Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri
    Absoluut, Junghans is een merk met een lange traditie - ze waren o.a. pioneer van de RC watches, maar ook in mechanische horloges staan zij voor absolute kwaliteit. Het merk heeft even in een dipje gezeten, maar ze zijn er nu weer in alle glorie.
    Mooi! Zelf heb ik een RC Mega type. Wreed content van. ;-)

    Comment


    • #62
      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Laat me gerust eens iets weten als je iets anders als die Seiko weg doet.

      Zijn er nog goede websites waar je vintage uurwerken kan vinden?
      Dat kan misschien al helpen :http://vintage-horloge.startpagina.nl
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #63
        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Laat me gerust eens iets weten als je iets anders als die Seiko weg doet.

        Zijn er nog goede websites waar je vintage uurwerken kan vinden?
        Ik ben grote vintage horloge liefhebber, verzamel voornamelijk Rolex, Omega en IWC.

        Een paar leuke sites voor vintage:
        http://www.vintagetoday.be
        http://www.benwatch.com
        http://www.artisandutemps.com
        http://www.lejoaillier.be

        Met vriendelijke groeten,,
        Tom

        Comment


        • #64
          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Een IWC Portofino vind ik echt een mooi, puur en simpel uurwerk.
          Recente occasies vind je aan 2-3000€ ....

          Comment


          • #65
            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Via deze site heb ik er al een paar gekocht, nieuwe, ongedragene dan wel. Geleverd volgens beschrijving. Soms is er nog iets te doen aan de prijzen, al is het maar de verzendingskosten.

            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #66
              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Een IWC Portofino vind ik echt een mooi, puur en simpel uurwerk.
              Recente occasies vind je aan 2-3000€ ....
              En inderdaad, die IWC is een pracht van een gekleed horloge. Kan mij zeker bekoren.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #67
                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                De Portofina Automatic in staal vind ik eigenlijk het mooiste.
                Nieuw bij Slaets of De Greef kost die 4100€. Via jouw site vind je die in Duitsland of recent 2dehands aan een dikke 2500-3500€. Maar eigenlijk vind ik dat je zoiets nieuw moet kopen.
                Ik heb een paar beleggingen die regelmatig dividend opleveren, en dat ga ik nu eens opzij leggen voor iets moois.
                Het moet dan echt mijn zin zijn.
                Ik heb het nu echt wel voor iets heel simpel, maar automatisch. Buiten de 3 wijzers en een paar cijfers moet,daar niks op staan.

                Een Breitling vind ik ook mooi, maar nogal druk.

                Comment


                • #68
                  Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  De Portofina Automatic in staal vind ik eigenlijk het mooiste.
                  Nieuw bij Slaets of De Greef kost die 4100€. Via jouw site vind je die in Duitsland of recent 2dehands aan een dikke 2500-3500€. Maar eigenlijk vind ik dat je zoiets nieuw moet kopen.
                  Ik heb een paar beleggingen die regelmatig dividend opleveren, en dat ga ik nu eens opzij leggen voor iets moois.
                  Het moet dan echt mijn zin zijn.
                  Ik heb het nu echt wel voor iets heel simpel, maar automatisch. Buiten de 3 wijzers en een paar cijfers moet,daar niks op staan.

                  Een Breitling vind ik ook mooi, maar nogal druk.
                  Wel, wat betreft Chrono24 heb ik er twee nieuwe (niet gedragen) gekocht. Dit zijn dan meestal werken die van vorig of vorige jaren zijn, maar je krijgt vanaf de datum van verkoop de internationale 2 jaar garantie. Als ik zoek op de site schakel ik dus steeds het linkje (nieuw,ongedragen) in. En je vindt wel nieuwe IWC's van net onder de 3K, dit dan meestal in Italië. Wel belangrijk, om naast het label "Trusted Seller", ook na te gaan of het gaat om echte juweliers. Dan kan je, zoals je wel zal weten eenvoudig via google. Ook een paar mailtjes plegen en heb je ook al een bijkomende garantie. Ik heb dus al via deze weg 2 horloges gekocht en een Breitling Pilot bracelet. Alles is perfect verkopen. Voor de uurwerken, officiële garanties. De Breitling bracelet was wel een occasie maar die was in perfecte staat en had zelfs geen enkel gebruiksspoor.Hier heb ik wel wat recente foto's voor gevraagd. Momenteel sta ik op het punt met diezelfde Duitse juwelier een bicolor edelstaal-goud) bracelet aan te schaffen. Nieuw kost die het dubbele en dat wil ik er echt niet aan geven.
                  Last edited by enero; 19 januari 2015, 12:06.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Voor de liefhebbers.., nog een mooie dress watch.

                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #70
                      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Zeg mannekes pffffffff ...

                      https://www.youtube.com/watch?v=0Viwiu9pgdY

                      Comment


                      • #71
                        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Dit geeft misschien een nieuwe invulling van het begrip "werkhorloge". (Het horloge staat aan de onderkant van het artikel)

                        Comment


                        • #72
                          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                          Dit geeft misschien een nieuwe invulling van het begrip "werkhorloge". (Het horloge staat aan de onderkant van het artikel)
                          Zal precies tegen een duwtje kunnen, alé, den bracelet toch.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #73
                            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Zou je daar mee op het vliegtuig mogen ? (schroevendraaiers zijn verboden).
                            Nog een praktisch probleem : hoe stel je de maat van het bracelet in ?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Nog een praktisch probleem : hoe stel je de maat van het bracelet in ?
                              Schakeltjes bijsteken of weghalen. Soms wat puzzelwerk. Heb dit onlangs moeten doen bij de Pilot bracelet van mijn Breitling Chronomat.



                              Puzzelwerkje als je het mij vraagt. En deze bracelet is dan nog vrij eenvoudig. Er zijn er nog ingewikkelder bij Breitling.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #75
                                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Voor de liefhebbers.., nog een mooie dress watch.

                                Inderdaad weer mooi speelgoed.
                                In de goedkopere merken vind ik dat Skägen ook schitterende modelletjes heeft, moet je maar eens opzoeken…..uiterst platte uurwerken.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X