie er uit als een 127 GB ukkie !!!!! Grrrrrrr !!!!!!

          Zal niet anders kunnen zeker ?

          En ik heb 310 GB MP3's ......

          Marc
          Die 127 GB is de grens wat FAT aankan.
          Als die VOSONIC (nog nooit van gehoord...) niet kan formateren in FAT32 of NTFS dan zit je helaas vast aan die 127 GB.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Domme vraag wellicht, maar ik heb hier nog een oude Vosonic met een IDE-drive.

            Er zat een 120 GB in, maar ik heb nu een 320 GB op de kop kunnen tikken.
            En ik heb 310 GB MP3's ......
            Tijd om die oude rommel een plaats te geven in het containerpark, voor een prik heb je tegenwoordig
            allerlei toestellen waar je USB kan op afspelen vanaf stick externe HD en noem maar op.

            Comment


            • #7
              Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

              ExFAT en NTFS.

              Wanneer je de bedoeling hebt die harde schijf als externe HD te gebruiken waarbij je en op een iMac, Linux of WIN-machine wil werken, dan dien je ExFAT te gebruiken.
              Zoals Nele ook al melde is exFAT ook een utibreiding op de adresseerbare capaciteit.
              MAAR, bij gebruik van exFAT durft het nogal vaak eens verkeerd lopen. De meeste hudige SSD's die je koopt zijn geformateerd en zijn in exFAT. Handig indien je tussen verschillende OSsen moet koppelen en voor de verkoper (bedrijf) handig omdat de HD install-klaar is. ZOals ik zei, is het steem wel stukken gevoeliger indien je de USB-stick dan iets te snel verwijdert, ... Plots is het gedaan met wegschrijven van data en wordt je HD nog enkel leesbaar ...
              Met NTFS komt dit probleem zelden voor en indien het zich manifesteert kan je de lock makkelijk weghalen. Het enige probleem is dan dat je die HD niet aanspreekbaar hebt op alle OS'en maar is dat nodig ?
              Bij aankoop van nieuwe HD (Hard Disk of SSD) herformateer ik steevast met NTFS als file-beheer.
              Maar zoals ook Geert meldt, ik zou geen tijd investeren in een HD type IDE van 360GB tenzij je systeem waarin je die wenst te steken enkel maar die technologie kent.
              Vosonic doet me denken aan de jaren 2002 waar je hier bij BD op de AV dat type toestel kon winnen en het werd gebruikt om je foto's op te slaan vanaf het geheugenkaartje. 320GB was dan wel niet in.

              http://forum.belgiumdigital.com/f9/l...-tft-4574.html
              Last edited by Wim.Vanmaele; 28 oktober 2016, 08:35.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: VOSONIC VP8360 - IDE harddisk plaatsen - op welke wijze formatteren ?

                Om nog ingewikkelder te maken kun je bij een opslag medium ook weer kiezen voor MBR of GPT.
                Maar even terug komen dat exFAT minder betrouwbaar is als NTFS. Dit ligt aan de manier hoe ze op de harddisk zetten waar alle bestanden te vinden zijn.
                Sommige manieren zijn betrouwbaarder als andere. Te ingewikkeld om even hier neer te zetten.

                Verder is FAT een verzamelnaam voor een groep file systems die gebruik maken van een verouderde techniek.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X