Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik hou echt niet van die ronddraaiende ringen bij Rolex (en anderen).

    Bekijk deze maar eens, dat is echt iets anders van design en nog enigszins betaalbaar.
    Ziet er een pak minder klassiek en toch stijlvol uit.

    Is inderdaad een zeer net, strakt en designvol horloge. Heb er mijn aandacht ook al meerdere keren laten opvallen. Misschien voor als ik dan "echt" op pensioen ga...
    Voor die draaibare lunettes moet je natuurlijk zijn hé. De meeste sportieve horloges hebben dat, vooral de duikers dan. En het zijn nu juist deze die nogal eens mijn voorkeur genieten. Een van mijn eerste Seiko's heeft een lunette die je in staat stelt een aantal berekeningen te maken die in de luchtvaart nuttig en/of belangrijk zijn, horloge dat ik in mijn pilotentijd dan ook goed kon gebruiken. Maar toen kon ik die cijfertjes nog lezen zonder leesbril.
    Last edited by enero; 14 augustus 2015, 10:09.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      En wat denken jullie van deze ?

      Last edited by enero; 6 oktober 2015, 19:18.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Tijdloze klasse he….. Kan je binnen 100 j nog dragen…
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Tja, echt mijn ding niet.
          Hou niet zo van die zware metalen armbanden.

          Comment


          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Ook niet echt mijn smaak.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Ieder zijn ding he, ik heb amper lederen bandjes, ik heb veel liever metalen armbanden….
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Ieder zijn ding he, ik heb amper lederen bandjes, ik heb veel liever metalen armbanden….
                Hier hetzelfde. Heb voor bepaalde horloges de lederen versies om eens te wisselen. Vooral in de zomer houd ik het liever op metaal. Zweet nogal gemakkelijk aan de pols en leder laat zich niet zo gemakkelijk onderhouden. Geeft op den duur minder aangename geurtjes af en ze zien er na een tijd soms niet meer uit. Metalen armbanden maak je los en leg je een 10-tal minuutjes in de ultrason-reiniger met een paar druppeltjes detergent. Ze zijn weer als nieuw.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Tja, echt mijn ding niet.
                  Hou niet zo van die zware metalen armbanden.
                  Als je met zwaar, gewicht bedoelt, dan is dit natuurlijk afhankelijk van band tot band. Ik heb bvb. bracelets van Breitling die niet zoveel zwaarder zijn dan lederen banden en veel comfortabeler dragen.Maar goed, smaken zijn persoonlijk hé. Een titanium bracelet is dan allicht nog lichter dan een echte lederen band. Natuurlijk moet je dan weer van titanium houden hé. Ik heb er maar eentje maar prefereer wel staal als legering.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Ook niet echt mijn smaak.
                    'k Heb het wel over de stijl van de Rolex. Niet over de metalen band.
                    Zelf prefereer ik ook een metalen band. Dat is veel praktischer.
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Tijdloze klasse he….. Kan je binnen 100 j nog dragen…
                      Dit is de sterkte van een Rolex. Modellen veranderen quasi nooit en maakt dat een Rolex ook zo gegeerd is. De Datejust bestaat al sinds 1946 en allicht de meest populaire Rolex. De waarde blijft ook zeer hoog. Je ziet Datejust's passeren van de jaren '60 die nog verschillende duizenden euros gaan.
                      Last edited by enero; 15 september 2015, 21:13.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        'k Heb het wel over de stijl van de Rolex. Niet over de metalen band.
                        Zelf prefereer ik ook een metalen band. Dat is veel praktischer.

                        Zo'n horloge moet je ook zien aan een pols. Dit geeft nog een gans ander zicht.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Tijdloze klasse he….. Kan je binnen 100 j nog dragen…
                          Draag al jaren geen horloge meer, maar als je me dat kan garanderen koop ik mij vandaag nog zulke horloge en draag ik ze dag en nacht.

                          PS. Heb de smiley wel gezien hoor!
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Een automatische horloge moet je elke 5-10 jaar eens laten reinigen hé.
                            Maar zonder beschadigingen moet zo'n "premium" uurwerk jaren kunnen meegaan.

                            Comment


                            • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Voor de liefhebbers van vintage stukken deel ik hierbij mijn laatste aanwinst, vorige zaterdag gekocht op een veiling.

                              Het is een militaire Omega ref CK 2777-1 uit 1953.
                              Dit uurwerk werd enkel gedurende dat ene jaar aan de Royal Air Force geleverd, in totaal slechts 5900 stuks.
                              Het is voorzien van een manueel 283 kaliber, dat door het COSC als chronometer gecertifieerd werd.
                              Om te vermijden dat het uurwerk door magnetisme van instrumenten gestoord kon worden, is het antimagnetisch uitgevoerd, en dat 3 jaar voordat de Rolex Milgauss werd uitgebracht.
                              Het is ook de voorloper van de in 1957 uitgebrachte Omega Railmaster.
                              Dit uurwerk heeft nog de originele wijzerplaat met Radium. Er wordt geschat dat er nog slechts 200-300 uurwerken met deze originele wijzerplaten circuleren, alle andere werden omwille van het Radium door de veiligere Tritium variant vervangen.

                              Mvg, Tom.

                              Comment


                              • Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                                Mooi verzamelstukje en eveneens een horloge met een verhaal. Daar hou ik van.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X