Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voornamen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voornamen....

    Psychologen hebben vastgesteld dat mensen bij het horen van een voornaam
    zich een beeld vormen van de persoon met die voornaam...

    Heeft u dat ook?

    Toegelaten voornamen die een dienst van bevolking op de gemeente (stad)
    zijn meestal (?) afgeleid van namen van heiligen.
    Is dat niet eigenaardig?

    Als het gaat over naam en voornaam is dan bijvoorbeeld "Peeters Jef"
    fout? Moet het niet Jef Peeters zijn omdat Jef de voornaam is.
    Last edited by theokus; 5 april 2007, 19:08.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Voornamen....

    leuk weetje , maar ik denk wel dat het onbewust wel klopt.

    En normaal: zo hebben wij het toch geleerd moet de voornaam inderdaad altijd 1st komen veel mensen maken daar fouten tegen. ( of heb ik het fout geleerd? men zegt toch ook eddy wally en niet omgekeerd)
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Voornamen....

      Als je die recente voornamen allemaal leest, kan ik er me toch echt geen beeld van vormen zulle. Vb dat hier net op mijn bureau ligt, kyani.... 'k weet zelfs niet of ik aan een jongen of een meisje moet denken ???

      De laaste tijd kom ik meer en meer mannen tegen, die wendy als voornaam hebben. Hier associeer ik dan een blonde met lange benen en veel capaciteiten mee. Als dat dan een wat kalende vent met hangbuikje blijkt te zijn, valt dit dik tegen .

      Ligt in onze natuur zeker, met ieder begrip/naam iets te associeren
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Re: Voornamen....

        Jdm, dat meen je toch niet zeker!?! En waar kom jij wel dat je mannen tegenkomt met 'Wendy' als voornaam, behaard en al?
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
        Uit: Apocrief

        Comment


        • #5
          Re: Voornamen....

          tis wel een feit dat veel mensen idd voornamen associëren...
          heb veel mensen die ik ken die lesgeven, en als je dan bvb een geboortekaartje krijgt van iemand, dan is de eerste reactie meestal: oh nee, niet die naam, ik had er ooit een in klas met die naam en die was ...

          en met die nieuwe voornamen... tsjah, ze vinden er alsmaar zottere uit
          maar vroeger had je toch ook al van die namen die voor beide gebruikt werden? bvb kim
          maar wendy??? jeezes
          Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
          by elien_photography, on Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Voornamen....

            wendy is grappig , mijn zus kent een koppel jasmine en wendy ik dacht ook 1st dat het lesbische waren....niet dus

            het is niet de bedoeling mensen te beledigen met die naam
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: Voornamen....

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Als je die recente voornamen allemaal leest, kan ik er me toch echt geen beeld van vormen zulle. Vb dat hier net op mijn bureau ligt, kyani.... 'k weet zelfs niet of ik aan een jongen of een meisje moet denken ???

              De laaste tijd kom ik meer en meer mannen tegen, die wendy als voornaam hebben. Hier associeer ik dan een blonde met lange benen en veel capaciteiten mee. Als dat dan een wat kalende vent met hangbuikje blijkt te zijn, valt dit dik tegen .

              Ligt in onze natuur zeker, met ieder begrip/naam iets te associeren
              Hoe zouden die kinderen zich voelen, een tijdje later als ze een beter bewust
              leven hebben? (met zo'n voornaam).
              Of zou het van geen tel zijn?

              Beseffen die ouders wel met welk een voornaam ze hun kind in de wereld leiden?

              Kunnen BV's zich deze voornamen, voor mij idiote voornamen, voor hun kinderen beter perimiteren dan andere mensen?
              Dacht van wel

              Vroeger (nu nog?) werden voornamen van de peter of meter toegekend.

              In 2013:
              mémé Shenaya en pépé Xim....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Voornamen....

                Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Als je die recente voornamen allemaal leest, kan ik er me toch echt geen beeld van vormen zulle. Vb dat hier net op mijn bureau ligt, kyani.... 'k weet zelfs niet of ik aan een jongen of een meisje moet denken ???

                De laaste tijd kom ik meer en meer mannen tegen, die wendy als voornaam hebben. Hier associeer ik dan een blonde met lange benen en veel capaciteiten mee. Als dat dan een wat kalende vent met hangbuikje blijkt te zijn, valt dit dik tegen .

                Ligt in onze natuur zeker, met ieder begrip/naam iets te associeren
                Ik ken jou natuur niet maar ik begin nu toch te twijfelen jdm
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Voornamen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
                  tis wel een feit dat veel mensen idd voornamen associëren...
                  heb veel mensen die ik ken die lesgeven, en als je dan bvb een geboortekaartje krijgt van iemand, dan is de eerste reactie meestal: oh nee, niet die naam, ik had er ooit een in klas met die naam en die was ...

                  en met die nieuwe voornamen... tsjah, ze vinden er alsmaar zottere uit
                  maar vroeger had je toch ook al van die namen die voor beide gebruikt werden? bvb kim
                  maar wendy??? jeezes
                  Euh..niks mis he.
                  Dit valt nog mee vind ik.
                  Wendy > Gwendolien....alhoewel...
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voornamen....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                    Jdm, dat meen je toch niet zeker!?! En waar kom jij wel dat je mannen tegenkomt met 'Wendy' als voornaam, behaard en al?

                    Op mijn werk, werkt er Een Wendy, wat kalend en uitzakkend , In mijn vriendin haar familie is er een getrouwd met een Wendy ook wat meer dan kalend , en aangezien die gast mij onder tafel drinkt, ga ik me niet over zijn bierbuik uitspreken (de mijne is al erg genoeg fyi ). En vorige week bij een klant ook een netwerkbeheerder Wendy tegengekomen .....
                    Op q-music was er eens een wedstrijd om een naam te veranderen, dat is toen door een mannelijke wendy gewonnen... Je komt dat meer tegen dan je denkt ....

                    En niet denken, dat ik iets tegen mannelijke wendy's heb. Maar 'k verwijt jullie gewoon dat jullie mijn asscociatie verknoeid hebben, vroeger stelde ik me bij wendy iets schattig, liefs voor, nu heb ik al moeite als ik een vrouwelijke wendy moet kussen uit beleefdheid
                    To make your dreams come true, wake up

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voornamen....

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Euh..niks mis he.
                      Dit valt nog mee vind ik.
                      Wendy > Gwendolien....alhoewel...
                      doelde wel op wendy als man hé...
                      heb jij weet van een gwendolien als man
                      Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
                      by elien_photography, on Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voornamen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
                        doelde wel op wendy als man hé...
                        heb jij weet van een gwendolien als man
                        Weet wel dat mijn dochter (Gwen) jaren als MAN ingeschreven was op de gemeente.

                        Is uitgekomen als ze 7 jaar was, is de gemeentelijke voetbalploeg komen vragen of onze "zoon" niet kwam voetballen.

                        Uiteindelijk was er op de gemeente in die 20-25digitslange kodenr. ergens een cijfertje verkeerd.

                        Begrijp wel niet dat ouders bv. Wendy als jongensnaam kiezen
                        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                        debruri.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voornamen....

                          Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
                          doelde wel op wendy als man hé...
                          heb jij weet van een gwendolien als man
                          Neen, neen....

                          Wendy als man had ik nog niet gehoord.
                          Lees dit hier voor de 1 ste keer.

                          Trekt op niks vind ik....
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voornamen....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                            Weet wel dat mijn dochter (Gwen) jaren als MAN ingeschreven was op de gemeente.

                            Is uitgekomen als ze 7 jaar was, is de gemeentelijke voetbalploeg komen vragen of onze "zoon" niet kwam voetballen.

                            Uiteindelijk was er op de gemeente in die 20-25digitslange kodenr. ergens een cijfertje verkeerd.

                            Begrijp wel niet dat ouders bv. Wendy als jongensnaam kiezen
                            Ja, ik ook niet.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voornamen....

                              Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                              Begrijp wel niet dat ouders bv. Wendy als jongensnaam kiezen
                              ... van het Keltische win (of winni) wat 'vriendin' betekent ofwel waren het fans van Peter Pan ;-) In ieder geval, hoe je het ook draait of keert... ik kan er geen mannelijk karakter aan linken ;-)
                              Dank u wel.

                              Comment

                              Working...
                              X